Motorevija
PRETRAGA
2012-06-13 , Autor: Ivan Tomšić, Slike: Ivan Lovrić
Bookmark and Share

Usporedili smo novi Michelinov model trkaće gume power cup s njegovim prethodnikom, power oneom. Kolika je razlika među njima te što nudi novi power cup pročitajte u nastavku!


Zahvaljujući tvrtki Auto Antonio d.o.o. na test smo dobili novitet iz kuće Michelin za 2012. godinu - power cup. Nova perjanica spada u razred trkaćih guma s mogućnošću korištenja izvan staze, u svakodnevnici na cesti. Power cup je nasljednik popularnog michelina power onea s kojim dijeli naoko isti izgled. Novi power cup ima unaprijeđenu karkasu te je puno mirnija guma od power onea. Također je veliki napredak učinjen po pitanju trajnosti gume.

Michelin - bolji način kretanja

Na test smo dobili gume u dimenziji 120/70-17 smjesa soft i 200/55-17 u smjesi medium. Guma u dimenziji 200 postala je standard za motocikle od 1000 kubika, te danas gotovo da nema ozbiljnog proizvođača guma koji u ponudi nema gumu te dimenzije.

Power cup je dvokomponentna guma s velikim udjelom mekane smjese na bokovima te tvrde smjese po sredini radi što veće trajnosti. 

Dvokomponentna smjesa power cupa

Michelin power cup je guma koja je najbliža slick trkaćoj gumi po izgledu. U Michelinu tu tehnologiju zovu NST - near slick technology, gdje je udio šara po gumi manji od pet posto, što u konačnici nudi ekstreman grip i mogućnost nagiba od 60 posto. 

Michelinova tehnologija NST

Krenimo prvo od svakodnevne upotrebe po cesti. Ono što treba imati na umu je da se radi o trkaćoj gumi koja ima homologaciju za cestovnu upotrebu, ali prvotna namjena je trkaća staza.

Nemojte očekivati performanse jednog michelina pilot roada 3, ali budite uvjereni da je guma u idealnim uvjetima - toplo i prije svega suho vrijeme - ljepilo za cestu. Grip je toliko jak da imate osjećaj kako granice nema, ali ipak smo na cesti, a ne na stazi. Ono na što treba pripaziti su bijele linije i kiša jer tehnologija NST znači da se vozite sa slick gumom po cesti.

Jedan dio cestovnog testa smo morali odraditi u kišnim uvjetima jer smo cijeli svibanj imali englesko vrijeme, no uz normalnu vožnju nismo imali nikakvih problema. 

Ni u kišnim uvjetima nismo imali nikakvih problema s gumom

No, krenimo s dijelom testa za koji je ova guma i napravljena - trkaćom stazom.

Na stazi smo power cup isprobali na kawasakiju, a tuono je "obukao" power one

Kako bi test bio što mjerodavniji, testni motocikl aprilia tuono opremili smo michelinom power oneom u identičnim smjesama kao i power cup.

Kako naša jedina staza Grobnik ima asfaltnu podlogu koja datira iz doba od kada je i sama staza te iznimno opterećuje i troši gumu, ovaj dio testa odlučili smo odraditi na stazi Zalužani u Banja Luci. Asfaltna podloga omogućuje vožnju s hipersportskim gumama, dok je za bržu i sigurnu vožnju ipak bolje posegnuti za trkaćom gumom kakva je i michelin power cup.

Proizvođač preporučuje sljedeće tlakove: 2,1 bar prednja guma, 1,5 bara stražnja guma, uz napomenu da se navedeni tlakovi podešavaju na hladno. Obavezno je kao i kod svih trkačih guma korištenje grijača za gume. 

Iznimno brza staza posebno operećuje desni dio gume prilikom izlaska na startno-ciljnu ravninu te u još dva dijela staze. Na par dijelova imamo dosta neravnina što uzrokuje trešnju prednjeg kraja motocikla, no upravo na tim dionicama vidi se razlika između novog power cupa i starog power onea, gdje je nova guma puno mirnija.

Prednja guma pruža izniman grip od samog početka vožnje te veliku količinu povratnih informacija, dok je zadnji kraj s gumom 200/55 pružao konstantan grip čak i nakon desetak odvoženih krugova u komadu.

 
Michelin power cup odlikuje odličan grip

Ono što smo primijetili nakon prvog dijela testa na stazi je razlika u potrošnji gume, bez obzira što se radi o različitoj koncepciji agregata V2 naspram četverocilindarskog. Novi power cup se puno sporije trošio od starog power onea.

U odnosu na prethodni model power one, novi power cup sporije se troši

Zaključak

Novi michelin power cup je dostojan naslijednik power onea. Guma koja nudi izniman grip uz veliko granično područje, te za jednu trkaću gumu - veliku trajnost. Palac gore za novi power cup!




Dostupne dimenzije michelina power cupa:

- prednja guma: 120/70-17 
- stražnja guma: 180/55-17, 190/55-17, 200/55 -17 

Za sve informacije o cijenama te dostupnim smjesama guma obratite se uvozniku:

Auto Antonio d.o.o. 
Kralja Tomislava 108
21218 Seget Vranjica

Tel: 021/684-206
www.auto-antonio.hr





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera GP800 Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Gilera Runner 50 SP Yamaha XT660X KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp KTM 690 Duke Yamaha V-max Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha YZF-R125 Piaggio beverly tourer 300ie BMW K 1600 GTL (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Suzuki GSX-R 1000 2009 Honda CBF 600 N Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Honda VT 750 Shadow Spirit Kawasaki Ninja 250 R Kawasaki ZX-10R (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Honda VFR 1200 F Suzuki GSX-R 600 (2011.) Suzuki DL1000 V-Strom BMW K 1600 GT (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Yamaha YZF-R6 2006-2007 Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Megelli sport 125 R Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Honda CBF 600 S Ducati Monster 1100 evo (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Yamaha TDM850 1996- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Kawasaki Z 750 R (2011.) Aprilia shiver 750 Yamaha FZ6 (S2) 2007- BMW R1200GS 2007 Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Hyosung GT 250 R Suzuki GSR 750 (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) MV Agusta F3 675 (2011.) Honda CBF125 Honda XL650V Transalp Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Kawasaki KLR650 / R Aprilia Pegaso 650 I.E.