Motorevija
PRETRAGA
2009-02-05 , Autor: Ines Brezovac, Slike: Ines Brezovac, motogp.com
Bookmark and Share

Zbog velikih izdataka u Moto GP-u i svjetske financijske krize japanski proizvođač Kawasaki odlučio je izaći iz Svjetskog motociklističkog prvenstva. No, ugovor mu traje do 2011. godine, a raskid vodi na sud

„Kawasaki se povlači iz Moto GP-a“ – bila je udarna vijest svih motociklističkih portala 9. siječnja. Svjetska financijska kriza uzela je maha, a tvornica iz Akashija - koja se u „kraljevsku klasu“ poslije 20-godišnje stanke vratila 2002. - odlučila je na vrijeme smanjiti troškove i donijeti radikalnu odluku.



O odustanku se u Kawasaki Heavy Industriesu počelo razmišljati sredinom prosinca, no tek je u siječnju potvrđena konačna odluka. Iznos od 60 milijuna dolara, koliko su uložili prošle godine kako bi se mogli nositi s konkurencijom, odlučili su raspodijeliti na neke druge segmente te se više usmjeriti na tržište. No, taj se potez nije svidio čelniku Dorne Carmelu Ezpeleti jer je Kawasaki, kao i ostali proizvođači koji sudjeluju u Moto GP-u, ugovorom obvezan na ostanak u prvenstvu do kraja 2011. Ostane li japanska tvornica pri svojoj odluci, morat će platiti veliku odštetu, no i to joj je, čini se, bolje i isplativije od nastavka natjecanja. Ezpeleta joj je ponudio nagodbu – osiguraju li motocikle i privatne momčadi za ovu sezonu, sljedeće dvije ne moraju sudjelovati. Međutim, Kawasaki je proizveo 25 posto agregata, što je dovoljno samo za četiri ili pet utrka, te ne želi nastaviti proizvodnju. Osim toga, vlasnik promotorskih prava predložio je Japancima suradnju s francuskom tvrtkom koja bi umjesto njih napravila ostatak motora.

Slabo svjetlo na kraju tunela Dorna je ugledala u propaloj ideji Jorgea Martineza Aspara o trećem kawasakiju sa španjolskim vozačem. Poslije obavijesti o odlasku japanskog proizvođača pregovori su oživljeni, no Aspar je ideju da kao spasitelj uskoči u nešto s nesigurnom budućnosti ponosno odbio. – Ja želim dugoročni plan, u trajanju od najmanje tri godine, a ne neizvjesnost – rekao je Španjolac koji je vlasnik momčadi u dvjema slabijim klasama. Posljednje glasine kažu da bi se Kawasaki možda mogao udružiti s Ilmorom. Taj je britanski proizvođač agregata prije dvije sezone ušao u prvenstvo, ali je sudjelovao samo na prvoj utrci te na kraju zbog prevelikih izdataka odustao.
Pregovori su još u tijeku, a konačna odluka hoćemo li i dogodine gledati kawasakije, i to u prepoznatljivoj zelenoj boji, još nije na vidiku. Međutim, za to vrijeme ZX-RR za 2009. kruži pistama Australije. Naime, testni vozači Olivier Jacque i Tamaki Serizawa na novom motociklu uredno odrađuju prve kilometre u ovoj godini. Sa svojim modelom ZX-RR i vozačima Johnom Hopkinsom i Anthonyjem Westom prošle sezone Kawasaki nije gotovo ništa postigao. Naime, uvijek su bili među posljednjima pa se na koncu najmanji od japanske četvorke u poretku konstruktora smjestio na neslavno posljednje mjesto. Za ovu su godinu postavu zelenog boksa trebali činiti Amerikanac Hopkins te Talijan Marco Melandri kojem je prošla sezona na tvorničkom ducatiju bila noćna mora te je čak i u Kawasakiju vidio nadu za uspjeh. Zasad obojica u neizvjesnosti čekaju rasplet događaja.

Sve u svemu, povuče li se Kawasaki potpuno iz Svjetskog motociklističkog prvenstva, a Hopkins i Melandri ostanu bez posla, na ionako siromašnom startu najjače klase bit će samo 17 vozača. Povrh toga, Udruga proizvođača natjecateljskih motocikala (MSMA) zahtijeva generalno smanjenje troškova te predlaže ukidanje testova ponedjeljkom poslije pojedinih utrka, zatim smanjenje broja okretaja kako bi se produljilo trajanje mašina te na kraju zabranu karbonskih kočnica. No, sezona počinje tek u travnju i vjerojatno će biti još pregršt promjena. Naravno, o svemu ćemo vas nastaviti izvještavati u sljedećim brojevima. 
                                                                                  

KAWASAKI ODLAZI, SPONZOR OSTAJE

Usprkos najavi o Kawasakijevom povlačenju, jedan od sponzora tima – američki proizvođač energetskih napitaka Monster Energy – ne diže ruke od Moto GP-a. Naprotiv, nudi još više novaca. Osim Johna Hopkinsa (ako bude vozio) tri će zelene crte – zaštitni znak Monstera – u 2009. godini na kacigi nositi nitko drugi negoli Valentino Rossi! Naime, Doktor je objeručke prihvatio ponudu od 2,5 milijuna eura za promoviranje tog energetskog pića u naredne dvije godine, a osvoji li na kraju sezone naslov prvaka, sponzor će ga nagraditi s dodatnih pola milijuna. Ako se netko ne treba brinuti zbog financijske krize, onda je to zasigurno osmostruki svjetski prvak.






Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda CB 1000 R Honda VT 750 C shadow Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Gilera GP800 Yamaha YZF-R1 2009 Yamaha V-max Honda CBR 600 F (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Yamaha XJ6 (2010.) Yamaha XT660X Suzuki GSX-R 1000 2009 KTM 690 Duke Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Honda Crossrunner (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki ZX-10R (2011.) Kawasaki VN 900 Classic Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Gilera Runner 50 SP Suzuki SFV650 Gladius 2009 Honda VT 750 Shadow Spirit Aprilia Shiver 750 GT Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Megelli sport 125 R BMW S 1000 RR BMW G 650 GS (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Yamaha YZF-R6 2006-2007 Honda CBR 125 R (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. BMW K 1300 GT 2009 Honda CB 600 F/ABS (2011.) Ducati 1198 SP (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- KTM RC-8 R (2011.) Honda VFR 1200 F KTM Duke 125 (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Suzuki DL1000 V-Strom Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Honda CBF 600 S Kawasaki Z 750 R (2011.) MV Agusta F3 675 (2011.) Kawasaki KLR650 / R Yamaha TDM850 1996- Hyosung GT 250 R BMW R1200GS 2007 Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Yamaha FZ6 (S2) 2007- Kawasaki W 800 (2011.) Honda CBF125 Suzuki GSR 750 (2011.) Yamaha FJR1300 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Triumph Tiger 800 (2011.)