Članak | Japanski rabljeni toureri do 3000 eura: Kawasaki GPZ 1100 Horizont
Bavimo će se pomalo zaboravljenim, starijim motociklima koje u inozemstvu možete dobiti doslovce za šaku eura
Čak i bolji poznavatelji Kawinog moto-programa imat će problema na prvu vizualizirati jedan od većih promašaja novijeg vremena u režiji tvornice iz Akashija. Znači li to da ga se i kao rabljenog treba eliminirati sa svih popisa preporuke za kupnju? Nipošto, jer Horizont je danas tourer vrlo solidnih kvaliteta i poželjnog dizajna za 'kikiriki'-cijenu koji je sredinom 90-ih zapravo bio žrtva loše modelske politike Kawasakija.
Naime, 'nož u leđa' zabio mu je nekoć potentni sportaš ZZ-R 1100 koji je sredinom 90-ih evoluirao u smjeru sport-tourera, kasnije čak i tourera, čime je tržišni potencijal Horizonta bio sveden na minimum. GPZ-ov modelski ciklus stoga je trajao kratko, svega tri godine (1995.-1998.). Kawasaki ga je nudio po diskontnoj cijeni čak i s ABS-om i koferima (1995. oko 18.000 DM u Njemačkoj), no ni to na kraju nije pomoglo.
Tehnička platforma Horizonta bio je ZZ-R 1100 čiji je agregat osnažen u srednjim režimima nauštrb smanjenja vršne snage (129 umjesto 150 KS). Vibracije agregata se kreću u granicama podnošljivog, razvoj snage je linearan, a potrošnja - ako se ne radi o prvoj seriji iz 1996. - prihvatljiva. Zaštita od vjetra je izvrsna, sjedalo prostrano i komforno, a dobro će vam doći dodaci poput glavnih stajnih oslonaca, kukica za vezanje prtljage te u ono vrijeme vrlo cijenjen pokazivač razine goriva u spremniku (ZZ-R je imao samo indikator za rezervu).
Redni četverocilindraš traži redovito održavanje, poglavito u segmentu kontrole i podešavanja ventila kao i sinkronizacije rasplinjača, a potrošnja ulja za njega je nepoznanica. S druge strane, probleme mogu prouzročiti razvodni lanac i pripadajući natezač, kao i glavni ležajevi radilice koji se u pravilu mijenjaju svakih 50.000 km. Kod kontrole motocikla pažnju obratite i na ležajeve u kotačima, kao i gumene ublaživače trzaja u stražnjem kotaču.
Budući da je njemačko tržište 'progutalo' većinu prodanih Horizonata u Europi, logično je i da ga ondje možete pronaći u najboljem stanju i po najnižoj cijeni. Ponuda GPZ-a započinje sa 1000 eura, a u pravilu je riječ o motociklima s prevezenih 70.000 do 100.000 km koje možemo ocijeniti ocjenom dovoljan, čak i dobar. Na drugoj strani su pak nevjerojatno očuvani primjerci (ocjena odličan) sa 10.000 do 20.000 km, od prvih vlasnika, koji su opremljeni koferima, gel-sjedalima i grijačima ručki. Vlasnici za njih žele od 2000 do 2500 eura, no riječ je o motociklima koji ne traže 'cent' ulaganja (čak su i gume zamijenjene zbog starosti). Trošarina na Horizont iznosi oko 500 eura.
Tehnički podaci
Godina proizvodnje: 1995.-1998.
Obujam: 1052 ccm
Snaga: 129 KS pri 9500 o/min
Okretni moment: 100 Nm pri 7000 o/min
Masa s tekućinama: 259 kg
Gume: 120/70 ZR 17; 170/60 ZR 17
Spremnik goriva: 22 litre
Najviša brzina: 250 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h: 3,2 s
Potrošnja: 5,4 l/100 km
PLUS:
razvoj snage i performanse
kultiviranost
neki primjerci opremljeni ABS-om
zaštita od vjetra
veliko i komforno sjedalo
oprema (gotovo svi rabljeni s koferima)
MINUS:
pogonski agregat vrlo osjetljiv na neredovito održavanje
potrošnja na prvoj seriji iz 1996. (rasplinjači)
originalni ispušni topovi skloni koroziji
Cijene potrošnog materijala:
Ulje i filtar: 110 kn/l (Ipone 10W40) + 48 kn
Filtar zraka: 136 kn (Vicma)
Svjećice: 60 kn/kom (Denso)
Lanac i lančanici: 1720 kn (Afam)
Kočne pločice: 761 kn/set (Carbone Lorraine)
Gume (set): 1601 kn (Dunlop Roadsmart)
Zajednica | Komentari