Motorevija
PRETRAGA
2011-04-21 , Autor: Ivan Tomšić, Slike: Razni izvori, video Youtube
Bookmark and Share

Imao je samo 26 godina kada je njegova blistava karijera - čiji je vrhunac tek trebao doći - okončana. Pad na Suzuki 2003. godine ostavio je mnoga pitanja u zraku. Osam godina nakon njegove smrti prisjećamo se prerano ugasle japanske zvijezde

Daijiro Kato (1976. - 2003.)

Prije točno osam godina napustio nas je velikan motociklizma Daijiro Kato.

Kato je bio velika nada Zemlje izlazećeg sunca, zvijezda koja je tek trebala zasjati punim sjajem, ali sve se ugasilo 20. travnja 2003. godine.
Četrnaest dana nakon teškoga pada na otvorenju sezone na stazi Suzuka Kato je preminuo od teških ozljeda u bolnici.

U trećem krugu utrke Japanac je izgubio kontrolu nad svojom hondom tima Telefonica Movistar i udario u zid pored šikane Casino Triangle.
Isplovilo je mnoštvo teza zašto se pad dogodio. Prema data recordingu, prilikom kočenja došlo je do podizanja stražnjeg kotača što je prouzrokovalo klizanje stražnje gume i "high side".
Veliki propust organizatora dogodio se nakon pada kada nisu prekinuli utrku već su ozlijeđenog Kata micali s mjesta nesreće što je samo pogoršalo situaciju. Kato je zadobio teške ozljede glave, prsnog koša i vrata.



Utrka se nastavila voziti, a pobjedu je odnio Valentino Rossi. Nakon utrke uslijedio je veliki šok za vozače koji nisu znali što se dogodilo sa 26-godišnjim Katom. Veliki šok je to bio za cijelu ekipu Honda Gresini i Katovog timskog kolegu Setea Gibernaua koji je iduću utrku u Južnoj Africi pobijedio. Bila je to emocionalna pobjeda samo tjedan dana nakon smrti mladog Japanca. Sete je bio izvan sebe te je izjavio nakon utrke da je Daijiro vozio s njim.

Kato je profesionalnu karijeru započeo 1996. godine kao wild card vozač, a prvu kompletnu sezonu je odvozio 2000. Godine. U svojoj prvoj sezoni Kato je zabilježio četiri pobjede te završio kao četvrtoplasirani u ukupnom poretku.



U kratkom periodu postao je najuspješniji japanski GP-vozač svih vremena. 2001. godine dominirao je klasom 250 ccm sa 11 pobjeda i rekordnim brojem bodova - 322 u jednoj sezoni.
2002. godine Kato prelazi u kraljevsku klasu u tim Gresini Fortuna Honda. Do prve je polovice sezone vozio dvotaktnu hondu NSR 500, a najbolji rezultat zabilježio je na utrci u Jerezu – drugo mjesto. Honda je odlučila mladom Japancu pružiti tvorničku potporu što je značilo prijelaz na četverotaktnu hondu RC211V za ostatak sezone. Najbolji rezultat mu je drugo mjesto na utrci u Brnu.

Daijiro je završio debitantsku sezonu u kraljevskoj klasi na sedmom mjestu u ukupnom poretku.
2003. godina bila je kobna za mladog Japanca. Nažalost, nikada nećemo saznati što nam je sve još mogao pružiti…

#74, UVIJEK ĆEŠ BITI S NAMA!








Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda CB 1000 R Honda VT 750 C shadow Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Gilera GP800 Yamaha YZF-R1 2009 Yamaha V-max Honda CBR 600 F (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Yamaha XJ6 (2010.) Yamaha XT660X Suzuki GSX-R 1000 2009 KTM 690 Duke Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Honda Crossrunner (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki ZX-10R (2011.) Kawasaki VN 900 Classic Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Gilera Runner 50 SP Suzuki SFV650 Gladius 2009 Honda VT 750 Shadow Spirit Aprilia Shiver 750 GT Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Megelli sport 125 R BMW S 1000 RR BMW G 650 GS (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Yamaha YZF-R6 2006-2007 Honda CBR 125 R (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. BMW K 1300 GT 2009 Honda CB 600 F/ABS (2011.) Ducati 1198 SP (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- KTM RC-8 R (2011.) Honda VFR 1200 F KTM Duke 125 (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Suzuki DL1000 V-Strom Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Honda CBF 600 S Kawasaki Z 750 R (2011.) MV Agusta F3 675 (2011.) Kawasaki KLR650 / R Yamaha TDM850 1996- Hyosung GT 250 R BMW R1200GS 2007 Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Yamaha FZ6 (S2) 2007- Kawasaki W 800 (2011.) Honda CBF125 Suzuki GSR 750 (2011.) Yamaha FJR1300 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Triumph Tiger 800 (2011.)