Motorevija
PRETRAGA
2009-06-19 , Autor: Ines Brrezovac, Slike: 2snap, WorldSBK, Yamaha
Bookmark and Share

Trostruki prvak AMA superbikea Ben Spies ove godine cilja na titulu prvaka u Svjetskom prvenstvu u superbikeu, a sudeći prema prvim utrkama to bi mu moglo i poći za rukom



Početkom listopada prošle godine Yamaha je službeno objavila - u njezine redove Svjetskog prvenstva u superbikeu stiže trostruki uzastopni, a ujedno i aktualni prvak američkog ekvivalenta tom natjecanju, 24-godišnji Ben Spies iz Teksasa.

Usprkos titulama u američkom prvenstvu te odličnim rezultatima u Laguni Seci (osmo mjesto) i Indianapolisu (šesto mjesto) prošle godine u Svjetskom motociklističkom prvenstvu - kada je vozio s pozivnicom za Suzukijev tim - Ben nije bio poznat širom svijeta. Međutim, svoj je talent na međunarodnoj sceni pokazao već početkom ove sezone. Naime, u tri dosadašnja superpolea bio je najbrži i tako si osigurao najbolju startnu poziciju.



Prvu je ovogodišnju utrku s lakoćom poveo, a kasnije i odolio napadima deset godina starijeg i znatno iskusnijeg vozača Noriyukija Hage. Na sljedećoj utrci u Katru prvi je put došao na stazu te – promatrajući vožnju Biaggija i Hage i prolazeći ih u pravom trenutku – ponovio trijumf, a zanimljivo je da je stazu naučio igrajući playstation, budući da na njoj - kao ni na većini ostalih lokacija u ovogodišnjem kalendaru - nikada nije bio! Isto tako, u Valenciji je imao dvojbu – krenuti u utrku s motociklom koji je imao problema s elektronikom ili uzeti rezervni, prokockati najbolje mjesto na startu i krenuti kao posljednji iz linije boksova. Naravno, Ben je izabrao prvu opciju, no nastojeći da problem savlada agresivnijom vožnjom, završio je kraj staze. Za drugu je utrku problem otklonjen, a najpoznatiji su laktovi završili na drugom mjestu.

Ben je nadimak Elbowz (laktovi) dobio po specifičnom stilu vožnje s izbačenim laktovima, a proizvođač kaciga HJC njegovu je repliku nazvao upravo tako – elbowz. U jednom je intervjuu izjavio kako nije ni svjestan da su mu laktovi toliko izbačeni, ali da su mu u nekoliko kontakata pomogli da ne padne. Štoviše, mnogi su mu pokušavali promijeniti stil vožnje, ali, kako vidimo, neuspješno.

Karijeru je započeo 2000. godine u američkom prvenstvu u klasi 750 supersport. Nastavio je ostvarivati dobre rezultate u klasama 750 superstock i supersport, a 2003. osvaja naslov prvaka Formule Xtreme. Godine 2006. dolazi u tim Yoshimura Suzuki u klasu superbike, gdje mu je i sljedeće dvije godine kolega šestostruki američki prvak Mat Mladin. Prve ga sezone tada još 22-godišnji Ben pobjeđuje s prednošću od sedam bodova, druge je pak s jednim bodom tijesno izvukao drugu titulu, a prošle je godine s velikom prednošću nadmašio 12 godina starijeg kolegu.



Uz to, valja naglasiti da je Spiesovo natjecanje u američkom prvenstvu obilježeno redovitošću, odnosno, posljednji put do danas bodove nije osvojio 14. svibnja 2004., i to kada je pao na stazi Barber dok je još vozio u klasi superstock. Također, u svim je tim natjecanjima bio članom isključivo Suzukijevog tima, a u klasi superbike još uvijek drži rekord od sedam uzastopnih pobjeda te najbolji postotak postolja, s čak 90 posto.

Posljednji Amerikanac kojem je pošlo za rukom osvojiti naslov prvaka u Svjetskom prvenstvu u superbikeu bio je Colin Edwards 2002. godine koji je također iz Teksasa. Ben niže sjajne rezultate, yamaha YZF-R1 još bolje služi pa bi poslije sedam godina Amerika mogla dobiti novog prvaka svjetskog superbikea, a voditelju Suzukijevog tima u Moto GP-u Paulu Denningu bi moglo biti jako žao što Capirossija ili Vermeulena nije zamijenio Spiesom. Međutim, ponude za budućnost Amerikancu već sad stižu i jedna od njih je upućena iz tima Tech 3 Yamaha koji se natječe u Moto GP-u, a za koji vozi upravo Colin Edwards. No, Ben je opovrgnuo glasine o prelasku u prestižnu klasu i najavio ostanak u superbikeu, za koji smatra da ima „ugodniju atmosferu i nešto manje ozbiljan karakter“, te da se „svi dvoboji rješavaju na stazi, a kasnije se svi druže u prostoru za vozače“.

Bez ikakve sumnje, možemo reći da je Teksašanin dodatno osvježenje u standardno zabavnom prvenstvu, te da Haga već sad, nakon triju utrka, ima razloga za brigu, jer je mladi rival u ovom kratkom razdoblju pokazao koliko može i vrijedi, a uz to mu ni ambicije ne nedostaje. (Tekst objavljen u Motoreviji 05)








Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda CB 1000 R Honda VT 750 C shadow Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Gilera GP800 Yamaha YZF-R1 2009 Yamaha V-max Honda CBR 600 F (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Yamaha XJ6 (2010.) Yamaha XT660X Suzuki GSX-R 1000 2009 Aprilia RS 125 KTM 690 Duke Vespa PX 125/150 (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBF 600 N Aprilia RS4 125 (2011.) Yamaha YZF-R125 Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki ZX-10R (2011.) Kawasaki VN 900 Classic Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Yamaha FJR 1300 AS BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki SFV650 Gladius 2009 Honda VT 750 Shadow Spirit Aprilia Shiver 750 GT Gilera Runner 50 SP Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Megelli sport 125 R BMW S 1000 RR BMW G 650 GS (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Gilera Nexus 300 i.e. BMW K 1300 GT 2009 Honda CB 600 F/ABS (2011.) Ducati 1198 SP (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- KTM RC-8 R (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda VFR 1200 F Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Suzuki DL1000 V-Strom Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Honda CBF 600 S Kawasaki Z 750 R (2011.) MV Agusta F3 675 (2011.) Kawasaki KLR650 / R Yamaha TDM850 1996- Hyosung GT 250 R BMW R1200GS 2007 Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Honda CBF125 Yamaha FZ6 (S2) 2007- Suzuki GSR 750 (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Yamaha FJR1300 Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Triumph Tiger 800 (2011.)