Motorevija
PRETRAGA
2013-06-10 , Autor: Motorevija
Bookmark and Share

Dvanaest modela preklopnih kaciga iz sezone 2012. na izravnoj usporedbi. Koja je najbolja kupnja?

Do preokreta je došlo doslovce preko noći. Odjednom su flip-up kacige počeli nositi oni koji su još prije nekoliko godina na njih sipali drvlje i kamenje te su se kleli kako na njihovu glavu nitko nikada neće staviti nekakvu telefonsku govornicu. Temelji za to mogli su se lako uočiti. Kao prvo, vozači motocikala sazrijevali su te time postajali mekšima te tolerantnijima prema svome vanjskom izgledu. Kao drugo, danas više ne znači da - nosite li flip-up kacigu - isključivo vozite BMW. Glomaznih 'akvarija' za bradate vozače bokser-motocikala više gotovo pa ni nema. Moderne preklopne kacige nalikuju uobičajenim integralnim kacigama i nitko ih se više ne mora stidjeti. Također, u međuvremenu je na tržište stiglo još pet novih kaciga koje imaju mogućnost podizanja prednjeg dijela - trend snažno raste.



Dugogodišnji vozači, oni koji se voze cijele godine te motociklisti putnici, posebice znaju cijeniti njihovu praktičnost. No, te kupce od ostalih kupaca kaciga razlikuje što nemaju posebnih afiniteta prema određenom brendu, već će kupiti ono što se nalazi u njihovim cjenovnim mogućnostima, dobro izgleda i, naravno, što im je udobno. Ovisno o dizajnu testnih kaciga, cjenovni im se rang kreće od 1125 do 3750 kuna. Nepravedno? Zapravo i ne, budući da se kacige u osnovnim zahtjevima puno ne razlikuju. Sve su testirane prema aktualnoj normi ECE-R 22-05. Sve do jedne su također opremljene sunčanim naočalama. Skidiva i periva unutrašnjost, podizanje preklopnog dijela jednom rukom te praktična mikro-kopča kojom se za tren osigurate protiv skliznuća kacige se podrazumijevaju.

Dodatnim detaljima proizvođači najskupljih kandidata na testu morali su izaći iz vlastite sjene - sunčane naočale i nešto više od dvostruke kopče D-ring bili su dosad nemoguća stvar za Shoei. Sa „sportsko-ekonomičnim“ multitecom Japanci su već 2011. bili pri vrhu - drugo mjesto bilo je jasan pokazatelj kvalitete - no strahovito brz razvoj tržišta flip-up kaciga natjerao je Shoei da uz multitec predstavi novi, više turistički nastrojen sestrinski model neotec. I to s potpunim uspjehom - odmah su pobijedili. No, iako je pobjednik jasan, bilo je neophodno napraviti potpuni test. Pored iscrpnih cestovnih testiranja, kandidati su - kako bismo uvidjeli koliko mogu podnijeti - prošli i opsežne laboratorijske testove u TÜV Rheinlandu u Kölnu.
U posljednje dvije godine Motorrad ne testira samo uvjete ECE-norme, već pred kandidate stavlja znatno zahtjevniji program testiranja. Prošle su se godine tako sve flip-up kacige na usporednom testu morale podvrgnuti ispitivanju otpora na udarac u preklopni dio.

Postojale su i kacige koje su homologirane jedino kao integralne te njihovi proizvođači izričito ističu kako preklopni dio u vožnji mora biti spušten, no to se u praksi rijetko poštuje. Pet modela koji su homologirani i kao jet-kacige u granicama su od 30 stupnjeva; kod nekih drugih modela kut zakretanja bio je i znatno veći, ali nisu bile uključene u konkurenciju jer, kao što je rečeno, proizvođač nije odobrio vožnju s podignutim preklopnim dijelom.
Pogoršanje u odnosu na test iz 2011. godine vidi se u testu upijanja udarca u preklopni dio. Dok su prošle godine u nakovanj udarale pod kutom od 90 stupnjeva, sada su uz pomoć senzora primale i dodatni udarac metalom pod kutom od 45 stupnjeva. Mala, ali fina razlika - preklopni dijelovi više nisu imali priliku više ili manje skliznuti s vodoravno položenog nakovnja (te pritom održati vrijednosti sile niskima), nego su sada sve primile udarac „ravno u glavu i nos“. Izmjerene su visoke sile ubrzanja, kod nekih je kaciga metal udario na metal, što znači da je školjka bila probijena.

No, testni program tu nije završio. U potencijalnom slučaju pružanja prve pomoći, razmatrala se i mogućnost brzog podizanja preklopnog dijela. To su svi kandidati položili, no s jednom iznimkom - kod Caberga nakon udarca više ništa nije funkcioniralo, preklopni se dio više nije mogao podignuti. Motorradov suradnik, istraživač prometnih nesreća Florian Schueler, iznio je na vidjelo jednu temu vezanu za preklopne dijelove i test upijanja udarca: 'S odgovarajućim mjerama pri konstruiranju, granica vrijednosti upijanja udarca mogla bi se podići, što bi dovelo do niže vrijednosti odgode, samim time i do veće sigurnosti.'
Bez obzira na pojedinačne rezultate, stručnjak Schueler dao je dva savjeta korisnicima flip-up kaciga: „Kao prvo, ne krećite dok kopča nije vezana i zaključana. Kopčanje kopče tijekom vožnje dovodi do nesreće! Kao drugo, ako vozite s podignutim preklopnim dijelom, izrazito preporučujem da ne vozite više od 40 km/h!“ Dakle, zapravo uvijek vozite sa spuštenim preklopnim dijelom i time spriječite potencijalnu nesreću.















Yamaha FJR 1300 AS

Yamaha FJR 1300 AS

�daje

Obujam: 1298 cm3

Snaga: 144 k (106 KW) 8000 rpm

Okretni moment: 134 Nm @ 7000rpm

Prednja kočnica: 320 mm mm , , 4 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Stražnja kočnica: 282 mm mm , , 2 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Prednja guma: 120/70 ZR 17

Stražnja guma: 180/55 ZR 17

Obujam spremnika: 25 l

Dužina: 242 kg

Maksimalna brzina: 246 km/h

Yamaha
Suzuki Intruder M 1800 R
nincs k�p

Suzuki Intruder M 1800 R

�daje

Obujam: 1783 cm3

Snaga: 125 k (92 KW) 6200 rpm

Okretni moment: 160 Nm @ 3200rpm

Prednja kočnica: 310mm mm , , 4 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Stražnja kočnica: 275 mm , , 2 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Prednja guma: 130/70 R 18

Stražnja guma: 240/40 R 18

Obujam spremnika: 19,5 l

Dužina: 345 kg

Maksimalna brzina: 246 km/h

Suzuki
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera GP800 Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Gilera Runner 50 SP Yamaha XT660X KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp KTM 690 Duke Yamaha V-max Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha YZF-R125 Piaggio beverly tourer 300ie BMW K 1600 GTL (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Suzuki GSX-R 1000 2009 Honda CBF 600 N Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Kawasaki Ninja 250 R Kawasaki ZX-10R (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki GSX-R 600 (2011.) Honda VFR 1200 F Suzuki DL1000 V-Strom Gilera Nexus 300 i.e. Yamaha YZF-R6 2006-2007 Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Megelli sport 125 R BMW K 1300 GT 2009 Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Honda CBF 600 S Ducati Monster 1100 evo (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Yamaha TDM850 1996- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha FZ6 (S2) 2007- Aprilia shiver 750 Yamaha XVS 1300 A Midnight Star BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Hyosung GT 250 R Honda CBR 250 R (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) MV Agusta F3 675 (2011.) Honda CBF125 Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Honda XL650V Transalp Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Kawasaki KLR650 / R Aprilia Pegaso 650 I.E.