Motorevija
PRETRAGA
2013-09-27 , Autor: Ivan Tomšić, Slike: Matko Begović
Bookmark and Share

Angelo Urlić svoju je yamahu R6 iz 2008. „napumpao“ na 143 KS, te rigoroznom dijetom spustio na anoreksičnih 163 kg, mjereno sa svim tekućinama



Pred vama je uistinu poseban motocikl, yamaha R6 iz 2008. Prosječni poznavatelj svijeta motocikala na prvu će odmah reći - dobro ušminkana, no ništa posebno. No, znalci izdaleka vide detalje koji ovaj primjerak "male" yamahe čine toliko posebnim i nekoliko svjetlosnih godina udaljenim od standardnog motocikla.

Kod prerada ovakvog tipa uvijek se vuku pitanja - zar je to potrebno, što je s tim vlasnik dobio, zašto baca novac i sl. Suludo je uopće tako razmišljati, jer netko uživa u turističkom gutanju petnaestak tisuća kilometara godišnje na cesti, dok ljudi poput Angela Urlića, vlasnika ove yamahe, uživaju u sređivanju do krajnjih granica. Angelo je to učinio da bi se motocikl vozio što bolje i sigurnije u svom prirodnom okruženju - trkaćoj stazi, a pritom ne mislimo samo na maksimum što se tiče najviše snage agregata. Već i ptice na grani znaju da sama snaga bez kontrole ne znači baš ništa. Na ovoj je R6 sve - ovjes, kočnice, hlađenje, skidanje mase - dotjerano do samih granica.



No, krenimo redom. Yamaha je prošla ozbiljnu dijetu. Serijski motocikl sa svim tekućinama teži 192 kg, no ova „anoreksična“ na vagi pokazuje svega 163 kg! Većina mase izgubila se ugradnjom karbonskih oplata, PVM-kotača od kovanog aluminija, titanskog ispušnog sustava, trkaćeg akumulatora te još ponekih sitnica. Ipak, ono što znatiželjnike najviše zanima kod svake prerade jest koliko se dobilo na snazi? Mala japanska buba ozbiljno je koristila steroide, pa je sukladno time snaga porasla 18 KS u odnosu na seriju. Možda vam se čini malo, no treba imati na umu da se radi o motociklu od 600 ccm. Brojka od 143 KS na radilici zvuči uistinu impresivno.



Porast snage postignut je ispušnim sustavom Akrapovič evolution, Yamahinom trkaćom elektronikom YEC, novim klipovima, brtvom glave te trkaćim alternatorom. Uz to, yamaha diše kroz varijabilni usis graves motosport te protočni filtar zraka BMC. No, sve pumpanje snage bilo bi uzaludno bez dorade ovjesa i kočnica. Motocikl zaustavlja kočna pumpa brembo XA7G710 u kombinaciji s kočnim diskovima braking SK, dok je ovjes kombinacija Ohlinsovog TTX stražnjeg amortizera te Matrisovih prednjih catridga F05. Za fluidno prebacivanje brzina brine se CABS-elektronika koja uz pomoć dva dynojet-quickshiftera omogućuje izmjenu brzina u višu i nižu bez korištenja spojke. Za hlađenje velikog yamahinog srca zadužen je trkaći supersport-hladnjak.



Kako se ovakav motocikl ponaša na trkaćoj stazi? To nam ponajbolje može reći Marin Ivanov, dugogodišnji natjecatelj i prvak Hrvatske u klasi stock 600. "Angelova yamaha je uistinu poseban motocikl. Najveća razlika u odnosu na yamahu stock 600, kakvu vozim nekoliko sezona, su snaga i kočnice. Motor koči kao da ima padobran iza sebe! Njezina niža masa utjecala je na to da s lakoćom pada u nagib, a snaga agregata silovito je ispucava iz zavoja.”



Na naš upit je li gotov s tuningom, Angelo se samo nasmijao i rekao da mjesta za napredak uvijek ima, te da je kraj ove priče vrlo daleko. Na našim su prostorima motocikli poput ove "male" yamahe rijetkost, pa stoga ovaj primjerak spada u sam vrh tehnički dotjeranih sportaša u Hrvatskoj. Cijena ovakve prerade nije mala, no kako se kaže - gušti su gušti.






Yamaha YZF-R6 2008-
Yamaha YZF-R6 2008-

Yamaha YZF-R6 2008

�daje

Obujam: 599 cm3

Snaga: 129 k (95 KW) 14500 rpm

Okretni moment: 66 Nm @ 11000rpm

Prednja kočnica: 310 mm , , 4 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Stražnja kočnica: 210 mm , , 1 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Prednja guma: 120/70 ZR 17

Stražnja guma: 180/55 ZR 17

Obujam spremnika: 17,3 l

Dužina: 166 kg

Maksimalna brzina: 265 km/h

Yamaha
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Gilera GP800 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha V-max Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Suzuki GSX-R 1000 2009 Yamaha XJ6 (2010.) Yamaha YZF-R125 Vespa PX 125/150 (2011.) Aprilia RS 125 Honda Crossrunner (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda CBF 600 N Gilera Runner 50 SP Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki Ninja 250 R Kawasaki VN 900 Classic Yamaha FJR 1300 AS Kawasaki ZX-10R (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 BMW K 1600 GT (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki GSX-R 600 (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Megelli sport 125 R BMW S 1000 RR Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Yamaha YZF-R6 2006-2007 Honda VFR 1200 F Gilera Nexus 300 i.e. BMW G 650 GS (2011.) Suzuki DL1000 V-Strom BMW K 1300 GT 2009 Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Ducati 1198 SP (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) KTM Duke 125 (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Aprilia RSV 4 R Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Honda VFR 800 2003- Honda CBF 600 S Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha TDM850 1996- MV Agusta F3 675 (2011.) Yamaha FJR1300 Yamaha FZ6 (S2) 2007- BMW R1200GS 2007 Kawasaki KLR650 / R Hyosung GT 250 R Honda CBR 250 R (2011.) Honda CBF125 Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Kawasaki W 800 (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Triumph Tiger 800 (2011.)