Autokreso
Autokreso
Book
2010-10-09
Bookmark and Share

Istražili smo jesu li uistinu motocikli u Hrvatskoj najskuplji, odnosno kakvo je stanje u zemljama koje nas okružuju



VS.



Mnogi misle da je u Hrvatskoj sve skuplje negoli bilo gdje drugdje, a provjerili smo je li to stvarno tako u slučaju novih motocikala.

Interakcija s čitateljima odlična je stvar jer, osim komunikacije, iz prve ruke novinari i uredništvo doznaju koji problemi i ideje muče čitatelje koji kupuju novine. Tako nam se nedavno javio čitatelj s maila tomic18@yahoo.com, kojeg muče cijene novih motocikala. Prema njegovu mišljenju, cijene su nerealno visoke, pogotovo u odnosu na neke druge zemlje, i čudi se što u ovo teško vrijeme za sve zastupnici motocikala ne snižavaju cijene ne bi li time potaknuli veću prodaju, odnosno privukli više kupaca. Stoga smo pokušali istražiti jesu li uistinu motocikli u Hrvatskoj najskuplji, odnosno kakvo je stanje u zemljama koje nas okružuju.

Za usporedbu smo uzeli četiri motocikla, tri japanska i jedan europski, čije smo cijene pokušali istražiti na području Hrvatske, Slovenije, Italije, Austrije, Mađarske i Njemačke. Došli smo do vrlo šarolikih podataka. Dok jedni nude isključivo motocikle po redovnim cijenama, bez nekih popusta, drugi nude i modele prijašnjih godišta, a neki se ni ne trude ponuditi nove modele.
Kupovina tzv. stock-modela do prije nekoliko godina bila je rijetkost, a danas mnogi ustvari preživljavaju zahvaljujući prodaji modela starijih godišta, koji se nude po povoljnijim cijenama u odnosu na motocikle što su tvornicu napustili tijekom aktualne godine.




Kod Honde smo za primjer uzeli model CBR1000 RR fireblade, i odmah došli do saznanja da se ovogodišnji model ne nudi u cjeniku domaćeg zastupnika. Razlog je nepovoljna konačna cijena, ali se stoga kupcima nudi prošlogodišnji model, koji se može nabaviti za 90.727 kuna. Redovna cijena tog modela bila je 103.990 kn, pa ispada da je ovogodišnji, znači novi model, jeftiniji u Sloveniji i Mađarskoj, od starog modela kod nas, ali ipak nas spašava akcijska cijena od koje nema niže u regiji.




Drugi model kojemu smo uspoređivali cijene je Suzukijev predstavnik - GSX-R 1000. U svih šest zemalja nudi se ovogodišnji model, a najskuplji je u Austriji, iza koje dolazi Hrvatska, a nakon nje ostale zemlje. Te dvije najskuplje zemlje nude i prošlogodišnje modele, ne bi li tako privukle nešto više kupaca, s tim da je u Austriji razlika između dviju modelskih godina osjetno veća. Tako je kod nas stariji model 9,2 posto povoljniji, a kod u Austriji osjetno viših 17,2 posto.




Kao i Honda, Yamaha ima sličnu politiku - bez ovogodišnjeg modela. Riječ je o YZF-R1. Najviša cijena opet je u Austriji, a najniža u Njemačkoj. Prošlogodišnji se model, osim u Hrvatskoj, nudi i u susjednoj Sloveniji, povoljnije nego kod nas, te u Mađarskoj, gdje je nekoliko stotina kuna skuplji nego kod nas.




Aprilijin model RSV4 ima gotovo identičnu cijenu u Sloveniji i Mađarskoj, nakon čega idu Njemačka pa Italija, odnosno Hrvatska i ponovno najskuplja - Austrija.

1/2 stranica Molimo, okrenite za nastavak
1/2




Baltazar
2011-05-04 20:09:27

Morate biti prijavljeni kako bi ostavili komentar Prijava >

Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Kawasaki ER-6n/f Yamaha XJ6 2009 Yamaha V-max Yamaha XT 660 Z Ténéré Honda CB 1000 R BMW R 1200 GS (2010) Yamaha YZF-R1 2009 Yamaha XT660R Honda CBR 600 F (2011.) Kawasaki Ninja 250 R Yamaha T-max 500 Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Kawasaki KLR650 / R Aprilia RS4 125 (2011.) BMW K 1600 GTL (2011.) Vespa PX 125/150 (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- Aprilia RS 125 Megelli sport 125 R BMW R 1200 R/Classic (2011.) Yamaha X-max 250 (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha YZF-R125 Honda VT 750 C shadow Gilera GP800 Ducati Diavel (2011.) Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha FZ1 Fazer Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Suzuki SFV650 Gladius 2009 Honda CBF 600 N Piaggio beverly tourer 300ie Honda XL700V Transalp Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Suzuki DL650 V-Strom Aprilia Shiver 750 GT Kawasaki ZX-10R (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) BMW G 650 GS (2011.) BMW S 1000 RR BMW K 1600 GT (2011.) Ducati 1198 SP (2011.) Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Suzuki GSF1250 S ABS bandit Suzuki GSX-R 600 (2011.) Honda VTX 1800 Honda CBR 125 R (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Aprilia RSV 4 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Suzuki GSX-R 750 (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Ducati Monster 1100 evo (2011.) Yamaha TDM850 1996- Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) MV Agusta F3 675 (2011.) Honda CBF 600 S KTM Duke 125 (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Honda CBF125 Hyosung GT 250 R Kawasaki VN 900 Classic Yamaha XT660X Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Honda VFR 800 2003- Honda CBR 250 R (2011.) Kawasaki Z 750 R (2011.) BMW R1200GS 2007 KTM 690 Duke Yamaha SR125 1997- Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Husqvarna SM 450R (SM510R) Ural 750 (2003) Honda CB600F Hornet 2007- Aprilia RS 50 Triumph Speed Triple (2011.) Honda CB 1300 2008 BMW K 1300 GT 2009 Kawasaki VN 1700 Voyager Custom (2011.) Triumph Tiger 800 (2011.) Triumph Tiger 800 XC (2011.) Honda CBR 125 R Harley-Davidson XR 1200 2008 Honda SW-T 600 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Ducati 848 evo (2011.) Moto Guzzi V7 Racer (2011.) Triumph Daytona 675 Yamaha XJ6 (2010.)