motostop
motostop
2018-01-26 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: Kristijan Tićak
Bookmark and Share

Kaciga, baš kao i motocikl, traži redovito održavanje. Pripremili smo vam savjete koji će vam pomoći u održavanju higijene, ali i produljiti vijek trajanja vaše kacige



Motocikl barem jednom godišnje treba odvesti u servis na redovito održavanje. To se pravilo u međuvremenu ustalilo među hrvatskim motociklistima, no s druge strane održavanje zaštitne opreme je još uvijek velika nepoznanica. Konkretno, mali postotak vozača redovito održava svoje kacige.

Uvijek iznova se čudimo koliko vozači zanemaruju održavanje kacige, osobito jer je najčešće riječ o skupim top-modelima - prenosi nam Ivan Kristijan Brezović iz Novema Nove. Napominje da bi kacigu bilo dobro očistiti i podmazati barem jednom godišnje, i to najbolje na kraju sezone. Ako se često vozilo po kiši te u lošijim vremenskim uvjetima, preporuka svakog proizvođača je da se to čini i češće, čak nekoliko puta tijekom sezone.

Pripremili smo pregled čišćenja kacige, kao i neke važne savjete za njezino pravilno održavanje. Ako ih se pridržavate, vaša će kaciga funkcionirati besprijekorno, a ujedno ćete i produljiti njenu trajnost. Uz to, svakako savjetujemo i nošenje potkape jer ju je znatno lakše i jednostavnije oprati od cijele unutrašnjosti kacige.

1. Odabir sredstva za čišćenje





Na tržištu postoje razna sredstva za održavanje kaciga, a mi smo isprobali Iponeov Helmet kit Care line koji se sastoji od fine pamučne krpice te triju sredstava: Helmet in, Helmet out i Visor Rain off. Ovom paketu pridodali smo i sredstva Plastic shine (silikonski sprej) te Cleaner polish (sredstvo za poliranje i sjaj).

2. Čišćenje mehanizama i mehaničkih dijelova




Prvi je korak demontaža vizira i svih pripadajućih mehanizama. Proces nije tehnički zahtjevan, često ste se susretali s njime. Ako je riječ o flip-up ili modularnim kacigama, potrebno je skinuti i rastaviti sve mehaničke dijelove. Prihvate mehanizama ćete oprati vlažnom krpicom ili sprejem za čišćenje. Ako je kaciga u mat-izvedbi, zaštitite boju jer će u protivnom ostati masnoća, odnosno fleke. Mehanizme ćete oprati vlažnom krpicom i poprskati silikonskim sprejem - Ipone Plastic Shine - koji ujedno stvara zaštitni sloj te podmazuje mehaničke dijelove. Zatvaranje i otvaranje vizira će nakon ovoga tretmana biti lakše, a ujedno će i pravilno brtviti na kacigi.

3. Čišćenje unutrašnjosti



Unutrašnjost kacige pričvršćena je kopčama ili ljepljivim čičkom. Unutrašnjost ćete odvojiti laganim povlačenjem, dio po dio. Sve dijelove na kraju možete staviti u platnenu vrećicu (onu od kacige) i oprati u stroju za pranje rublja na niskim temperaturama. Nakon pranja, unutrašnjost morate osušiti prirodnim putem. Obavezno izbjegavajte sušilicu jer postoji mogućnost da se dijelovi deformiraju ili izgube svoje svojstvo.
Jednostavniji način pranja unutrašnjosti je pomoću sprejeva za unutrašnje čišćenje (Ipone Helmet in). Prvi korak je demontaža ili skidanje vizira, sunčanih naočala ili dijelova na koje ne želite da dođe sredstvo. Ostatke kose ili nekih većih nečistoća ćete 'pokupiti' krpicom te unutrašnjost našpricati sprejem tako da prekrije cijelu površinu. Tako ćete je ostaviti pola sata do sat, te potom sve temeljito prebrisati i ostaviti da se osuši. Unutrašnjost bi tada trebala biti kao nova. Ujedno, i ovdje je vrlo važno da se unutrašnjost temeljito isuši, najbolje tijekom cijele noći.

4. Vanjsko čišćenje



Ako su mrlje na kacigi tvrdokorne, obavezno ih operite krpom i mlakom vodom. Kacigu zatim temeljito očistite i ispolirajte pomoću spreja za vanjsko čišćenje kacige (Ipone Helmet out). Gumirane dijelove oko kacige očistite vodom ili sprejem za vanjsko čišćenje, te ih na kraju 'omekšajte' silikonskim sprejem. Tako gumirani dijelovi neće tijekom vremena ni ispucati ni pobijeliti.

5. Čišćenje vizira



Skinite vizir, operite ga pod mlazom mlake vode i očistite krpom. Ako kaciga ima pinlock, ne stavljajte vizir pod mlaz, već ga samo očistite krpom. Zatim ga prebrišite suhom krpom, našpricajte sprejem za čišćenje vizira i za kraj ispolirajte do visokog sjaja. (Ipone Visor Rain Off)





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Honda CB 1000 R Yamaha T-max 500 Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha V-max Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Gilera GP800 Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp Piaggio beverly tourer 300ie BMW K 1600 GTL (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Yamaha FZ1 Fazer BMW R 1200 R/Classic (2011.) Vespa PX 125/150 (2011.) Ducati Diavel (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Suzuki GSX-R 1000 2009 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Aprilia RS 125 Honda CBF 600 N Kawasaki ZX-10R (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Yamaha YZF-R125 Kawasaki Ninja 250 R Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Suzuki GSF1250 S ABS bandit Suzuki SFV650 Gladius 2009 KTM 690 Duke Aprilia Shiver 750 GT Megelli sport 125 R Yamaha XT660X Kawasaki VN 900 Classic BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS BMW G 650 GS (2011.) BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Ducati 1198 SP (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Honda CB 600 F/ABS (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Kawasaki KLR650 / R KTM Duke 125 (2011.) Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia RSV 4 R Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) BMW K 1300 GT 2009 Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Yamaha TDM850 1996- MV Agusta F3 675 (2011.) Kawasaki Z 750 R (2011.) Hyosung GT 250 R Gilera Nexus 300 i.e. Honda CB600F Hornet 2007- Honda VFR 800 2003- Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Honda CBF125 Triumph Daytona 675 R (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) BMW R1200GS 2007 Honda CBR 250 R (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Ural 750 (2003) Honda VFR 1200 F Yamaha SR125 1997- Honda CBF 600 S Yamaha YZF-R6 2006-2007 Triumph Tiger 800 (2011.) Triumph Speed Triple (2011.) Triumph Tiger 800 XC (2011.) Kawasaki VN 1700 Voyager Custom (2011.) Yamaha FZ6 (S2) 2007- Honda SW-T 600 (2011.) Ducati 848 evo (2011.)