Motorevija
PRETRAGA
2014-03-03 14:07:59 , Autor: Ante Radić, foto: Kristijan Tićak
Bookmark and Share

U razgovoru s predsjednikom Yamaha Motor Europe-a prokomentirali smo proizvodnu strategiju, dotakli se aktualnih noviteta ali i planova za budućnost



U prostoru tvrtke TM Zagreb, generalnog uvoznika i distributera Yamaha proizvoda za područje Republike Hrvatske, imali smo prilike porazgovarati s predsjednikom Yamaha Motor Europe-a:

MR: Što ste radili proteklih godina i zašto smo tako dugo čekali na ofenzivu iz Iwate?
Yamaha: Istina, malo kasnimo s novitetima, ali za to postoje opravdani razlozi. Naime, posljednje tri-četiri godine sve smo snage uložili u razvoj noviteta koje ste mogli vidjeti ove jeseni u Milanu, a neke već i probati na cesti. Prvenstveno mislimo na MT-09 i MT-07.

MR: Koji su modeli u posebnom fokusu, gdje ste stavili težište razvoja?
Yamaha: Mi ne mijenjamo poslovnu politiku. Želimo da publika Yamahu percipira prije svega kao motociklistički brand, a ne skuteraški. Stoga smo težište razvoja postavili na segment motocikala iznad 600 ccm.

MR: Zašto MT-09 niste opremili kliznom spojkom? Tehnologiju imate, a spomenuta bi značajka značajno podigla aspekt sigurnosti.
Yamaha: MT-09 je namijenjen prije svega iskusnijim vozačima koji traže faktor zabave. No, razmatramo i ugradnju klizne spojke – sve u svoje vrijeme. Mišljenja smo kako smo prema kupcima išli s vrlo fer cijenom za prilično uzbudljv paket osobina.

MR: Pojedini proizvođači ponudili su tehnologiju start-stop u svojim skuterima, s ciljem uštede goriva. Možemo li od vas očekivati isto?
Yamaha: I ne baš. Skuteri su vozila koja ne stoje u kolonama, već su gotovo cijelo vrijeme u pokretu. Iz tog razloga ne vidimo isplativost ugradnje spomenutog sustava, općenito među dvokotačima. Jednostavno – nije prijeko potreban.

MR: Najavljena cijena za SR 400 čini nam se paprenom (6000 eura), posebice stoga što motocikl ne razvijate „iz nule“ već ponovno pokrećete proizvodnju. Koje je vaše objašnjenje?
Yamaha: Problem visoke prodajne cijene prije svega opravdavamo malom proizvodnom serijom. Točno je da ponovno pokrećemo proizvodnju već postojećeg modela iz programa, ali dodatne troškove iziskivalo je i usklađivanje s aktualnim normama vezanim uz ispušne plinove.

MR: Moto-populacija stari i to je trend koji je primjetan na gotovo svim europskim tržištima. Kako namjeravate prilagoditi ponudu vaših modela?
Yamaha: Svjesni smo da tržištu nedostaju svježe, mlade snage. Interes tog dijela populacije pokušavamo probuditi novim modelom MT-07, namijenjenom vozačima starosne dobi između 25-35 godina, ali i vlasnicima A2 kategorije (35 kW). Isto tako, konceptnim trokotačem Tricity pokušavamo privući neke nove profile kupaca, uključujući i pripadnice nježnijeg spola. Treći kotač sprijeda trebao bi ohrabriti i one bojažljive.

MR: Imate li logističkih poteškoća glede proizvodnje globalnih modela i njihovom isporukom po ostalim kontinentima?
Yamaha: Svjesni smo činjenice koliko svakom kupcu znači etiketa made-in-Japan. No, važno je napomenuti da sve modele razvijamo u Japanu, a potom se donosi odluka gdje će se dotični model proizvoditi. Yamahine tvornice strateški su raspoređene po kontinentima i naglašavamo da po pitanju kvalitete nema baš nikakve razlike.

MR: Koja je vaša nit vodilja prilikom razvoja novog modela?
Yamaha: Naši su motocikli prije svega uzbudljivi. Cilj nam je reducirati ukupnu masu što je više moguće, jer na taj način stvaramo zadovoljstvo vožnje i podižemo faktor zabave. Brojna konjica ne mora nužno garantirati užitak za upravljačem. U prvom planu je dakle zabava, a ne sirova snaga.

MR: Koliku važnost pridajete motorsportu?
Yamaha: Oktanska natjecanja visoko su na listi naših prioriteta. Osobitu važnost pridajemo Moto GP-u, svesni smo da kroz to elitno natjecanje dodatno osnažujemo brand i privlačimo nove obožavatelje. Predstoji nam vrlo uzbudljiva Moto GP sezona, što se pokazalo već na prvim testiranjima. Uspjeli smo podignuti konkurentnost Yamahinih trkaćih bolida, a Rossi je ponovno u formi.

MR: Što sve možemo očekivati od Yamahe u bližoj budućnosti?
Yamaha: Naša je strategija – korak po korak. U svakoj od podkategorija gradimo piramidalni sustav, na čvrstim temeljima. I nikada ne zaboravljamo na krajnjeg kupca, on je za nas svetinja. O novim modelima još nećemo ništa otkrivati, ali možemo vam ukazati na detalj koji će obilježiti predstojeće razdoblje – fokus će biti na povezivanju dvokotača i pametnog telefona. Zasad toliko.










Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera GP800 Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Gilera Runner 50 SP Yamaha XT660X KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp KTM 690 Duke Yamaha V-max Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha YZF-R125 Piaggio beverly tourer 300ie BMW K 1600 GTL (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Suzuki GSX-R 1000 2009 Honda CBF 600 N Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Kawasaki Ninja 250 R Kawasaki ZX-10R (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki GSX-R 600 (2011.) Honda VFR 1200 F Suzuki DL1000 V-Strom Gilera Nexus 300 i.e. Yamaha YZF-R6 2006-2007 Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Megelli sport 125 R BMW K 1300 GT 2009 Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Honda CBF 600 S Ducati Monster 1100 evo (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Yamaha TDM850 1996- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha FZ6 (S2) 2007- Aprilia shiver 750 Yamaha XVS 1300 A Midnight Star BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Hyosung GT 250 R Honda CBR 250 R (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) MV Agusta F3 675 (2011.) Honda CBF125 Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Honda XL650V Transalp Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Kawasaki KLR650 / R Aprilia Pegaso 650 I.E.