Motorevija
PRETRAGA
2019-01-16 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: Arhiva MR
Bookmark and Share

Kawasakijev legendarni superbike ZXR 750 ove godine slavi trideseti rođendan, čime i službeno postaje 'oldtimer'

Motocikl koji je obilježio prvu polovicu 90-ih lansiran je pod motom 'hightech po dumping cijeni', što je doista i bilo tako – ukoliko ste ga uspoređivali s konkurentom poput Honde VFR 750 R iliti RC30. No, ukoliko je s druge strane stajao Suzuki GSX-R 750, tada taj slogan baš i nije zvučao tako uvjerljivo. No, bilo kako bilo, mnogi ZXR-a pamte po atraktivnoj zeleno-plavo-bijeloj kombinaciji boja te cijevima sustava ram-air nalik onima na usisivaču a koja su u međuvremenu postala kult.

Model kodne oznake H1

Prva serija ZXR-a 750 nosi kodnu oznaku H1, redni četverocilindraš razvijao je 107 KS a vaga je pod njime pokazivala priličnih 230 kg. Motor je u ZXR-a presađen iz prethodnika GPX-a 750 a poznat je po tome da ga je mučio razvodni sustav – lanac i natezač – ali i kompletna glava motora (ventili, bregaste osovine, mostovi bregastih itd.). Ostalo? Dječje bolesti poput osjetljivih (svijenih) prednjih diskova, 'poroznih' semeringa na prednjim vilicama te ispušnog topa sklonom mijenjanju boja (poplavi a kasnije i pocrni) ispravljeni su već godinu dana kasnije na lagano modificiranom modelu H2 (1990.). Kawin superbike se u ono vrijeme vozio iznimno lako, bio je vrlo agilan i upravljiv a krasio ga je i zarazno-jezgrovit reski zvuk.

Među kolekcionarima i ljubiteljima moderne sportske klasike, prvi ZXR 750 (H1 i H2) postiže uvjerljivo najveću cijenu na tržištu. Najcjenjeniji je u originalu i po mogućnosti u zelenoj boji, a tada u pravilu na tržištu postiže cijenu od preko 5000 eura. Tendenciju porasta cijene (od 2500 eura naviše) bilježi i druga generacija (J1) ZXR-a, naravno ukoliko je u originalnom stanju dok treći model poznat pod kodnom oznakom L1 u inozemstvu kupujete doslovce za šaku eura (oko 1000 eura).

U svakom slučaju, želimo mu da i dalje uživa u više nego zasluženoj mirovini a od ove godine i u statusu 'starodobnika'.

Povijest modela:

1989. Uvođenje modela ZX 750 H1

1990. Model ZX 750 H2: raplinjači promjera 38 mm (prije 36 mm), poboljšani semerinzi vilica, mekše kočne pločice, lakša stražnja vilica, tanja bočna pojačanja okvira



1991. Novi model ZX 750 J1: potpuno novi okvir i ovjes - motor postaje noseći dio a prednja vilica je upside-down - promjena dizajna, stražnja guma 180 mm (prije 170). Snaga sa 107 smanjena na 100 KS. Uvođenje trkaće replike ZXR 750 RR (ZX 750 K) sa flah-šiber rasplinjačima, jednim sjedalom i racing mjenjačem i završnim prijenosom.


1993. Potpuno novi model ZX 750 L1: motor na bazi RR-a (125 KS), novi sustav ram-air, modifikacije na ovjesu i okviru. RR-verzija je pod kodnom oznakom ZX 750 M


1995. Posljednja godina proizvodnje i prodaje ZXR-a. Krajem godine predstavljen nasljednik ZX7R čija prodaja službeno započinje 1996.





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera GP800 Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Gilera Runner 50 SP Yamaha XT660X KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp KTM 690 Duke Yamaha V-max Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha YZF-R125 Piaggio beverly tourer 300ie BMW K 1600 GTL (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Suzuki GSX-R 1000 2009 Honda CBF 600 N Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Kawasaki Ninja 250 R Kawasaki ZX-10R (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki GSX-R 600 (2011.) Honda VFR 1200 F Suzuki DL1000 V-Strom Gilera Nexus 300 i.e. Yamaha YZF-R6 2006-2007 Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Megelli sport 125 R BMW K 1300 GT 2009 Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Honda CBF 600 S Ducati Monster 1100 evo (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Yamaha TDM850 1996- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha FZ6 (S2) 2007- Aprilia shiver 750 Yamaha XVS 1300 A Midnight Star BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Hyosung GT 250 R Honda CBR 250 R (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) MV Agusta F3 675 (2011.) Honda CBF125 Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Honda XL650V Transalp Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Kawasaki KLR650 / R Aprilia Pegaso 650 I.E.