Eksperimentalnim vozilom Bavarci žele povećati sigurnost, ali i vozačke užitke
Motocikl koji vozi sam više nije san! Prototip baziran na modelu R 1200 GS prikazan je na testno-razvojnom poligonu u Miramasu, a budući da sam održava ravnotežu, ubrzava i koči, možete ga slobodno poslati na đir sa svojim prijateljima, kako biste imali više vremena za sebe.
Šalimo se, naravno, riječ je o potpuno opremljenom eksperimentalnom vozilu, koji BMW koristi za razvoj sustava aktivne sigurnosti. Usporedbe radi, svi elektronski sustavi koje poznajemo s modernih serijskih motocikala spadaju u kategoriju pasivne sigurnosti – ABS intervenira nakon što vozač počne snažno kočiti, kontrola trakcije uključuje se prilikom ubrzavanja u nagibu, a wheelie-control tek kada se prednji kotač uzdigne od podloge.
Za razliku od navedenih pasivnih, sustavi aktivne sigurnosti počinju intervenirati prije vozača. Primjerice, započinju s laganim kočenjem ili daju impuls na upravljaču prije opasne situacije, s ciljem upozoravanja vozača.
Jasno, za takvo što potrebna je sofisticirana tehnologija koju je BMW ugradio na GS, zahvaljujući kojoj motocikl vozi samostalno, odnosno šalje do upravljača impuls potreban za izmjenu smjera, dodavanje gasa ili kočenje. No, zaustavljanje treba biti odrađeno u blagom desnom nagibu, jer se na toj strani i nalazi preklopni bočni oslonac.
Ako GS želi ponovno sam krenuti iz mjesta, ipak mu treba ljudska pomoć jer nije ugrađen bočni oslonac s obje strane niti žiroskopski senzori koji bi ga stabilizirali dok recimo stoji na semaforu. Ukratko, do samovozećeg GS-a ima još puno posla, no Bavarci su na dobrom putu.