Test | TEST GUMA Dunlop Sportsmart
Iz Motorevije 6/2013. donosimo zaključke o Dunlopovoj gumi za sportski orijentirane vozače
Veliki Motorradov test guma u sezoni 2013. bio je podijeljen na tri segmenta – touring gume, gume za velike endure i sportske gume. Pritom je šest parova sportskih guma svoje kvalitete dokazivalo na testnoj stazi Mireval, na kotačima BMW-a S 1000 RR.
Bodovale su se kvalitete u vožnji trkaćom stazom, magistralama i autocestama, odnosno na mokroj podlozi. Zbog specifičnosti grobničke piste, odnosno njenog izrazito grubog asfalta, domaći bi vozači-trkači trebali segment testa na stazi uzeti s rezervom, jer na Grobniku vrijede bitno drugačiji uvjeti no na ostalim stazama. No, među konkurencijom Dunlop je u bodovanju na trkaćoj stazi Mireval ostvario najbolje vrijeme kruga, što je dovoljno indikativan podatak.
MASA: prednja 4.7 kg, stražnja 7.1 kg
ZEMLJA PORIJEKLA: Francuska
CIJENA: prednja 890 kn, stražnja 1267 kn
Staza:
SportSmart traži strpljenje od vozača dok ne postigne radnu temperaturu. Sve dok se propisno ne zagrije, Dunlop se nevoljko obrušava u zavoje. No, s vremenom stvari postaju sve bolje, pa zagrijani Dunlop nudi solidnu upravljivost i vrlo dobre povratne informacije čak i pri žestokom tempu na stazi. Velik mu je adut iznimna stabilnost u nagibu, koja ne posustaje ni nakon više krugova. Koliko je zapravo dobar na stazi, pokazuje ostvarivanjem najboljeg vremena kruga.
Cesta / Autocesta:
Čvrsta i kruta karkasa ne ponaša se dobro pri nižim temperaturama – loše povratne informacije i tromost u sporijim zavojima, kao i primjetan moment uspravljanja prilikom kočenja u nagibima, čine SportSmart pomalo neharmoničnom gumom u svakodnevici.
Na mokrom:
Mokra podloga nije poglavlje u kojem SportSmart oduševljava. Osrednja količina gripa od vozača zahtijeva oble putanje prolaska kroz zavoje. No, pohvalno je što se guma ponaša dobroćudno – granično je područje prilično široko, a klizanje se najavljuje pravovremeno.
ZAKLJUČAK
Sportski dizajnirana guma svoje pravo lice pokazuje na trkaćoj stazi, ali na cestama nedostaje povratnih informacija. Sporo se zagrijava na radnu temperaturu. Za svakodnevicu ima i boljih preporuka.
U sezoni 2014. stiže nasljednik Sportsmarta,
Sportsmart 2, čiji test možete pročitati u još uvijek aktualnom broju Motorevije (8/2013) koji se nalazi na svim kioscima!
Zajednica | Komentari