U razgovoru s predsjednikom Yamaha Motor Europe-a prokomentirali smo
proizvodnu strategiju, dotakli se aktualnih noviteta ali i planova za
budućnost
U prostoru tvrtke TM Zagreb, generalnog uvoznika i distributera Yamaha proizvoda za područje Republike Hrvatske, imali smo prilike porazgovarati s predsjednikom Yamaha Motor Europe-a:
MR: Što ste radili proteklih godina i zašto smo tako dugo čekali na ofenzivu iz Iwate?
Yamaha: Istina, malo kasnimo s novitetima, ali za to postoje opravdani razlozi. Naime, posljednje tri-četiri godine sve smo snage uložili u razvoj noviteta koje ste mogli vidjeti ove jeseni u Milanu, a neke već i probati na cesti. Prvenstveno mislimo na MT-09 i MT-07.
MR: Koji su modeli u posebnom fokusu, gdje ste stavili težište razvoja?
Yamaha: Mi ne mijenjamo poslovnu politiku. Želimo da publika Yamahu percipira prije svega kao motociklistički brand, a ne skuteraški. Stoga smo težište razvoja postavili na segment motocikala iznad 600 ccm.
MR: Zašto MT-09 niste opremili kliznom spojkom? Tehnologiju imate, a spomenuta bi značajka značajno podigla aspekt sigurnosti.
Yamaha: MT-09 je namijenjen prije svega iskusnijim vozačima koji traže faktor zabave. No, razmatramo i ugradnju klizne spojke – sve u svoje vrijeme. Mišljenja smo kako smo prema kupcima išli s vrlo fer cijenom za prilično uzbudljv paket osobina.
MR: Pojedini proizvođači ponudili su tehnologiju start-stop u svojim skuterima, s ciljem uštede goriva. Možemo li od vas očekivati isto?
Yamaha: I ne baš. Skuteri su vozila koja ne stoje u kolonama, već su gotovo cijelo vrijeme u pokretu. Iz tog razloga ne vidimo isplativost ugradnje spomenutog sustava, općenito među dvokotačima. Jednostavno – nije prijeko potreban.
MR: Najavljena cijena za SR 400 čini nam se paprenom (6000 eura), posebice stoga što motocikl ne razvijate „iz nule“ već ponovno pokrećete proizvodnju. Koje je vaše objašnjenje?
Yamaha: Problem visoke prodajne cijene prije svega opravdavamo malom proizvodnom serijom. Točno je da ponovno pokrećemo proizvodnju već postojećeg modela iz programa, ali dodatne troškove iziskivalo je i usklađivanje s aktualnim normama vezanim uz ispušne plinove.
MR: Moto-populacija stari i to je trend koji je primjetan na gotovo svim europskim tržištima. Kako namjeravate prilagoditi ponudu vaših modela?
Yamaha: Svjesni smo da tržištu nedostaju svježe, mlade snage. Interes tog dijela populacije pokušavamo probuditi novim modelom MT-07, namijenjenom vozačima starosne dobi između 25-35 godina, ali i vlasnicima A2 kategorije (35 kW). Isto tako, konceptnim trokotačem Tricity pokušavamo privući neke nove profile kupaca, uključujući i pripadnice nježnijeg spola. Treći kotač sprijeda trebao bi ohrabriti i one bojažljive.
MR: Imate li logističkih poteškoća glede proizvodnje globalnih modela i njihovom isporukom po ostalim kontinentima?
Yamaha: Svjesni smo činjenice koliko svakom kupcu znači etiketa made-in-Japan. No, važno je napomenuti da sve modele razvijamo u Japanu, a potom se donosi odluka gdje će se dotični model proizvoditi. Yamahine tvornice strateški su raspoređene po kontinentima i naglašavamo da po pitanju kvalitete nema baš nikakve razlike.
MR: Koja je vaša nit vodilja prilikom razvoja novog modela?
Yamaha: Naši su motocikli prije svega uzbudljivi. Cilj nam je reducirati ukupnu masu što je više moguće, jer na taj način stvaramo zadovoljstvo vožnje i podižemo faktor zabave. Brojna konjica ne mora nužno garantirati užitak za upravljačem. U prvom planu je dakle zabava, a ne sirova snaga.
MR: Koliku važnost pridajete motorsportu?
Yamaha: Oktanska natjecanja visoko su na listi naših prioriteta. Osobitu važnost pridajemo Moto GP-u, svesni smo da kroz to elitno natjecanje dodatno osnažujemo brand i privlačimo nove obožavatelje. Predstoji nam vrlo uzbudljiva Moto GP sezona, što se pokazalo već na prvim testiranjima. Uspjeli smo podignuti konkurentnost Yamahinih trkaćih bolida, a Rossi je ponovno u formi.
MR: Što sve možemo očekivati od Yamahe u bližoj budućnosti?
Yamaha: Naša je strategija – korak po korak. U svakoj od podkategorija gradimo piramidalni sustav, na čvrstim temeljima. I nikada ne zaboravljamo na krajnjeg kupca, on je za nas svetinja. O novim modelima još nećemo ništa otkrivati, ali možemo vam ukazati na detalj koji će obilježiti predstojeće razdoblje – fokus će biti na povezivanju dvokotača i pametnog telefona. Zasad toliko.