Motorevija
PRETRAGA
2018-08-02 , Autor: Ante Radić, Slike: Ante Radić
Bookmark and Share

Prvi vlasnik Honde Transalp 650 iz 2004. gotovo svih 100.000 km prevalio je unutar granica Hrvatske



Nakon što je Ivica skinuo ceradu u garaži, Transalp je ostavio odličan prvi dojam, kao da ima najviše 30.000 km. No, povod našeg susreta čarobna je brojka od 100.000 km, koju je analogni brojač okrenuo samo nekoliko dana ranije, pa na njemu piše da je motocikl prevalio svega 100 km.

Ovo je Ivičin prvi 'veliki' motor, kupljen je nov 2004., a nas zanima kako je sve počelo. "Još kao klinac zarazio sam se mirisom benzina i vibracijama Tomosa T 14 koji je vozio moj ujak. I dok su moji vršnjaci bili zaluđeni nogometom, mene lopta nije ni najmanje zanimala. Kraće vrijeme živjeli smo u Njemačkoj i tada nisam mogao dočekati novi broj Motorrada. Brat i ja listali smo ga po cijele dane, gledali fotografije i proučavali tehnikalije, tih dana uopće nismo izlazili iz stana", smije se Ivica i napominje da se oko 12. ili 13. godine njegova ljubav prema motoriziranim dvokotačima posve rasplamsala.



Sve je kulminiralo očevim obećanjem da će za izvrstan uspjeh na kraju osmog razreda kupiti 'mofu', odnosno bicikl s pomoćnim motorom koji može razviti brzinu od 25 km/h. Bio je to njegov prvi susret s motoriziranim dvokotačem i sreći nije bilo kraja. No, ubrzo je stigao ratni vihor 90-ih, uslijedila je dulja pauza, Ivica se oženio i zasnovao obitelj, ubrzo su stigla i djeca pa je priča s motorima pala u sasvim drugi plan. "Bez obzira na sve okolnosti, u meni je uvijek tinjala želja da imam svoj motocikl. Plamen je tinjao i tinjao, a u 40. godini se potpuno razbuktao. Odlučio sam konačno položiti A-kategoriju te pronaći motocikl po svom ukusu.



Malo sam mjerkao velike četverocilindraše čiji me zvuk očaravao, ali nisam se najugodnije osjećao u njihovu sedlu. Potom sam otišao u prodajni salon Top Moto, sjeo na Hondu Transalp 650 i odmah zaključio - to je to“, prisjeća se Ivica trenutka u kojem si je ispunio veliku želju. Jasno, ženi nije rekao ni slova, samo se pojavio s Hondom ispred kafića u kojem je radila. Trebalo joj je barem nekoliko minuta da zbroji dva i dva te shvati tko sjedi za upravljačem novog Transalpa.



Ipak, svih 100.000 km Ivica je odradio solo, supruga mu nije bila suputnica na nebrojenim putovanjima po Hrvatskoj. I nek joj bude žao zbog tog propusta (još se stigne predomisliti!), jer Transalp je upoznao gotovo svaki kutak Hrvatske: "Svake sezone odabrao bih jednu hrvatsku regiju i detaljno upoznao zabačenije ceste. Jedne godine to je bila Slavonija, druge Istra, treće otoci sjevernog Jadrana, pa sljedeću godinu otoci južnog Jadrana", govori nam Ivica uz napomenu kako se na neke otoke uvijek rado vraća.



Od prvog dana Honda je održavana u ovlaštenom servisu Moto Sekol, što se nastavilo i nakon isteka garancije. Profesionalni odnos ubrzo je postao i prijateljski, a Transalp je sve vrijeme održavan točno prema tvorničkim propisima. Kvarovi? Jedino vrijedno spomena je novi 'pick-up' na paljenju, dok izmjenu kontakta stop-svjetla na poluzi prednje kočnice i promjenu brtve na poklopcu ventila stražnjeg cilindra i ne svrstavamo u kategoriju 'kvarova'. Zanimljivo, originalni akumulator potrajao je čak 12 godina - zasigurno su mu godile dugotrajne vožnje, garažiranje, ali i to što Ivica svoj Transalp nikad nije konzervirao, već bi svaku donekle povoljnu meteorološku situaciju iskoristio - za vožnju.




TEHNIČKI PODACI
Honda XL 650 V Transalp

Tekućinom hlađeni, dvocilindarski V-motor, 644 ccm, 53 KS (38 kW) pri 7500 o/min, 55 Nm pri 5500 o/min, mjenjač s pet stupnjeva, sprijeda dva diska promjera 256 mm, straga disk 240 mm, prednja guma 90/90-21, stražnja guma 120/90-17, spremnik goriva 19 l, masa sa svim tekućinama 214 kg





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Honda CB 1000 R Honda VT 750 C shadow Suzuki DL650 V-Strom Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha V-max Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Yamaha YZF-R1 2009 Gilera GP800 Honda CBR 600 F (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha FZ1 Fazer Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Suzuki GSX-R 1000 2009 Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Honda Crossrunner (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Ducati Diavel (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Honda CBF 600 N KTM 690 Duke Yamaha XT660X Yamaha YZF-R125 Kawasaki ZX-10R (2011.) Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSF1250 S ABS bandit Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Kawasaki VN 900 Classic Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW K 1600 GT (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Yamaha FJR 1300 AS Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki GSX-R 600 (2011.) Megelli sport 125 R Yamaha XJ6 (2010.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW S 1000 RR BMW G 650 GS (2011.) Honda CBR 125 R (2011.) Ducati 1198 SP (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CB 600 F/ABS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- BMW K 1300 GT 2009 Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. KTM Duke 125 (2011.) Gilera Runner 50 SP Aprilia RSV 4 R Yamaha YZF-R6 2006-2007 Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda VFR 1200 F Honda VFR 800 2003- Honda CB600F Hornet 2007- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki KLR650 / R Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha TDM850 1996- MV Agusta F3 675 (2011.) Hyosung GT 250 R Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) BMW R1200GS 2007 Triumph Daytona 675 R (2011.) Honda CBF125 Honda CBF 600 S Kawasaki W 800 (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) Yamaha FZ6 (S2) 2007- Suzuki GSR 750 (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Triumph Tiger 800 (2011.) Triumph Tiger 800 XC (2011.) Kawasaki VN 1700 Voyager Custom (2011.)