Motorevija
PRETRAGA
2019-11-28 , Autor: Marko Santini
Bookmark and Share

Zagrepčanin Marko Dekanić jedan je od samo trojice hrvatskih motociklista koji krajem siječnja kreću na reli Budimpešta - Bamako. Uhvatili smo ga usred priprema i sjeli s njim na kavu



MR: Otkud ideja za reli Budimpešta - Bamako?

Dekanić: Dakar sigurno neću voziti, a ovaj mi se reli čini najbližim toj utrci... Osim toga, ima humanitaran karakter. Sa mnom je trebao ići i prijatelj na drugom motociklu, ali je zbog ozljede morao odustati.

MR: Je li to zapravo blaga verzija relija Dakar?

Dekanić: Ovu utrku zovu “Dakar za siromašne”, a prvi se put vozila iste godine kada je Dakar u Africi otkazan. To je avanturističko-humanitarna utrka čiji cilj nije tko će prvi stići do cilja, nego prikupiti što više humanitarnih sredstava za pomoć djeci u loše razvijenim mjestima. Ove godine cilj je u Freetownu u Sierra Leoneu koji je od starta u Budimpešti udaljen 9000 kilometara, odnosno 17 natjecateljskih dana.



MR: Na utrku si se prijavio s Yamahom Super Tenere 750 proizvedenom 1996. godine. Zašto s baš tako starim motorom?

Dekanić: Motocikl je provjeren i pouzdano radi, pogotovo na lošem afričkom gorivu koje ću morati koristiti tijekom utrke. U to sam se uvjerio na prijašnjim putovanjima, među kojima je i prošlogodišnje kroz Maroko. Osim toga, bilo koji kvar mogu sam riješiti, pod uvjetom da nije došlo do kritičnog problema, kao što je puknuće razvodnog lanca. Tenerku sam potpuno sam dorađivao i popravljao, tako da nisam zabrinut.



MR: Koliko je motocikl prilagođen za utrku i koliko si ti spreman?

Dekanić: Prema iskustvu s prijašnjih putovanja, na Tenerki su promijenjene bitne stavke za ovakvu avanturu, što na ovjesu, što na motoru… Očekujem da će utrka biti prilično fizički zahtjevna, odnosno da će biti bitna kondicija, pogotovo jer na povratku planiram istrčati polumaraton u Sahari. Bit će mi to izazov kao vozaču i mehaničaru. Treniram i osjećam se spremnim, ali koliko sam zapravo, saznat ću na licu mjesta.



MR: Jesi li za sudjelovanje na reliju morao 'prodati bubreg'?

Dekanić: Makar se možda tako ne čini, reli je za prosječnog čovjeka zapravo dosta financijski zahtjevan, ali na sreću imam ogromnu podršku prijatelja i sponzora. Tu su troškovi kotizacije, dozvola, osiguranja i viza, dorada na motociklu, opreme, goriva, potrošnih dijelova i materijala, poput guma, ulja i filtara, smještaja, hrane… Mogao bih u nedogled. Unatoč tome, to je i dalje izrazito povoljan reli u odnosu na, recimo, Dakar ili Africa Eco Race.





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera GP800 Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Gilera Runner 50 SP Yamaha XT660X KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp KTM 690 Duke Yamaha V-max Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha YZF-R125 Piaggio beverly tourer 300ie BMW K 1600 GTL (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Suzuki GSX-R 1000 2009 Honda CBF 600 N Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Honda VT 750 Shadow Spirit Kawasaki Ninja 250 R Kawasaki ZX-10R (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Honda VFR 1200 F Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki DL1000 V-Strom Gilera Nexus 300 i.e. Yamaha YZF-R6 2006-2007 Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Megelli sport 125 R Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Honda CBF 600 S Ducati Monster 1100 evo (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Yamaha TDM850 1996- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Kawasaki Z 750 R (2011.) Aprilia shiver 750 Yamaha FZ6 (S2) 2007- BMW R1200GS 2007 Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Hyosung GT 250 R Suzuki GSR 750 (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) MV Agusta F3 675 (2011.) Honda CBF125 Honda XL650V Transalp Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Kawasaki KLR650 / R Aprilia Pegaso 650 I.E.