Autokreso
Autokreso
2018-01-08 , Autor: Ante Radić, Slike: Ante Radić
Bookmark and Share

Slaven Maslać i njegov BMW R 1200 GS druže se od 2006., a dosad su skupili nešto više od 104.000 km. Donosimo kratku priču o ovoj simbiozi kojoj se ne nazire kraj



"To je motor koji želim!", uzviknuo je Slaven Maslać u jesen 2004. kada je ugledao premijerno predstavljen BMW R 1200 GS. S riječi na djela prešao je brzo, 30. svibnja 2006. postao je ponosnim vlasnikom novog GS-a, a kupio ga je u zagrebačkom salonu Tomić & Co. "Prethodni model R 1150 GS nikako mi se nije sviđao, taj čudan prednji kljun nisam mogao 'sažvakati', a u ovaj sam se odmah zaljubio", govori nam Slaven dok ispijamo kavu na terasi jednog zagrebačkog kafića, gledajući njegov svježe uglancan GS.



Zaista, motocikl vrlo dobro skriva svoje godine i teško je procijeniti njegovu stvarnu kilometražu, no digitalni brojčanik ispisuje točno 104.386 km. "Ove sezone, samo od sredine veljače do sredine svibnja, prevalio sam 6000 km, a nekima za tu kilometražu trebaju i dvije godine", pohvalio se Slaven te dodao da GS koristi svakodnevno i često odlazi na vikend putovanja.



Najudaljenija destinacija kamo se zaputio su otoci u Sredozemlju, Sardinija i Korzika, a tijekom desetodnevne ture prevalio je bezbrižnih 3700 km. "Najveće zasluge za besprijekorno tehničko stanje mog GS-a idu mehaničaru Igoru Ivankiću, vlasniku servisa Motorkotači Igor", pojašnjava nam Slaven, uz napomenu da se strogo drži tvornički propisanih servisnih intervala, uz korištenje isključivo originalnih rezervnih dijelova. "Izmjerena kompresija od 12:1 dovoljno govori sama za sebe, motor kao da nije ni osjetio 100.000 km, a bit ću iskren pa priznati da kazaljku okretomjera baš nikad nisam zakucao u crveno. Uostalom, samo sam ga ja i vozio!"



Da s motociklom gaji poseban odnos, vidi se i po 'nakitu' - svake godine Slaven ga počasti nekom novom komponentom pa detaljniji pogled otkriva Akrapovičev ispušni top, ksenon svjetla, LED pokazivače smjera, žbičane kotače... "Ako se detaljnije zagledate, vidjet ćete da je i vjetrobran preuzet s modela Adventure, što pruža osjetno bolju zaštitu, no prava blagodat na dugim putovanjima je personalizirano sjedalo, izrađeno prema odljevu mog debelog mesa", smije se Slaven i dodaje da je riječ o investiciji koja se dosad isplatila barem tisuću puta.



Dok promatramo detalje na motociklu, primjećujemo i besprijekorno stanje svih lakiranih i plastičnih površina. "Volim kada motocikl izgleda čisto i uredno pa ga s vremena na vrijeme predam u ruke vrhunskih stručnjaka iz detailing-centra RB11 koji ga detaljno ispoliraju i potom nanesu zaštitni nano-premaz."



Na pitanje kako mu se dopada GS s vodenim hlađenjem, samo odmahuje rukom: "Bavarski zračnjak nepoderiv je stroj, a dodatna porcija snage koju donosi vodenjak, realno nije potrebna. Svoj motocikl poznajem u dušu, točno znam što može, saživio sam se s njime i mogu ga voziti do krajnjih granica. Boxer i kardan čine moju doživotnu kombinaciju." Na kraju smo ga priupitali bi li imao hrabrosti kupiti rabljeni motocikl sa 100.000 km? Slaven je odgovorio potvrdno, ali navodi dva uvjeta: "Kao prvo, to mora biti BMW, a kao drugo, morao bih znati povijest održavanja. U svakom slučaju, prije kupnje motocikl bi trebao proći detaljnu provjeru kod mehaničara Igora u kojeg imam puno povjerenje."

Tehnički podaci BMW R 1200 GS (2004.)
Zrakom hlađeni boxer, 1170 ccm, 98 KS pri 7000 o/min, 115 Nm pri 5500 o/min, okvir od čeličnih cijevi, sprijeda diskovi promjera 305 mm, straga disk 265 mm, gume 110/80-R19 i 150/70-R17, visina sjedala 840 mm, suha masa 199 kg, spremnik goriva 20 l





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Honda CB 1000 R Yamaha V-max Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha T-max 500 Honda VT 750 C shadow Suzuki DL650 V-Strom Yamaha YZF-R1 2009 Gilera GP800 Honda CBR 600 F (2011.) Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Piaggio beverly tourer 300ie Yamaha X-max 250 (2011.) BMW K 1600 GTL (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Vespa PX 125/150 (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Yamaha FZ1 Fazer Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Honda CBF 600 N Aprilia RS 125 Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Suzuki GSX-R 1000 2009 Kawasaki ZX-10R (2011.) Yamaha YZF-R125 Kawasaki Ninja 250 R Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Suzuki SFV650 Gladius 2009 Aprilia Shiver 750 GT Megelli sport 125 R Suzuki GSF1250 S ABS bandit KTM 690 Duke BMW K 1600 GT (2011.) Kawasaki VN 900 Classic Yamaha XT660X Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Ducati 1198 SP (2011.) BMW S 1000 RR Kawasaki KLR650 / R Honda CBR 125 R (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- Yamaha FJR 1300 AS KTM RC-8 R (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- KTM Duke 125 (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) Ducati Monster 1100 evo (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Aprilia RSV 4 R Honda VT 750 Shadow Spirit Yamaha XVS 1300 A Midnight Star BMW K 1300 GT 2009 Yamaha TDM850 1996- Yamaha XJ6 (2010.) Hyosung GT 250 R MV Agusta F3 675 (2011.) Kawasaki Z 750 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Honda CBF125 Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Triumph Daytona 675 R (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Honda VFR 800 2003- Gilera Nexus 300 i.e. Honda CB600F Hornet 2007- BMW R1200GS 2007 Honda CBR 250 R (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Yamaha SR125 1997- Honda CBF 600 S Triumph Speed Triple (2011.) Triumph Tiger 800 (2011.) Kawasaki VN 1700 Voyager Custom (2011.) Triumph Tiger 800 XC (2011.) Honda VTX 1800 Honda SW-T 600 (2011.) Ducati 848 evo (2011.) Honda CB 1300 2008 Honda VFR 1200 F