Motorevija
PRETRAGA
2011-04-20 , Autor: Ivan Tomšić, Slike: Razni izvori, video: Youtube
Bookmark and Share

Na nizozemskom Assenu bilo je mnogo zanimljivosti, no vodeći su u poretku ostali nepromijenjeni - Carlos Checa u Superbikeu te Luca Scassa u Supersportu

Dragi fanovi Superbikea, ukoliko ste propustili utrku na Donington Parku,
zagrijte se za akciju iz Assena kroz sljedeći video:






El Matador!

Assen TT - često zvan Katedrala moto sporta - staza je napravljena daleke 1955. godine, prvi puta je ugostila SBK cirkus 1992. godine. Dužina joj je 4.555 metara te ima 11 desnih i šest lijevih zavoja. Svojom konfiguracijom gdje se "plovi " od jednog zavoja ka drugome spada u red "vozačkih" staza. Najistaknutiji u povijesti Superbikea je „King Carl“ Fogarty s ukupno 12 pobjeda

Ujedno je i domaća staza za tim Ten Kate Castrol Honda kojemu je Assen ujedno i testna staza. Podsjetimo se, prošle godine je Jonathan Rea upisao dvostruku pobjedu.
Ovoga vikenda je ujedno bilo i otvorenje sezone za klase superstock 600 i superstock 1000.

Utrka na Assenu 2010.:




Dosta zagrijavanja, krenimo s kvalifikacijama!

Tijekom slobodnih treninga u petak i subotu dominirao je Jakub Smrz na privatnom ducatiju, a u stopu su ga pratili Rea, Biaggi i Checa.

U prvu rundu subotnjeg superpolea ulazi 16 vozača, a samo 12 najbolje plasiranih nastavlja u drugu rundu superpola. Otpadaju Fabrizio, Xaus, Guintoli, Badovini. Na čelu poretka s vremenom 1'35,623 smjestio se novajlija na yamahi Eugene Laverty, drugoplasirani je Melandri, a treći Nori Haga.
Druga runda superpola odlazi u korist Smrza s vremenom 1'35,523, a na kraju od početnih 12 vozača u treću rundu ide samo osam.

U posljednju rundu superpola vozači uglavnom ulaze s jednom kvalifikacijskom gumom. Podsjetimo se - imamo tri runde, a samo dvije kvalifikacijske gume pa je jako bitno pravilno rasporediti kada ćete iskoristiti "brzu" gumu.
Najbrži na kraju treće runde je bio El Matador Carlos Checa s vremenom 1'35,292. Španjolac tako nastavlja dominaciju na kvalifikacijama.

No opet se priča vodila oko Maxa Biaggija koji nastavlja stvarati neprijatelje. Ovoga puta tijekom superpola je "štopao" timskog kolegu Leona Camiera što je razljutilo Britanca pa je po povratku u boks "počastio" timskog kolegu ne tako krasnim riječima.

Poredak vozača klase Superbike nakon Superpolea

1. Carlos Checa ŠPA Althea Ducati 1098R 1’35,292
2. Jakub Smrz ČEŠ Effenbert Liberty Ducati 1098R 1’35,560
3. Eugene Laverty IRS Yamaha WSBK YZF R1 1’35,580
4. Noriyuki Haga JAP PATA Aprilia RSV-4 1’35,920
5. Jonathan Rea VBR Castrol Honda CBR1000RR 1’36,138
6. Max Biaggi ITA Aprilia Alitalia Racing RSV-4 1’36,302
7. Tom Sykes VBR Kawasaki RTS ZX-10R 1’36,351
8. Marco Melandri ITA Yamaha WSBK YZF R1 1’37,036
9. Leon Camier VBR Aprilia Alitalia Racing RSV-4 1’35,903
10. Troy Corser AUS BMW Motorrad S1000RR 1’35,954
11. Joan Lascorz ŠPA Kawasaki Racing ZX-10R 1’35,983
12. Leon Haslam VBR BMW Motorrad S1000RR 1’36,089
13. Michel Fabrizio ITA Suzuki Alstare GSX-R1000 1’36,148
14. Ruben Xaus ŠPA Castrol Honda CBR1000RR 1’36,260
15. Sylvain Guintoli FRA Effenbert Liberty Ducati 1098R 1’36,361
16. Ayrton Badovini ITA BMW Italia S1000RR 1’36,920


Poredak vozača klase Supersport nakon Kvalifikacija

1. Luca Scassa ITA ParkinGO Yamaha YZF-R6 1’38,008
2. Sam Lowes VBR Parkalgar Honda CBR600RR 1’38,289
3. Broc Parkes AUS Kawasaki Motocard.com ZX-6R 1’38,647
4. Fabien Foret FRA Ten Kate Honda CBR600RR 1’38,870
5. Florian Marino FRA Ten Kate Honda CBR600RR 1’38,945
6. Chaz Davies VBR ParkinGO Yamaha YZF-R6 1’39,007
7. David Salom ŠPA Kawasaki Motocard.com ZX-6R 1’39,191
8. Roberto Tamburini ITA Bike Service Yamaha YZF-R6 1’39,483
9. Robbin Harms DAN Harms Benjan Honda CBR600RR 1’39,726
10. Massimo Roccoli ITA Lorenzini Kawasaki ZX-6R 1’39,752


Prva utrka klase Superbike


Pobjedničko postolje nakon prve utrke

Gotovo svi vozači su startali na tvrdim gumama osim pojedinaca koji su se kockali s mekom gumom. Jedan od njih je bio Tom Sykes koji je startao sa sedmog mjesta i krenuo silovito na novom ZX-10R-u. Na startu smo ostali bez Leona Camiera koji je imao problema sa svojom tvorničkom aprilijom.

Prvi krug kroz cilj kao vodeći prolazi Checa, a slijede ga Biaggi i Rea. U četvrtom krugu utrke Johnny Rea prolazi Checu i nameće svoj tempo, dok Sykes s mekom gumom vozi najbrži krug utrke 1'36,660 i kroz par krugova dolazi do trećeg mjesta. Sykesov timski kolega povratnik Chris Vermeulen je startao utrku, no krajem devetog kruga prekida ju i odlazi u boks. Nori Haga je branio osmo mjesto kada je aprilija odlučila prekinuti zabavu krajem petog kruga. Haga završava utrku u boksu.
Vodeći s početka utrke Checa pada na peto mjesto te taktizira i čuva pneumatike za kraj utrke.

Rea suvereno vodi utrku, no Biaggi se ne da omesti te u stopu prati Britanca. Rea je bio najbrži u zadnjem sektoru, prolasku kroz zadnju šikanu koja vodi na ciljnu ravninu te se fantastičnim prolaskom uspijevao "odlijepiti" od Biaggija.

Sykes je krajem osmog kruga potrošio meku gumu te počeo naglo gubiti pozicije. Carlos Checa se krajem 11. kruga probio do trećeg mjesta gdje je ostao do kraja utrke. Krajem 18. kruga Smrz na izlasku iz zadnje šikane gubi stražnji kraj svoga ducatija i pada. Njego timski kolega Guintoli nalijeće na Smrzov motocikl te i on završava utrku padom. Biaggi je pritiskao Reu i nadao se da će Britanac napraviti pogrešku, no to se nije dogodilo. Rea nastavlja gdje je stao prošle godine i pobjeđuje u prvoj utrci.

Poredak vozača nakon prve utrke:

1. Jonathan Rea VBR Castrol Honda 35’46,486
2. Max Biaggi ITA Aprilia Alitalia Racing RSV-4 +0,739
3. Carlos Checa ŠPA Althea Ducati 1098R +3,572
4. Marco Melandri ITA Yamaha WSBK YZF R1 +9,508
5. Michel Fabrizio ITA Suzuki Alstare GSX-R1000 +9,892
6. Troy Corser AUS BMW Motorrad S1000RR +11,120
7. Eugene Laverty IRS Yamaha WSBK YZF R1 +15,235
8. Ruben Xaus ŠPA Castrol Honda CBR1000RR +30,081
9. Ayrton Badovini ITA BMW Italia S1000RR +32,071
10. Mark Aitchison AUS Pedercini Kawasaki ZX-10R +35,000
11. Joan Lascorz ŠPA Kawasaki Racing ZX-10R +43,287
12. Leon Haslam VBR BMW Motorrad S1000RR +45,289
13. Barry Veneman NIZ BMW Italia S1000RR +45,298
14. Tom Sykes VBR Kawasaki RTS ZX-10R +50,764

Video prve utrke




Druga utrka klase Superbike

Četiri od šest! Neponovljivi Checa!

Sve je izgledalo da će se ponoviti dvostruka pobjeda Britanca Ree iz 2010., ali El Matador je imao druge planove. Checa je za drugu utrku izabrao meku gumu. Kockao se kao i Sykes u prvoj utrci, samo što je u međuvremenu porasla temperatura staze, a i Checa ima ekonomičan stil vožnje pa je lov na pobjedu mogao početi.
Start je prošao bez incidenata, a na čelo je izbila aprilija Norija Hage, dok su ga pratili Checa i Biaggi. Haga gubi vodstvo u trećem krugu utrke, a Checa preuzima vodstvo te nameće svoj tempo.

Checa je vozio pametno, čuvao pneumatike, a sve to je pratio Biaggi koji je čekao priliku da se probije na vodeće mjesto. Treba istaknuti savršenu vožnju Leona Camiera koji se maestralno probijao kroz grid. Nakon prvog kruga Camier je bio na 11. mjestu, ali prvak britanskog Superbikea je upisao najbrži krug utrke 1’36,476 te prošao kroz cilj kao četvrtoplasirani.
Pobjednik prve utrke Rea na Castrolovoj hondi cijelu je utrku proveo na trećem mjestu pokušavajući uhvatiti priključak s dvojcem Checa - Biaggi.

Drugoplasirani u ukupnom poretku Marco Melandri zasigurno želi zaboraviti što prije ovu utrku. Vozio je solidno, držao je četvrtu poziciju sve do 17. kruga utrke kada je pao, na svu sreću bez posljedica.
Sve je bilo mirno i bez akcije do zadnja dva kruga kada Biaggi savršeno prolazi zadnju šikanu te na startno-ciljnoj ravnini prolazi Checu. Plan Maxa je bio savršen, pratio je i proučavao Checu, čekao je pred sam kraj utrke. Španjolac je na mekim gumama koje su zasigurno pri kraju i to je trebalo biti to, no Matador je izvukao posljednji mač i majstorski prolazi Biaggija na kočenju u zadnju šikanu. Bravo Carlos!
Ovom pobjedom Checa je osvojio četiri od šest odvezenih utrka te ozbiljno pokazao da je glavni konkurent za titulu ove godine.

Poredak vozača nakon druge utrke:

1. Carlos Checa ŠPA Althea Ducati 1098R 35’38,693
2. Max Biaggi ITA Aprilia Alitalia Racing RSV-4 +0,524
3. Jonathan Rea VBR Castrol Honda CBR1000RR +3.584s
4. Leon Camier VBR Aprilia Alitalia Racing RSV-4 +5.913s
5. Leon Haslam VBR BMW Motorrad S1000RR +16.916s
6. Eugene Laverty IRS Yamaha WSBK YZF R1 +17.375s
7. Michel Fabrizio ITA Suzuki Alstare GSX-R1000 +17.740s
8. Noriyuki Haga JAP PATA Aprilia RSV-4 +18.329s
9. Jakub Smrz ČEŠ Effenbert Liberty Ducati 1098R +18.378s
10. Sylvain Guintoli FRA Effenbert Liberty Ducati 1098R +18.404s
11. Tom Sykes VBR Kawasaki RTS ZX-10R +26.284s
12. Joan Lascorz ŠPA Kawasaki Racing ZX-10R +27.053s
13. Maxime Berger FRA Supersonic Ducati 1098R +38.714s
14. Ruben Xaus ŠPA Castrol Honda CBR1000RR +40.824s
15. Ayrton Badovini ITA BMW Italia S1000RR +40.953s
16. Roberto Rolfo ITA Pedercini Kawasaki ZX-10R +40.982s
17. Barry Veneman NIZ BMW Italia S1000RR +45.423s
18. Mark Aitchison AUS Pedercini Kawasaki ZX-10R +5 laps


Ukupni poredak (nakon treće utrke):


1. Carlos Checa 132
2. Max Biaggi 89
3. Marco Melandri 85
4. Jonathan Rea 79
5. Leon Haslam 68


Video druge utrke




Intervju s Checom





Supersport


Prikladan naslov za ovu utrku bi bio - KAOS!

Pad Sama Lowesa

Imali smo dvije crvene zastave (dva prekida utrke) zbog dva teška pada. Prvo je pao Britanac Sam Lowes - dok je obilazio Scassu za drugo mjesto pustila je zadnja guma te je Sam završio u zraku. Posljedice - potres mozga i slomljena ključna kost. Nakon toga težak pad Slovenca Marka Jermana pri prolasku kroz šikanu - također gubi zadnji kraj te pada, a na njegov motocikl nalijeće Šveđanin Lundh koji također pada s motocikla, a prilikom pada na njega nalijeće drugi vozač. Opet prekid utrke.

Parkes i Harms u borbi za treće mjesto

Nakon trećega starta imali smo još jedan pad kada je Luca Scassa, vodeći u poretku, na kočenju pogriješio te sa sobom odnio i mladog Francuza Marina, vozača Ten Kate Honde.
Do pobjede je zasluženo došao Chaz Davies na yamahi koji je dominirao od starta utrke. Drugo mjesto je pripalo starom liscu Foretu na hondi, a posljednje mjesto na pobjedničkom postolju osvojio je ozlijeđeni Broc Parkes na kawasakiju.

Poredak vozača klase Supersport

 


1. Chaz Davies VBR ParkinGO Yamaha YZF-R6 26mins 37.029secs

2. Fabien Foret FRA Ten Kate Honda CBR600RR +7.236
3. Broc Parkes AUS Kawasaki Motocard.com ZX-6R +8.084s
4. Robbin Harms DAN Harms Benjan Honda CBR600RR +8.191s
5. David Salom ŠPA Kawasaki Motocard.com ZX-6R +9.122s
6. Massimo Roccoli ITA Lorenzini Kawasaki ZX-6R +9.222s
7. James Ellison VBR Bogdanka PTR Honda CBR600RR +14.616s
8. Miguel Praia POR Parkalgar Honda CBR600RR +32.623s
9. Vladimir Ivanov UKR Step Racing Honda CBR600RR +40.668s
10. Balazs Nemeth MAĐ Team Hungary Toth Honda CBR600RR +40.727s
11. Imre Toth MAĐ Team Hungary Toth Honda CBR600RR +41.439s
12. Pawel Szkopek POLJ Bogdanka PTR Honda CBR600RR +54.039s
13. Bastien Chesaux ŠVI Moto-Academy Honda CBR600RR +56.749s
14. Danilo Dell'Omo ITA Suriano Triumph Daytona 675 +57.345s
15. Robert Muresan RUM PTR Romania Honda CBR600RR +1min 03.893

Ukupni poredak (nakon treće utrke):

1. Luca Scassa 50
2. Broc Parkes 47
3. Chaz Davies 45
4. Robbin Harms 37
5. David Salom 34


Video utrke supersport




Iza nas je još jedan uzbudljivi vikend. Checa je pokazao da je favorit bez obzira što vozi "privatni" ducati. Ostatak vozača mora dosta toga nadoknaditi, prije svega Biaggi i Melandri. Iduća utrka je na predivnoj Monzi. Biaggi je prošle godine osvojio dvostruku pobjedu, no hoće li nastaviti tradiciju, vidjet ćemo 8. svibnja kada počinje trkaći vikend u Monzi.



Zanimljivost: Leon Camier ljut na timskog kolegu








Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Honda CB 1000 R Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha V-max Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Yamaha YZF-R1 2009 Gilera GP800 Honda CBR 600 F (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha FZ1 Fazer KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Suzuki GSX-R 1000 2009 Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Vespa PX 125/150 (2011.) Honda Crossrunner (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Yamaha XT660X Kawasaki Z 1000 SX (2011.) KTM 690 Duke Aprilia RS4 125 (2011.) Honda CBF 600 N Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Ducati Diavel (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha YZF-R125 Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki ZX-10R (2011.) Kawasaki VN 900 Classic Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Yamaha FJR 1300 AS BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki SFV650 Gladius 2009 Aprilia Shiver 750 GT Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Megelli sport 125 R Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW S 1000 RR Gilera Runner 50 SP BMW G 650 GS (2011.) Honda CBR 125 R (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Aprilia NA 850 Mana 2007- Ducati 1198 SP (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. BMW K 1300 GT 2009 Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Yamaha FZ8/fazer 800 KTM RC-8 R (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 KTM Duke 125 (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Honda VFR 1200 F Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Kawasaki KLR650 / R Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha TDM850 1996- Honda CBF 600 S MV Agusta F3 675 (2011.) Hyosung GT 250 R Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) BMW R1200GS 2007 Triumph Daytona 675 R (2011.) Honda CBF125 Honda CBR 250 R (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Yamaha FZ6 (S2) 2007- Suzuki GSR 750 (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Suzuki DL1000 V-Strom Yamaha FJR1300 Triumph Tiger 800 (2011.)