2014-07-24 , Autor: Roman Engwer, Slike: Harley-Davidson
Bookmark and Share

U širokoj paleti modela, nedostajao je cjenovno pristupačan Harley za mlade generacije. Street 750 dobro popunjava tu prazninu i predstavlja se kao ulaznica u famozni H-D svijet



Na ulicama španjolske prijestolnice prilično je kaotično. Oko nas neprestano zuje autobusi, skuteri, automobili, motocikli...svjetla na semaforu ispred nas ugašena su, a razmahani policajac gestikulacijom ruku pokušava uspostaviti red. Ne pomaže mu ni zviždaljka, križanje je potpuno zakrčeno, pa prave solucije za prometni kaos trenutno nema... I dok su vozači četverokotača bespomoćno zatočeni u kolonama, vozači dvokotača ne sjede prekriženih ruku nego manevriraju uskim prostorom ne bi li se izvukli iz krkljanca. Relativno lak zadatak za vozače mopeda i skutera, ali ne i za vlasnike gorostasnih cruisera, koji su svojim gabaritima gotovo izjednačeni s automobilima gradske klase.

Srećom, ovog puta nalazimo se u sedlu najkompaktnijeg Harleya, koji kazaljku vage pomiče na 222 kg. Najmanji i najlakši dosad. Donosi nešto bez čega se u gradskim gužvama ne može, a to su upravljivost i agilnost, uz onaj tipičan „Harley-feeling“ koji nije izgubljen.



Hlađenje tekućinom više nije bauk, vodenim plaštom ionako su omotani V-rod, pa i glave motora nove Electre. Stoga, sasvim se logičnim čini potez da novi V2 obujma 750 ccm hladi tekućina, jer osnovna mu je namjena prometovanje gradskim sredinama. A tamo se motori hlađeni slobodnom strujom zraka ne snalaze baš najbolje, pogotovo ne za vrijeme stajanja na semaforima tijekom ljetnih mjeseci.

Osjećaju kompaktnosti pridonosi relativno kratak međuosovinski razmak od 1534 mm, kao i uspravna pozicija sjedenja, pa možemo reći da je osnovna zamisao o ergonomiji uspjela. Ako se novi projekt možda kosi sa stajalištima zagriženih ljubitelja marke iz Milwaukkeeja, u upravi Harleya dobro znaju zašto su dali zeleno svjetlo ovom projektu. Jedan od razloga je taj što se otvaraju nova svjetska tržišta, a tu je i nepobitna činjenica kako su kupci Harleya mahom osobe zrelije dobi te iznadprosječnih primanja. E pa sad stiže nešto novo, što je prije svega namijenjeno mlađim generacijama ne tako dubokih džepova.



Podaci iz tvorničkih specifikacija sasvim se poklapaju s novom filozofijom – Street nije ni pretežak, ni preskup, ni presnažan, ali je u svakom smislu istinski Harley-Davidson motocikl. I to pravi gradski. Stoga je Madrid poslužio kao savršena pozornica za ispipavanje suživota s novim Harleyem. Užurbani ritam velegrada otkrit će kako Street “pliva” kroz prometne gužve te kako diše u neprestanom ritmu stani-kreni.

Napomenimo odmah kako se ne radi o proizvodu Made-in-USA, naime, Street se u potpunosti sklapa u indijskom gradu Bawal, smještenom stotinjak kilometara jugozapadno od New Delhija. Može li dakle originalni Harley nositi etiketu Made-in-India i kakve to konotacije povlači? Ostavimo to za trenutak po strani, mjesto radnje u današnjim uvjetima globalizacije ne bi trebalo imati presudnog utjecaja na finalni proizvod. Ipak, teško se oteti dojmu da pojedine komponente izgledaju jeftino i svemu nedostaje one poznate masivnosti i premium osjećaja koje nalazimo kod ostalih H-D motocikala.

U gradu, tekućinom hlađeni V-twin na prvu ostavlja dojam uglađenosti i suzdržanosti. Na raspolaganju je 60 Nm okretnog momenta, odziv na gas je uravnotežen, a spojka odvaja ravnomjerno. U prvim metrima nema žustrine, sve se odvija u jednom opuštenom tonu, ali bez osjećaja neuhranjenosti. Mjenjač broji šest stupnjeva i za polugicom je potrebno posezati češće, ali to vozaču ne predstavlja tlaku jer je mjenjač ugodan za korištenje.
Ergonomija je poglavlje na koje nema prigovora. Spremnik goriva je karakterističnih linija i prima 13 litara benzina, pa noge vozača nisu pretjerano raširene. Upravljač je nešto užeg hvata i blago je povišen, a sve skupa čini jednu aktivnu vozačku poziciju, koja se na prvu čini prigodnom i na nešto duže, vangradske ture.



Street jako dobro pliva kroz gradske gužve, zahvaljujući izdašnom kutu zakretanja upravljača nije problem provlačiti se između kolona automobila. Uzak upravljač lako prolazi između retrovizora zaustavljenih automobila i začas se nalazimo oči u oči s policajcem koji uz pomoć ruku i zviždaljke pokušava uvesti reda u blokirano križanje. Izvlačimo se iz prometnog kolapsa, nastavljamo prema obilaznici i otvaramo gas sve jače ne bismo li saznali na što je sve spreman novi V2.

Klak iz treće u drugu, gas do kraja, i motor poletno nabire sve do blokade koja se uključuje na 8000 o/min. Prilično živahan potisak, izgleda da je obećanih 56 KS na broju. Snaga se razvija prilično linearno, a uvjerljivom djeluje i krivulja razvoja okretnog momenta. Vrlo je “mesnat” u srednjem režimu rada i to je jako dobro. Najvećih 60 Nm dostupno je od 4000 okretaja, što na papiru ne djeluje suviše impresivno. Ipak, subjektivni je osjećaj bolji no što brojke daju naslutiti. Tričetvrt litre obujma u svakom trenutku osigurava dovoljno snažan potisak, uz neočekivano veliku sklonost visokim okretajima.

Lijepo je što motor čak i pred crvenim područjem ne stvara neugodne vibracije, što bi značilo da su Harleyevi inženjeri napravili dobar posao. Street nije motocikl kojem nedostaje žustrine, a uz to nije ni grub, već djeluje vrlo uglađeno.



S druge strane, kočnice ne zaslužuju hvalospjeve. Za aktivaciju prednje, potreban je snažan pritisak na polugicu, osjećaj je tup i nedefiniran, a blokirat će tek na izuzetno grčevit stisak. Svi željni ABS-a trebati će se strpjeti do 2016., ali je utješno što stražnja kočnica radi svoj posao puno bolje. Tome u prilog ide i geometrija okvira, ali i filozofija vožnje ovakvog tipa motocikla, gdje prednja kočnica ne igra dominantnu ulogu.

Prednja je vilica relativno kratkog hoda, ali dobro upija neravnine i ne prenosi stres u područje okvira, već ostavlja dojam kao da je udarna rupa duboko ispod motocikla. Stražnji stereo amortizeri također djeluju harmonično i kako je inženjerski zamišljeno, najbolje se ponašaju tijekom opuštenog krstarenja. No, čak i na brzinama iznad 120 km/h na lošim prometnicama, Street drži pravac uz uzornu stabilnost. Impresivno.

Kvaliteta korištenih materijala i završna obrada općenito, nisu svijetle točke. Odmah postaje jasno da je Street primarno namijenjem rastućim tržištima poput tajlandskog i brazilskog, jer tamošnji kupci nemaju tako visoke kriterije poput europskih. Na nezaštićene konektore kablova svjećica, vidljivo istaknute snopove šarenih žica, neuvjerljivu obradu metalnih djelova i neuglednu leću prednjeg svjetla, europski kupci zasigurno neće odmahnuti rukom. To definitivno nije na razini kakvu od Harleya i očekujemo te je vidljiv utjecaj “dalekoistočne ruke”. Ali vidjeli smo već da to može i puno bolje. Recimo, na primjeru Honde i KTM-a čije tvornice iako nisu u matičnim zemljama, isporučuju proizvode koji se nipošto nemoraju sramiti etikete Made-in-Thailand ili Made-in-India.



I druga stvar – još uvijek nije potpuno jasno u kojoj će mjeri ulazni model H-D-a biti cjenovno pristupačan. Logično je za pretpostaviti da će u gami biti pozicioniran ispod Irona 883, a špekulira se o razlici od oko 1000 eura. Hoće li takva razlika u cijeni biti dovoljno dobar mamac za dobru prodaju, ostaje pod velikim upitnikom. No, jedno je sasvim jasno – Harley sa Streetom želi postići uspjeh kao što ga je Honda ostvarila sa serijom NC, odnosno Yamaha s novom serijom MT. Pristupačan model dobrih karakteristika motora, uravnoteženog ovjesa i lake upravljivosti. Street ima sve nabrojano i predstavlja se kao iskreni “entry-level” model. Još samo da u indijskom pogonu porade na završnoj obradi...


TEHNIČKI PODACI
Harley-Davidson Street 750

MOTOR
Tekućinom hlađeni, četverotaktni, dvocilindarski V motor pod 60 stupnjeva, po jedna bregasta osovina u glavi pokretana lancem, četiri ventila po cilindru, ubrizgavanje goriva promjera 38 mm, akumulator 12 V, mehanički pokretana višelamelna spojka u ulju, mjenjač šest stupnjeva, završni prijenos remenom
Promjer x hod 85.0 x 66.0 mm
Obujam 749 cm ³
Kompresija 10.5:1
Snaga 56 KS (41 kW) pri 8000 o/min
Okretni moment 60 Nm pri 4000 o/min

OKVIR I OVJES
Okvir od čeličnih cijevi, prednja teleskopska vilica, stražnja ćelična vilica s dva amortizera, sprijeda disk promjera 300 mm, dvoklipna plivajuća čeljust, straga disk promjera 292 mm, dvoklipna plivajuća čeljust
Kotači 2:50 x 17; 3:50 x 15
Gume 100/80 R 17; 140/75 R 15

MASA I DIMENZIJE
Međuosovinski razmak 1534 mm, kut glave okvira 58.0 stupnjeva, predtrag 115 mm, hod ovjesa sprijeda/straga -/-, visina sjedala 709 mm, suha masa 222 kg, spremnik goriva obujma 13,1 litra
Garancija Dvije godine
Boje tamno crvena, mat crna, crna
Cijena nije poznata







Harley-Davidson Road King Classic
Harley-Davidson Road King Classic

Harley-Davidson Road King Classic

údaje

Obujam: 1585 cm3

Snaga: 82 k (45 KW) 5200 rpm

Okretni moment: 131 Nm @ 3500rpm

Prednja kočnica: 292 mm , , 4 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Stražnja kočnica: 292 mm , , 4 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Prednja guma: MT 90 B 16 72H

Stražnja guma: MU 85 B 16 77H

Obujam spremnika: 22,7 l

Dužina: 345 kg

Maksimalna brzina: 175 km/h

Harley-Davidson
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Honda CB 1000 R Yamaha T-max 500 Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha V-max Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Gilera GP800 Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Suzuki Bandit 650 2007- Honda CBR 600 F (2011.) KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp Piaggio beverly tourer 300ie BMW K 1600 GTL (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Yamaha FZ1 Fazer BMW R 1200 R/Classic (2011.) Vespa PX 125/150 (2011.) Ducati Diavel (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Suzuki GSX-R 1000 2009 Aprilia Tuono V4 R (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Aprilia RS 125 Honda CBF 600 N Kawasaki ZX-10R (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Yamaha YZF-R125 Kawasaki Ninja 250 R Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Suzuki GSF1250 S ABS bandit Suzuki SFV650 Gladius 2009 KTM 690 Duke Aprilia Shiver 750 GT Megelli sport 125 R Yamaha XT660X Kawasaki VN 900 Classic BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS BMW S 1000 RR BMW G 650 GS (2011.) Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Ducati 1198 SP (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Honda CB 600 F/ABS (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Kawasaki KLR650 / R KTM Duke 125 (2011.) Aprilia RSV 4 R Ducati Monster 1100 evo (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) BMW K 1300 GT 2009 Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Yamaha TDM850 1996- Kawasaki Z 750 R (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. MV Agusta F3 675 (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Hyosung GT 250 R Honda CB600F Hornet 2007- Honda VFR 800 2003- Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Honda CBF125 Triumph Daytona 675 R (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) BMW R1200GS 2007 Honda CBR 250 R (2011.) Honda VFR 1200 F Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha SR125 1997- Honda CBF 600 S Triumph Tiger 800 (2011.) Triumph Speed Triple (2011.) Triumph Tiger 800 XC (2011.) Kawasaki VN 1700 Voyager Custom (2011.) Yamaha FZ6 (S2) 2007- Honda SW-T 600 (2011.) Ducati 848 evo (2011.)