Motorevija
PRETRAGA
2012-12-23 , Autor: Ante Radić
Bookmark and Share

Nasljednik megapopularnog modela Z 750 stigao je na 40. obljetnicu Z-serije, i to donoseći znatno agresivniji dizajn, unaprijeđenu ciklistiku te potentniji motor. Uspjeh mu je - zajamčen

Dizajneri iz Akashija ovog su puta imali odriješene ruke. Rezultat je nadmašio očekivanja, jer Z 800 odsad djeluje poput rasnog, agresivnog streetfightera, dok se stari Z 750 u usporedbi s njime doima u najmanju ruku - pitomo. Najupečatljiviji detalj je novo prednje svjetlo koje je i ključni element novog predatorskog dizajna. Oštrije linije i „ralica“ podno motora te uzak rep dodatno zaokružuju cijelu streetfightersku priču.

Kawasaki Z 800

Nadalje, vozačko okruženje potpuno je digitalizirano, a pomicanje kontaktne bravice na prednji dio spremnika goriva, kao na modelu Z 1000, omogućilo je kompaktniju konstrukciju prednjeg svjetla te instrumenata, pomaknutih bliže vozaču. Informacije prikazuje trodijelni, futuristički LCD-zaslon, koji je odsad obogaćen pokazivačem goriva, informacijom o preostalom dosegu te indikatorom ekonomične vožnje.

Motor sada broji 806 ccm - povećanje obujma rezultat je povećanja provrta cilindara (sa 68,4 na 71 mm), što će pridonijeti iskoristivosti u svakodnevici, odnosno nižim i srednjim režimima rada. Istovremeno, skraćivanjem završnog prijenosa (stražnji lančanik s dva zuba više), dobiven je novi karakter s izraženijim i poletnijim ubrzanjima. Sve to gorivom opskrbljuje novi sustav ubrizgavanja, s tijelom promjera 34 umjesto 32 mm, a sagorjele ispušne plinove izbacuje novi, kratki i kompaktni ispušni top.



Kao osnova, poslužio je okvir s modela Z 750 R, koji je dodatno ojačan te - kako bi vibracije bile što bolje zatomljene - opremljen poboljšanim gumenim dosjedima. Rezultat je prirodniji osjećaj vožnje s većom stabilnošću i kontrolom. Prednja Kayabina vilica broji 41 mm u promjeru, a može se podešavati u svim parametrima, dok je stražnji amortizer istog proizvođača - radi postizanja boljeg balansa - repozicioniran, a može ga se također podešavati po svim parametrima.

Isto tako, valjalo je unaprijediti i zaustavnu moć, pa su ugrađeni diskovi povećanog promjera (310 umjesto 300 mm), s četveroklipnim, aksijalno smještenim čeljustima, a modeli s ABS-om opremljeni su kompaktnom Nissinovom jedinicom.

Novost u ponudi je uvođenje, nazovimo ga, osnovnog modela, namijenjenog manje zahtjevnim kupcima. Na prvu je teško otkriti razlike, ali one se kriju u „potkresanom“ agregatu koji razvija 95 umjesto 113 KS, zatim slabijim, dvoklipnim kočnim čeljustima te nemogućnošću podešavanja ovjesa, izuzev predopterećenja opruge stražnjeg amortizera. Taj će nositi ime Z 800 e, a sukladno navedenom, bit će i cjenovno pristupačniji.


TEHNIČKI PODACI

Motor redni četverocilindarski
Obujam 806 ccm
Snaga 113 KS pri 10.200/min
Okretni moment 83 Nm pri 8000/min
Okvir čelični
Kočnice sprijeda diskovi 310 mm, straga disk 250 mm
Masa i dimenzije 229 kg suh, visina sjedala 834 mm





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda CB 1000 R Honda VT 750 C shadow Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Gilera GP800 Yamaha YZF-R1 2009 Yamaha V-max Honda CBR 600 F (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Yamaha XJ6 (2010.) Yamaha XT660X Suzuki GSX-R 1000 2009 KTM 690 Duke Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Honda Crossrunner (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki ZX-10R (2011.) Kawasaki VN 900 Classic Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Gilera Runner 50 SP Suzuki SFV650 Gladius 2009 Honda VT 750 Shadow Spirit Aprilia Shiver 750 GT Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Megelli sport 125 R BMW S 1000 RR BMW G 650 GS (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Yamaha YZF-R6 2006-2007 Honda CBR 125 R (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. BMW K 1300 GT 2009 Honda CB 600 F/ABS (2011.) Ducati 1198 SP (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- KTM RC-8 R (2011.) Honda VFR 1200 F KTM Duke 125 (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Suzuki DL1000 V-Strom Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Honda CBF 600 S Kawasaki Z 750 R (2011.) MV Agusta F3 675 (2011.) Kawasaki KLR650 / R Yamaha TDM850 1996- Hyosung GT 250 R BMW R1200GS 2007 Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Yamaha FZ6 (S2) 2007- Kawasaki W 800 (2011.) Honda CBF125 Suzuki GSR 750 (2011.) Yamaha FJR1300 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Triumph Tiger 800 (2011.)