Motorevija
PRETRAGA
2013-11-17
Bookmark and Share

Povijest modela
Suzuki GSX 1400

Debeli - tako većina vlasnika odmilja zove svoj GSX 1400. To ne zvuči baš laskavo, ali ipak odgovara tom masivnom big bikeu. U proljeće 2001. Suzuki je uz bok prodajnom hitu GSF 1200 banditu stavio model GSX 1400. Dva velika četverocilindarska nakeda iz iste kuće? Čudna politika firme! Uopće ne, jer dok se bandit najviše prodaje u S-varijanti, kao model s poluoplatama, goli je GSX namijenjen posebno odanim kupcima: oni koji se odlučuju za klasične motocikle kao što su yamaha XJR 1300, honda CB 1300 ili kawasaki ZRX 1200.

Da bi u toj ligi igrao u samom vrhu, Suzuki je - umjesto da okoliša - napravio potpuno novu konstrukciju. Visokomoderni četverocilindarski agregat s ubrizgavanjem, koji ima veliki okretni moment i u svojoj klasi jedinstveni obujam od 1402 ccm, pravi je primjer kulture rada i elastičnosti. Potpuno podesivi ovjes nikad nije preopterećen s dobrih 260 kg mase. Motocikl krase aluminij i oplemenjeni čelik, sve izgleda nekako ljepše i vrednije nego na banditu. Ukratko, idealan i izuzetno praktičan motocikl za vesele izlete po običnim cestama, s kojim se smijete pojaviti svugdje. Odgovarajuće je i opremljen za to, jer je zbog širokog i dugog sjedala te višim vozačima dobre ergonomije dobar suputnik i za vožnju udvoje.

Samouvjeren, sa 1400 ccm u početku je djelovao kao bomba. Njegova agresivnost i nadmoć u obujmu nad ostalim motociklima te klase daju mu poseban elan. Tijekom proizvodnje bilo je samo manjih tehničkih promjena. Da bi se zadovoljili različiti ukusi, od modela do modela mijenja se boja na jedno- i dvobojno lakiranim varijantama. Od 2004. Suzuki je opremljen nereguliranim katalizatorom, da bi ispunjavao ispušnu normu Euro 2. Na modelu iz 2005. dva lijepa ispušna topa zamijenio je jedan pozamašnih dimenzija. Zaljubljenici u GSX 1400 vole masivnije stvari, ali najčešće nakon pogleda na novi ispušni top posežu za starijim modelom motocikla.


Provjera



Najveći razlog za kritiku bili su elementi ovjesa iz kojih je istjecalo ulje, a najviše su time pogođeni modeli proizvedeni 2001. i 2002. godine. Kvar se pojavljivao otprilike na svakom desetom motociklu, a u pravilu ga je Suzuki otklanjao besplatno. Pri kupnji biste se, dakle, trebali koncentrirati na te gotovo jedine postojeće nedostatke, jer su poneki zamjenski stražnji amortizeri poslije određenog broja kilometara doživjeli sudbinu svojih prethodnika. Prije probne vožnje provjerite gume, jer na potrošenu stražnju gumu 190 ovjes reagira osjetljivo. Dijelove za doradu vašeg motocikla - na primjer prednje maske s vjetrobranom, sustavi kofera, zamjenski amortizeri, amortizeri prednje vilice, progresivnije opruge - možete naći i u Hrvatskoj u bolje opremljenim trgovinama, od kojih ćete neke naći i u ovom katalogu. Ako je motor redovito servisiran, a nema nekakvih važnijih tragova oštećenja od padova, i ako vam odgovara cijena, možete biti sigurni da nećete pogriješiti.


Razvoj modela

2001. Uvođenje početnog modela u lipnju



2003.

 

2004.
Nova podešenost ovjesa, uklonjen prekidač za svjetla zbog nemogućnosti isključivanja, ugrađen prekidač za paljenje sva četiri pokazivača smjera odjednom



2005.
Novi ispušni sustav (četiri u dva u jedan, umjesto četiri u dva) sa samo jednim ispušnim topom, promijenjen centralni oslonac, ručica prednje kočnice podesiva u pet umjesto u šest položaja, elektronski sustav protiv krađe s transponderom ugrađenim u ključ, modificirani gornji trokut vilice, tri kilograma manje u odnosu na prijašnji model



2007.
Gašenje modela zbog nemogućnosti prilagođavanja normi Euro 3, rasprodaja preostalih motocikala


Stanje na tržištu

GSX je samo nekoliko posljednjih godina na hrvatskom tržištu, pa je otprilike takvo i stanje u ponudi rabljenih. U toj klasi spada u red povoljnijih motocikala. Ima ih i povoljnijih od njega, ali ni jedan nema toliki obujam, što je suzukijeva velika prednost. Motocikl se ubraja u istu klasu s popularnom yamahom XJR 1300 ili kawasakijem ZRX 1200. Popularnost mu je u Hrvatskoj sve veća i za njegovu kupnju najčešće se odlučuju motociklisti koji su vozili neki od konkurentnih modela, a željni su promjene.

Cijena rabljenih GSX-a 1400 na našem se tržištu kreće od 32.000 do 45.000 kuna. Nešto skuplji mogu biti modeli opremljeni dodatnom opremom, a povećanje cijene diktira vrijednost te ugrađene opreme.


Mjerenja

Najviša brzina 225 km/h

Ubrzanje 0-100 km/h 3,2 s
0-140 km/h 5 s
Elastičnost 60-100 km/h 4,2 s
100-140 km/h 5 s
Potrošnja pri 100/130 km/h 5,3-6 l/100 km






Suzuki GSX 1400
Suzuki GSX 1400

Suzuki GSX 1400

�daje

Obujam: 1402 cm3

Snaga: 106 k (77,4 KW) 6800 rpm

Okretni moment: 126 Nm @ 5000rpm

Prednja kočnica: 320 mm , , 6 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Stražnja kočnica: 220 mm , , 2 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Prednja guma: 120/70 ZR 17

Stražnja guma: 190/50 ZR 17

Obujam spremnika: 22 l

Dužina: 228 kg

Suzuki
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera GP800 Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Gilera Runner 50 SP Yamaha XT660X KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp KTM 690 Duke Yamaha V-max Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha YZF-R125 Piaggio beverly tourer 300ie BMW K 1600 GTL (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Suzuki GSX-R 1000 2009 Honda CBF 600 N Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Kawasaki Ninja 250 R Kawasaki ZX-10R (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki GSX-R 600 (2011.) Honda VFR 1200 F Suzuki DL1000 V-Strom Gilera Nexus 300 i.e. Yamaha YZF-R6 2006-2007 Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Megelli sport 125 R BMW K 1300 GT 2009 Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Honda CBF 600 S Ducati Monster 1100 evo (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Yamaha TDM850 1996- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha FZ6 (S2) 2007- Aprilia shiver 750 Yamaha XVS 1300 A Midnight Star BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Hyosung GT 250 R Honda CBR 250 R (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) MV Agusta F3 675 (2011.) Honda CBF125 Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Honda XL650V Transalp Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Kawasaki KLR650 / R Aprilia Pegaso 650 I.E.