Motorevija
PRETRAGA
2009-02-23 , Autor: Danijel Puljek, Slike: Motorevija
Bookmark and Share

Motocikl kao objekt žudnje sastavni je dio života motociklista. Motocikl prije svega - moglo bi se reći. No, to zadovoljstvo treba i platiti, pa je vrlo važno kako pristupamo njegovoj kupnji



Motocikl se smatra luksuzom i često ga kupujemo nakon što zadovoljimo druge potrebe. No, motociklistima je motocikl primarna potreba i razlog za novčane akrobacije. Ljubav je kod nas često jača od razuma, pa za motocikl dajemo gotovo sve, što teško objašnjavamo bližoj i daljnjoj okolini. Razumiju nas samo oni slični nama.
Upoznali smo dva čitatelja Motorevije koji rade nedaleko od naše redakcije baš u vrijeme prodaje i kupnje motocikla. Obojica su aktivni motociklisti, njihove dvojbe i računice bile su povod za ovaj tekst, a zorno prikazuju sve nas koji smo nekad kupili ili promijenili svog dvokotačnog ljubimca. Kako je naš čitateljski dvojac svoju odluku o promjeni motocikla „argumentirao“ riječima, tako smo mi odlučili njihovu priču upotpuniti brojkama.
Naime, jedan od njih odlučio je kupiti rabljenu hondu hornet 600 kakvu smo i mi imali na maraton testu. Osim što smo njegovu kupoprodaju pretvorili u matematiku, na cijenu motocikla i troškove pri kupovini dodali smo i troškove u perspektivi, poput servisa, guma i drugoga i došli do zanimljivog izračuna. Izračuna koji svi vrlo dobro znamo, ali često pri kupnji, zaslijepljeni željom za novim ljubimcem, zanemarujemo. Zaključak je da svakako kupujemo srcem, a kasnije plaćamo razumom.

Jan Lepčin, voditelj prodaje NGM-a

Nakon polaganja A-kategorije odlučio sam kupiti nešto „slabije“ za početak svog upoznavanja sa svijetom motocikala. Odluka je pala na yamahu FZ6N staru ni dvije sezone, dakle motocikl skoro pa nov.
Nakon šest mjeseci i 13.000 km vožnje stekao sam samopouzdanje i određeno iskustvo. Ne moram ni govoriti da sam svakodnevno iskorištavao svaki slobodan trenutak za barem mali izlet.
FZ6N uz malo veću masu u vožnji ostavlja dojam sigurnog motocikla s dva srca, jednog do oko 9000 okretaja i drugog, sportskog, iznad tih okretaja. Moram priznati da to sportsko nisam previše upoznao jer ipak nemam toliko iskustva. Sve je u našem zajedničkom životu bilo u redu dok svjetlo dana ugledao nije Hondin model CB 1000 R. Nasreću ili nažalost, ni sada ne znam, imao sam priliku probati ga na 24 sata zahvaljujući redakciji Motorevije.
Odmah sam primijetio, osim većeg okretnog momenta, agilnost, upravljivost i linearni razvoj snage motora. Druga odlična stvar bila je predvidivost, što je vozaču s malo iskustva jako važno. Naime, nepredvidivo ponašanje FZ6N često me znalo izbaciti iz takta, pogotovo na otvorenoj cesti. Honda u zavojima kao da sama prati cestu, pretpostavljam da je to odlika njenog ovjesa, koji je na puno višoj razini od yamahinog. Treća stvar koja mi je dala izuzetnu količinu sigurnosti su kočnice, koje su jako predvidive i precizne. Recimo to ovako: na yamahi nisam htio kočiti stražnjom kočnicom jer je dosta neprecizna, a na CB 1000 R-u mogao sam količinu pritiska odmjeravati bez opasnosti od blokade stražnjeg kotača!
Važni su mi masa motocikla i njegove dimenzije. Kad sam išao u garažu prema hondi, mislio sam da će biti veća, šira, duža, teža, ali prevario sam se. Kad sam sjeo na nju, shvatio sam da sam na jačem motociklu, ali po njegovom momentu, nikako po dimenzijama i masi.
Moram pohvaliti i mjenjač i promjenu brzina doslovno toliko lako i nečujno da mogu reći kako „ide kao po putru“. Taj dio kod yamahe uvijek mi je zadavao dosta problema jer su promjene brzina doista grube.
Izgled ne treba posebno opisivati, a sve što sam naveo zapravo su razlozi zbog kojih bih se odlučio zamijeniti svoj FZ6 jačim CB 1000. Očito razmišljam srcem: zaljubio sam se jer sam shvatio da je to motocikl koji će kad-tad zauzeti mjesto u mojoj garaži!

Damir Cvek (33), voditelj prodaje oglasnog prostora AM-a

Budući da sam još kao klinac obožavao motocikle, odlučio sam kupiti skuter, koji je svakako, s obzirom na snagu i veličinu, najbolji početak vožnje. Taj isti skuter vozio sam gotovo pet godina, a onda su me prijatelji motoristi počeli nagovarati na motocikl, obrazlažući to iskustvom, spremnošću i životnom zrelošću.
Uslijedili su mnogobrojni izleti vikendom s prijateljima, koji su i bili povod za kupnju mog prvog velikog motocikla, a koji će mi omogućiti nesmetano uživanje u prirodi i druženje s ljudima sličnih ukusa.
Prije kupnje trebalo je još položiti ispit u autoškoli, da bih dobio odgovarajuću kategoriju, a ta me pak avantura koštala mjesec dana pažljive vožnje i dvije tisuće i sto kuna.
Već sljedeće subote krenuo sam u razgledavanje motocikala i zaustavio se pred jednom od zagrebačkih prodavaonica, gdje sam se zaljubio u svoj današnji motocikl - hondu hornet 600. Budući da mi je cijena odgovarala, kilometri i starost - motocikl je star godinu dana, a prešao je 4750 km - nisu mi smetali. Kupio sam ga, a nakon samo nekoliko kilometara na njemu bio sam siguran da sam učinio pravu stvar, pa mi prijepis i registracija nisu bili nikakav problem.
Istina je da su mi se, u usporedbi sa skuterom, drastično povećali troškovi, jer takav motor zahtijeva i opremu (nova kaciga, jakna, bubrežnjak...), skuplji je i servis, a i troši više goriva. No, kad nešto voliš...
Moj je jedini problem što se još nisam uspio “izguštati”, jer mi je stigao početkom studenog s učestalim kišama i hladnijim vremenom. Stoga ćemo se, moj motocikl i ja, morati bolje upoznati u proljeće, koje s nestrpljenjem iščekujem.

Koliko ljubav košta?

Što kažu naši čitatelji o razlozima promjene motocikla? Kao i svi motociklisti, pretpostavili su osjećaje razumu, no spomenuli su i troškove. Damir je kupio hornet 600 kakav smo i mi imali na maraton testu, pa smo zajedno izračunali njegove buduće troškove i usporedili ih s troškovima vožnje skuterom. Čisto da bi naš drugi čitatelj Jan i svi slični njemu koji također planiraju „skočiti“ u klasu više mogli znati koliko ljubav košta!



Damirov hornet 600 - budući servisi i troškovi

Prema propisanim intervalima, hondu hornet 600 potrebno je servisirati na 1000, 6000, 12.000… km. Hondin normativ redovitog servisa na 6000 km koji Damiru slijedi uskoro predviđa izmjenu ulja (tri litre ulja HP4 - 409, 92 kn), uljnog filtra (87,17 kn) i sat rada (244 kn), što je ukupno 741,09 kuna. Servis na 12.000 km je identičan, ali predviđa i zamjenu kočnih pločica ako je potrebno, što servis poskupljuje na 1993,34 kune…

Zaključak

U Damirovom slučaju prodaja starog vozila jedva da je pokrila troškove nastale uz kupnju rabljenog horneta i on ga je u tu svrhu i prodao. Ipak, nova „ljubav“ koštat će ga 47.380 kuna razlike.





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda CB 1000 R Honda VT 750 C shadow Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Gilera GP800 Yamaha YZF-R1 2009 Yamaha V-max Honda CBR 600 F (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Yamaha XJ6 (2010.) Yamaha XT660X Suzuki GSX-R 1000 2009 KTM 690 Duke Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Honda Crossrunner (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki ZX-10R (2011.) Kawasaki VN 900 Classic Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Gilera Runner 50 SP Suzuki SFV650 Gladius 2009 Honda VT 750 Shadow Spirit Aprilia Shiver 750 GT Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Megelli sport 125 R BMW S 1000 RR BMW G 650 GS (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Yamaha YZF-R6 2006-2007 Honda CBR 125 R (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. BMW K 1300 GT 2009 Honda CB 600 F/ABS (2011.) Ducati 1198 SP (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- KTM RC-8 R (2011.) Honda VFR 1200 F KTM Duke 125 (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Suzuki DL1000 V-Strom Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Honda CBF 600 S Kawasaki Z 750 R (2011.) MV Agusta F3 675 (2011.) Kawasaki KLR650 / R Yamaha TDM850 1996- Hyosung GT 250 R BMW R1200GS 2007 Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Yamaha FZ6 (S2) 2007- Kawasaki W 800 (2011.) Honda CBF125 Suzuki GSR 750 (2011.) Yamaha FJR1300 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Triumph Tiger 800 (2011.)