Motorevija
PRETRAGA
2011-03-01 , Autor: Ivan Tomšić, Slike: WorldSBK.com
Bookmark and Share

Briljantan početak sezone Svjetskog prvenstva u superbikeu i supersportu obilježili su Carlos Checa i Max Biaggi te Luca Scassa



Nedjelja, dva sata ujutro po našem vremenu, čeka se gong i borba za kralja u klasi superbike 2011. može početi.
Neprocjenjiv je to osjećaj nakon duge zimske stanke ponovno gledati ponajbolje vozače svijeta na dva kotača na epskoj stazi kao što je Phillip Island. Stazi koja se može nazvati klasikom u kalendaru Svjetskog Prvenstva u superbikeu. Do sada je predstava na otoku Down Under uvijek bila režirana kao triler - napeto, borbe do zadnjeg kruga te fotofiniši u tisućinkama sekunde. Tako je bilo i ove godine na otvorenju sezone.
Na predsezonskim testiranjima briljirali su privatni ducatiji s Checom, Smrzom i britanskim Francuzom Guintolijem. Prvak Max je također bio u samom vrhu isto kao i Britanac Rea na prekrasnoj povratničkoj Castrolovoj hondi. Kawasakijev duo Sykes i novajlija Lascorz su redovito bili u top 10. Treći čovjek u zelenom taboru Vermeulen nažalost još uvijek nije spreman za akciju te je upitno hoće li biti fit u skoro vrijeme. Nitro Nori Haga je ove godine na privatnoj apriliji RSV4 Pata Racing Teama. Testiranja je završavao uglavnom na pozicijama između desetog i 12. mjesta.
Treba spomenuti i odbjeglu zvijezdu Moto GP-a Marca Melandrija koji ove godine vozi uz bok novajlije Eugena Lavertyja na yamahi.
Talijansko-irski duo je testiranja završavao konstantno u topu 10.


Raspored vozača po timovima


Aprilia Alitalia Racing Team - branitelji konstruktorske titule i vozačke titule nastupaju nepromijenjeni: Max Biaggi i Leon Camier

Althea Racing - privatni Ducatijev tim ove godine napada prvenstvo s jednim vozačem, prošlogodišnjim najbolje plasiranim vozačem na ducatiju Carlosom Checom

BMW Motorrad Motosport - iskusni dvostruki prvak svijeta, "Krokodil" Troy Corser te "Pocket Rocket" Leon Haslam

BMW Motorrad Italia SBK - prošlogodišnji pobjednici prvenstva Superstock 1000 u zadnji čas su odlučili zakoračiti stepenicu više i nastupiti u klasi superbike. Dvostruki svjetski prvak James Toseland i prošlogodišnji prvak klase superstock Ayrton Badovini

Castrol Honda - povratak "legendarne kombinacije" s kojom je Colin Edwards osvojio dvije titule 2000. i 2002. godine. Prelijepe honde ove godine vozit će Jonathan Rea te "Demolition Man" Ruben Xaus

Kawasaki Racing Team - ove godine nastupa s tri vozača - mladim Španjolcem proslavljenim u klasi supersport Joanom Lascorzom, Britancem Tomom Sykesom i Australcem koji je još uvijek ozlijeđen, Chrisom Vermeulenom

Team Effenbert-Liberty Racing - privatni Ducatijev tim nastupa s francuskom zvijezdom Sylvainom Guintolijem i čovjekom uvijek spremnim za jedan brzi krug - Jakubom Smrzom

Pata Racing Team – privatni Aprilijin tim ove je godine angažirao jednog od najiskusnijih vozača na gridu - Japanca Noriyukija Hagu

Pedercini Kawasaki - privatni Kawsasakijev tim ove godine nastupa s iskusnim Robertom Rolfom te Australcem Markom Aitchisonom

Supersonic Racing Team - privatni Ducatijev tim ove godine je angažirao mladog Francuza Maximea Bergera koji je ostvario zapažene rezultate u klasi superstock 1000

Team Alstare Suzuki - ove godine nastupaju s jednim vozačem, Talijanom Michelom Fabrizijem koji je upravo sa Suzukijem 2003. osvojio titulu u klasi superstock 1000

Yamaha World Superbike Team - ove godine opet mijenja kompletnu vozačku postavu, boje tvorničke Yamahe branit će mladi Irac i vrhunski vozač u Supersportu Eugene Laverty, te zvijezda Moto GP-a Marco Melandri



01:59 Očekujemo gong i start nove sezone - u plavom kutu izazivač, Španjolac, čovjek s ogromnim iskustvom, superbrzi Carlos Checa. U crveno-bijelom kutu prvak, čovjek o kojemu se može jako puno toga napisati, branitelj titule Max Biaggi koji nastupa s brojem 1 na svom motociklu. Dva vozača koja su bila u vrhu na kvalifikacijama - Checa je na superpoleu skinuo rekord staze s vremenom 1'30,882, što je bilo dovoljno za plasman u prvi red na utrci MotoGP-a na ovoj stazi. Zaista impresivno!

02:00 Gase se crvena svijetla na semaforu, gong se oglašava i
- kreće nova sezona klase superbike. Na startu je iznenađujuće poveo mladi Irac na yamahi Laverty, te je pokazao da se jako brzo adaptirao na superbike motocikl. No vodstvo nije dugo trajalo. Checa je ušao u svoj ritam te je preuzeo vodstvo u trećem krugu utrke. U sedmom krugu je imao preko dvije sekunde prednosti nad Biaggijem kojega je slijedio Leon Haslam. Trojac se odvojio od ostatka te vozio svoju utrku s velikom prednošću. Čovjek koji je uvijek spreman za nedjeljnu akciju bez obzira na kvalifikacije, Nori Haga, probijao se sa 14. startnog mjesta do sedmog, koje je kasnije izgubio zbog problema s gumama te je prvu utrku završio na devetom mjestu. Yamahin dvojac je pokazao da ljubavi u boksu neće biti te je pružio krasne dvoboje pred kraj utrke. Na koncu dvoboj odnosi Laverty s minimalnom prednočću. Tom Sykes je odvezao solidnu utrku za zeleni tabor te završio na osmom mjestu. Iznenađenje je bio Fabrizio, bivši Ducatijev tvornički vozač koji se brzo prilagodio na suzuki i četiri cilindra. Prvu utrku završava na šestom mjestu.

Poredak prve utrke:

1. Carlos Checa ŠPA Althea Ducati 1098R 34mins 16.503s
2. Max Biaggi ITA Aprilia Alitalia Racing RSV-4 +4.365s
3. Leon Haslam VBR BMW Motorrad S1000RR +10.719s
4. Eugene Laverty IRL Yamaha WSBK YZF R1 +11.266s
5. Marco Melandri ITA Yamaha WSBK YZF R1 +11.293s
6. Michel Fabrizio ITA Suzuki Alstare GSX-R1000 +12.039s
7. Jakub Smrz ČEŠ Effenbert Liberty Ducati 1098R +20.294s
8. Tom Sykes VBR Kawasaki RTS ZX-10R +20.742s
9. Noriyuki Haga JAP PATA Aprilia RSV-4 +22.421s
10. Troy Corser AUS BMW Motorrad S1000RR +25.822s
11. Roberto Rolfo ITA Pedercini Kawasaki ZX-10R +29.270s
12. Jonathan Rea VBR Castrol Honda CBR1000RR +31.059s
13. Leon Camier VBR Aprilia Alitalia Racing RSV-4 +31.721s
14. Ayrton Badovini ITA BMW Italia S1000RR +36.389s
15. Bryan Staring AUS Pedercini Kawasaki ZX-10R +36.470s
16. Ruben Xaus ŠPA Castrol Honda CBR1000RR +41.928s
17. James Toseland VBR BMW Italia S1000RR +55.239s
18. Josh Waters AUS Yoshimura Suzuki GSX-R1000 +1min 00.312s
19. Mark Aitchison AUS Pedercini Kawasaki ZX-10R +1min 00.316s
20. Maxime Berger FRA Supersonic Ducati 1098R +1min 30.125s



05:20 Vrijeme je za drugu rundu.

Checa starta fantastično isto kao i BMW-ov duo Haslam - Corser. Biaggi je ovoga puta posustao na startu te prvi krug završava na osmom mjestu. Naprijed se probio Marco Melandri koji će do kraja utrke pokazati da jos uvijek ima brzine u sebi.
Prvak Biaggi nadoknađuje loš start te se probija kroz grid i u trećem krugu dostiže Melandrija. Četvrtoplasirani Troy Corser je u devetom krugu izgubio sve nade za dobar plasman kad je otišao preduboko na kočenju u Hondinom zavoju. Naprijed je "izazivač" Checa imao sigurno vodstvo s preko tri sekunde, a velika borba je počela između dva sunarodnjaka Melandrija i Biaggija. Sve što je Melandri izgubio na ciljnoj ravnini, gdje je Max doslovno letio pored njega, nadoknadio je na ostatku staze. "Samurai of Slide" se opet dobro probio kroz grid i u 10. krugu bio na četvrtom mjestu. Leon Camier unatoč gripi i katastrofalnoj kvalifikaciji odvezao je fantastičnu utrku i sa 17. mjesta borbeno došao do fantastičnog šestog na kraju utrke. "Zeleni" Sykes je ponovio prvu utrku i solidno završio na devetom mjestu. Vozač Castrol Honde Rea je napokon uspio ne pogriješiti i koliko-toliko spasiti vikend sa solidnim četvrtim mjestom. Spomenimo da je u prvoj utrci izletio izvan staze u 14. krugu dok je bio na petom mjestu te je utrku završio na 12. mjestu.
Dvadesetdrugi je krug I Carlos Checa "kruži stazom" do cilja i savršenog vikenda - superpole i dvostruka pobjeda u utrci. Ovo je prvi puta da Checa u bogatoj karijeri vodi u svjetskom prvenstvu. Iza njega se vodila vatrena borba Biaggija i Melandrija. Superiorna brzina Aprilije i fantastičan prvak su prevelik zalogaj za Melandrija, ali ovo je samo uvertira u sve što slijedi tijekom godine.

Poredak druge utrke:

1. Carlos Checa ŠPA Althea Ducati 1098R 34mins 15.041s
2. Max Biaggi ITA Aprilia Alitalia Racing RSV-4 +1.188s
3. Marco Melandri ITA Yamaha WSBK YZF R1 +1.406s
4. Jonathan Rea VBR Castrol Honda CBR1000RR +10.563s
5. Leon Haslam VBR BMW Motorrad S1000RR +10.885s
6. Leon Camier VBR Aprilia Alitalia Racing RSV-4 +16.914s
7. Noriyuki Haga JAP PATA Aprilia RSV-4 +17.558s
8. Michel Fabrizio ITA Suzuki Alstare GSX-R1000 +17.679s
9. Tom Sykes VBR Kawasaki RTS ZX-10R +18.070s
10. Ruben Xaus ŠPA Castrol Honda CBR1000RR +19.053s
11. Jakub Smrz ČEŠ Effenbert Liberty Ducati 1098R +19.060s
12. Roberto Rolfo ITA Pedercini Kawasaki ZX-10R +23.771s
13. Josh Waters AUS Yoshimura Suzuki GSX-R1000 +23.956s
14. James Toseland VBR BMW Italia S1000RR +28.713s
15. Eugene Laverty IRS Yamaha WSBK YZF R1 +32.673s
16. Mark Aitchison AUS Pedercini Kawasaki ZX-10R +33.226s
17. Bryan Staring AUS Pedercini Kawasaki ZX-10R +42.598s
18. Maxime Berger FRA Supersonic Ducati 1098R +51.819s
19. Troy Corser AUS BMW Motorrad S1000RR +55.738s

Kao i uvijek, utrka Down Under na Phillip Islandu je bila uvertira u fantastično prvenstvo. Unatoč tomu što nećemo gledati tvornički Ducatijev tim, V2 iz Bolonje će biti itekako konkurentan,
Ove godine nema ograničenja težine i restriktora usisa za ducati. Hoće li to biti dovoljno bez tvorničke podrške, vidjet ćemo. Glavni favoriti su preslika prošle godine: prvak Max Biaggi, Carlos Checa i sada BMW-ov čovjek Leon Haslam.
Iduća utrka je još jedan klasik - Donington Park, 27. ožujka.

Supersport

Između dviju glavnih borbi večeri smjestila se jedna u klasi supersport. Ove godine se ta klasa vratila na staro, grid je opet pun vozača i uz to vratila nam se Yamaha. Doduše, u zadnji čas. Ekipa ParkinGO, poznata po suradnji s britanskom markom Triumph, u zadnji je čas napravila veliki korak te odlučila dugogodišnju suradnju s Triumphom prekinuti i prijeći na Yamahu. Dvosjekli mač, ali kako stvari stoje nakon prve utrke, napravili su dobar potez.
Vozačka postava je impresivna - Luca Scassa i Chaz Davies brane boje Yamahe, glavni konkurenti su im MotoCard.com Kawasaki koji je angažirao iskusnog Broca Parkesa i mladog Davida Saloma, te standardno vrhunska ekipa Ten Kate Honde za koju nastupaju: bivši prvak u klasi supersport Fabien Foret i mlada nada Florian Marino.
Treba spomenuti i našeg sunarodnjaka, rekordera Grobnika Marka Jermana na triumphu daytoni koji nastupa za svoj MD Team Jerman.
Na treninzima je konstantno najbrži bio veteran Foret na Ten Kate Hondi, da bi se na zadnjim kvalifikacijama sve okrenulo i pole poziciju osvaja mladi Španjolac na kawasakiju ZX-6R-u David Salom. Jerman završava kvalifikacije na 25. mjestu s četiri i pol sekunde zaostatka.
Nedjelja - utrka klase supersport vozi se između prve i druge utrke klase superbike. Najbolje je startao domaćin Broc Parkes. Iza njega možda i najveće iznenađenje utrke, britanski prvak klase supersport Sam Lowes koji je odvezao fantastičnu utrku s iznimno hrabrim pretjecanjima što dokazuje da je Britansko prvenstvo itekako konkurentno. Do 15. kruga borba za čelne pozicije vodila se izmedu Scasse, Lowesa, Saloma, Parkesa, Daviesa, Foreta. A onda veliki problemi s gumama - prvo u boks odlazi Foret s totalno ispuštenom gumom, pa idući krug Roccoli, te tri kruga prije kraja i Davies . Zadnji krug je pružio fantastičnu zavrsnicu. Lowes hrabro prolazi na prvo mjesto, no iz kruga u krug gubi po dvije pozicije na startno-ciljnoj ravnini jer je njegova honda vidno sporija od yamahe i kawasakija. Zadnji izlazak iz dugog lijevog zavoja Swan, Lowes vodi, ali kroz cilj prolazi treći. U brišućem letu prolaze ga Scassa i Parkes. Fotofiniš! Scassa na yamahi osvaja prvu ovogodišnju pobjedu ispred Parkesa s prednošću od 0,009 sec !
Marko Jerman završava utrku na 17. mjestu.
Fantastično otvorenje sezone te uvertira u sve što nas očekuje ove godine u uvijek zanimljivoj klasi 600 supersport .





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera GP800 Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Gilera Runner 50 SP Yamaha XT660X KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp KTM 690 Duke Yamaha V-max Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha YZF-R125 Piaggio beverly tourer 300ie BMW K 1600 GTL (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Suzuki GSX-R 1000 2009 Honda CBF 600 N Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Kawasaki Ninja 250 R Kawasaki ZX-10R (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki GSX-R 600 (2011.) Honda VFR 1200 F Suzuki DL1000 V-Strom Gilera Nexus 300 i.e. Yamaha YZF-R6 2006-2007 Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Megelli sport 125 R BMW K 1300 GT 2009 Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Honda CBF 600 S Ducati Monster 1100 evo (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Yamaha TDM850 1996- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha FZ6 (S2) 2007- Aprilia shiver 750 Yamaha XVS 1300 A Midnight Star BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Hyosung GT 250 R Honda CBR 250 R (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) MV Agusta F3 675 (2011.) Honda CBF125 Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Honda XL650V Transalp Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Kawasaki KLR650 / R Aprilia Pegaso 650 I.E.