Autokreso
Autokreso
2018-01-26 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: Kristijan Tićak
Bookmark and Share

Kaciga, baš kao i motocikl, traži redovito održavanje. Pripremili smo vam savjete koji će vam pomoći u održavanju higijene, ali i produljiti vijek trajanja vaše kacige



Motocikl barem jednom godišnje treba odvesti u servis na redovito održavanje. To se pravilo u međuvremenu ustalilo među hrvatskim motociklistima, no s druge strane održavanje zaštitne opreme je još uvijek velika nepoznanica. Konkretno, mali postotak vozača redovito održava svoje kacige.

Uvijek iznova se čudimo koliko vozači zanemaruju održavanje kacige, osobito jer je najčešće riječ o skupim top-modelima - prenosi nam Ivan Kristijan Brezović iz Novema Nove. Napominje da bi kacigu bilo dobro očistiti i podmazati barem jednom godišnje, i to najbolje na kraju sezone. Ako se često vozilo po kiši te u lošijim vremenskim uvjetima, preporuka svakog proizvođača je da se to čini i češće, čak nekoliko puta tijekom sezone.

Pripremili smo pregled čišćenja kacige, kao i neke važne savjete za njezino pravilno održavanje. Ako ih se pridržavate, vaša će kaciga funkcionirati besprijekorno, a ujedno ćete i produljiti njenu trajnost. Uz to, svakako savjetujemo i nošenje potkape jer ju je znatno lakše i jednostavnije oprati od cijele unutrašnjosti kacige.

1. Odabir sredstva za čišćenje





Na tržištu postoje razna sredstva za održavanje kaciga, a mi smo isprobali Iponeov Helmet kit Care line koji se sastoji od fine pamučne krpice te triju sredstava: Helmet in, Helmet out i Visor Rain off. Ovom paketu pridodali smo i sredstva Plastic shine (silikonski sprej) te Cleaner polish (sredstvo za poliranje i sjaj).

2. Čišćenje mehanizama i mehaničkih dijelova




Prvi je korak demontaža vizira i svih pripadajućih mehanizama. Proces nije tehnički zahtjevan, često ste se susretali s njime. Ako je riječ o flip-up ili modularnim kacigama, potrebno je skinuti i rastaviti sve mehaničke dijelove. Prihvate mehanizama ćete oprati vlažnom krpicom ili sprejem za čišćenje. Ako je kaciga u mat-izvedbi, zaštitite boju jer će u protivnom ostati masnoća, odnosno fleke. Mehanizme ćete oprati vlažnom krpicom i poprskati silikonskim sprejem - Ipone Plastic Shine - koji ujedno stvara zaštitni sloj te podmazuje mehaničke dijelove. Zatvaranje i otvaranje vizira će nakon ovoga tretmana biti lakše, a ujedno će i pravilno brtviti na kacigi.

3. Čišćenje unutrašnjosti



Unutrašnjost kacige pričvršćena je kopčama ili ljepljivim čičkom. Unutrašnjost ćete odvojiti laganim povlačenjem, dio po dio. Sve dijelove na kraju možete staviti u platnenu vrećicu (onu od kacige) i oprati u stroju za pranje rublja na niskim temperaturama. Nakon pranja, unutrašnjost morate osušiti prirodnim putem. Obavezno izbjegavajte sušilicu jer postoji mogućnost da se dijelovi deformiraju ili izgube svoje svojstvo.
Jednostavniji način pranja unutrašnjosti je pomoću sprejeva za unutrašnje čišćenje (Ipone Helmet in). Prvi korak je demontaža ili skidanje vizira, sunčanih naočala ili dijelova na koje ne želite da dođe sredstvo. Ostatke kose ili nekih većih nečistoća ćete 'pokupiti' krpicom te unutrašnjost našpricati sprejem tako da prekrije cijelu površinu. Tako ćete je ostaviti pola sata do sat, te potom sve temeljito prebrisati i ostaviti da se osuši. Unutrašnjost bi tada trebala biti kao nova. Ujedno, i ovdje je vrlo važno da se unutrašnjost temeljito isuši, najbolje tijekom cijele noći.

4. Vanjsko čišćenje



Ako su mrlje na kacigi tvrdokorne, obavezno ih operite krpom i mlakom vodom. Kacigu zatim temeljito očistite i ispolirajte pomoću spreja za vanjsko čišćenje kacige (Ipone Helmet out). Gumirane dijelove oko kacige očistite vodom ili sprejem za vanjsko čišćenje, te ih na kraju 'omekšajte' silikonskim sprejem. Tako gumirani dijelovi neće tijekom vremena ni ispucati ni pobijeliti.

5. Čišćenje vizira



Skinite vizir, operite ga pod mlazom mlake vode i očistite krpom. Ako kaciga ima pinlock, ne stavljajte vizir pod mlaz, već ga samo očistite krpom. Zatim ga prebrišite suhom krpom, našpricajte sprejem za čišćenje vizira i za kraj ispolirajte do visokog sjaja. (Ipone Visor Rain Off)





Ne zadržavajte se u mrtvom kutu
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Honda CB 1000 R Yamaha V-max Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha T-max 500 Honda VT 750 C shadow Suzuki DL650 V-Strom Yamaha YZF-R1 2009 Gilera GP800 Honda CBR 600 F (2011.) Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Piaggio beverly tourer 300ie Yamaha X-max 250 (2011.) BMW K 1600 GTL (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FZ1 Fazer Honda Crossrunner (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Aprilia RS 125 Suzuki GSX-R 1000 2009 Honda CBF 600 N Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Kawasaki ZX-10R (2011.) Yamaha YZF-R125 Kawasaki Ninja 250 R Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Suzuki SFV650 Gladius 2009 Aprilia Shiver 750 GT Megelli sport 125 R Suzuki GSF1250 S ABS bandit KTM 690 Duke Yamaha XT660X Kawasaki VN 900 Classic BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Ducati 1198 SP (2011.) BMW S 1000 RR Yamaha FJR 1300 AS Kawasaki KLR650 / R Honda CBR 125 R (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- KTM RC-8 R (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Yamaha YZF-R6 2008- KTM Duke 125 (2011.) Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki GSX-R 750 (2011.) Aprilia RSV 4 R BMW K 1300 GT 2009 Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Yamaha XJ6 (2010.) Yamaha TDM850 1996- MV Agusta F3 675 (2011.) Hyosung GT 250 R Kawasaki Z 750 R (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Honda CBF125 Honda VFR 800 2003- Triumph Daytona 675 R (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Kawasaki W 800 (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- BMW R1200GS 2007 Honda CBR 250 R (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Suzuki GSR 750 (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Honda CBF 600 S Triumph Speed Triple (2011.) Triumph Tiger 800 (2011.) Triumph Tiger 800 XC (2011.) Kawasaki VN 1700 Voyager Custom (2011.) Honda VFR 1200 F Honda SW-T 600 (2011.) Ducati 848 evo (2011.) Honda VTX 1800 Honda CB 1300 2008