Motorevija
PRETRAGA
2012-12-21 , Autor: Kristijan Tićak
Bookmark and Share

Na njoj se ništa nije mijenjalo od 2008. No, stigao je trenutak kada je Yamaha konačno odlučila temeljito obnoviti svoju putnu krstaricu

Je li njezino vrijeme prošlo ili zapravo tek sada dolazi? Naravno, teško je odgovoriti na to pitanje pa ćemo se stoga usredotočiti na ono opipljivo i vidljivo. Yamaha FJR 1300 je za 2013. dobila nove oplate i prednja svjetla, vjetrobransko staklo je novog oblika, ali je i dalje elektronski podesivo po visini.

Yamaha FJR 1300 A/AS

Uz to, izvršene su i određene modifikacije na bloku motora, pa je tako ugrađen sustav ride by wire kao i - umjesto dosadašnjih četiri - dva katalizatora. Ugradnja sustava ride by wire stvorila je platformu za ugradnju kontrole trakcije, tempomata kao i dvije različite mape paljenja. Dakako, sve će ovo biti dostupno i na modelu AS (automatska spojka i elektromagnetska izmjena brzina).

Ujedno, varijanta AS bit će opremljena električno podesivim ovjesom, pa je stoga na nju ugrađen novi stražnji amortizer te vilica upside-down. Standardna će verzija FJR-a zadržati klasičnu vilicu i stari monoamortizer, no dakako s novim postavkama. Sva navedena oprema je serijska, a popis dodatne opreme je uistinu bogat. 
Aktualni FJR 1300 se pri brzini od 130 km/h u petoj (i posljednjoj) brzini vrti na 4600 o/min, što je više od polovice dopuštenih 8000 o/min. To je razlog zašto je yamaha najrastrošniji tourer na našim testovima, i zašto već godinama upozoravamo da joj je potrebna šesta brzina. Nažalost, ni ovaj je put nismo dobili pa nam preostaje samo da se nadamo da će novi mapping motora možda riješiti nedostatak više potrošnje u usporedbi s konkurentima.

TEHNIČKI PODACI

Motor redni četverocilindarski
Obujam 1298 ccm
Snaga 146 KS pri 8000/min
Okretni moment 138 Nm pri 7000/min
Okvir aluminijske grede
Kočnice sprijeda diskovi 320 mm, straga disk 282 mm
Masa i dimenzije 289 kg sa svim tekućinama, visina sjedala 805/825 mm


Test yamahe FJR 1300 pročitajte u aktualnoj Motoreviji 11!





Moto cage-six

Yamahini su inženjeri na osnovi nakeda XJ6 izradili studiju koja bi trebala privući mlađe vozače sklone stunt vožnji. Moto cage-six se poigrava kontrastom neonsko žute i sive, odnosno crne boje. Uz to, doživljaj stunt-motocikla pojačavaju oslonci za noge montirani na prednjoj vilici kao i cjevasti bočni štitnici.







Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera GP800 Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Gilera Runner 50 SP Yamaha XT660X KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp KTM 690 Duke Yamaha V-max Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha YZF-R125 Piaggio beverly tourer 300ie BMW K 1600 GTL (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Suzuki GSX-R 1000 2009 Honda CBF 600 N Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Honda VT 750 Shadow Spirit Kawasaki Ninja 250 R Kawasaki ZX-10R (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Honda VFR 1200 F Suzuki GSX-R 600 (2011.) Suzuki DL1000 V-Strom BMW K 1600 GT (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Yamaha YZF-R6 2006-2007 Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Megelli sport 125 R Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Honda CBF 600 S Ducati Monster 1100 evo (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Yamaha TDM850 1996- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Kawasaki Z 750 R (2011.) Aprilia shiver 750 Yamaha FZ6 (S2) 2007- BMW R1200GS 2007 Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Hyosung GT 250 R Suzuki GSR 750 (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) MV Agusta F3 675 (2011.) Honda CBF125 Honda XL650V Transalp Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Kawasaki KLR650 / R Aprilia Pegaso 650 I.E.