Autokreso
Autokreso
Book
2010-10-09
Bookmark and Share

Istražili smo jesu li uistinu motocikli u Hrvatskoj najskuplji, odnosno kakvo je stanje u zemljama koje nas okružuju



VS.



Mnogi misle da je u Hrvatskoj sve skuplje negoli bilo gdje drugdje, a provjerili smo je li to stvarno tako u slučaju novih motocikala.

Interakcija s čitateljima odlična je stvar jer, osim komunikacije, iz prve ruke novinari i uredništvo doznaju koji problemi i ideje muče čitatelje koji kupuju novine. Tako nam se nedavno javio čitatelj s maila tomic18@yahoo.com, kojeg muče cijene novih motocikala. Prema njegovu mišljenju, cijene su nerealno visoke, pogotovo u odnosu na neke druge zemlje, i čudi se što u ovo teško vrijeme za sve zastupnici motocikala ne snižavaju cijene ne bi li time potaknuli veću prodaju, odnosno privukli više kupaca. Stoga smo pokušali istražiti jesu li uistinu motocikli u Hrvatskoj najskuplji, odnosno kakvo je stanje u zemljama koje nas okružuju.

Za usporedbu smo uzeli četiri motocikla, tri japanska i jedan europski, čije smo cijene pokušali istražiti na području Hrvatske, Slovenije, Italije, Austrije, Mađarske i Njemačke. Došli smo do vrlo šarolikih podataka. Dok jedni nude isključivo motocikle po redovnim cijenama, bez nekih popusta, drugi nude i modele prijašnjih godišta, a neki se ni ne trude ponuditi nove modele.
Kupovina tzv. stock-modela do prije nekoliko godina bila je rijetkost, a danas mnogi ustvari preživljavaju zahvaljujući prodaji modela starijih godišta, koji se nude po povoljnijim cijenama u odnosu na motocikle što su tvornicu napustili tijekom aktualne godine.




Kod Honde smo za primjer uzeli model CBR1000 RR fireblade, i odmah došli do saznanja da se ovogodišnji model ne nudi u cjeniku domaćeg zastupnika. Razlog je nepovoljna konačna cijena, ali se stoga kupcima nudi prošlogodišnji model, koji se može nabaviti za 90.727 kuna. Redovna cijena tog modela bila je 103.990 kn, pa ispada da je ovogodišnji, znači novi model, jeftiniji u Sloveniji i Mađarskoj, od starog modela kod nas, ali ipak nas spašava akcijska cijena od koje nema niže u regiji.




Drugi model kojemu smo uspoređivali cijene je Suzukijev predstavnik - GSX-R 1000. U svih šest zemalja nudi se ovogodišnji model, a najskuplji je u Austriji, iza koje dolazi Hrvatska, a nakon nje ostale zemlje. Te dvije najskuplje zemlje nude i prošlogodišnje modele, ne bi li tako privukle nešto više kupaca, s tim da je u Austriji razlika između dviju modelskih godina osjetno veća. Tako je kod nas stariji model 9,2 posto povoljniji, a kod u Austriji osjetno viših 17,2 posto.




Kao i Honda, Yamaha ima sličnu politiku - bez ovogodišnjeg modela. Riječ je o YZF-R1. Najviša cijena opet je u Austriji, a najniža u Njemačkoj. Prošlogodišnji se model, osim u Hrvatskoj, nudi i u susjednoj Sloveniji, povoljnije nego kod nas, te u Mađarskoj, gdje je nekoliko stotina kuna skuplji nego kod nas.




Aprilijin model RSV4 ima gotovo identičnu cijenu u Sloveniji i Mađarskoj, nakon čega idu Njemačka pa Italija, odnosno Hrvatska i ponovno najskuplja - Austrija.

1/2 stranica Molimo, okrenite za nastavak
1/2




Baltazar
2011-05-04 20:09:27

Morate biti prijavljeni kako bi ostavili komentar Prijava >

EICMA 2014.
xREKLAMA
Get Adobe Flash player
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Kawasaki ER-6n/f Yamaha XJ6 2009 Yamaha V-max Yamaha XT 660 Z Ténéré Honda CB 1000 R BMW R 1200 GS (2010) Yamaha YZF-R1 2009 Yamaha XT660R Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha T-max 500 Kawasaki Ninja 250 R Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) BMW K 1600 GTL (2011.) Vespa PX 125/150 (2011.) Kawasaki KLR650 / R Yamaha X-max 250 (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- Aprilia RS 125 Megelli sport 125 R Honda VT 750 C shadow Gilera GP800 Yamaha YZF-R125 BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Ducati Diavel (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha FZ1 Fazer Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Honda CBF 600 N Suzuki SFV650 Gladius 2009 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Kawasaki ZX-10R (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) BMW G 650 GS (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Ducati 1198 SP (2011.) Suzuki GSF1250 S ABS bandit Suzuki GSX-R 600 (2011.) Honda CBR 125 R (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Honda VTX 1800 Aprilia RSV 4 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Suzuki GSX-R 750 (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Ducati Monster 1100 evo (2011.) Yamaha TDM850 1996- Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- MV Agusta F3 675 (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Kawasaki VN 900 Classic Hyosung GT 250 R Honda CBF125 Honda CBF 600 S Yamaha XT660X Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) KTM 690 Duke Honda CBR 250 R (2011.) Kawasaki Z 750 R (2011.) BMW R1200GS 2007 Honda VFR 800 2003- Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Yamaha SR125 1997- Suzuki GSR 750 (2011.) Ural 750 (2003) Honda CB600F Hornet 2007- Husqvarna SM 450R (SM510R) Triumph Speed Triple (2011.) Aprilia RS 50 Triumph Tiger 800 (2011.) Triumph Tiger 800 XC (2011.) Kawasaki VN 1700 Voyager Custom (2011.) BMW K 1300 GT 2009 Honda CB 1300 2008 Yamaha FJR 1300 AS Honda CBR 125 R Honda SW-T 600 (2011.) Harley-Davidson XR 1200 2008 Ducati 848 evo (2011.) Moto Guzzi V7 Racer (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Triumph Daytona 675