Motorevija
PRETRAGA
2009-04-24 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: Motorevija
Bookmark and Share

Sportske kožne rukavice odavno su prestale biti modnim dodatkom ili opremom koja se koristi isključivo na trkaćoj stazi. Sve veći broj vozača koristi ih na svim tipovima motocikala, no na što treba pripaziti pri njihovoj kupovini?

Neovisno o tome ulažete li čak i do 2000 kuna ili pak „samo“ 750, sportske rukavice na kraju mogu biti neodgovarajuće te iritirati. Stoga pri kupnji trebate obratiti pažnju na detalje koji će svaku vašu uloženu kunu činiti smislenom. Evo kratkog pregleda savjeta koji će vam „olakšati“ život.

UNUTRAŠNJA FORMA



Napinjanje rukavica isprobava se hvatom oko ručice upravljača. Tada se rukavica napinje te se mogu osjetiti grubo obrađeni šavovi u unutrašnjosti koji u duljoj vožnji neugodno pritišću jagodice prstiju, što otupljuje osjećaj u ruci te smanjuje koncentraciju u vožnji.
Savjet – svakako isprobajte osjećaj dodira pod prstima

REMEN ZA STEZANJE OKO RUČNOG ZGLOBA



Obratite pozornost na mogućnost stezanja remena oko ručnog zgloba. Ukoliko remen ne steže dovoljno, može se dogoditi da pri padu rukavica jednostavno „izleti“ s ruke. Najkvalitetnije rješenje smještaja remena je ispod dlana, s unutrašnje strane, koje je zaštićeno dodatnom prevlakom preko remena. Takvo rješenje onemogućuje da se pri padu remen „zakači“ bilo gdje te pritom dodatno ozlijedi ruku.

PROTEKTORI I ŠTITNICI



Karbonski protektori na zglobovima prstiju, pojačanja na rubovima prstiju te između palca i kažiprsta, dvostruki slojevi kože na dlanovima – sve to u slučaju pada povećava sigurnost. Pri isprobavanju rukavice treba provjeriti pritišću li pojačanja neugodno na pojedine dijelove ruke, te pojačavaju li pritisak na mjesta koja bi pri padu prva bila izložena (rub dlana i dlanovi) kontaktu s podlogom.

VRSTA KOŽE I VELIČINA



Ni u kojem slučaju nemojte kupovati kožne rukavice u kojima ruka imalo „pliva“. Dakle, isključivo u veličini koja vam pristaje. To se posebice odnosi na vrhunske sportske rukavice koje su izrađene od klokanove ili kozje kože, a koje se zbog elastičnosti tijekom nošenja dodatno rašire. Naravno, prevelika rukavica ujedno znatno umanjuje i vašu sigurnost, jer se koža pri eventualnom padu „gužva“ te prouzrokuje dodatne ozljede koje biste izbjegli s rukavicom po mjeri.

ZAKLJUČAK

Pri kupovini sportske kožne rukavice ponajprije je treba detaljno isprobati te provjeriti pristaje li uopće vašoj fizionomiji ruke! Pravilna forma, kvalitetna završna obrada i smještaj protektora, te osjećaj dodirivanja predmeta u njima kupcima bi trebali biti prioritetnijima od oku ugodnog dizajna ili pak rasporeda boja.
 
Cijena vrhunskih sportskih rukavica poput m-tech extremea, IXS vitara ili kandoa, alpinestarsa GP techa ili pak helda titana kreće se od oko 1100 kuna pa naviše.





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda CB 1000 R Honda VT 750 C shadow Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Gilera GP800 Yamaha YZF-R1 2009 Yamaha V-max Honda CBR 600 F (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Yamaha XJ6 (2010.) Yamaha XT660X Suzuki GSX-R 1000 2009 KTM 690 Duke Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Honda Crossrunner (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki ZX-10R (2011.) Kawasaki VN 900 Classic Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Gilera Runner 50 SP Suzuki SFV650 Gladius 2009 Honda VT 750 Shadow Spirit Aprilia Shiver 750 GT Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Megelli sport 125 R BMW S 1000 RR BMW G 650 GS (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Yamaha YZF-R6 2006-2007 Honda CBR 125 R (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. BMW K 1300 GT 2009 Honda CB 600 F/ABS (2011.) Ducati 1198 SP (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- KTM RC-8 R (2011.) Honda VFR 1200 F KTM Duke 125 (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Suzuki DL1000 V-Strom Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Honda CBF 600 S Kawasaki Z 750 R (2011.) MV Agusta F3 675 (2011.) Kawasaki KLR650 / R Yamaha TDM850 1996- Hyosung GT 250 R BMW R1200GS 2007 Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Yamaha FZ6 (S2) 2007- Kawasaki W 800 (2011.) Honda CBF125 Suzuki GSR 750 (2011.) Yamaha FJR1300 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Triumph Tiger 800 (2011.)