2019-01-16 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: Arhiva MR
Bookmark and Share

Kawasakijev legendarni superbike ZXR 750 ove godine slavi trideseti rođendan, čime i službeno postaje 'oldtimer'

Motocikl koji je obilježio prvu polovicu 90-ih lansiran je pod motom 'hightech po dumping cijeni', što je doista i bilo tako – ukoliko ste ga uspoređivali s konkurentom poput Honde VFR 750 R iliti RC30. No, ukoliko je s druge strane stajao Suzuki GSX-R 750, tada taj slogan baš i nije zvučao tako uvjerljivo. No, bilo kako bilo, mnogi ZXR-a pamte po atraktivnoj zeleno-plavo-bijeloj kombinaciji boja te cijevima sustava ram-air nalik onima na usisivaču a koja su u međuvremenu postala kult.

Model kodne oznake H1

Prva serija ZXR-a 750 nosi kodnu oznaku H1, redni četverocilindraš razvijao je 107 KS a vaga je pod njime pokazivala priličnih 230 kg. Motor je u ZXR-a presađen iz prethodnika GPX-a 750 a poznat je po tome da ga je mučio razvodni sustav – lanac i natezač – ali i kompletna glava motora (ventili, bregaste osovine, mostovi bregastih itd.). Ostalo? Dječje bolesti poput osjetljivih (svijenih) prednjih diskova, 'poroznih' semeringa na prednjim vilicama te ispušnog topa sklonom mijenjanju boja (poplavi a kasnije i pocrni) ispravljeni su već godinu dana kasnije na lagano modificiranom modelu H2 (1990.). Kawin superbike se u ono vrijeme vozio iznimno lako, bio je vrlo agilan i upravljiv a krasio ga je i zarazno-jezgrovit reski zvuk.

Među kolekcionarima i ljubiteljima moderne sportske klasike, prvi ZXR 750 (H1 i H2) postiže uvjerljivo najveću cijenu na tržištu. Najcjenjeniji je u originalu i po mogućnosti u zelenoj boji, a tada u pravilu na tržištu postiže cijenu od preko 5000 eura. Tendenciju porasta cijene (od 2500 eura naviše) bilježi i druga generacija (J1) ZXR-a, naravno ukoliko je u originalnom stanju dok treći model poznat pod kodnom oznakom L1 u inozemstvu kupujete doslovce za šaku eura (oko 1000 eura).

U svakom slučaju, želimo mu da i dalje uživa u više nego zasluženoj mirovini a od ove godine i u statusu 'starodobnika'.

Povijest modela:

1989. Uvođenje modela ZX 750 H1

1990. Model ZX 750 H2: raplinjači promjera 38 mm (prije 36 mm), poboljšani semerinzi vilica, mekše kočne pločice, lakša stražnja vilica, tanja bočna pojačanja okvira



1991. Novi model ZX 750 J1: potpuno novi okvir i ovjes - motor postaje noseći dio a prednja vilica je upside-down - promjena dizajna, stražnja guma 180 mm (prije 170). Snaga sa 107 smanjena na 100 KS. Uvođenje trkaće replike ZXR 750 RR (ZX 750 K) sa flah-šiber rasplinjačima, jednim sjedalom i racing mjenjačem i završnim prijenosom.


1993. Potpuno novi model ZX 750 L1: motor na bazi RR-a (125 KS), novi sustav ram-air, modifikacije na ovjesu i okviru. RR-verzija je pod kodnom oznakom ZX 750 M


1995. Posljednja godina proizvodnje i prodaje ZXR-a. Krajem godine predstavljen nasljednik ZX7R čija prodaja službeno započinje 1996.





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Suzuki DL650 V-Strom Yamaha V-max Honda VT 750 C shadow Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Gilera GP800 Yamaha YZF-R1 2009 Suzuki Bandit 650 2007- Honda CBR 600 F (2011.) KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp Piaggio beverly tourer 300ie BMW K 1600 GTL (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Yamaha FZ1 Fazer BMW R 1200 R/Classic (2011.) Vespa PX 125/150 (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Suzuki GSX-R 1000 2009 Ducati Diavel (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Aprilia RS 125 Honda CBF 600 N Kawasaki ZX-10R (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Yamaha YZF-R125 Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) KTM 690 Duke Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki Ninja 250 R Suzuki SFV650 Gladius 2009 Yamaha XT660X Aprilia Shiver 750 GT Kawasaki VN 900 Classic Megelli sport 125 R BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS BMW S 1000 RR BMW G 650 GS (2011.) Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Honda VT 750 Shadow Spirit Ducati 1198 SP (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) KTM Duke 125 (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1300 GT 2009 Aprilia RSV 4 R Kawasaki KLR650 / R Ducati Monster 1100 evo (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Gilera Nexus 300 i.e. Honda CB600F Hornet 2007- Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Honda VFR 800 2003- Yamaha TDM850 1996- Kawasaki Z 750 R (2011.) MV Agusta F3 675 (2011.) Hyosung GT 250 R Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Honda VFR 1200 F Honda CBF125 Triumph Daytona 675 R (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 BMW R1200GS 2007 Kawasaki W 800 (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Honda CBF 600 S Gilera Runner 50 SP Yamaha FZ8/fazer 800 Yamaha FZ6 (S2) 2007- Triumph Tiger 800 (2011.) Triumph Tiger 800 XC (2011.) Triumph Speed Triple (2011.) Kawasaki VN 1700 Voyager Custom (2011.)