Motorevija
PRETRAGA
2006-06-16 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: Giuseppe Gori
Bookmark and Share

XL je oznaka za extra large, a varadero sa 241 kg suhe mase i pozamašnim dimenzijama to zaista i jest. Unatoč tomu, već osam godina u vrhu je scene maksi endura



Neka mjesta kristalno čistim i plavim šumećim morem, laganim vjetrićem koji njiše obližnje palme, te suncem koje se u zalasku spaja s udaljenim horizontom i nestaje u moru - neodoljivo podsjećaju na raj! Naravno, dok uživate u tome, vi u hladovini ispijate koktel iz kojeg viri hrpa kišobrančića i voća. Jedno od takvih mjesta je Varadero na Kubi, čija se pješčana plaža ukrašena palmama i tropskim zelenilom proteže uz obale Karipskog mora puna 24 kilometra.
Kad po tako lijepom i opuštenom mjestu nazovete neki motocikl, očekujete da izgledom prati taj pojam ljepote. No, ništa od toga, jer varadero je sve samo ne oličenje ljepote. Velik poput planine, predimenzioniranih i napuhanih oplata, nezgrapne figure. Na Kubu bi vas mogla podsjetiti samo kombinacija boja za 2006. godinu, točnije jedna kombinacija: plavo-bijelo-crvena (te su boje i na kubanskoj zastavi).
Bilo kako bilo, varadero - koji od 2002. godine silazi s proizvodne trake u španjolskoj Montesi - izgled nije mijenjao od početka proizvodnje 1999. godine. Hondino samopouzdanje ili nedostatak ideja? Prije bismo rekli ono prvo, jer se taj maksi enduro u Europi već godinama odlično prodaje. Što smo ono rekli - maksi enduro? Pogrešno! Honda tu svoju off/on-road krstaricu već godinama deklarira kao adventure-tourer, čime daje do znanja da bi je ipak trebalo više koristiti na asfaltu!
Najznačajnije izmjene dogodile su se 2003. i 2004. godine. Najprije se, umjesto rastrošnih rasplinjača, počelo ugrađivati elektronsko ubrizgavanje goriva, a godinu dana kasnije, uz kombinirani sustav kočenja CBS, dostupan je - uz doplatu - i ABS.
Ni ove godine nije drukčije - varadero je u 2006. ušao s novim 3-D logom, naplacima u mat crnoj izvedbi te u novim kombinacijama boja. Sve ostalo je isto. Pouzdani V2 pogonski agregat sa 94 KS, koji potječe iz VTR-a, čelični okvir, aluminijski naplaci s gumama dimenzija 110/80-19 te 150/70-17 i 241kg (s ABS-om) „suhe vage“. Da, dobro ste pročitali - 241 kg prazan! Kad tome dodate 25 litara goriva, rashladnu tekućinu, 4,1 litra ulja u motoru…, dođete do nevjerojatne brojke od 297 kg. Pribrojite li toj masi i prilično visoko pozicionirano težište, glavobolje počnu i prije vožnje.



Prekomjerna težina do izražaja dolazi naročito u sporijoj vožnji, s varaderom se tad neprestano „gegate i važete“. No, kad ga koristite na otvorenoj cesti, bila zavojita ili ravna, do izražaja potpuno dolaze njegove vrline - stabilnost, udobnost i vrlo dobra upravljivost. U nagibe se spušta lako i sigurno, s tim da to traje vremenski nešto dulje nego što je uobičajeno. Isprva vam je sve vrlo neobično jer sjedite na golemom motociklu, u sjedalu što je 845 mm od tla. Kad se nagnete u zavoju, čini vam se da se cijeli svijet naginje skupa s vama. Oslonci za noge smješteni su nisko i ne svijaju koljena u nepovoljni kut, a isto tako ne dodiruju podlogu prerano. Zavoje varadero prolazi suvereno - čvrsto i stabilno. Ovjes potpuno prati koncepciju motocikla. Zacrtanu putanju varadero slijedi vrlo precizno, ali ne precjenjujte svoje mogućnosti, jer kad jednom postavite pravac, bilo kakve korekcije nemoguće su zbog već spomenute velike mase.
Stabilnost na pravcu zadovoljava sve do 170 km/h, koliko nam je dopuštala magistralna cesta, a pritom je zaštita od vjetra odlična čak i za vozače od gotovo 190 cm. I ne samo od vjetra, nego i od kiše. Gotovo ljetni pljusak spustio se na nas, ali visoko podignuto vjetrobransko staklo, štitnici za ruke i široko oblikovane oplate u koje se noge uvlače gotovo do samog motora zaštitile su nas jako dobro. Kočnice su i po suhom i po mokrom radile vrlo uzorno. Naročito dobro funkcionira ABS, koji nas je na mokroj podlozi ugodno iznenadio. Osjeti se samo lagano titranje ručice kočnice, što signalizira njegov rad bez ikakvih loših utjecaja na vozna svojstva. Varadero je opremljen i integralnim sustavom CBS. Dakle, kad pritisnete ručicu prednje kočnice - aktiviraju se četiri kočna klipa sprijeda i jedan straga, a kad stanete na polugicu nožne kočnice - angažiraju se dva klipa sprijeda i sva tri straga. Naravno, uvijek vam ostaje i mogućnost da aktivirate i svih devet - istodobnim djelovanjem na prednju i stražnju kočnicu.
Na kraju i o najboljem - motoru. Za Hondin V2 možemo reći da je uvijek prisutan, a nikad nametljiv. Potisak se javlja već od 2000 o/min, da bi oko 3000 malo oslabio te gotovo ravnomjerno nastavio sve do krajnjih granica - negdje oko 7500 o/min. Motor treba koristiti u njegovom najangažiranijem radnom području, između 3000 i 6000 o/min, kad - kao i većina V2 agregata - daje najbolje od sebe. Vibracija i nepotrebne buke gotovo da i nema.



Vlasnici prethodnih varadera žalili su se na visoku potrošnju goriva. Nevjerojatno za izrazito putno koncipiran motocikl, ali varadero nema pokazivač goriva, nego samo lampicu koja signalizira razinu od četiri litre rezerve! To je, uz prekomjernu masu, dovoljan razlog da Honda uskoro krene u laganu rekonstrukciju svog adventure-tourera, jer konkurencija najavljuje znatna poboljšanja u toj klasi. KTM je to na adventureu 990 već započeo, a drugi - poput Triumpha s novim tigerom - to tek namjeravaju učiniti.
Dok se to ne dogodi, parkirajte svoj varadero na pješčanu plažu, gledajte zalazak sunca i osluškujte zvukove. Jednom riječju, uživajte, jer „pozdrav s Kube“ je ipak, unatoč nedostacima, jedan od najboljih motocikala u svojoj klasi.





Honda VFR 800 2003-

Honda VFR 800

�daje

Obujam: 782 cm3

Snaga: 109 k (80 KW) 10500 rpm

Okretni moment: 80 Nm @ 8750rpm

Prednja kočnica: 296 mm , , 3 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Stražnja kočnica: 256 mm , , 3 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Prednja guma: 120/70 ZR17

Stražnja guma: 180/55 ZR17

Obujam spremnika: 22 l

Dužina: 213 kg

Maksimalna brzina: 245 km/h

Honda
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera GP800 Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Gilera Runner 50 SP Yamaha XT660X KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp KTM 690 Duke Yamaha V-max Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha YZF-R125 Piaggio beverly tourer 300ie BMW K 1600 GTL (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Suzuki GSX-R 1000 2009 Honda CBF 600 N Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Kawasaki Ninja 250 R Kawasaki ZX-10R (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki GSX-R 600 (2011.) Honda VFR 1200 F Suzuki DL1000 V-Strom Gilera Nexus 300 i.e. Yamaha YZF-R6 2006-2007 Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Megelli sport 125 R BMW K 1300 GT 2009 Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Honda CBF 600 S Ducati Monster 1100 evo (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Yamaha TDM850 1996- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha FZ6 (S2) 2007- Aprilia shiver 750 Yamaha XVS 1300 A Midnight Star BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Hyosung GT 250 R Honda CBR 250 R (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) MV Agusta F3 675 (2011.) Honda CBF125 Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Honda XL650V Transalp Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Kawasaki KLR650 / R Aprilia Pegaso 650 I.E.