Motorevija
PRETRAGA
2010-05-01
Bookmark and Share

Povijest modela
Yamaha XJR 1200/1300

U proljeće 1995. godine na tržištu se pojavio tada najjači naked motocikl - XJR 1200. Kupci su najčešće bili očarani ljepotom i klasičnim izgledom, a posebno jakim četverocilindarskim motorom preuzetim s FJ-a 1200 te dobrim položajem sjedenja. Manje uvjerljivi bili su ovjes s prednjom gumom 130, premekana prednja vilica i pretvrd stražnji amortizer, kojemu je nedostajalo balansa. Dok se te kritične točke moglo riješiti progresivnijim oprugama i zamjenom stražnjih amortizera te ugradnjom prednje gume 120, previsoka potrošnja benzina mogla se riješiti jedino smirenijom vožnjom. To važi i za potpuno prerađeni model XJR 1300, koji je u ponudi od 1999. godine. Pojačani model poboljšavan je 2002. i 2004. godine, pa je danas u top-formi.


Provjera



Lagano kuckanje u predjelu ventila i glave motora u osnovi ne bi trebalo biti razlog za brigu kod ovog izdržljivog i dugotrajnog motora. Kritično mjesto je spojka, koja nije u svakoj situaciji dorasla velikom okretnom momentu motora. Pozornost trebate posvetiti i uvijenim i potrošenim kočnim diskovima. Na modelu 1300 iz 2002. godine trebate provjeriti ispravnost uljnih crijeva koja vode do uljnog hladnjaka i na to jesu li zamijenjena u sklopu povratne akcije.


Prilagodba

Tko se želi riješiti problema s preslabim ovjesom XJR-a, nikako neće izbjeći investiciju u progresivnije opruge prednje vilice i kvalitetne zamjenske amortizere. Vlasnici koji još nisu, a žele popraviti vozne karakteristike svog XJR-a i riješiti probleme sa slabim ovjesom moraju se javiti nekom našem zastupniku aftermarket proizvoda, poput Migomota (Matris), Novema Nove (Hyperpro, LSL), Motormanije itd.


Razvoj modela

1995. Uvođenje modela XJR 1200 (tip 4PU)

1996.
Prebacivanje poluge hladnog starta s rasplinjača na lijevu stranu upravljača

1997.
Limitirani model king replica s dvobojnim lakiranjem, prošivenim sjedalom, Ohlinsovim amortizerima straga, podesivom stlačivošću opruga na prednjoj vilici, podesivim ručicama spojke i kočnice te u zlatnu obojenim lancem

1998.
Podesive ručice spojke i prednje kočnice ugrađene su serijski, limitirani model XJR 1200 SP sarron replica s dvobojnim lakom; inače se od prijašnjeg limitiranog modela ne razlikuje po drugim detaljima
Yamaha XJR 1200 SP

1999.
Uvođenje modela XJR 1300 (tip RP02): izmijenjeni su motor i ovjes. Promjene u detaljima: povećanje obujma na 1251 ccm, presvučeni aluminijski cilindri, kovani klipovi, paljenje sa senzorom položaja otvorenosti leptirastih tijela, veći hladnjak ulja, manji kočni diskovi s kočnim čeljustima preuzeti s modela YZF R1, cijevi okvira od kvalitetnijeg čelika, prednja vilica s podesivom stlačivošću opruga, pojačane opruge i prilagođeno ublaživanje, veći promjer osovina kotača, novi dizajn bočnih poklopaca motora, novi izgled stražnjih oplata s novim svjetlom, uža prednja guma veličine 120/70 ZR 17

2002.
Smanjena (tip RP 06) širina spremnika goriva radi lakšeg uklapanja koljena vozača; ostale novosti: prošiveno sjedalo, lakši kotači, deblje cijevi ispuha, veći promjer rasplinjača, duži prijenos, deset milimetara duži amortizeri, kruće podešena prednja vilica, jednodijelno odlivena kočna čeljust straga, sigurnosna bravica upravljača i prednje vilice može vilicu zaključati u oba smjera, mogućnost paljenja svih četiriju pokazivača smjera odjednom te kruća stražnja vilica, u ponudi više nema modela SP


 

2004.
Ozbiljniji facelifting sa sljedećim izmjenama: u volumenu povećan ispušni top s nereguliranim katalizatorom radi ispunjavanja norme ispuha Euro 2, promijenjena podešenost rasplinjača, lakši trokraki kotači s modela FZS 1000 fazer, lakši kočni diskovi, prerađen prednji kočni cilindar, krući elementi ovjesa, multifunkcijski instrumenti s elektronskim pokazivačem brzine, serijski ugrađen sustav protiv krađe



Povratne akcije

2003. Opoziv zbog loše pričvršćenih crijeva za ulje i uljnog hladnjaka. Odnosi se na modele XJR 1300 s brojem okvira RP062-001854 do RP062-003255, kod kojih su uljna crijeva zamijenjena modificiranom varijantom


Stanje na tržištu

Yamahin model XJR osrednje je zastupljen na našem tržištu rabljenih, neovisno o tome radi li se o modelu 1200 ili 1300. U ponudi, uz standardne, postoje još i posebni modeli SP king replica i sarron, ali su oni izuzetno rijetki i u posjedu su zagriženih fanova XJR-a, koji će se teško rastati od svojeg ljubimca. Osnovna cijena tih modela bila je nešto viša i kad su bili novi pa se može očekivati, ako i naiđete na rabljeni, nešto višu cijenu u odnosu na model standard. To je jednim dijelom i opravdano, jer su na te modele ugrađeni stražnji amortizeri marke Ohlins, o čijoj cijeni, ali i kvaliteti, svi znamo dovoljno.
Cijene rabljenih modela XJR 1200 kreću se od 18.000 do 37.000 kuna, a modela XJR 1300, koji su u prodaji od 1999. do danas, od 37.000 do 55.000 za motocikl proizveden 2005. godine.


Mjerenja
Najviša brzina 217 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h 3,5 s
Elastičnost 60-140 km/h 10,4 s
Potrošnja na 100 km 5,1 do 10,5 l





Yamaha XJR1200 1995
nincs k�p

Yamaha XJR1200

�daje

Obujam: 1188 cm3

Snaga: 98 k ( KW) 8000 rpm

Okretni moment: 88 Nm @ 6250 rpm

Prednja kočnica: 298 mm , , 4 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Stražnja kočnica: 245 mm , , 2 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Prednja guma: 130/70 - 17

Stražnja guma: 170/60 - 17

Obujam spremnika: 21 l

Dužina: 232 kg

Yamaha
Yamaha XJR 1300 - 1999
Yamaha XJR 1300 - 1999

Yamaha XJR 1300

�daje

Obujam: 1251 cm3

Snaga: 106 k (79 KW) 8000 rpm

Okretni moment: 105 Nm @ 6000rpm

Prednja kočnica: 298 mm mm , , 4 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Stražnja kočnica: 267 mm mm , , 1 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Prednja guma: 120/70 ZR 17

Stražnja guma: 180/55 ZR 17

Obujam spremnika: 21 l

Dužina: 225 kg

Maksimalna brzina: 225 km/h

Yamaha
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera GP800 Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Gilera Runner 50 SP Yamaha XT660X KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp KTM 690 Duke Yamaha V-max Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha YZF-R125 Piaggio beverly tourer 300ie BMW K 1600 GTL (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Suzuki GSX-R 1000 2009 Honda CBF 600 N Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Kawasaki Ninja 250 R Kawasaki ZX-10R (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki GSX-R 600 (2011.) Honda VFR 1200 F Suzuki DL1000 V-Strom Gilera Nexus 300 i.e. Yamaha YZF-R6 2006-2007 Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Megelli sport 125 R BMW K 1300 GT 2009 Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Honda CBF 600 S Ducati Monster 1100 evo (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Yamaha TDM850 1996- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha FZ6 (S2) 2007- Aprilia shiver 750 Yamaha XVS 1300 A Midnight Star BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Hyosung GT 250 R Honda CBR 250 R (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) MV Agusta F3 675 (2011.) Honda CBF125 Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Honda XL650V Transalp Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Kawasaki KLR650 / R Aprilia Pegaso 650 I.E.