Motorevija
PRETRAGA
2010-02-15 , Autor: Werner Koch, Igor Doležal, Slike: fact
Bookmark and Share

Jednostavni, štedljivi i s prihvatljivom cijenom. Riječ je o motociklima koji su dosad bili poprilično rijetki. No, mogu li dva četverotaktaša ponuditi i nešto više osim atributa - jeftini?

 Motogalerija Honda CBF 125 vs. yamaha YBR 125

Da, da, takva je današnja mladež. Radije će se šepuriti bespućima brojnih šoping centara ili surfati elektronskim univerzumom, nego se na motociklu voziti u stvarnom svijetu. Ili je razlog što je hobi na dva kotača naprosto preskup?

To možemo isti tren demantirati. Primjerice, započnimo s hondom CBF 125 koja za 19.990 kuna nudi atraktivnu gornju oplatu te primamljiv dizajn. No, yamaha odmah uzvraća, i to još povoljnije. Za 17.100 kuna dostupan je YBR 125, doduše bez oklopa, ali s iznimno praktičnim nosačem straga.

 Motogalerija Honda CBF 125 vs. yamaha YBR 125 Motogalerija Honda CBF 125 vs. yamaha YBR 125

Iako je optički riječ o dvama posve različitim svjetovima, tehnički oba igraju u istoj ligi. Izuzetno pregledni instrumenti, u yamahinom slučaju i s okretomjerom, besprijekorni mjenjači te retrovizori koji svoju funkciju potpuno opravdavaju. Tu su još i jednostavni, zrakom hlađeni četverotaktni motori s po dva ventila po cilindru, ali s elektronskim ubrizgavanjem goriva.

Uz to, crno lakirane ispušne cijevi skrivaju katalizatore, koji su u hondi kudikamo bolje posloženi, i to ponajprije zbog lambda sonde koja u ispušnom kanalu radi efikasnije nego yamahina. Naime, lambda sonda u djeliću sekunde otkriva sadržaj kisika u ispušnim plinovima, prosljeđuje podatke elektronskom injektoru koji potom određuje optimalni udio benzina u smjesi koja se ubrizgava.

Naravno, rezultati ne izostaju pa su manje emisije štetnih plinova i niža je potrošnja. S ukupnom masom od 131 kg za hondu, odnosno 125 kg za yamahu, ništa ne stoji na putu okretnosti testnom dvojcu. Jedino visina sjedala od 790 mm, odnosno 780 mm u yamahinom slučaju, kod juniora može izazvati nelagodu kod okretanja i rangiranja. Povrh toga, kut zakretanja upravljača dovoljno je velik, spojka se precizno dozira, a motori koji ne pate od zadržavanja gasa, su dovoljni za vožnju bez osjećaja stresa.


 Motogalerija Honda CBF 125 vs. yamaha YBR 125

Navede li vas put na otvorenu cestu s bilo kojim od dvaju kandidata, trebate biti spremni češće koristiti mjenjač te ujedno biti skloniji visokim okretajima. Ipak, hondin se motor pokazuje nešto snažnijim pri razvrtanju okretaja, no to za posljedicu ima sitne oscilirajuće vibracije na upravljaču. Nominalno 11 KS kod honde ili deset kod yamahe, sasvim su dovoljni za ozbiljnih 100 km/h pa čak i kad prebrzi brzinomjer pokazuje i nešto više od 110 km/h. Jednostavnost se iskazuje i u konstrukciji koja je predvidljivo čelična cjevasta dok po dva amortizera brinu da putne neravnine ostanu podalje od vozača. U konačnici se razlika svodi što iza hondine maske vozač u kišnim uvjetima ostaje koliko-toliko suh, a za yamahinim je upravljačem prepušten na milost i nemilost elementima prirode.

Dakle, krenimo na vožnju. Već smo ustanovili da na pravcu ti juniori postižu sasvim solidnu brzinu, ali očekivati pritom da vam zbog oslobađanja velikih količina snage srce brže zaigra, uistinu nema smisla. No, nitko ne tvrdi da ne može biti zabavno. Dapače, uske, zavojite ceste van grada potvrdit će da okretne 125-ice mogu sasvim pristojno ocrtavati željene linije zavoja. Motor omogućuje sasvim solidan potisak, kočnice su dovoljno snažne, ovjes spreman na praštanje, a ravna komforna sjedala moto početnicima omogućuju zadovoljavajuću mobilnost. Isto tako, tehnički jednostavnije kočnice s jednim klipom kod YBR-a se mogu bolje dozirati nego CBF-ove dvoklipne. Uz to, yamahin ovjes na zavojitim dionicama te strmim planinskim zavojima ispoljava više povjerenja i sigurnosti.

 Motogalerija Honda CBF 125 vs. yamaha YBR 125 Motogalerija Honda CBF 125 vs. yamaha YBR 125

Na Hondinu stranu ide i činjenica da je vozač preko upravljača znatno više orijentiran na prednji kotač, pa se polegnut u zavoju, mora suočiti s indiferentnim prednjim dijelom što za postizanje idealne linije uz korekcije upravljačem zahtijeva više koncentracije.

No, naši pokušaji da to nadomjestimo višim pritiskom u gumama, nisu donijeli poboljšanja, a vilicu se ne može dodatno podesiti. Tako se na koncu ispostavlja da je u zavojima yamaha nadmoćnija od honde, djelomice i zahvaljujući 18-colnim gumama u odnosu na CBF-ove 17-ice.

 Motogalerija Honda CBF 125 vs. yamaha YBR 125 Motogalerija Honda CBF 125 vs. yamaha YBR 125

Međutim, honda nije bez svojih aduta. Pet stupnjeva CBF-ova mjenjača, kada stvari u žurbi treba postaviti na svoje mjesto, sjedaju vrlo precizno i bez napora kamo trebaju, a yamahina „getriba“, iako s optimalno postavljenom polugicom, nerijetko zna biti „kvrgava“.

Također, zanimljivo je da se oba motocikla kotrljaju na „no name“ gumama. Naime, kod CBF-a je to TVS, dok cheng shin „omotava“ yamahinu slitinu. No, iako je teško za povjerovati, gumarski su stručnjaci s Dalekog istoka sasvim solidno ovladali poglavljem „držanje na mokrom“ iz tehničkog leksikona. Na brdovitoj i mokroj testnoj ruti obje su se gume čvrsto držale podloge uz iznenađujuće dobar grip te dobru količinu povratnih informacija.

 Motogalerija Honda CBF 125 vs. yamaha YBR 125 Motogalerija Honda CBF 125 vs. yamaha YBR 125

Za testne četverotaktne juniore nije bilo milosti. Vožnja po brdima značila je otvoren pipac do kraja te okretaje prema crvenom. U tim je uvjetima yamahin motor trebao 3,3 litre, dok se hondin, lambdom upravljani, zadovoljio sa samo 2,7 litara na 100 prijeđenih kilometara.

U konačnici dobivamo izuzetno izjednačenu situaciju. S jedne strane štedljiviju, tehnički napredniju hondu koja povrh svega nudi atraktivan oklop, a s druge upravljiviju yamahu s nosačem te nešto povoljnijom početnom cijenom. Sve u svemu, uistinu osobni detalji odlučuju o pobjedniku, a naši su „prevagnuli“ u korist honde CBF 125.





Honda CBF125

Honda CBF 125 2009

údaje

Obujam: 125 cm3

Snaga: 11 k (8,3 KW) 8000 rpm

Okretni moment: 10 Nm @ 7000rpm

Stražnja kočnica: 130 mm , , kočnih klipova

Prednja guma: 80/100

Stražnja guma: 100/90

Obujam spremnika: 13 l

Dužina: 119 kg

Maksimalna brzina: 114 km/h

Honda
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Honda CB 1000 R Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha V-max Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Yamaha YZF-R1 2009 Gilera GP800 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Suzuki GSX-R 1000 2009 Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Vespa PX 125/150 (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha XT660X BMW R 1200 R/Classic (2011.) KTM 690 Duke Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBF 600 N Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Ducati Diavel (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha YZF-R125 Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki ZX-10R (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Kawasaki VN 900 Classic Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Yamaha FJR 1300 AS BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki SFV650 Gladius 2009 Aprilia Shiver 750 GT Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Megelli sport 125 R Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Gilera Runner 50 SP BMW S 1000 RR BMW G 650 GS (2011.) Honda CBR 125 R (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Aprilia NA 850 Mana 2007- Ducati 1198 SP (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Honda CB 600 F/ABS (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. BMW K 1300 GT 2009 Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Yamaha YZF-R6 2006-2007 KTM RC-8 R (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Honda VFR 1200 F Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Kawasaki KLR650 / R Kawasaki Z 750 R (2011.) Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- MV Agusta F3 675 (2011.) Hyosung GT 250 R BMW R1200GS 2007 Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Honda CBF125 Honda CBR 250 R (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Yamaha FZ6 (S2) 2007- Suzuki GSR 750 (2011.) Suzuki DL1000 V-Strom Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Yamaha FJR1300 Triumph Tiger 800 (2011.)