Motorevija
PRETRAGA
2011-09-29 , Autor: Ivan Tomšić, Slike: razni izvori, video: Youtube
Bookmark and Share

Ukoliko ste pratili našu sportsku srijedu od početka ove godine, mogli ste vidjeti nešto jedinstveno na našim prostorima - uz kraljevsku klasu Moto GP i svjetsko prvenstvo produkcijskih motocikala SBK redovito smo donosili pregled utrka Britanskog prvenstva u supebikeu. Naime, BSB je uz svjetski SBK možda najkonkurentnije prvenstvo u klasi superbike. Često smo imali situaciju da su se termini utrka ove tri klase poklapali pa zbog toga razloga neko vrijeme nije bilo izvješća s Otoka.



U međuvremenu je prvenstvo došlo do završne faze, takozvanog Showdowna. Ponovit ćemo pravila - prva šestorica vozača u generalnom poretku ulaze u vruće finale sezone, Showdown, koje se vozi u zadnje tri utrke, s tim da posljednji trkaći vikend ima tri utrke. Sva šestorica vozača kreću od "nule" - svaki dobiva 500 bodova + dodatno bod za svaki podij osvojen u glavnoj sezoni. Ovim pravilom htjelo se izbjeći da jedan dominantan vozač kao Leon Camier 2009. godine završi sezonu četiri utrke prije samog kraja, uslijed totalne dominacije.
Ekipa za očevid koja je uspjela ući u finale:

John Hopkins, Shane Byrne, Michael Laverty, Tommy Hill, Josh Brookes i Ryuichi Kyionari.




John Hopkins - čovjek s ogromnim iskustvom. Karijeru je započeo u američkom prvenstvu AMA, da bi ju nastavio na svjetskoj sceni u kraljevskoj klasi GP 500, kasnije Moto GP-u. Mnogi će reći da je imao priliku života pa prokockao sve. Istina je da je dijelom sam kriv zbog svog ponašanja, alkohola i čestih partijanja, ali uz to su ga često pratile ozljede, posebno u prvoj sezoni klase Moto GP kada se Hopkinsov suzuki vozio sam(!), s hrpom problema koji su često završavali posjetima doktoru Costi. Nakon karijere u Moto GP-u Hopper je pokušao u AMA-i, ali opet problemi s ozljedama. Kad su ga svi već zaboravili, Hopper se vratio u velikom stilu te je osim iznimne sezone u BSB-u nastupio kao wild card u klasi Moto GP.

Ponovno rođen John Hopkins

Shane Byrne - Shakey je nekadašnja zvijezda popularnog Fast Bikes Showa i dvostruki osvajač BSB-krune. Osim iskustva u klasi superbike ima iskustvo i u kraljevskoj klasi GP 500 te u Moto GP-u, doduše, na autsajderskim motociklima tipa aprilia cube, te na svjetskom prvenstvu SBK. Osvajanjem zadnje titule u domaćem Britanskom prvenstvu Shakey se odlučio na izazov u klasi SBK, ali ta avantura nije urodila plodom te se ove sezone vratio u BSB.

Shakey u lovu na treću titulu

Ryuichi Kiyonari - samuraj koji je dominirao i okrunio se titulom u BSB-u 2006., 2007. i 2010. godine. Osim iskustva u Britanskom prvenstvu Kiyo je osvojio prestižnu utrku 8 sati Suzuke. Nakon osvajanja druge titule u BSB-u Kiyo se okušao u svjetskom prvenstvu SBK. Dvije godine je vozio za ekipu Ten Kate, ali bez nekog većeg uspjeha. 2010. godine se vraća u "domaće" prvenstvo i osvaja treću titulu.

Ovaj trojac zasigurno konkurira za titulu, uz pratnju Hilla, Brookesa i Lavertyja.



Prva runda velikog finala vozila se na stazi Donington Park. Dvije fantastične utrke i dvostruka pobjeda za Johna Hopkinsa.


Video Donington Park




Druga runda velikog finala vozila se proteklog vikenda na stazi Silverstone. John Hopkins ulazi u drugu rundu kao vodeći u poretku, ali i s ozljedom koju je zadobio na utrci klase Moto GP u Brnu. Ozlijeđenu šaku Hopper je operirao u Americi te unatoč ozljedi nastavlja potjeru za titulom. Kao trenutno najveća prijetnja pokazao se Tommy Hill. Britanac koji je izgubio titulu na zadnjoj utrci prošle sezone odlučan je vratiti izgubljeno. Greške se u finalu skupo plaćaju jer se šest vozača bori za krunu, a utrka je premalo da bi se loši rezultati nadoknadili.

Dvostruka Hopperova pobjeda na prvoj rundi usprkos ozljedi

Ozlijeđeni Hopkins fantastično se držao tijekom cijele prve utrke. Vozio je pametno, čuvao je gume, što se isplatilo sredinom utrke i u samoj završnici. Timski kolege Swan Yamahe Hill i Laverty pokušali su slomiti Amerikanca, ali bezuspješno. Na kraju Hopper osvaja treću pobjedu zaredom te povećava prednost u ukupnom poretku.


Poredak vozača nakon prve utrke:

1. John Hopkins SAD Samsung Crescent Suzuki GSX-R1000 29’46,200
2. Michael Laverty VBR Swan Yamaha YZF-R1 +0,252
3. Tommy Hill VBR Swan Yamaha YZF-R1 +0,587
4. Josh Brookes AUS Relentless Suzuki GSX-R1000 +0,897
5. Shane Byrne VBR HM Plant Honda CBR1000RR +1,473
6. Graeme Gowland VBR WFR Honda CBR1000RR +23,767 (E)
7. Alex Lowes VBR Motorpoint Yamaha YZF-R1 +24,506
8. Michael Rutter VBR Rapid-Bathams Ducati 1098R +26,045
9. Martin Jessopp VBR Rapid-Bathams Ducati 1098R +26,921
10. Tommy Bridewell VBR Motorpoint Yamaha YZF-R1 +27,207
11. Ian Lowry VBR MSS Colchester Kawasaki ZX-10R +27,909
12. James Westmoreland VBR WFR Honda CBR1000RR +29,972 (N)
13. Glen Richards AUS WFR Honda CBR1000RR +32,923 (E)
14. Gary Mason VBR MSS Colchester Kawasaki ZX-10R +39,205 (N)
15. Dan Linfoot VBR Tyco Honda CBR1000RR +39,656 (E)

16. Scott Smart VBR Moto Rapido Ducati 1098R +40,298 (E)
17. Chris Walker VBR Pr1mo Kawasaki ZX-10R +41,584
18. Barry Burrell VBR Buildbase BMW S1000RR +41,618 (E)
19. Patric Muff ŠVI Tyco Honda CBR1000RR +58,093 (E)
20. Steve Brogan VBR Jentin Honda CBR1000RR +1’00,699
21. David Anthony AUS Doodson BMW S1000RR +1’05,256 (E)
22. Karl Harris VBR Splitlath Aprilia RSV-4 +1’11,909 (E)
23. Dan Kneen VBR Marks Bloom Kawasaki ZX-10R +1’15,126 (E)
24. Aaron Zanotti VBR Quattro Plant Spike BMW S1000RR +1’22,705 (E)
25. John Simpson VBR Splitlath Aprilia RSV-4 +1’22,822 (E)
26. Lee Jackson VBR Buildbase BMW S1000R +1’23,675
27. Jon Kirkham VBR Samsung Crescent Suzuki GSX-R1000 +1 krug
28. Ryuichi Kiyonari JAP HM Plant Honda CBR1000RR +1 krug


Video prve utrke




Druga utrka, novi startni poredak baziran na osnovi najbržih krugova iz prve utrke dana. I prilika za popravak, ukoliko ste zabrljali na kvalifikacijama.

Najbolje kreće John Hopkins, ali Swan Yamaha i Laverty pružaju otpor. Tijekom cijele utrke izmjenjivali su se na čelu. Sredinom utrke proradio je na startu uspavani Australac Josh Brookes. Iz kruga u krug dizao je tempo, da bi u zadnjih nekoliko krugova sustigao vodeće.

"Bad Boy" Joshua Brookes probudio se u drugoj utrci

Od sredine utrke svaki krug je bio priča za sebe - borbe rame uz rame, prolasci s vanjske, unutrašnje strane, tko kasnije koči, gubi bili su scenarij ove utrke. Hill i Hopkins pokušali su se oduprijeti napadima i tempu Brookesa, ali nisu uspjeli. Ovom pobjedom Australac vraća nada za finalnu utrku.


Poredak vozača nakon druge utrke:

1. Josh Brookes AUS Relentless Suzuki GSX-R1000 27’44,338
2. Tommy Hill VBR Swan Yamaha YZF-R1 +1,633
3. John Hopkins SAD Samsung Crescent Suzuki GSX-R1000 +1,949
4. Michael Laverty VBR Swan Yamaha YZF-R1 +2,110
5. Shane Byrne VBR HM Plant Honda CBR1000RR +2,324
6. Jon Kirkham VBR Samsung Crescent Suzuki GSX-R1000 +2,562
7. Peter Hickman VBR Tyco Honda CBR1000RR +2,980
8. Michael Rutter VBR Rapid-Bathams Ducati 1098R +15,689
9. Tommy Bridewell VBR Motorpoint Yamaha YZF-R1 +16,269
10. Dan Linfoot VBR Tyco Honda CBR1000RR +16,598
11. Graeme Gowland VBR WFR Honda CBR1000RR +16,703 (E)
12. Alex Lowes VBR Motorpoint Yamaha YZF-R1 +17,020
13. Ryuichi Kiyonari JAP HM Plant Honda CBR1000RR +23,716
14. Gary Mason VBR MSS Colchester Kawasaki ZX-10R +28,163 (N)
15. Ian Lowry VBR MSS Colchester Kawasaki ZX-10R +30,180

16. Glen Richards AUS WFR Honda CBR1000RR +30,604 (E)
17. Barry Burrell VBR Buildbase BMW S1000RR +1 krug (E)
18. Patric Muff ŠVI Tyco Honda CBR1000RR +1 krug (E)
19. Steve Brogan VBR Jentin Honda CBR1000RR +1 krug
20. David Anthony AUS Doodson BMW S1000RR +1 krug (E)
21. Dan Kneen VBR Marks Bloom Kawasaki ZX-10R +1 krug (E)
22. Karl Harris VBR Splitlath Aprilia RSV-4 +1 krug (E)
23. Lee Jackson VBR Buildbase BMW S1000R +1 krug
24. Aaron Zanotti VBR Quattro Plant Spike BMW S1000RR +1 krug (E)
25. John Simpson VBR Splitlath Aprilia RSV-4 +1 krug (E)


Video druge utrke




Poredak vozača nakon dvije runde velikog finala:

1. J. Hopkins Samsung Crescent Racing 609
2. T. Hill Swan Yamaha 601
3. J. Brookes Relentless Suzuki 568
4. S. Byrne HM Plant Honda 565
5. M. Laverty Swan Yamaha 565
6. R. Kiyonari HM Plant Honda 521

Showdown je jedno od pravila koje BSB čine toliko zanimljivim, kao i pravilo jednog motocikla koji je na raspolaganju tijekom vikenda. No, to nije sve - za iduću godinu BSB se vraća unazad. Kako? Od iduće sezone zabranjuje se upotreba elektroničkih pomagala - kontrole proklizavanja, kontrole podizanja prednjeg kotača, kontrole starta…

BSB se vraća na stari recept - ručica gasa jedina je veza sa stražnjim kotačem!
Ekipa MSS Kawasaki odlučila je žrtvovati zadnjih par utrka ove sezone za testiranje i adaptaciju na nova pravila i novu specifikaciju ninje ZX-10R.


Video MSS Kawasakija








Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Gilera GP800 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha V-max Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R 1000 2009 Yamaha XJ6 (2010.) Vespa PX 125/150 (2011.) Aprilia RS 125 Gilera Runner 50 SP Honda Crossrunner (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda CBF 600 N Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Suzuki GSF1250 S ABS bandit Yamaha FJR 1300 AS Kawasaki Ninja 250 R Kawasaki VN 900 Classic Kawasaki ZX-10R (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Megelli sport 125 R BMW S 1000 RR Honda VFR 1200 F Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- BMW G 650 GS (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Suzuki DL1000 V-Strom BMW K 1300 GT 2009 Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Ducati 1198 SP (2011.) Aprilia RSV 4 R KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Honda VFR 800 2003- Honda CBF 600 S Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Suzuki GSX-R 750 (2011.) Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha TDM850 1996- Yamaha FJR1300 Yamaha FZ6 (S2) 2007- BMW R1200GS 2007 MV Agusta F3 675 (2011.) Kawasaki KLR650 / R Hyosung GT 250 R Honda CBR 250 R (2011.) Honda CBF125 Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Triumph Daytona 675 R (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Aprilia shiver 750