2018-02-06 , Autor: Ante Radić, Slike: Ante Radić
Bookmark and Share

Udvoje je ljepše



Nakon što je proveo školske dane u sjedalu Tomosa APN4, uslijedila je dulja pauza, a kada su djeca odrasla, počastio se Kawasakijem ER-5. No brzo mu je dosadio pa se bacio u potragu za konkretnijim motociklom koji s lakoćom može povesti suputnika. "Suzuki Bandit S sam odabrao jer mi je djelovao nekako najmuškije", prisjeća se Ivica trenutka s početka 2008., kada je imao trilemu u kojoj su sudjelovala još dva modela - Honda CBF 600 S i Kawasaki Z 750 S.



"Kupio sam ga u salonu kod Škare, sjećam se i točne cijene od 55.330 kn, još uvijek doma čuvam račun", dodaje. Budući da je motocikl kupio radi čestih odlazaka na vikend izlete te putovanja na južni Jadran gdje ljetuje, nezaobilazna stavka bio je poluoklop, ali ne samo zbog zaštite od vjetra. "Volim kad je motor jasno istaknut, a ne skriven ispod plastika", uključuje se u priču Ivičina supruga Snježana koja je pretplaćena na suvozačko sjedalo. Iako nećemo o godinama, prava je rijetkost vidjeti suvozačicu ove dobi koja s toliko elana sjeda na motor.



Budući da je Ivica nekoliko puta naglasio da je vrlo dinamičan vozač, uživa u brzini gdje to uvjeti na cesti dopuštaju, postavlja se pitanje zažmiri li Snježana u određenim trenucima? "Sve je dobro do brzine od 150 km/h, iznad toga mi nije naročito udobno, ali nikad ne zatvaram oči", smije se Snježana i dodaje da uživa u vikend izletima, ali i vožnji do makarske rivijere gdje ljetuju. Pritom je prostor za prtljagu vrlo ograničen, jer Ivica ne voli bočne kofere. Kaže, smetaju mu za provlačenje kroz kolone i s njima je motocikl preširok, pa od prtljage koristi isključivo topcase i tank-torbu za sitnice koje mu trebaju biti pri ruci.



I Bandit je u originalnom, tvorničkom stanju - ugrađen je samo TRW-ov upravljač nešto šireg hvata. "Motocikl sam kupio da ga vozim na dulji vremenski rok, pažljivo sam ga razradio, strogo se držim propisanih servisnih intervala od 6000 km, uz isključivo originalne dijelove i motorno ulje Motul 15W50. Sve servisne radove povjeravam prijatelju Goranu Musiću, vrsnom znalcu s kojim se često i vozim u društvu." Zaista, Bandit pali odmah na 'prvi zub' i prede mirno bez sumnjivih mehaničkih zvukova, a opće stanje potvrđuje da Ivica itekako vodi brigu o svom ljubimcu.



Od većih zahvata, mijenjao je tek lanac razvodnog mehanizma, na 50.000 i 100.000 km, kako program održavanja i propisuje. Zbog temperamentne vožnje i agresivnijeg kočenja motorom, pogonski lanac mu potraje 15-ak tisuća kilometara, ali su zato sprijeda još uvijek diskovi iz tvorničke ugradnje, dok s pločicama ne eksperimentira, već koristi originalne Suzukijeve s kojima je osjećaj doziranja najbolji.
Osim što je obišao sve zemlje bivše države uzduž i poprijeko, putovao je Mađarskom, Slovačkom i Češkom, a najdalje se zaputio do sjevera Poljske, gdje mu živi sin s obitelji. "Baltičke zemlje nama nisu osobito popularna moto-destinacija. Prava šteta, jer prometnice su dobre kvalitete, krajolik je vrlo lijep, a hrana ukusna", ističe.



Na duljim putovanjima žali jedino za kardanskim prijenosom - priznaje da mu čišćenje i podmazivanje lanca te povremeno dotezanje nisu omiljene radnje. Iako se Bandita ne namjerava riješiti još neko vrijeme, maštu mu golica Suzuki GSX-S 1000 F, no još se nećka zbog položaja suvozačice. Na pitanje bi li kupio polovni motocikl sa 100.000 km, odgovara potvrdno, ali isključivo ako poznaje vlasnika. U svakom slučaju, njegov Bandit lako bi pronašao novog gazdu.

TEHNIČKI PODACI
Suzuki GSF 650S Bandit

Motor
Tekućinom hlađeni, četverocilindarski redni
Promjer x hod 65,5 x 48,7 mm
Obujam 656 ccm
Snaga 86 KS (63 kW) pri 10.500 o/min
Okr. moment 62 Nm pri 8900 o/min

Okvir i ovjes
Čelični cjevasti okvir, sprijeda klasična teleskopska vilica promjera 41 mm, straga monoamortizer

Kočnice i gume
Sprijeda diskovi 310 mm, četveroklipna kliješta, straga disk 240 mm, dvoklipna kliješta, prednja guma 120/70-17, stražnja guma 160/60-17

Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1470 mm, kut glave okvira 64 stupnja, predtrag 108 mm, visina sjedala 770 mm, masa sa svim tekućinama 242 kg, spremnik goriva 19 l









Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Honda CB 1000 R Yamaha T-max 500 Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha V-max Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Gilera GP800 Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Suzuki Bandit 650 2007- Honda CBR 600 F (2011.) KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp Piaggio beverly tourer 300ie BMW K 1600 GTL (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Yamaha FZ1 Fazer BMW R 1200 R/Classic (2011.) Ducati Diavel (2011.) Vespa PX 125/150 (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Suzuki GSX-R 1000 2009 Aprilia Tuono V4 R (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Aprilia RS 125 Honda CBF 600 N Kawasaki ZX-10R (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Yamaha YZF-R125 Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSF1250 S ABS bandit KTM 690 Duke Suzuki SFV650 Gladius 2009 Aprilia Shiver 750 GT Yamaha XT660X Megelli sport 125 R Kawasaki VN 900 Classic BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS BMW S 1000 RR BMW G 650 GS (2011.) Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Ducati 1198 SP (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Honda CB 600 F/ABS (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Kawasaki KLR650 / R KTM Duke 125 (2011.) Aprilia RSV 4 R Yamaha XJ6 (2010.) Ducati Monster 1100 evo (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) BMW K 1300 GT 2009 Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Gilera Nexus 300 i.e. Kawasaki Z 750 R (2011.) MV Agusta F3 675 (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Honda VFR 800 2003- Hyosung GT 250 R Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Honda CBF125 Triumph Daytona 675 R (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) BMW R1200GS 2007 Honda CBR 250 R (2011.) Honda VFR 1200 F Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Suzuki GSR 750 (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Honda CBF 600 S Triumph Tiger 800 (2011.) Triumph Speed Triple (2011.) Triumph Tiger 800 XC (2011.) Yamaha FZ6 (S2) 2007- Kawasaki VN 1700 Voyager Custom (2011.) Honda SW-T 600 (2011.) Ducati 848 evo (2011.)