Motorevija
PRETRAGA
2017-11-21 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: MPH
Bookmark and Share

Kao rabljeni iznimno profitirali od današnjeg retro trenda. Kupci često posežu za njima, pa smo izdvojili smo nekoliko najzanimljivijih modela

Dva su faktora imala krucijalan utjecaj na cijene rabljenih big bikeova u Hrvatskoj. Prvi je globalna renesansa retro-nakeda koji su se u posljednjih nekoliko godina prometnuli u prave, poželjne mainstream motocikle. Drugi je pak razlog porasta njihove popularnosti u nas liberalizacija obveznog osiguranja koja je cijene polica napokon svela u okvir prihvatljivog ili bolje rečeno - plativog. Zbroj ovih dvaju momenata isprva je rezultirao blagim porastom cijena rabljenih, da bi ih kasnije – digao u nebesa.



Dakako, ima u tom svemu malo i poetske pravde, jer su upravo ti motocikli desetljeće i pol bili na marginama tržišta, a njihovi su se vlasnici tretirali kao poremećeni nostalgičari zamrznuti u trenu svoje naivne mladosti, prvog seksa ili davno ocvalih rock balada.

Gledajući iz sadašnjeg aspekta, prije svega su se dokazali kao pametni ulagači jer su Yamahu XJR 1300 ili Suzuki GSX 1400, koji kao rabljeni vrijede oko 45.000 kuna ako su u dobrom stanju, prije desetak i više godina kao nove platili 65.000, odnosno 58.000 kuna. Usporedbe radi, R-motori istog godišta se danas znatno teže prodaju i za dvostruko nižu cijenu, s tim da su kao novi bili skuplji i do 40 posto od spomenutih modela.

No, za kupce rabljenih pitanje svih pitanja glasi - hoće li na cijene četverocilindarskih big bikeova utjecati prestanak njihove proizvodnje uzrokovan uvođenjem norme Euro 4? Rast cijena se zasigurno neće dogoditi, no na njihovu iznimnu stabilnost možemo i dalje računati. Dopadljiv bezvremenski retro štih 80-ih kombiniran s modernim standardima (kočnice, dimenzije kotača, ubrizgavanje) i tradicionalnom pouzdanošću uvijek će među Hrvatima pronaći istinske sljedbenike ove religije.



Preporuke? Upravo spomenuti XJR 1300 i GSX 1400. Prvi jer je ponuda rabljenih najbolja na našem tržištu, cijene korektne, a model vrlo popularan. Uz to, Yamahin agregat koji izvorno potječe iz legendarnog FJ-a 1200 slovi kao maratonac koji ne ostaje bez daha, pa kilometraže od 50 do 60 tisuća kilometara (pa i znatno više) ne bi trebale biti nikakav problem. Kao jedini nedostatak slovi spojka, pa pri kupnji na nju treba obratiti osobitu pozornost. Ponuda GSX-a 1400 je oskudnija, i upravo stoga ga navodimo kao preporuku. Stvara svojevrsni dojam egzotike, a nudi uglavnom sve što i Yamaha uz nešto skromniju potrošnju.

Uvelike najkompletniji i najozbiljniji big bike u ovom društvu je Honda CB 1300, čija su vozna dinamička svojstva i kočnice impresivni. Pouzdanost? Tipična Honda, što znači - neuništiva. Držanje vrijednosti? Zaboravite na zlato, CB 1300 je trajnija vrijednost. I upravo je u potonjem najveći problem. Primjerice, u inozemstvu 12 godina star CB 1300 S sa 50 tisuća km košta oko 6500 eura. Spas ćete možda pronaći u modelu bez gornje oplate koji se može pronaći i za dvostruko nižu cijenu. No, s druge strane ćete za malo veći iznos u Hrvatskoj kupiti solidni Kawasaki ZRX 1200 R, koji će svojim retro šarmom osvojiti sve poklonike karizmatičnog klasika Z 1000 R-a i legendarnog trkača Eddieja Lawsona.

Kao svojevrsni 'dark horse' ove klase nameće se futuristički naked Suzuki B-King, koji s obzirom na cijenu nudi iznimno mnogo. Naime, taj je model već u premijernoj godini tržišno potonuo poput Titanika, pa su ga se trgovci na kraju rješavali za cijenu ispod 10.000 eura. Danas pak vrlo dobar rabljeni iz 2008./09., s malo kilometara te puno dodatne opreme, kupujete čak i za 6000 eura.

BMW iz istog vremena ćete platiti i do dvije tisuće eura više, s tim da trebate znati da isti - za razliku od B-Kinga - voli 'kihnuti'. Kao velik problem na K-motorima obujma 1200 ccm su se pokazali mjenjači, što je samo donekle ublaženo na novijem motoru obujma 1300 ccm (od 2009.). Sve u svemu, kupovina BMW-a spada u rang kockarskog hazarda u kojem biste na kraju doslovce mogli ostati i bez gaća, poglavito znamo li da većina rabljenih dolazi iz unosa, s vrlo mnogo prijeđenih kilometara te da su cijene u servisima - paprene!

BMW K 1200 R



plus: performanse, mali pad vrijednosti, niska potrošnja
minus: česti kvarovi mjenjača, doziranje gasa i kočnice (on/off)
cijena: od 6000 do 8000 eura (2006./07.)

Honda CB 1300 S




plus: ergonomija, agilnost, kočnice, iznimna pouzdanost
minus: visoke cijene rabljenih s mnogo kilometara, skromna ponuda
cijena: od 6500 eura (2005.)

Kawasaki ZRX 1200 R




plus: niske cijene rabljenih, ergonomija, retro štih
minus: masa, kočnice, grub rad motora, vibracije, potrošnja
cijena: od 4000 do 5000 eura (2005.)

Suzuki GSX 1400




plus: okretni moment, međuubrzanja, kultiviranost
minus: prednji ovjes, kočnice, skromna ponuda rabljenih
cijena: od 4500 eura (2005.)

Suzuki B-king 1300




plus: cijena, izuzetne performanse, kultiviranost, pouzdanost
minus: negativan imidž, problematična daljnja prodaja, stražnja guma (cijena), tupe kočnice
cijena: od 6000 do 7500 eura (2008.)

Yamaha XJR 1300




plus: imidž, pouzdanost, kočnice, bogata ponuda rabljenih
minus: potrošnja, forma upravljača, premekan ovjes
cijena: od 4500 do 6000 eura (2005.)





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera GP800 Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Gilera Runner 50 SP Yamaha XT660X KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp KTM 690 Duke Yamaha V-max Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha YZF-R125 Piaggio beverly tourer 300ie BMW K 1600 GTL (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Suzuki GSX-R 1000 2009 Honda CBF 600 N Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Kawasaki Ninja 250 R Kawasaki ZX-10R (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki GSX-R 600 (2011.) Honda VFR 1200 F Suzuki DL1000 V-Strom Gilera Nexus 300 i.e. Yamaha YZF-R6 2006-2007 Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Megelli sport 125 R BMW K 1300 GT 2009 Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Honda CBF 600 S Ducati Monster 1100 evo (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Yamaha TDM850 1996- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha FZ6 (S2) 2007- Aprilia shiver 750 Yamaha XVS 1300 A Midnight Star BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Hyosung GT 250 R Honda CBR 250 R (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) MV Agusta F3 675 (2011.) Honda CBF125 Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Honda XL650V Transalp Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Kawasaki KLR650 / R Aprilia Pegaso 650 I.E.