2011-03-01 , Autor: Danijel Puljek, Slike: Vanda Kljajo | |
![]() |
|
Neobičan izgledom, no zanimljiv nastupom TGB-ov model mystique zadovoljit će vozače različitih potreba
Istočnjački simbol jing i jang sve je poznatiji u zapadnom svijetu, a njegov specifični kružni oblik označava suprotnosti svih vrsta. Isto tako, taj znak ukazuje da bez suprotnosti nešto ne može ni postojati. Primjerice, da nema noći, teško bismo mogli odrediti što je to dan.
Na crno-bijelim oplatama i poznatoj silueti TGB-ovog skutera obujma 50 ccm koji smo bili u prilici voziti, dominira upravo taj simbol. Iako nam nije baš posve jasna filozofija koja je dovela do kombinacije tog simbola i drugih sportskih oznaka na skuteru, primjetno je da su istočnjački dizajneri smatrali da će baš takav izgled na prvu polučiti efekt sportskoga ili posebnoga, mističnoga. Tako su od osnovnog modela 101R one 50 stvorili trendsetersku ekskluzivnu inačicu te je opremili nešto kapacitetnijom mehanikom i već poznatim, izvrsnim dvotaktnim motorom.
Uz to, vozački je položaj već na prvo sjedanje prepoznatljivih ergonomskih gabarita. Dobar, gotovo ravan te visoko podignut TGB-ov upravljač i ovdje omogućuje lako upravljanje i kontrolu prednjeg kraja u gradskom vrzmanju, a visoka podnica po običaju umara i višim vozačima otežava skretanje. Srećom, potpuno je ravna pa se između nogu može podosta toga prevesti. Također, sjedalo je tvrdo, no udarce koji preostanu poslije ublažavanja ne previše mekog stražnjeg amortizera dovoljno amortizira. Prednja se vilica ne može pohvaliti pretjeranom uglađenošću, no zato skuter na pravcu ide izuzetno mirno, a i brze ga promjene smjera previše ne uznemiruju.
S druge strane, budući da kratko sjedalo i poprilično široki sklopivi oslonci za suvozačeve noge, kada su otvoreni, podosta proširuju siluetu skutera te otežavaju provlačenje kroz gradsku gužvu, udvoje je situacija nešto lošija. No, u vožnji udvoje gotovo nepromijenjeno ostaje ponašanje motora. Naime, poznat i po kvaliteti već priznat dvotaktaš hlađen zrakom veselo odrađuje svoju zadaću – linearno vuče u svakoj situaciji izvrsno potpomognut za brzi start proračunatim variomatom. Nažalost, većina mogućih performansi tog dvojca ostaje skrivena ispod zakonske blokade snage, a da biste mistično pretvorili u agresivno morat ćete riskirati ili kaznu ili registraciju u višoj kategoriji.
O motoru treba reći i da troši prosječno od tri do 3,5 litara na 100 km te da sa spremnikom može prijeći nešto više od 200 km. Za razliku od njegovog otvora pristupačno smještenog pod ne baš uglednim žičanim prtljažnikom straga, spremnik ulja za mješavinu iznimno je teško dosegnuti. Naime, nalazi se pod sjedalom, uz podnicu, skriven plastičnom oplatom koja se bez alata i otezanja vijka ne može otvoriti – što nipošto nije praktično.
Kada smo se već dotaknuli praktičnosti, valja spomenuti da prtljažnik pod sjedalom prima većinu jet-kaciga te ponešto sitnica, a jednostavni i pregledni instrumenti sastavljeni su od analognih pokazivača brzine i količine goriva te nekoliko kontrolnih lampica. Međutim, to se ne može reći za retrovizore izrađene u sportskom štihu, no na poprilično su kratkim nosačima pa vozačeve ruke skrivaju dio pogleda straga.
Osim neobične crno-bijele kombinacije boja na prvi se pogled može primijetiti i veličina kočnih diskova. Naime, kako bi pojačali sportski štih modela, dizajneri su uz nekoliko kromiranih detalja mystiqeu podarili crvene kočne čeljusti te povelik disk straga. Tako je kočenje, uz nešto tvrđi osjećaj na polugicama, pri brzinama do 50 km/h zadovoljavajuće. Iako u uobičajenoj vožnji od većeg diska nema neke posebne koristi, zasigurno će mu se radovati mladi skloni eksperimentiranju i stuntu - kada veća površina diska i nježan stisak polugice dopuštaju nježno doziranje te kontrolu stražnjeg kotača.
Sve u svemu, mystique je nedvojbeno spoj suprotnosti, no nešto drukčijih nego što su jing i jang. Naime, on može zadovoljiti vozače suprotnih zahtjeva – s jedne strane prosječne vozače koji traže jednostavno i pouzdano svakodnevno vozilo, a s druge mlade sportski nastrojene vozače koji će u raznoraznim vratolomijama ispitivati granice svoje psihomotorike.
Dakle, uzme li se u obzir jednostavna i solidna mehanika te primamljiva akcijska cijena od 7777 kuna i jedni i drugi bi se mogli odlučiti za ovaj mistični spoj sporta i tradicije.
Obujam: 49,3 cm3
Snaga: 4,9 k ( KW) 7500 rpm
Obujam spremnika: 7 l
Dužina: 93 kg