Motorevija
PRETRAGA
2011-03-01 , Autor: Danijel Puljek, Slike: Vanda Kljajo
Bookmark and Share

Neobičan izgledom, no zanimljiv nastupom TGB-ov model mystique zadovoljit će vozače različitih potreba



Istočnjački simbol jing i jang sve je poznatiji u zapadnom svijetu, a njegov specifični kružni oblik označava suprotnosti svih vrsta. Isto tako, taj znak ukazuje da bez suprotnosti nešto ne može ni postojati. Primjerice, da nema noći, teško bismo mogli odrediti što je to dan.
Na crno-bijelim oplatama i poznatoj silueti TGB-ovog skutera obujma 50 ccm koji smo bili u prilici voziti, dominira upravo taj simbol. Iako nam nije baš posve jasna filozofija koja je dovela do kombinacije tog simbola i drugih sportskih oznaka na skuteru, primjetno je da su istočnjački dizajneri smatrali da će baš takav izgled na prvu polučiti efekt sportskoga ili posebnoga, mističnoga. Tako su od osnovnog modela 101R one 50 stvorili trendsetersku ekskluzivnu inačicu te je opremili nešto kapacitetnijom mehanikom i već poznatim, izvrsnim dvotaktnim motorom.
Uz to, vozački je položaj već na prvo sjedanje prepoznatljivih ergonomskih gabarita. Dobar, gotovo ravan te visoko podignut TGB-ov upravljač i ovdje omogućuje lako upravljanje i kontrolu prednjeg kraja u gradskom vrzmanju, a visoka podnica po običaju umara i višim vozačima otežava skretanje. Srećom, potpuno je ravna pa se između nogu može podosta toga prevesti. Također, sjedalo je tvrdo, no udarce koji preostanu poslije ublažavanja ne previše mekog stražnjeg amortizera dovoljno amortizira. Prednja se vilica ne može pohvaliti pretjeranom uglađenošću, no zato skuter na pravcu ide izuzetno mirno, a i brze ga promjene smjera previše ne uznemiruju.

    

S druge strane, budući da kratko sjedalo i poprilično široki sklopivi oslonci za suvozačeve noge, kada su otvoreni, podosta proširuju siluetu skutera te otežavaju provlačenje kroz gradsku gužvu, udvoje je situacija nešto lošija. No, u vožnji udvoje gotovo nepromijenjeno ostaje ponašanje motora. Naime, poznat i po kvaliteti već priznat dvotaktaš hlađen zrakom veselo odrađuje svoju zadaću – linearno vuče u svakoj situaciji izvrsno potpomognut za brzi start proračunatim variomatom. Nažalost, većina mogućih performansi tog dvojca ostaje skrivena ispod zakonske blokade snage, a da biste mistično pretvorili u agresivno morat ćete riskirati ili kaznu ili registraciju u višoj kategoriji.
O motoru treba reći i da troši prosječno od tri do 3,5 litara na 100 km te da sa spremnikom može prijeći nešto više od 200 km. Za razliku od njegovog otvora pristupačno smještenog pod ne baš uglednim žičanim prtljažnikom straga, spremnik ulja za mješavinu iznimno je teško dosegnuti. Naime, nalazi se pod sjedalom, uz podnicu, skriven plastičnom oplatom koja se bez alata i otezanja vijka ne može otvoriti – što nipošto nije praktično.
Kada smo se već dotaknuli praktičnosti, valja spomenuti da prtljažnik pod sjedalom prima većinu jet-kaciga te ponešto sitnica, a jednostavni i pregledni instrumenti sastavljeni su od analognih pokazivača brzine i količine goriva te nekoliko kontrolnih lampica. Međutim, to se ne može reći za retrovizore izrađene u sportskom štihu, no na poprilično su kratkim nosačima pa vozačeve ruke skrivaju dio pogleda straga.

    

Osim neobične crno-bijele kombinacije boja na prvi se pogled može primijetiti i veličina kočnih diskova. Naime, kako bi pojačali sportski štih modela, dizajneri su uz nekoliko kromiranih detalja mystiqeu podarili crvene kočne čeljusti te povelik disk straga. Tako je kočenje, uz nešto tvrđi osjećaj na polugicama, pri brzinama do 50 km/h zadovoljavajuće. Iako u uobičajenoj vožnji od većeg diska nema neke posebne koristi, zasigurno će mu se radovati mladi skloni eksperimentiranju i stuntu - kada veća površina diska i nježan stisak polugice dopuštaju nježno doziranje te kontrolu stražnjeg kotača.
Sve u svemu, mystique je nedvojbeno spoj suprotnosti, no nešto drukčijih nego što su jing i jang. Naime, on može zadovoljiti vozače suprotnih zahtjeva – s jedne strane prosječne vozače koji traže jednostavno i pouzdano svakodnevno vozilo, a s druge mlade sportski nastrojene vozače koji će u raznoraznim vratolomijama ispitivati granice svoje psihomotorike.
Dakle, uzme li se u obzir jednostavna i solidna mehanika te primamljiva akcijska cijena od 7777 kuna i jedni i drugi bi se mogli odlučiti za ovaj mistični spoj sporta i tradicije.





TGB mystique 50

TGB Mystique 50 2008

údaje

Obujam: 49,3 cm3

Snaga: 4,9 k ( KW) 7500 rpm

Obujam spremnika: 7 l

Dužina: 93 kg

TGB
xREKLAMA
Test Ride
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Honda CB 1000 R Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha V-max Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Yamaha YZF-R1 2009 Gilera GP800 Yamaha FZ1 Fazer Honda CBR 600 F (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Suzuki GSX-R 1000 2009 Aprilia RS 125 Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Yamaha XT660X Vespa PX 125/150 (2011.) Honda Crossrunner (2011.) KTM 690 Duke BMW R 1200 R/Classic (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBF 600 N Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Ducati Diavel (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha YZF-R125 Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSF1250 S ABS bandit Yamaha XJ6 (2010.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Kawasaki ZX-10R (2011.) Kawasaki VN 900 Classic Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Yamaha FJR 1300 AS BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki SFV650 Gladius 2009 Aprilia Shiver 750 GT Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Megelli sport 125 R Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Gilera Runner 50 SP BMW S 1000 RR BMW G 650 GS (2011.) Honda CBR 125 R (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Aprilia NA 850 Mana 2007- Ducati 1198 SP (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. BMW K 1300 GT 2009 Yamaha YZF-R6 2006-2007 Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- KTM RC-8 R (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Honda VFR 1200 F Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Kawasaki KLR650 / R Kawasaki Z 750 R (2011.) Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- MV Agusta F3 675 (2011.) Suzuki DL1000 V-Strom Hyosung GT 250 R BMW R1200GS 2007 Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Honda CBF125 Honda CBR 250 R (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Yamaha FZ6 (S2) 2007- Suzuki GSR 750 (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Ural 750 (2003) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Yamaha SR125 1997- Yamaha FJR1300 Triumph Tiger 800 (2011.)