Autokreso
Autokreso
2010-10-09
Bookmark and Share

Istražili smo jesu li uistinu motocikli u Hrvatskoj najskuplji, odnosno kakvo je stanje u zemljama koje nas okružuju



VS.



Mnogi misle da je u Hrvatskoj sve skuplje negoli bilo gdje drugdje, a provjerili smo je li to stvarno tako u slučaju novih motocikala.

Interakcija s čitateljima odlična je stvar jer, osim komunikacije, iz prve ruke novinari i uredništvo doznaju koji problemi i ideje muče čitatelje koji kupuju novine. Tako nam se nedavno javio čitatelj s maila tomic18@yahoo.com, kojeg muče cijene novih motocikala. Prema njegovu mišljenju, cijene su nerealno visoke, pogotovo u odnosu na neke druge zemlje, i čudi se što u ovo teško vrijeme za sve zastupnici motocikala ne snižavaju cijene ne bi li time potaknuli veću prodaju, odnosno privukli više kupaca. Stoga smo pokušali istražiti jesu li uistinu motocikli u Hrvatskoj najskuplji, odnosno kakvo je stanje u zemljama koje nas okružuju.

Za usporedbu smo uzeli četiri motocikla, tri japanska i jedan europski, čije smo cijene pokušali istražiti na području Hrvatske, Slovenije, Italije, Austrije, Mađarske i Njemačke. Došli smo do vrlo šarolikih podataka. Dok jedni nude isključivo motocikle po redovnim cijenama, bez nekih popusta, drugi nude i modele prijašnjih godišta, a neki se ni ne trude ponuditi nove modele.
Kupovina tzv. stock-modela do prije nekoliko godina bila je rijetkost, a danas mnogi ustvari preživljavaju zahvaljujući prodaji modela starijih godišta, koji se nude po povoljnijim cijenama u odnosu na motocikle što su tvornicu napustili tijekom aktualne godine.




Kod Honde smo za primjer uzeli model CBR1000 RR fireblade, i odmah došli do saznanja da se ovogodišnji model ne nudi u cjeniku domaćeg zastupnika. Razlog je nepovoljna konačna cijena, ali se stoga kupcima nudi prošlogodišnji model, koji se može nabaviti za 90.727 kuna. Redovna cijena tog modela bila je 103.990 kn, pa ispada da je ovogodišnji, znači novi model, jeftiniji u Sloveniji i Mađarskoj, od starog modela kod nas, ali ipak nas spašava akcijska cijena od koje nema niže u regiji.




Drugi model kojemu smo uspoređivali cijene je Suzukijev predstavnik - GSX-R 1000. U svih šest zemalja nudi se ovogodišnji model, a najskuplji je u Austriji, iza koje dolazi Hrvatska, a nakon nje ostale zemlje. Te dvije najskuplje zemlje nude i prošlogodišnje modele, ne bi li tako privukle nešto više kupaca, s tim da je u Austriji razlika između dviju modelskih godina osjetno veća. Tako je kod nas stariji model 9,2 posto povoljniji, a kod u Austriji osjetno viših 17,2 posto.




Kao i Honda, Yamaha ima sličnu politiku - bez ovogodišnjeg modela. Riječ je o YZF-R1. Najviša cijena opet je u Austriji, a najniža u Njemačkoj. Prošlogodišnji se model, osim u Hrvatskoj, nudi i u susjednoj Sloveniji, povoljnije nego kod nas, te u Mađarskoj, gdje je nekoliko stotina kuna skuplji nego kod nas.




Aprilijin model RSV4 ima gotovo identičnu cijenu u Sloveniji i Mađarskoj, nakon čega idu Njemačka pa Italija, odnosno Hrvatska i ponovno najskuplja - Austrija.

1/2 stranica Molimo, okrenite za nastavak
1/2




Baltazar
2011-05-04 20:09:27

Morate biti prijavljeni kako bi ostavili komentar Prijava >

Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f Yamaha V-max Yamaha XT 660 Z Ténéré BMW R 1200 GS (2010) Honda CB 1000 R Yamaha XT660R Yamaha YZF-R1 2009 Yamaha T-max 500 Honda CBR 600 F (2011.) Gilera GP800 Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Suzuki DL650 V-Strom Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Vespa PX 125/150 (2011.) BMW K 1600 GTL (2011.) Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda VT 750 C shadow Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha FZ1 Fazer Honda XL700V Transalp Piaggio beverly tourer 300ie Kawasaki Ninja 250 R Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Suzuki Bandit 650 2007- BMW R 1200 R/Classic (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Honda CBF 600 N Honda Crossrunner (2011.) Ducati Diavel (2011.) Yamaha YZF-R125 Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Megelli sport 125 R Aprilia RS 125 Suzuki SFV650 Gladius 2009 Kawasaki ZX-10R (2011.) Suzuki GSX-R 1000 2009 Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Kawasaki KLR650 / R Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) BMW K 1600 GT (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Ducati 1198 SP (2011.) Suzuki GSF1250 S ABS bandit Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW S 1000 RR Honda CBR 125 R (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia RSV 4 R KTM Duke 125 (2011.) Kawasaki VN 900 Classic Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Yamaha XT660X KTM 690 Duke MV Agusta F3 675 (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Yamaha TDM850 1996- Hyosung GT 250 R Honda VTX 1800 Honda CBF125 Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Kawasaki Z 750 R (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) Honda CBF 600 S Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) BMW R1200GS 2007 Suzuki GSR 750 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Honda VFR 800 2003- Yamaha SR125 1997- Triumph Speed Triple (2011.) Ural 750 (2003) Triumph Tiger 800 (2011.) BMW K 1300 GT 2009 Kawasaki VN 1700 Voyager Custom (2011.) Triumph Tiger 800 XC (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Honda SW-T 600 (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Ducati 848 evo (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Husqvarna SM 450R (SM510R) Honda CB 1300 2008 Aprilia RS 50 Moto Guzzi V7 Racer (2011.) Honda CBR 125 R Harley-Davidson XR 1200 2008