2008-08-29 , Autor: Danijel Puljek, Slike: Vanda Kljajo | |
![]() |
|
Popularni Gilerin sportski skuter nexus predstavljen je u inačici 300 i.e., a najvažnija izmjena u odnosu na poznati model 250 je novi motor s više momenta
Svi koji nikada nisu zadovoljni, sada bi mogli napokon biti. Ponajprije vole li Gilerin nexus i njegov odličan spoj sporta i GT-a. Naime, razlog za zadovoljstvo krije se iza malog broja na bokovima oplata koji je sada 300 umjesto dobro znanih 250 - kubičnih centimetara naravno.
Izvana je skuter ostao gotovo istovjetan prethodnom modelu 250 opremljenom motorom quasar. Iako većina nas još uvijek s oduševljenjem govori o performansama tog motora koji pokreće većinu modela Piaggiove grupe, nexus je poslije vespe GTS drugi model koji je „pojačan“ na brojku 300.
Uz to, novi motor daje više okretnog momenta ponajprije na nižim okretajima te neznatno veću snagu. Tehnički govoreći, umjesto 20,2 Nm pri 6500 o/min prije, sada je na raspolaganju 23 Nm pri 6000 o/min. Brojka se ne doima posebice velikom, no radi se o povećanju od deset posto. U vožnji se ta promjena ne osjeti dok vozite lagano, no u gradskim međuubrzanjima ili bržoj vožnji u koloni može se osjetiti lakše razmotavanje variomata i bolje „držanje na gasu“ koje je kod starog motora ipak zahtijevalo intenzivnije okretanje ručice gasa.
Isto tako, veći se okretni moment osjeti i pri prilasku kazaljke brzinomjera najvišoj brzini od oko 145 km/h (prema instrumentima). Tada poslije prolaska 120 km/h prirast brzine ostaje intenzivan i nema potrebe za „cijeđenjem“ ručice gasa. Sve u svemu, to se može nazvati dobrim blagim tuningom već i tako dobrog modela.
Osim motora, nexus je dobio veći prednji kotač od 15 cola koji je zadužen za smirivanje prednjeg kraja te okvir jednak modelu 500. Tako je čvrstoća u vožnji još više povećana, a kako bi i ergonomija bila u skladu s performansama, novooblikovano je i vozačevo sjedalo.
S druge strane, ovjes i kočnice ostale su jednake s razlogom, jer osim nešto tvrđeg osjećaja na polugicama većih prigovora na te komponente nema. Ipak, može se poželjeti stražnji središnji amortizer kao na većem modelu kada su konstruktori već preuzeli okvir. No, tko kaže da nas to ne očekuje u budućnosti.
Budući da je nexus iznimno popularan skuter bez većih nedostataka, nema potrebe da ponavljamo sve izrečeno pri testiranju modela 250. Međutim, valja još jednom ponoviti da je skuter izrazito lagan za vožnju, da ima dovoljno mjesta pod sjedalom za jednu integralnu i jednu manju jet-kacigu, da ima prekrasne instrumente te nešto lošiju zaštitu od vjetra na višim brzinama.
Tako su dotjerane performanse učinile nexus još privlačnijim skuterom među jakom i brojnom konkurencijom. Slabiji model 250 ostat će u prodaji, a kupci privučeni boljim performansama moći će za oko 800 kuna više, točnije 36.300 kuna, izabrati model 300 i uživati u obilju momenta.