Motorevija
PRETRAGA
2021-04-02 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: Arturo Rivas
Bookmark and Share

Austrijski 'super skalpel' u svim je usporedbama dosad 'masakrirao' konkurenciju, no ovaj put nasuprot njemu stoji nikad ozbiljniji takmac



S vremenom se klasa maksi nakeda i onih srednje klase zapravo stopila, pa biste na prvu mogli pomisliti da je ovo dodana vrijednost dvoboja kategorije power-nakeda u ovogodišnjem Alpenmastersu. Oni koji nas redovito prate, znat će da se radi o vrućem dvoboju dvaju najkonkurentnijih motocikala u bikini-segmentu. Poglavito jer je već ionako oštar Duke 790 - zahvaljujući snažnijem agregatu i kvalitetnijoj opremi - postao još oštrijim, a Triumph Street Triple RS se dokazao u testu '1000 bodova' kao najuspješniji u klasi.

Oba mid-nakeda su na vrhu Edelweiss spremni za juriš, napeti poput sprintera na startu utrke. Jer česti posjetitelji alpskih prijevoja znaju da se vremenske prilike u planinama mogu brzo promijeniti i osvetiti dobro poznatom samovoljom... Stoga valja što prije krenuti.



Triumph Street Triple RS se proteklo desetljeće i pol konstantno dizao iz godine u godinu, te od svojevrsne egzotike među komercijalnim nakedima prerastao u mjerilo klase. Njegovi nedostaci se zapravo mogu podvesti pod konceptualne nedostatke cijele klase. Riječ je, primjerice, o mogućnosti smještaja prtljage ili komforu suputnika, nedostatku grijanih ručki - koje su u Alpama, ruku na srce, od velike koristi - zaštiti od vjetra i slično. Tko ne može živjeti s navedenim nedostacima, treba odmah početi razmišljati o alternativi, jer ove komponente nikada nisu bile (a niti će biti) u fokusu sportskih nakeda.

Iako, KTM i Triumph ostavljaju mogućnost doplate nekih komponenti, no ponovno se tu iznova postavlja smislenost cijele operacije. Filozofiranje o zaštiti od vjetra i vremenskih uvjeta u ovoj kategoriji nećemo ni započeti, već ćemo se fokusirati na najvažnije - vozno-dinamička svojstva. KTM-ov 'superskalpel' je na Grossglockneru na domaćem terenu i zasigurno će znati iskoristiti puni potencijal carstva zavoja. 'Uglađeni britanski sportaš', koji se sastavlja u pogonu u Tajlandu, po tom pitanju nimalo ne zaostaje - nudi dinamiku i oštrinu kakva se rijetko viđa.

Što će onda presuditi? Zamjena motocikala pokazuje u kojoj je mjeri koncept kompaktnih nakeda evoluirao, kako se mijenjala ergonomija. Kod Streetyja je još uvijek naglašen taj sportski DNA. Riječ je zapravo o sportskom motociklu s dodatkom povišenog, ravnog upravljača, a težište je još uvijek naglašeno postavljeno na prednji dio. KTM je sušta suprotnost, njegova ergonomija (još uvijek) umnogome podsjeća na nekadašnju supermoto-izvedenicu.



Brujanje pet cilindara odzvanja planinskim masivom, oba se nakeda u nagibe obrušavaju poput vojnih zrakoplova u brišućem letu. KTM Duke je doista profitirao od povećanja obujma i modifikacija na glavi motora (dorada ventila, oštrije postavljene faze), potisak je sada ozbiljniji i konkretniji. Službeno KTM navodi 121 KS, no naš mjerni stol bilježi nešto drukčije vrijednosti. Naime, Duke 890 R prema našim mjerenjima broji 125 KS, čime bi trebao biti snažniji od Street Triplea RS za koji Triumph navodi 123 KS. No i Triumph je u mjerenju 'podebljao' vrijednost za sedam KS (130 KS). Masa motocikala je za razliku od snage potpuno izjednačena - Duke mjeri 189, Streety 190 kg. Riječ je o vrijednostima koje su sam vrh klase!

Oba motocikla kroz nagibe prolaze uglađeno i agilno, rekli bismo da su potpuno izjednačeni, no ipak, minimalnu razliku čine serijske gume. Naime, Pirelli Supercorsa SP je na Triumphu u rano jutro na niskim temperaturama funkcionirala mrvicu lošije od Michelin Power Cupa 2 na Dukeu. Da je kojim slučajem KTM ostavio Maxxis Supermax koje poznajemo s Dukea 790, 890-ka bi ovaj dvoboj uvjerljivo izgubila. Da, ozbiljna sportska guma renomiranog proizvođača itekako čini razliku, i s tim se stvarima u principu ne isplati kockati. Jer prvi je dojam motocikla za potencijalnog kupca najvažniji, to je 'gram razuma' koji može prevagnuti pri kupnji. Uz to, odabir tako jeftinog rješenja na tako ozbiljnom motociklu je i veliki atak na njegovu sigurnost.



Sigurnost je na 890 R-u u velikoj mjeri unaprijeđena i ugradnjom kvalitetnijeg ovjesa od WP-a, a ni Streety po tom pitanju nimalo ne zaostaje - kako sprijeda (Showa) tako i straga (Ohlins). Ovjes na oba motocikla manje poznaje pojam komfora a više sportske čvrstoće, no transparentnost im se u oba slučaja ne može osporiti. Postoji li uopće nešto što izlazi izvan okvira prihvatljivog? Lakoća i preciznost upravljanja su impresivni, ubrzanja fantastična, odziv na gas trenutačan, a kočnice učinkovite i sigurne.



Unatoč različitim filozofijama, oba motocikla pogađaju u metu, no KTM je na kraju u tome ipak bio nešto precizniji. Naime, poprilično je uvjerljivo odnio pobjedu u poglavlju pogonskog agregata (ubrzanja od nule do 140 km/h i međuubrzanje na 2000 metara n.v.) i svakodnevice (nosivost), što je u kontekstu vrlo izjednačena dvoboja u konačnici i prevagnulo. Ako baš tražimo dlaku u jajetu, spomenut ćemo da je ABS na KTM-u podešen prekonzervativno (defenzivno), što od Austrijanaca nismo naviknuli. Sve ostalo je za svaku pohvalu i Duke 890 R zaista zaslužuje ulazak u veliko finale.





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera GP800 Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Gilera Runner 50 SP Yamaha XT660X KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp KTM 690 Duke Yamaha V-max Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha YZF-R125 Piaggio beverly tourer 300ie BMW K 1600 GTL (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Suzuki GSX-R 1000 2009 Honda CBF 600 N Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Honda VT 750 Shadow Spirit Kawasaki Ninja 250 R Kawasaki ZX-10R (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Honda VFR 1200 F Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki DL1000 V-Strom Gilera Nexus 300 i.e. Yamaha YZF-R6 2006-2007 Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Megelli sport 125 R Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Honda CBF 600 S Ducati Monster 1100 evo (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Yamaha TDM850 1996- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Kawasaki Z 750 R (2011.) Aprilia shiver 750 Yamaha FZ6 (S2) 2007- BMW R1200GS 2007 Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Hyosung GT 250 R Suzuki GSR 750 (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) MV Agusta F3 675 (2011.) Honda CBF125 Honda XL650V Transalp Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Kawasaki KLR650 / R Aprilia Pegaso 650 I.E.