Motorevija
PRETRAGA
2010-08-25 , Autor: Ozren Buriša, Slike: Jorg Kunstle
Bookmark and Share

Na tržište je svježe lansirana i automatska inačica honde VFR, a mi smo kao jedini hrvatski novinari bili u prilici voziti je na testnoj ruti u Alpama. Je li DCT samo Hondin hir ili stvarni korak naprijed?

 

Automatski mjenjač?! Dok imam lijevu ruku - nikada! Fenomenalna je odbojnost koju smo svi osjetili prema ulasku automatike u svijet motocikala, kao da se tako nešto protivi motociklističkim vjerskim uvjerenjima. Ona pripada svijetu skutera ili eventualno ekscentričnih motocikala poput honde DN-01. U redu, aprilia mana je slučaj za sebe, a oprostili smo i velikom toureru yamahi FJR 1300 A. Ali zašto moraju uništiti i motocikle poput novog sport tourera VFR 1200?

 

Sjesti za upravljač novog VFR-a sa sustavom dvostruke spojke (dual-clutch transmission) u najmanju je ruku velika privilegija, a još je važnije da je to prilika da zaboravimo sve što su nas učili o automatskim mjenjačima. Lijeva strana upravljača izgleda siromašno bez ručice spojke, ali barem je klasični ključ još uvijek tu. Kontakt ključem, dodir elektrostartera na tipičnom mjestu i V4 zagrmi. Od trenutka paljenja možete zaboraviti na klasiku i uploviti u neki novi svijet. Desni palac na prekidaču i na displeju se pali oznaka „D“.

 

 

Budući da je funkcija tog moda rada spojke ekonomična vožnja, tako smo i započeli testiranje - sasvim turistički. Kretanje je bez greške, a automatsko doziranje spojke fino pokreće motocikl s mjesta. Strmi nagib ceste? Nebitno. Penjanje na rubnik od deset centimetara? Nije problem. Nećete pronaći situaciju u kojoj bi doveli do gašenja motora jer se otpuštanje spojke prilagođava svim izazovima. Kretanje, 15 km/h i osjetimo prvo mijenjanje brzine. Bolje rečeno, ne osjetimo baš, ali vidimo brojku „2“ na displeju. I tako se priča nastavlja, sve do šeste brzine, i to s vrlo ranim mijenjanjem koje se katkad dogodi i ispod 3000 okretaja. Ipak, konkretni okretaji se mijenjaju ovisno o nagibu ceste i količini gasa.

 

Lagana smo zatrzavanja osjetili tek u oštrim zavojima kod otpuštanja i dodavanja gasa, i to u nižim brzinama. Razlog nije mjenjač koliko kardan koji ima prostora za poboljšanja, ali od treće brzine na gore, mijenjanje je besprijekorno - ako se baš ne koncentrirate, nećete ga ni primijetiti. Jedino što nas smeta je prerano mijenjanje brzina prema gore i prekasno prema dolje. No, problem je još veći uzmete li u obzir urođenu slabost motora ispod 3000 okretaja gdje jednostavno nema dovoljno potiska, a automatika svejedno odlučuje da se u tom spektru ostaje. Nikako zadovoljavajuće za sportsku vožnju!

1/2 stranica Molimo, okrenite za nastavak
1/2




Honda VFR 1200 F

Honda VFR1200F

�daje

Obujam: 1237 cm3

Snaga: 173 k (127 KW) 10000 rpm

Okretni moment: 129 Nm @ 8750rpm

Prednja kočnica: 320 mm , , 6 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Stražnja kočnica: 276 mm , , 2 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Prednja guma: 120/70 ZR 17

Stražnja guma: 190/55 ZR17

Obujam spremnika: 18,5 l

Maksimalna brzina: 282 km/h

Honda
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera GP800 Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Gilera Runner 50 SP Yamaha XT660X KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp KTM 690 Duke Yamaha V-max Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha YZF-R125 Piaggio beverly tourer 300ie BMW K 1600 GTL (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Suzuki GSX-R 1000 2009 Honda CBF 600 N Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Honda VT 750 Shadow Spirit Kawasaki Ninja 250 R Kawasaki ZX-10R (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Honda VFR 1200 F Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki DL1000 V-Strom Gilera Nexus 300 i.e. Yamaha YZF-R6 2006-2007 Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Megelli sport 125 R Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Honda CBF 600 S Ducati Monster 1100 evo (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Yamaha TDM850 1996- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Kawasaki Z 750 R (2011.) Aprilia shiver 750 Yamaha FZ6 (S2) 2007- BMW R1200GS 2007 Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Hyosung GT 250 R Suzuki GSR 750 (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) MV Agusta F3 675 (2011.) Honda CBF125 Honda XL650V Transalp Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Kawasaki KLR650 / R Aprilia Pegaso 650 I.E.