Motorevija
PRETRAGA
2013-11-14 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: Moto Guzzi
Bookmark and Share

Treskanje moćnog Guzzijevog V2 motora u praznom hodu, u trenutku dok stojite na semaforu, zaista je jedinstven i šarmantan događaj. Osim što fascinira i zabavlja, njegov ritam ujedno pokazuje i pravac kojim će tradicionalna talijanska marka voziti u budućnosti

Opisivanje rada motora jednog moto guzzija i utjecaj na vozačevo emotivno stanje nikada nisu spadali u red lako izvedivih zadataka. Kako sve to opisati? Radi li se jednostavnom, punašnom i tupom basu ili je pak riječ o dubokom grgljanju? Curi li ispod kacige znoj od muke, ili je sve to skupa ushićenje na kvadrat? Prije bismo mogli reći da sve skupa sliči ritmu kucanja srca čiji se intenzitet povećava razmjerno s odvrtanjem ručice gasa. Uz to, tu su naslijeđe i karizma na granici s legendarnim statusom, a vozač se osjeća kao dio povijesti i ponosan je na to. U slučaju nove californije situacija je sljedeća - želite li osjetiti pravi, istinski šarm moto guzzija, dovoljno je da postavite dlanove na same krajeve širokog i ravnog upravljača. Vaše će ruke plesati u ritmu udaranja klipova moćnog, zrakom/uljem hlađenog V2 agregata - lijevo, desno, lijevo...


Sve skupa ne djeluje samo uglađeno, nego i snažno, motor živi i trese u manirama pravog cruisera. Uz to, dok na jednom od semafora u Noaleu čekamo da se upali zeleno svjetlo, isprobavamo čuveni guzzijev „trzaj udesno“. Naime, na svako dodavanje gasa u praznome hodu po dužini smještena radilica otkriva smjer svoje vrtnje. Jedinstveno, prepoznatljivo, šarmantno - upravo Guzzijevo naslijeđe. Sada kada smo raščistili da je nova california zapravo originalni guzzi, možemo reći da je tvornica iz Mandella del Larija na jezeru Como zakoračila u potpuno novu eru. Zaboravljeni su svi nespretni izleti u svijet cruisera i predstavljen je gigantski malj s međuosovinskim razmakom od čak 1685 mm. California custom je vozilo koje dimenzijama prije sliči sumo-borcu nego motociklu. Sliči i masom - na deklariranih 318 kg (sa svim tekućinama) naša će vaga sigurno dodati još poneki (kilo)gram. No, da ne bi bilo zabune, masa u toj kategoriji nikada nije bila otegotna okolnost, nego upravo suprotno - prednost.


California custom 1400 cilja ponajprije na kupce sa sjevernoameričkog kontinenta, a na tom gostujućem terenu pokušat će ugroziti omraženog protivnika harley-davidson. A sad realno, može li uopće moto guzzi biti harley i, ako može - koliko uspješno? Nakon prvih metara vožnje možemo bez oklijevanja ispaliti da može, i to na onaj pravi, „american way od ride“ način. Tehničke promjene u usporedbi s modelom touring (Motorevija 1/13) minorne su, ali je razlika u vožnji drastična. Osjećaju lakoće vožnje pridonosi uži i gotovo ravni upravljač, zahvaljujući kojemu vozač sjedi uspravnije i prirodnije. Naravno, i sjedalo je nešto drukčije izvedeno, mjesta za suputnika gotovo da i nema, a nema ni vjetrobranskog stakla i kofera. U red najznačajnijih promjena spadaju osam milimetara duži, potpuno podesivi stražnji amortizeri te dugi kromirani ispušni topovi. Unatoč nabrojenim, naizgled kozmetičkim izmjenama, custom je po pitanju vozne dinamike svijet za sebe.



Vozačka pozicija je znatno više usmjerena na prednji dio motocikla, ako se to uopće i može ustvrditi s obzirom na kolosalni međuosovinski razmak, a kut glave okvira je 58 stupnjeva. Zbog takvog rasporeda vozač je na tom motociklu doista vozač, a ne „teret“ koji se bezvoljno prevozi od točke A do točke B. Da je sve skupa vrlo ozbiljno osmišljeno, dokazuje i činjenica da california custom raspolaže ugrađenim ABS-om i kontrolom trakcije. Sustav ride-by-wire nije bio nužan samo zbog tri različita mappinga motora i spomenute kontrole proklizavanja, nego je ujedno i polazišna točka za ugradnju tempomata.
Nema što, moto guzzi california custom je paket all-inclusive koji sumanuto grabi naprijed čak i na milimetarsko pomicanje ručice gasa. Najviši okretni moment od 120 Nm dostupan je već pri 2750 o/min -gigantski je to potisak koji se svileno i nježno dozira i kontrolira. Motor radi savršeno, nema rupa u razvoju snage, a kroz cijelo radno područje gura linearno poput elektromotora. Također veseli to što nije riječ o tipičnom cruiseru koji u prvoj brzini „zakašlje“ već nakon dvadesetak metara i traži da ga prebacite u drugi stupanj prijenosa. Naprotiv, prva je brzina duga i u njoj se motocikl doista zaleti kako treba.
Nedugo nakon kretanja iz Noalea put brdovitih vinskih cesta počela je padati kiša. Iskoristili smo priliku i podesili mapping na mod za kišu ili, kako bi Talijani rekli, pioggiu. Kišna mapa je prava mjera za ovoga diva, jer vožnju čini upravo onakvom kakva treba biti - opuštenom i lagodnom.



Broj okretaja motora u vožnji po uskoj magistralnoj cesti kreće se između brojki 1500 i 2500, a california u svakom stupnju prijenosa ubrzava elastično poput parne lokomotive. Isto tako, ako je to potrebno, može se vrtjeti bez zastajanja i vibracija sve do 7000 o/min. Da, dobro ste pročitali, vibracije kroz cijelo radno područje gotovo da ne postoje. Kako? Guzzijevi tehničari su se (napokon) poslužili prastarim Harleyjevim trikom te na nosače motora postavili gumenu izolaciju. Time su neugodne vibracije eliminirane, a vozač se može potpuno koncentrirati na vožnju.Na vožnju se i treba koncentrirati, jer pravo je čudo s kakvim se užitkom, lakoćom i brzinom vozi taj custom. Ne samo da je stabilan i čvrst, nego je i upravljiv i agilan. Miguel Galluzi očito je bio u pravu kada je inzistirao da se stražnja guma u širini 240 ukloni te da se namjesto nje montira ona od 200.



Njegova je riječ na svu sreću bila zadnja, pa smo dobili možda i najupravljiviji cruiser koji se trenutačno vozi cestama.S obzorom na hod ovjesa (120 mm) i visinu guma, california je za cruiser prilično udobna. Prednja klasična vilica promjera 46 mm reagira vrlo osjećajno, te čak „probavlja“ i vrlo snažna i oštra kočenja. Unatoč tome, prednja je kočnica samo dio mozaika, pa vozač uz nju mora dobro nagaziti i pedalu za aktiviranje stražnje kočnice.Takvih situacija bit će u izobilju, jer će samo rijetke famozni guzzijev puls uspavati. Zvijer od 1400 ccm nikada na spava, nego samo čeka pravi trenutak kada će napasti. Potencijal rezervi snage i okretnog momenta je golem, okvir i ovjes ga bez ikakvih problema podnose, a poznato je da svakom vozaču s vremena na vrijeme dođe „žuta minuta“.
Sve ovo zvuči više kao dio talijanske dolce vite, a ne američkog načina života zar ne? Da, i dobro je da je tako jer Moto Guzzi uza sva prilagođavanja određenom tržištu te modernizaciju tehničkih rješenja mora ostati ono što izvorno jest - šarmer s jezera Como.


Zaključak

Moto guzzi california 1400 custom jedan je od najboljih motocikala te vrste koji trenutačno postoje na tržištu. Razvijan je u Noaleu, pa stoga ne čudi ugradnja cijelog arsenala elektronskih pomagala - od ABS-a, kontrole trakcije, promjenjivih mapa paljenja do tempomata. Uz to, california se, s obzirom na masu i međuosovinski razmak, vozi lako i agilno, koči izvrsno te ubrzava ravnomjerno i snažno. To je prvi pravi guzzi sasvim nove, moderne ere.


Tehnički podaci

Motor
Zrakom/uljem hlađeni V2 s kutom od 90 stupnjeva između cilindara, radilica smještena po dužini, jedna bregasta osovina pokretana lancem, četiri ventila po cilindru, motkice, klackalice, klasični karter, ubrizgavanje promjera 52 mm, regulirani katalizator, alternator 550 W, akumulator 12V/18 Ah, suha jednolamelna spojka pokretana hidraulično, šest brzina, kardan, sekundarni prijenosni omjer 3,6
Promjer x hod 104 x 81,2 mm
Obujam 1380 ccm
Kompresija 10,5:1
Snaga 97 KS (71 kW) pri 6500 o/min
Okretni moment 120 Nm pri 2750 o/min

Okvir i ovjes
Čelični cjevasti okvir, sprijeda klasična vilica promjera 46 mm, straga aluminijska vilica, dvostruki amortizeri

Kočnice
Sprijeda dvostruki diskovi promjera 320 mm i čeljust s četiri klipa, straga disk promjera 282 mm i čeljust s dva klipa, ABS, kontrola trakcije
Kotači Alu-legura, 3,5 x 18, 6 x 16
Gume 130/70R 18, 200/60R 16

Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1685 mm, kut glave okvira 58 stupnjeva, predtrag 155 mm, hod sprijeda/straga 120/120 mm, visina sjedala 740 mm, masa sa svim tekućinama 318 kg, spremnik goriva/rezerva 20,5/5 litara

Garancija 2 godine + 2 godine produljeno
Boje crna, bijela
Cijena 138.000 kuna





Moto Guzzi Breva 750
Moto Guzzi Breva 750

Moto Guzzi Breva 750 2006

�daje

Obujam: 744 cm3

Snaga: 49 k (36 KW) 6800 rpm

Okretni moment: 54,7 Nm @ 3600 rpm

Prednja kočnica: 320 mm , , 4 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Stražnja kočnica: 260 mm , , 2 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Prednja guma: 110/70 - 17

Stražnja guma: 130/80 - 17

Obujam spremnika: 18 l

Dužina: 197 kg

Maksimalna brzina: 172 km/h

Moto Guzzi
Moto Guzzi Breva 1100 2006
Moto Guzzi Breva 1100 2006

Moto Guzzi Breva 1100 2006

�daje

Obujam: 1064 cm3

Snaga: 86 k (63 KW) 7500 rpm

Okretni moment: 85 Nm @ 6800rpm

Prednja kočnica: 320 mm , , 4 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Stražnja kočnica: 282 mm , , 2 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Prednja guma: 120/70 - 17

Stražnja guma: 180/55 - 17

Obujam spremnika: 23 l

Dužina: 248 kg

Maksimalna brzina: 215 km/h

Moto Guzzi
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Gilera GP800 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha V-max Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) KTM 690 Duke Yamaha XT660X Suzuki GSX-R 1000 2009 Yamaha XJ6 (2010.) Yamaha YZF-R125 Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Honda CBF 600 N Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Gilera Runner 50 SP Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki Ninja 250 R Kawasaki VN 900 Classic Yamaha FJR 1300 AS Kawasaki ZX-10R (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 BMW K 1600 GT (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki GSX-R 600 (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Megelli sport 125 R BMW S 1000 RR Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Yamaha YZF-R6 2006-2007 BMW G 650 GS (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Honda VFR 1200 F Honda CBR 125 R (2011.) BMW K 1300 GT 2009 Suzuki DL1000 V-Strom Aprilia NA 850 Mana 2007- Ducati 1198 SP (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Honda CB 600 F/ABS (2011.) KTM Duke 125 (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Honda CBF 600 S Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha TDM850 1996- MV Agusta F3 675 (2011.) Kawasaki KLR650 / R BMW R1200GS 2007 Yamaha FZ6 (S2) 2007- Hyosung GT 250 R Yamaha FJR1300 Honda CBR 250 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Honda CBF125 Triumph Daytona 675 R (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Kawasaki W 800 (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Triumph Tiger 800 (2011.)