Motorevija
PRETRAGA
2010-12-01 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: Kristijan Tićak
Bookmark and Share

Smart i Mini su na Pariškom salonu automobila predstavili koncepte svojih električnih skutera. Peugeot je pak otišao korak dalje te ovih dana započinje s prodajom e-vivacityja! Jesu li električni skuteri utopija budućnosti ili stvarnost koja je upravo započela?

 Motogalerija Elektroskuteri (Milano 2010.)

U Parizu smo, početak je 2010. Peugeot s ponosom predstavlja novi imidž marke i poziva na proslavu svog 200. rođendana. Između mnoštva atraktivnih koncepata i automobila, gotovo neprimjetno se provlači i jedan skuter. Malen plavo-bijeli vivacity stoji na rubu pozornice, snažni ga reflektori tek povremeno dotaknu.

No, mali vivacity i nije tako mali! A nije mali jer jednoga dana želi biti iznimno velik. Naime, radi se o verziji koju pogoni elektromotor, skuteru čije vrijeme tek dolazi, i to podjednako u svim krajevima svijeta.

Sada je jesen 2010. Prodaja malog vivacityja započinje upravo sada, nakon što se ugase svjetla pozornice pariškog sajma automobila. Tada kreće komercijalizacija tog modela, a na tržištu će se pojaviti prvi kontingent.

Da, u Peugeotu su vrlo ozbiljno shvatili smisao svog novog slogana „globalna mobilnost“. U prilog tome govori i još jedan model koji ide u istom smjeru. Riječ je o maksi skuteru satelis. Poznat kao 125, 250, 400 i 500, taj je karoserijski oblik također dobio svoju električnu inačicu koju bi trebao pokretati elektromotor snage 11 kW.

 Motogalerija Elektroskuteri (Milano 2010.)

No, iako je Peugeot zapravo jedini renomirani proizvođač koji trenutačno nudi takvu vrstu vozila, i iako smo na njegovom domaćem terenu usred Pariza, šou mu je ipak „ukraden“.
Naime, pažnja publike i struke osjetno je intenzivnije usredotočena na dva koncepta koji stižu iz Njemačke - Minijev i Smartov.

Mini je kao što je poznato, dio BMW-ove grupacije. A oni su, što je također itekako poznato, trenutačno iznimno dobri u onome što rade. Govorimo naravno o motociklima. No, i oni su tijekom posljednjih dvadesetak godina imali velikih pucnjeva u prazno. BMW C1, prvi hibrid skutera i automobila, je možda i jedan od najpoznatijih. Iako danas možemo reći da je jedini nedostatak tog koncepta bio - jer svijet za njega tada naprosto još nije bio spreman - što je na tržište stigao prerano.

Stoga su u Munchenu bili osobito oprezni pa su dodatnu želju za mobilnošću prebacili na brend koji će takav izlet znatno bolje „amortizirati“. Naime, Bavarci smatraju da je najveća kritična masa kupaca njihovog skutera ustvari vozač automobila, a njima je vječni uzor talijanska Vespa. Stoga su odlučili krenuti istim dizajnerskim smjerom, a to su oble i smirene linije u koje su ugrađeni elementi sutrašnjice kao primjerice litij-ionske baterije smještene pod sjedalom, zatim navigacija umjesto instrumenata, te elektromotor koji se nalazi na uobičajenom mjestu - straga na kotaču! S manje od 100 kg mase, mini postiže 45 km/h i ima doseg 100 km. Puni se izvlačenjem kabla, baš kao na usisavaču.

 Motogalerija Elektroskuteri (Milano 2010.)

Vrlo je slična i Smartova vizija skutera budućnosti. Dizajnerska rješenja su potpuno preuzela smjernice iz smarta fortwoa, a najavljuje se i ABS te čak i razvoj motocikla na struju.
Iz svega navedenog vrlo je izvjesno da je samo pitanje dana kada će se i ostali proizvođači automobila uključiti u elektro utrku sa svojim skuterima. Uz to, napominju da je razlog zbog kojeg postojeći električni skuteri dosad nisu uspjeli ponajprije neprepoznatljivost njihova imena, povjerenje kupaca u marku te naposljetku i izuzetno visoke cijene. Oni će, tako tvrde, u tome biti znatno bolji! U svakom slučaju, jedno je sigurno - tko bude oklijevao, u budućnosti će zasigurno gubiti. A budućnost je već početkom ove godine - počela.





oriano
2010-12-13 21:43:12

Skeptičan sam u pitanju trajnosti baterija iz iskustva znam kako baterija stari češče puniš i manji ti je doseg dok ne odustaneš od vozila jer adekvatnu nemožeš nabaviti ili te košta više nego pola vozila.

Dane
2010-12-01 08:48:48

Kad ovo samo HEP skuži, gotovi smo! Uračunati će u ratu i paušal za skutere

Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Honda CB 1000 R Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha V-max Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Yamaha YZF-R1 2009 Gilera GP800 Honda CBR 600 F (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha FZ1 Fazer Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Suzuki GSX-R 1000 2009 Aprilia RS 125 Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Vespa PX 125/150 (2011.) Honda Crossrunner (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Ducati Diavel (2011.) Honda CBF 600 N KTM 690 Duke Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha XT660X Yamaha YZF-R125 Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki ZX-10R (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Kawasaki VN 900 Classic Yamaha FJR 1300 AS Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW K 1600 GT (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Yamaha XJ6 (2010.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki GSX-R 600 (2011.) Megelli sport 125 R Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW S 1000 RR BMW G 650 GS (2011.) Honda CBR 125 R (2011.) Ducati 1198 SP (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CB 600 F/ABS (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- KTM RC-8 R (2011.) BMW K 1300 GT 2009 Gilera Runner 50 SP Gilera Nexus 300 i.e. Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Aprilia RSV 4 R Honda VFR 1200 F Yamaha FZ8/fazer 800 Honda VFR 800 2003- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Kawasaki KLR650 / R Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha TDM850 1996- MV Agusta F3 675 (2011.) Hyosung GT 250 R Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Honda CBF 600 S BMW R1200GS 2007 Triumph Daytona 675 R (2011.) Honda CBF125 Kawasaki W 800 (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) Yamaha FZ6 (S2) 2007- Suzuki GSR 750 (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Triumph Tiger 800 (2011.) Triumph Tiger 800 XC (2011.) Kawasaki VN 1700 Voyager Custom (2011.)