Motorevija
PRETRAGA
2011-09-28 , Autor: Ivan Tomšić, Slike: razni izvori, video: Youtube
Bookmark and Share

Dragi fanovi,

ukoliko ste propustili akciju s nekoliko zadnjih utrka, na sljedećem linku možete pogledati sažetak utrka - Brna, Silverstonea te zadnje utrke na Nürburgringu:






Vijest koja je iznenadila mnoge za vrijeme pauze od utrka bila je da se James Toseland povlači u mirovinu uslijed ozljede koja ga muči cijelu ovu sezonu, a samo se pogoršala padom na prošloj utrci na „Ringu“. Sa samo 30 godina Toseland je mogao još puno toga pokazati, ali ozlijeda šake je komplicirana te je upitno je li moguć potpun oporavak. JT je izniman vozač, što je dokazao dvijema titulama u klasi SBK 2004. godine s Ducatijem i 2007. godine s Hondom.
Kao zamjenu za Toselanda BMW je angažirao Javiera Foresa.

Prijevremeni odlazak u mirovinu za velikog Jamesa "The Piano Playera" Toselanda

Proteklog vikenda gladijatori prvenstva SBK nastavili su borbu na jednoj od najemocijonalnijih staza u kalendaru - Imoli (Enzo & Dino Ferarri). Smještena u samom centru grada, pravi je klasik u moru novih staza nastalih pod utjecajem Formule 1. Rivazza, Tamburello i Acqua minerali imena su samo nekih zavoja koji čine jednu prekrasnu cjelinu dužine 4936 metara. Imola je kroz povijest pružila pregršt dobrih utrka, a često je bila i arena koja je odlučivala prvaka. Ove godine staza je dobila novu podlogu, što je trebalo omogućiti vozačima da spuste vremena ispod rekorda staze. Kao najuspješnija marka kroz povijest na Imoli vlada Ducati.

Vodeći u poretku Carlos Checa već je u petak dobio priliku da već prošlog vikenda podigne pehar prvaka. Naime, Max Biaggi odustao je od nastupa na Imoli jer nije prošao na liječničkom pregledu, a i sam je izjavio da se ne osjeća spremnim za nastup, dok Marco Melandri ima teoretske, ali samo teoretske šanse. Checa je trebao završiti vikend s više od 100 bodova prednosti u odnosu na drugoplasiranoga, ali nije uspio, pa će prvu tiulu u karijeri osvojiti na idućoj utrci na Magny-Coursu. Uz Biaggija, od nastupa je odustao vječito ozlijeđeni Australac Chris Vermeulen. Tijekom testiranja ponovo je ozlijedio koljeno, što je uzrokovalo bolove te zahtijevalo ponovnu operaciju.

Carlos Checa bio je na korak do podizanja pehara prvaka

Prvi kvalifikacijski trening osvaja povratnik Jonathan Rea na Castrolovoj hondi. Naime, Rea se napokon vratio u pravu formu nakon gotovo tri mjeseca izbivanja. No, nije samo Rea u formi - ekipa Ten Kate odlučila je proteklog vikenda po prvi puta isprobati sustav gasa ride by wire te još neke novosti na području ovjesa. Sve to rezultiralo je vremenom 1'48,241 te prvim mjestom. Top šest zaokružio je izvrsni Tom Sykes na kawasakiju.

"The Grinner" Tom Sykes u lovu na rekord staze

Drugi kvalifikacijski trening i iznenađenje na vrhu poretka - Tom Sykes nošen pobjedom na prošloj utrci ruši rekord staze te dokazuje da kawasaki itekako ima potencijala i po suhom. „Grinner“ je osvojio prvo mjesto vremenom 1'47,799. Iza Sykesa smjestili su se Rea, Fabrizio, Checa, Haga i Haslam.

Superpole je, i vrijeme odluke u tri runde. Kako sačuvati meku gumu za treću rundu, a ne ispasti u prve dvije? Najbolje se snašao vodeći u poretku Carlos Checa i to na tvrdoj gumi za utrku. Španjolac vadi asa iz rukava i obara rekord staze s iznimnim krugom 1'47,196. Trojac Rea, Haga i Sykes pokušao je suprotstaviti se Španjolcu, ali niti s mekom gumom nije uspio.


Poredak vozača nakon superpolea:

1. Carlos Checa ŠPA Althea Ducati 1098R 1’47,196
2. Jonathan Rea VBR Castrol Honda CBR1000RR 1’47,274
3. Noriyuki Haga JAP PATA Aprilia RSV-4 1’47,442
4. Tom Sykes VBR Kawasaki Racing ZX-10R 1’47,468
5. Eugene Laverty IRS Yamaha WSBK YZF R1 1’47,929
6. Leon Haslam VBR BMW Motorrad S1000RR 1’48,081
7. Ayrton Badovini ITA BMW Italia S1000RR 1’48,234
8. Sylvain Guintoli FRA Effenbert Liberty Ducati 1098R 1’48,416

9. Marco Melandri ITA Yamaha WSBK YZF R1 1’47,781
10. Leon Camier VBR Aprilia Alitalia Racing RSV-4 1’47,858
11. Michel Fabrizio ITA Alstare Suzuki GSX-R1000 1’48,126
12. Maxime Berger FRA Supersonic Ducati 1098R 1’48,334

13. Jakub Smrz ČEŠ Effenbert Liberty Ducati 1098R 1’48,741
14. Federico Sandi ITA Althea Ducati 1098R 1’48,812
15. Troy Corser AUS BMW Motorrad S1000RR 1’48,894
16. Alessandro Polita ITA Barni Ducati 1098R 1’49,091


Intervju s pole sitterom Carlosom Checom




Prva utrka

Checa ne koristi najbolje prvu stratnu poziciju, što je i logično jer nema svrhe riskirati sigurnu titulu nepotrebnom ozlijedom. Na čelo utrke izbija jureći kawasaki Toma Sykesa, dok mu pratnju čine Jonathan Rea na hondi i Noriyuki Haga na privatnoj apriliji.

Prije same utrke Haga je uzjavio da se osjeća jako dobro i da puca na pobjedu. Sykes je uspijevao držati vodstvo prvih nekoliko krugova, ali nije imao odgovor na tempo Jonathana Reae i Castrolove honde. Rea podiže tempo te se u nekoliko krugova odvaja od Sykesa kojemu Haga soli rep. Kako je utrka odmicala, tako je Carlos Checa dizao tempo i polako, ali sigurno počeo hvatati priključak s vodećim trojcem.

Jonathan Rea i honda - dominantna kombinacija u prvoj utrci

Haga prolazi Sykesa i rekordnim krugovima kreće u lov na odbjegloga Jonathana. Rea je vozio fantastično, kontrolirao je utrku te držao Hagu na distanci, što je na kraju značilo da kroz cilj u Ducatijevoj kolijevci kao pobjednik prolaze honda i Johnny Rea. Haga osvaja fantastično drugo mjesto s najbržim krugom utrke, dok se za treće mjesto vodila prava drama. Sykes se borio kao lav, odolijevao napadima jurećega Španjolca, ali u dva zavoja prije cilja Checa skida skalp Sykesu i osvaja treće mjesto.


Rezultati prve utrke:

1. Jonathan Rea VBR Castrol Honda CBR1000RR 38’03,396
2. Noriyuki Haga JAP PATA Aprilia RSV-4 +0,111
3. Carlos Checa ŠPA Althea Ducati 1098R +9,449
4. Tom Sykes VBR Kawasaki RTS ZX-10R +9,792
5. Eugene Laverty IRS Yamaha WSBK YZF R1 +14,699
6. Sylvain Guintoli FRA Effenbert Liberty Ducati 1098R +16,820
7. Jakub Smrz ČEŠ Effenbert Liberty Ducati 1098R +24,227
8. Marco Melandri ITA Yamaha WSBK YZF R1 +24,935
9. Ayrton Badovini ITA BMW Italia S1000RR +25,224
10. Joan Lascorz ŠPA Kawasaki Racing ZX-10R +25,487
11. Mark Aitchison AUS Pedercini Kawasaki ZX-10R +26,148
12. Troy Corser AUS BMW Motorrad S1000RR +26,444
13. Federico Sandi ITA Althea Ducati 1098R +29,761
14. Alessandro Polita ITA Barni Ducati 1098R +30,083
15. Leon Camier VBR Aprilia Alitalia Racing RSV-4 +34,862
16. Matteo Baiocco ITA Barni Ducati 1098R +40,331
17. Ruben Xaus ŠPA Castrol Honda CBR1000RR +44,547
18. Roberto Rolfo ITA Pedercini Kawasaki ZX-10R +50,241


Video prve utrke




Intervju s pobjednikom prve utrke Jonathanom Reaom




Druga utrka

Svi su očekivali da ćemo na kraju utrke gledati proslavu osvajanja titule u režiji Carlosa Chece. Tijekom utrke drugoplasirani u prvenstvu Marco Melandri dosta je griješio pa je u jednom trenutku Checa imao 101 bod prednosti i titulu u rukama, ali na kraju je Melandri ipak ublažio loš rezultat osvajanjem šestog mjesta i zaostatkom od 97 bodova u odnosu na Španjolca.

Glavni akteri prve utrke nastavili su borbu i u drugoj. Haga je katastrofalno startao te je imao pune ruke posla. Iznimnom vožnjom Nitro Nori se probijao kroz grid te se dokopao drugoga mjesta i lova na vodećega - pogađate, Jonathana Reau. Carlos Checa ponavlja scenarij prve utrke te kako utrka odmiče, diže tempo i lovi vodeće. Tom Sykes morao je završiti nastup uslijed mehaničkog kvara na kočnom sustavu, a kasnije tijekom utrke pridružio mu se i vodeći Johnny Rea. Sustav ride by wire uzrokovao je probleme Britancu te je morao odustati od utrke.

Reain tehnički kvar omogućio je Checi laku pobjedu

Checa se probio na vodeću poziciju i prošao ciljem kao pobjednik. Haga osvaja još jedno drugo mjesto, dok se Leon Camier na tvorničkoj apriliji dokopao trećeg mjesta.


Rezultati druge utrke:

1. Carlos Checa ŠPA Althea Ducati 1098R 38’04,538
2. Noriyuki Haga JAP PATA Aprilia RSV-4 +4,631
3. Leon Camier VBR Aprilia Alitalia Racing RSV-4 +15,159
4. Eugene Laverty IRS Yamaha WSBK YZF R1 +17,195
5. Leon Haslam VBR BMW Motorrad S1000RR +17,388
6. Marco Melandri ITA Yamaha WSBK YZF R1 +28,533
7. Sylvain Guintoli FRA Effenbert Liberty Ducati 1098R +19,615
8. Joan Lascorz ŠPA Kawasaki Racing ZX-10R +20,063
9. Mark Aitchison AUS Pedercini Kawasaki ZX-10R +24,194
10. Ayrton Badovini ITA BMW Italia S1000RR +28,485
11. Ruben Xaus ŠPA Castrol Honda CBR1000RR +28,600
12. Federico Sandi ITA Althea Ducati 1098R +41,802
13. Maxime Berger FRA Supersonic Ducati 1098R +54,750
14. Javier Fores ŠPA BMW Italia S1000RR +1’12,281


Video druge utrke




Intervju s pobjednikom Carlosom Checom




Na novu akciju nećemo dugo čekati jer već za vikend slijedi Magny-Cours i proslava titule za Carlosa Checu, te nekoliko odluka o budućnosti timova i vozača za iduću sezonu.


Ukupni poredak (nakon 11. utrke):

1. Carlos Checa Ducati 417
2. Marco Melandri Yamaha 320
3. Max Biaggi Aprilia 281
4. Eugene Laverty Yamaha 256
5. Leon Haslan BMW 187
6. Leon Camier Aprilia 171
7. Sylvain Guintoli Ducati 158
8. Noriyuki Haga Aprilia 155
9. Ayrton Badovini BMW 147
10. Michel Fabrizio Suzuki 141





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera GP800 Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Gilera Runner 50 SP Yamaha XT660X KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp KTM 690 Duke Yamaha V-max Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha YZF-R125 Piaggio beverly tourer 300ie BMW K 1600 GTL (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Suzuki GSX-R 1000 2009 Honda CBF 600 N Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Kawasaki Ninja 250 R Kawasaki ZX-10R (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki GSX-R 600 (2011.) Honda VFR 1200 F Suzuki DL1000 V-Strom Gilera Nexus 300 i.e. Yamaha YZF-R6 2006-2007 Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Megelli sport 125 R BMW K 1300 GT 2009 Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Honda CBF 600 S Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Yamaha FJR1300 Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha TDM850 1996- Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha FZ6 (S2) 2007- Aprilia shiver 750 Yamaha XVS 1300 A Midnight Star BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Hyosung GT 250 R Honda CBR 250 R (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) MV Agusta F3 675 (2011.) Honda CBF125 Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Honda XL650V Transalp Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Kawasaki KLR650 / R Aprilia Pegaso 650 I.E.