Motorevija
PRETRAGA
2008-08-29 , Autor: Danijel Puljek, Slike: Vanda Kljajo
Bookmark and Share

Popularni Gilerin sportski skuter nexus predstavljen je u inačici 300 i.e., a najvažnija izmjena u odnosu na poznati model 250 je novi motor s više momenta

Svi koji nikada nisu zadovoljni, sada bi mogli napokon biti. Ponajprije vole li Gilerin nexus i njegov odličan spoj sporta i GT-a. Naime, razlog za zadovoljstvo krije se iza malog broja na bokovima oplata koji je sada 300 umjesto dobro znanih 250 - kubičnih centimetara naravno.
Izvana je skuter ostao gotovo istovjetan prethodnom modelu 250 opremljenom motorom quasar. Iako većina nas još uvijek s oduševljenjem govori o performansama tog motora koji pokreće većinu modela Piaggiove grupe, nexus je poslije vespe GTS drugi model koji je „pojačan“ na brojku 300.



Uz to, novi motor daje više okretnog momenta ponajprije na nižim okretajima te neznatno veću snagu. Tehnički govoreći, umjesto 20,2 Nm pri 6500 o/min prije, sada je na raspolaganju 23 Nm pri 6000 o/min. Brojka se ne doima posebice velikom, no radi se o povećanju od deset posto. U vožnji se ta promjena ne osjeti dok vozite lagano, no u gradskim međuubrzanjima ili bržoj vožnji u koloni može se osjetiti lakše razmotavanje variomata i bolje „držanje na gasu“ koje je kod starog motora ipak zahtijevalo intenzivnije okretanje ručice gasa.
Isto tako, veći se okretni moment osjeti i pri prilasku kazaljke brzinomjera najvišoj brzini od oko 145 km/h (prema instrumentima). Tada poslije prolaska 120 km/h prirast brzine ostaje intenzivan i nema potrebe za „cijeđenjem“ ručice gasa. Sve u svemu, to se može nazvati dobrim blagim tuningom već i tako dobrog modela.
Osim motora, nexus je dobio veći prednji kotač od 15 cola koji je zadužen za smirivanje prednjeg kraja te okvir jednak modelu 500. Tako je čvrstoća u vožnji još više povećana, a kako bi i ergonomija bila u skladu s performansama, novooblikovano je i vozačevo sjedalo.
S druge strane, ovjes i kočnice ostale su jednake s razlogom, jer osim nešto tvrđeg osjećaja na polugicama većih prigovora na te komponente nema. Ipak, može se poželjeti stražnji središnji amortizer kao na većem modelu kada su konstruktori već preuzeli okvir. No, tko kaže da nas to ne očekuje u budućnosti.
Budući da je nexus iznimno popularan skuter bez većih nedostataka, nema potrebe da ponavljamo sve izrečeno pri testiranju modela 250. Međutim, valja još jednom ponoviti da je skuter izrazito lagan za vožnju, da ima dovoljno mjesta pod sjedalom za jednu integralnu i jednu manju jet-kacigu, da ima prekrasne instrumente te nešto lošiju zaštitu od vjetra na višim brzinama.
Tako su dotjerane performanse učinile nexus još privlačnijim skuterom među jakom i brojnom konkurencijom. Slabiji model 250 ostat će u prodaji, a kupci privučeni boljim performansama moći će za oko 800 kuna više, točnije 36.300 kuna, izabrati model 300 i uživati u obilju momenta.





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda CB 1000 R Honda VT 750 C shadow Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Gilera GP800 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha V-max Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) KTM 690 Duke Yamaha XJ6 (2010.) Yamaha XT660X Suzuki GSX-R 1000 2009 Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Yamaha YZF-R125 Honda Crossrunner (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Honda CBF 600 N Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki Ninja 250 R Kawasaki VN 900 Classic Yamaha FJR 1300 AS Kawasaki ZX-10R (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Gilera Runner 50 SP BMW K 1600 GT (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki GSX-R 600 (2011.) Suzuki SFV650 Gladius 2009 Aprilia Shiver 750 GT Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Megelli sport 125 R BMW S 1000 RR BMW G 650 GS (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Gilera Nexus 300 i.e. Honda CBR 125 R (2011.) BMW K 1300 GT 2009 Honda VFR 1200 F Aprilia NA 850 Mana 2007- Ducati 1198 SP (2011.) Suzuki DL1000 V-Strom Honda CB 600 F/ABS (2011.) KTM RC-8 R (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CBF 600 S Honda CB600F Hornet 2007- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Kawasaki Z 750 R (2011.) MV Agusta F3 675 (2011.) Yamaha TDM850 1996- Kawasaki KLR650 / R BMW R1200GS 2007 Hyosung GT 250 R Yamaha FZ6 (S2) 2007- Honda CBR 250 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CBF125 Triumph Daytona 675 R (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Triumph Tiger 800 (2011.)