2015-10-16 , Autor: Motorevija
Bookmark and Share

Motocikli manjeg obujma ponovno su u modi. Prema uzoru na model Ninja 300, Kawasaki je izradio i ogoljelu inačicu Z 300. Može li ovaj početnički orijentiran naked opravdati vrlo ozbiljnu cijenu?



Klasa motocikala malog obujma je napokon u uzletu. Od 2012. do 2014. broj prodanih jedinica obujma između 250 i 499 ccm porastao je sa 3000 na 7500 primjeraka na tržištu EU, što čini plus od 130 posto. Popularni modeli početne scene zovu se KTM Duke 390, Honda CB 500 F i CBR 500 R te Kawasaki Ninja 300. S obzirom na uspjeh male Ninje koji traje, te rasta segmenta, malo je čudno da je ekipa iz Kawasakija toliko dugo čekala s predstavljanjem modela Z 300.

Sada pak Z 300 stoji u prodajnim salonima, tehnički gotovo istovjetan s Ninjom 300. Kut glave upravljača je za stupanj okomitiji, što za posljedicu ima 11 mm kraći predtrag, a nedostatak oklopa štedi četiri kilograma mase (ukupno 170 kg; tvornički podatak). Umjesto ručica kao kod Ninje, na Z300 je ugrađen preširok, nizak cjevasti upravljač i to je - što se tiče izmjena - već to.



Ispod spremnika goriva od 17 litara i dalje je živahan četveroventilski redni dvocilindraš koji iz 296 ccm pri 11.000 okretaja izvlači 39 KS, što po litri iznosi - 132 KS. Tako i ne čudi da se za brzu vožnju kazaljka okretomjera mora držati na minimalno 6000, bolje 8000, a za uistinu zabavnu vožnju na 10.000 o/min. Pritom ovaj dvocilindraš koji raspolaže dvostrukim leptirastim tijelima, pokazuje uzorne manire. Već pri niskim okretajima poslušno prima gas, jedva vibrira i ne pokazuje ometajuće promjere opterećenja.



Za žustru vožnju često mijenjanje brzina ovdje uopće ne smeta, jer spojka zahvaljujući servo funkciji ima izrazito lagan hod (također ima sliper-funkciju). Isto vrijedi i za mjenjačku kutiju koja svaku promjenu brzine čini pravom feštom. Za pretjecanje je potrebno prebaciti brzinu ili dvije niže, dobro iscijediti motor, što pričinjava pregršt zabave jer u visokim okretajima motor prede supersportski i rado se vrti.

Zabavno i bez komplikacija je na Ninji hvatanje zavoja koji joj ne mogu biti dovoljno uski. Položaj sjedenja je izrazito aktivan, orijentiran prema prednjem kotaču, kut svijanja koljena sportski ali ne i neudoban. Tvrdo podešeno sjedalo nagnuto je prema naprijed, ali će i veliki vozači imati dovoljno prostora prema nazad.



Tako kako se sjedi, znači kompromisno između udobnosti i agilnosti, tako se Z300 i vozi. Sprijeda ugrađena Showa teleskopska vilica dobro reagira i uz mekanu postavku uzorno upija udarce i neravnine. Straga ugrađen Kayabin amortizer, kod kojeg se može podešavati samo predopterećenje, podešen je dosta tvrdo te zato tu i tamo prenosi kratke udarce. Zahvaljujući uskim gumama (sprijeda 110 mm, straga 140 na 17 cola), pogodnoj geometriji te malim rotirajućim masama motora, motociklom se izrazito lagano upravlja te nikad ne djeluje nestabilno.



Tako se iznenadne prepreke ili zalutalo kamenje na cesti mogu zaobići kao od šale. Promjene smjera u sredini zavoja Zeko obavlja s elanom. Na izrazito zavojitim cestama radit će krugove oko teških motocikala - obećajemo. No, pod uvjetom da je asfalt suh, a gume IRC-Roadwinner na radnoj temperaturi, jer tek tada pružaju dobar grip, a time i povjerenje. Na mokroj podlozi nismo željeli isprobati granicu prianjanja ovih ipak (pre)jeftinijih guma jer pružaju malo povratnih informacija.
Sportski nastup zaokružuju kočnice - dva diska - sprijeda 290 mm, straga 220 mm - s kočnim čeljustima koje dovoljno oštro usporavaju te se mogu dobro dozirati. Jedino Nissinov ABS svojim grubim intervalima rada ne dostiže tako visok standard kao kod Kawasakijevih Vulcan S-modela ugrađeni Boschov modul.



Završna obrada Z300 ne ostavlja prostora za prigovore, a mjestimice uz pokrov auspuha od plemenitog čelika ili elegantni, mat metalik lak, djeluje čak i prestižno. Ovime dolazimo i do cijene od 42.539 kuna što se ne može nazvati prilikom stoljeća, ali nemojte nas shvatiti pogrešno - ono što Kawasaki Z 300 nudi zauzvrat donekle je opravdava - ponašanje u vožnji, nastup, dojam kvalitete, sve odgovara. Problem su samo novi Hondini i Yamahini allrounderi od 500 do 700 ccm, koji za malo više novca nude - još više! Ipak, Z 300 kao ulaznica u svijet nakeda ostavlja poprilično solidan dojam.


TEHNIČKI PODACI

Motor

Tekućinom hlađeni dvocilindarski četverotaktni motor, dvije bregaste osovine u glavi pokretane lancem, četiri ventila po cilindru, klasičan karter, ubrizgavanje promjera 32 mm, regulirani katalizator, alternator 322 W, akumulator 12 V/8 Ah, višelamelna spojka u uljnoj kupelji pokretana mehanički (anti-hopping), šest brzina, pogonski lanac O-ring, sekundarni prijenos 3,000
Promjer x hod 62,0 x 49,0 mm
Obujam 296 ccm
Kompresija 10,6:1
Snaga 39 KS (29 kW) pri 11.000 o/min
Okretni moment 27 Nm pri 10.000 o/min

Okvir i ovjes
Dvostruke čelične grede, klasična vilica promjera 37 mm, čelična stražnja vilica, monoamortizer s polužjem, podesivo stlačivanje opruge
Kočnice Sprijeda disk promjera 290 mm i čeljust s četiri klipa, straga disk promjera 220 mm i čeljust s dva klipa, ABS
Kotači 2,75 x 17; 4,00 x 17
Gume 110/70 17; 140/70 17

Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1405 mm, kut glave okvira 64 stupnja, predtrag 82 mm, hod sprijeda/straga 120/132, visina sjedala 785 mm, masa sa svim tekućinama 170 kg, spremnik goriva 17 litara
Garancija dvije godine
Boje zelena, crna
Cijena 42.539 kuna







Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Suzuki DL650 V-Strom Yamaha V-max Honda VT 750 C shadow Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Gilera GP800 Yamaha YZF-R1 2009 Suzuki Bandit 650 2007- Honda CBR 600 F (2011.) KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp Piaggio beverly tourer 300ie BMW K 1600 GTL (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Yamaha FZ1 Fazer BMW R 1200 R/Classic (2011.) Vespa PX 125/150 (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Ducati Diavel (2011.) Suzuki GSX-R 1000 2009 Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Aprilia RS 125 Honda CBF 600 N Kawasaki ZX-10R (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Yamaha YZF-R125 Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSF1250 S ABS bandit KTM 690 Duke Suzuki SFV650 Gladius 2009 Yamaha XT660X Aprilia Shiver 750 GT Megelli sport 125 R Kawasaki VN 900 Classic BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS BMW G 650 GS (2011.) BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Ducati 1198 SP (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Honda VT 750 Shadow Spirit Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Kawasaki KLR650 / R Aprilia RSV 4 R BMW K 1300 GT 2009 Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Gilera Nexus 300 i.e. Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Honda CB600F Hornet 2007- Yamaha TDM850 1996- Honda VFR 800 2003- Kawasaki Z 750 R (2011.) MV Agusta F3 675 (2011.) Hyosung GT 250 R Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Honda CBF125 Triumph Daytona 675 R (2011.) Honda VFR 1200 F BMW R1200GS 2007 Kawasaki W 800 (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Honda CBF 600 S Yamaha FZ6 (S2) 2007- Gilera Runner 50 SP Yamaha FZ8/fazer 800 Triumph Tiger 800 (2011.) Triumph Tiger 800 XC (2011.) Triumph Speed Triple (2011.) Kawasaki VN 1700 Voyager Custom (2011.)