Motorevija
PRETRAGA
2018-01-12 , Autor: Markus Biebricher i Thorsten Dentges , Slike: Markus Jahn, bmh-images
Bookmark and Share

Prototip ekskluzivno ponuđen redakciji Motorrada predstavlja bazu za legitimnog nasljednika modela XT 660 Z Ténéré. Prvi dojmovi - velik potencijal te izražen faktor zabave



Devedesetdevet. Visina sjedala u centimetrima. Taj podatak zapanjio je i našeg novinara visokog 1,87 m, kojem avanturistička putovanja nisu nepoznanica. No sada, dok se okreće na uskom puteljku s rahlom podlogom, radi grešku, gubi ravnotežu i motocikl pada na tlo kao na usporenoj snimci. Neugodna situacija, početnička greška zbog koje sada Yamahin prototip leži prevrnut na lijevi bok! Do jednog trenutka situacija je bila pod kontrolom, ali Yamaha T7 se sa svojih 175 kg (tvornički navod) nagnula preko kritičnog kuta, noge vozača bile su jednostavno prekratke u tako visokom sjedalu, bum - i legla je na pod. Budući da je riječ o jedinstvenom prototipu, motociklu koji je dosad vozilo svega nekolicina odabranih, neugodnost pred Yamahinim timom je barem dvostruko veća.



Sat vremena ranije, na cesti, sve se odvijalo glatko i bez greške. Vrhunska ergonomija, dobre karakteristike motora i suzdržana masa motocikla za jedan avanturistički enduro - već nakon prvih metara izgrađuje se veliko povjerenje u ovaj neobičan vozački stroj. Čvrst i kompaktan, s međuosovinskim razmakom od 1555 mm, suvereno gazi asfaltom i makadamom, spušta se strmim nizbrdicama i dobro se kontrolira u zavojima. Vrhunski! No, ne treba smetnuti s uma da je riječ o motociklu kojem još uvijek nije potvrđena serijska proizvodnja.



Na sreću, pad s početka priče nije nanio veću štetu - nakon što smo izravnali svinutu polugicu mjenjača, mogli smo nastaviti s ekskluzivnom vožnjom. Ovakva Yamaha T7, s radikalno visokim sjedalom, zasigurno neće u prodajne salone, sigurni smo da će se estetski i ergonomski približiti originalnom modelu Ténéré. Prototip koji vozimo skrojen je u rally-stilu, a prednja je vilica preuzeta s Yamahina modela WR 450. Također, i straga je ugrađen napredan sportski amortizer, a hod ovjesa kudikamo je duži nego na uobičajenim putnim enduro motociklima. Prema našem sudu, hod prednje vilice od 240 mm i stražnjeg amortizera od 220 mm bili bi poželjni za verziju s cestovnom homologacijom.



Također, vrlo usko i gotovo potpuno ravno offroad sjedalo ne pruža nikakav komfor, stoga na serijskom modelu očekujemo udobnije sjedalo čija visina neće premašivati 90 cm iznad podloge. I tu već počinju različite špekulacije - u kojoj će formi Yamaha uopće pokrenuti serijsku proizvodnju? Hoće li to biti radikalni hard-enduro dvocilindraš ili putni enduro srednje klase koji neće biti tako nedostupan širokim masama? Možda se odgovor krije u zlatnoj sredini - recimo nešto poput robusnog globetrotter-motocikla, koji bi bio idealan alat za put oko svijeta? Pritom motocikl koncepcijski ne bi nužno trebao biti kompatibilan sa suvozačem, kao ni mogućnošću ugradnje seta od tri kofera. Za takav profil kupaca već postoji crossover model Tracer 700 koji može povesti 171 kg tereta, a ukupna masa zadržana je ispod 200 kilograma.



Iako je riječ o vrlo ambicioznom projektu, novi T7 u konačnici bi trebao biti podjednako jednostavan za vožnju kao i originalni Ténéré. Za razliku od rally-prototipa koji ovom prigodom vozimo, serijski će se model morati odreći brojnih ekskluzivnih detalja koji jednostavno ne idu uz pojam masovne proizvodnje. Tako će se umjesto filigranski izrađenih enduro kotača s obručem od anodiziranog aluminija najvjerojatnije ugrađivati konvencionalni kotači sa žbicama.



Perolaki aluminijski spremnik goriva ustupit će mjesto onome od čelika ili plastike, a ako je cilj postići doseg od 400 km, tada bi njegov obujam trebao iznositi barem 16 litara. Nadalje, umjesto atraktivnih elemenata izrađenih od karbona, u serijskom izdanju izgledno je očekivati lakirane plastične panele koji će svoj danak pokazati i na kazaljki vage. Također, serijski kokpit i svjetla, pokazivači smjera, ABS i sigurni smo još jedan disk sprijeda, kao i dodatno ojačan stražnji dio okvira sa sjedalom za suvozača te brojni drugi detalji za ugodniju svakodnevicu - sve će se to negativno odraziti na masu motocikla.



Ipak, jedna se komponenta neće mijenjati, barem ne značajnije, a to je pogonska jedinica. Sada već dobro poznati, kompaktni i lagani redni dvocilindraš, proslavio se u nakedu MT-07. Njegovih 75 KS i široko uporabno područje s izdašnom porcijom okretnog momenta, uz ekonomičnost i pouzdanost, zanimljiv su recept i za terensku uporabu. No, u serijskoj proizvodnji zasigurno nećemo vidjeti sportski ispušni sustav prodornog zvuka s potpisom Akrapoviča. Barem ne u osnovnoj opremi.



Na našem ekskluzivnom druženju s T7, uspjeli smo je izvagati dok je u spremniku goriva bilo nekoliko litara benzina - 185 kg. U slučaju da Yamaha svoj prototip želi razvijati u smjeru pristupačnog putno-avanturističkog modela (čitaj: ispod 75.000 kn), bit će izuzetno teško zadržati masu motocikla ispod 200 kg. Realno je očekivati vrijednost između 210 i 220 kg. Ako će u Iwati odlučiti skrojiti serijski rally-motocikl i zadržati neke od ekskluzivnih komponenti, cijena će premašivati 85.000 kn. Vidjet ćemo. Možda već 2018.?



O lansiranju serijskog modela Yamaha i dalje šuti. Kako bismo do kraja iskoristili ovu priliku za ekskluzivno druženje, T7 predajemo u ruke bivšeg prvaka u motocrossu - Marco Dorsch je nimalo ne štedi, skače po nekoliko metara u zrak, drifta i prenosi svoje dojmove Yamahinom razvojnom timu: „Ovjesu nedostaje malo progresije, ali sve ostalo je na mjestu. Nemojte više razmišljati, proizvedite ovaj motocikl!" I naš putnik-profesionalac Jo Dekler, s desecima tisuća offroad kilometara na svojoj privatnoj jednocilindarskoj Yamahi Ténéré, nakon probne vožnje gaji velik entuzijazam. Ako će novi Ténéré raspolagati približno jednakim sposobnostima za offroad, barem što se solo-vozača tiče, a pritom imati atletsku figuru poput prototipa T7, uz ovako dobru pogonsku jedinicu... Da, Yamaha, želimo taj motocikl u serijskoj proizvodnji!













Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera GP800 Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X Gilera Runner 50 SP KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp KTM 690 Duke Yamaha V-max Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha YZF-R125 Piaggio beverly tourer 300ie BMW K 1600 GTL (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Suzuki GSX-R 1000 2009 Honda CBF 600 N Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Kawasaki Ninja 250 R Kawasaki ZX-10R (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki GSX-R 600 (2011.) Honda VFR 1200 F Suzuki DL1000 V-Strom Gilera Nexus 300 i.e. Yamaha YZF-R6 2006-2007 Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Megelli sport 125 R BMW K 1300 GT 2009 Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Honda CBF 600 S Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Yamaha FJR1300 Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha TDM850 1996- Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha FZ6 (S2) 2007- Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Aprilia shiver 750 BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Hyosung GT 250 R Honda CBR 250 R (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) MV Agusta F3 675 (2011.) Honda CBF125 Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Honda XL650V Transalp Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Kawasaki KLR650 / R Aprilia Pegaso 650 I.E.