Motorevija
PRETRAGA
2011-05-04 , Autor: Ivan Tomšić, Slike: Razni izvori, video: Youtube
Bookmark and Share

Dani Pedrosa nadmudrio je Jorgea Lorenza i došao do prve ovosezonske pobjede i prve pobjede na Estorilu


 NOVO!!! Galerija slika!

Dragi čitatelji, fanovi Moto GP-a, ukoliko ste propustili triler iz Jereza, pogledajte sljedeći link .





A sada krenimo na treću utrku ove sezone!

Nedostižni Dani Pedrosa

Portugal, staza Estoril. Nalazi se 28 kilometara od glavnog grada Lisabona te je Moto GP prvi puta ugostila 2000. godine. Ukupne je dužine 4182 metra s četiri lijeva i devet desnih zavoja.
2006. godine pružila je jednu od najuzbudljivijih utrka u Moto GP eri, kada su epsku borbu vodili Elias, Rossi i Roberts, dok je Pedrosa srušio timskoga kolegu Haydena, tada vodećeg u prvenstvu.

Proteklog je vikenda kiša remetila planove ekipa u potrazi za idealnim podešenjima motocikala. Trebao se ponoviti triler iz Jereza, ali nije bilo tako. Potpuno drugačija utrka s puno manje akcije, ali opet zanimljiva i s puno taktiziranja i čekanja pravog trenutka s dva Španjolca u glavnim ulogama. Krenimo s treninzima.
Na prvom slobodnom treningu dominirao je SuperSic Marco Simoncelli na hondi s vremenom 1'38,032, a pratili su ga Stoner i Pedrosa također na hondama. Zanimljiva je i razlika u maksimalnoj brzini između Simoncellija i Pedrose - 302 km/h u odnosu na 300 km/h u korist 22 kilograma težeg Simoncellija.

Nastavak sage Rossi - Stoner

Iza tri honde smjestio se prvak Jorge Lorenzo. VR46 je prvi trening završio iza Lorenza na petom mjestu s pola sekunde zaostatka. Rossi je zabilježio najveću maksimalnu brzinu od 307,7 km/h .
Na drugom slobodnom treningu SuperSic je opet bio najbrži – 1'37,663. Drugo mjesto osvojio je Lorenzo, Pedrosa treće, dok je Rossi poboljšao najbrži krug na 1'38,102 i završio trening na četvrtom mjestu. Petoplasirani Stoner je imao isto vrijeme kao i Rossi i tu se nastavlja priča iz Jereza.

Nakon treninga Stoner je izjavio kako ga je Rossi pratio i tako zabilježio brzi krug te da mu se to nikako ne sviđa. Prašina između dvojca Stoner- Rossi se uporno diže. Kvalifikacije su prošle iznenađenjem koje je priredio aktualni prvak Lorenzo. Najbrži krug s vremenom 1'37,161 i prvo startno mjesto za nedjeljnu utrku. Drugo mjesto na kvalifikacijama osvaja Simoncelli. Dvojac Lorenzo-Simoncelli imao je ozbiljnu raspravu na press konferenciji kada je Lorenzo izjavio da Simoncelli vozi previše riskantno, na što se Talijan nasmijao i rekao da su ovo utrke i da je to sasvim normalno. Tako se zahuktao još jedan duel.

Lorenzo vs Simoncelli



Rezultati kvalifikacija:

1. Jorge Lorenzo ŠPA Yamaha Factory Racing 1’37,161
2. Marco Simoncelli ITA San Carlo Honda Gresini 1’37,294
3. Dani Pedrosa ŠPA Repsol Honda Team 1’37,324
4. Casey Stoner AUS Repsol Honda Team 1’37,384
5. Ben Spies SAD Yamaha Factory Racing 1’37,866
6. Andrea Dovizioso ITA Repsol Honda Team 1’38,073
7. Colin Edwards SAD Monster Yamaha Tech 3 1’38,080
8. Cal Crutchlow VBR Monster Yamaha Tech 3 1’38,189
9. Valentino Rossi ITA Ducati Marlboro Team 1’38,271
10. Hector Barbera ŠPA Mapfre Aspar Team 1’38,363
11. Hiroshi Aoyama JAP San Carlo Honda Gresini 1’38,497
12. Karel Abraham ČEŠ Cardion AB Motoracing 1’38,786
13. Nicky Hayden SAD Ducati Marlboro Team 1’38,922
14. Loris Capirossi ITA Pramac Racing Team 1’38,934
15. Alvaro Bautista ŠPA Rizla Suzuki MotoGP 1’39,172
16. Randy de Puniet FRA Pramac Racing Team 1’39,378
17. Toni Elias ŠPA LCR Honda MotoGP 1’39,894



Tri,dva, jedan - GO!


Dani Pedrosa u akciji

Treća utrka ove sezone kreće. Na čelo izbija Jorge Lorenzo, a u stopu ga prati Pedrosa. Prolazak prvog zavoja prolazi bez incidenata, ali zato u prvom lijevom zavoju teško pada brzi Simocelli te Hector Barbera. Obojci je pustila stražnja guma te su utrku završili high sideom.
Rossi se probija kroz grid te ubrzo izbija na četvrto mjesto.

Sve je izgledalo da će Lorenzo ponoviti prijašnje utrke u Estorilu i upisati još jednu pobjedu, ali netko je imao drugi plan.
Pedrosa je pratio Lorenza u stopu pri prolasku startno-ciljnom ravninom, vidno je popuštao i puno ranije kočio. Proučavao je Lorenza iz kruga u krug. Pitate se gdje je Stoner? Casey je u prvom krugu umalo doživio high side te je izgubio priključak s vodećim dvojcem. Kroz cijelu utrku držao je treće mjesto sa sigurnom prednošću nad Rossijem. Iza Rossija s minimalnim razmakom kroz cijelu utrku vozio je Andrea Dovizioso.

Ben Spies je odvezao još jednu utrku koju najradije želi zaboraviti. Imao je tehničkih problema s motociklom, odlazio je duboko na kočenju, a utrku završio padom u 12. krugu. Cal Crutchlow, novajlija u klasi Moto GP, odvezao je fantastičnu utrku iako nikada prije nije vozio na Estorilu. Kroz cijelu utrku suvereno je držao sedmo mjesto, ali zadnjih sedam krugova opet problemi s bolovima u rukama iako je bio na operaciji ne bi li riješio problem arm pumpa.

VR 46 polako hvata ritam

Dvojac na čelu utrke vozio je konstantno najbrže krugove: lovac i lovina -Pedrosa i Lorenzo. Jorge je vodio cijelu utrku sve do četiri kruga prije kraja, kada Pedrosa ne popušta na startno-ciljnoj ravnini, suvereno prolazi Lorenza i nameće svoj tempo. Iduće krugove mali Dani bilježi najbrže krugove na što Lorenzo jednostavno nema odgovora. Predzadnji krug Pedrosa vozi 1'37,629 naspram Lorenzovih 1'38,313. Mali, ali ovakvom briljantnom, pametnom vožnjom veliki Španjolac Pedrosa pobjeđuje na Estorilu s tri sekunde prednosti nad drugoplasiranim Lorenzom. Posljednje mjesto na postolju osvojio je Stoner, a četvrto s izvrsnim izlaskom na ciljnu ravinu Dovizioso. Rossi gubi četvrto mjesto koje je držao kroz cijelu utrku i ponavlja rezultat iz Jereza - peto mjesto.

Pedrosa se ovim prvim mjestom izjednačio s Lorenzom u ukupnom broju grand prix pobjeda - 36, te je najavio borbu za titulu. Spomenimo da je Pedrosa imao operaciju u pauzi između dvaju trkaćih vikenda te nije bio siguran hoće li biti sto posto fizički spreman, ali iznimno brza i pametna vožnja pokazuje jednu veličinu koju samo prvaci imaju.
Ovoga vikenda vratio nam se ozlijeđeni Suzukijev vozač Alvaro Bautista koji je pao na treningu u Katru i slomio nogu pa je ovaj povratak u rekordnom vremenu za svaku pohvalu.

Vrhunska predstava dva Spanjolca

Poredak vozača klase Moto GP nakon utrke:

1. Dani Pedrosa ŠPA Repsol Honda Team 45’51,483
2. Jorge Lorenzo ŠPA Yamaha Factory Racing 45’54,534
3. Casey Stoner AUS Repsol Honda Team 45’59,141
4. Andrea Dovizioso ITA Repsol Honda Team 46’08,013
5. Valentino Rossi ITA Ducati Marlboro Team 46’08,038
6. Colin Edwards SAD Monster Yamaha Tech 3 46’24,058
7. Hiroshi Aoyama JAP San Carlo Honda Gresini 46’30,232
8. Cal Crutchlow VBR Monster Yamaha Tech 3 46’32,395
9. Nicky Hayden SAD Ducati Marlboro Team 46’46,370
10. Randy de Puniet FRA Pramac Racing Team 46’51,180
11. Toni Elias ŠPA LCR Honda MotoGP 46’51,857
12. Loris Capirossi ITA Pramac Racing Team 46’53,276
13. Alvaro Bautista ŠPA Rizla Suzuki MotoGP 47’15,853


Ukupni poredak (nakon tri utrke):


1. Jorge Lorenzo Yamaha 65
2. Dani Pedrosa Honda 61
3. Casey Stoner Honda 41
4. Valentino Rossi Ducati 31
5. Nicky Hayden Ducati 30
6. Andrea Dovizioso Honda 30
7. Hiroshi Aoyama Honda 28
8. Cal Crutchlow Yamaha 13
9. Colin Edwards Yamaha 18
10. Hector Barbera Ducati 14

Iduća utrka vozi se za dva tjedna u Francuskoj na stazi Le Mans.


Moto 2


Tata Bradl, stižem te polako!

Tridesetosam vozača na kvalifikacijama, a najuspješniji po treći puta ove sezone Stefan Bradl. Mladi Nijemac vozi savršeno, pametno "školskim" stilom vožnje. Drugo mjesto na kvalifikacijama osvaja Švicarac Thomas Luthi, a treće Španjolac Julian Simon.

Talijan Andrea Iannone je imao noćnu moru od kvalifikacija i samo 14. startno mjesto.
Utrka je bila klasik, kao i uvijek u ovoj klasi iznimno zanimljiva. Bradl je suvereno startao i od početka vodio, a pravi šou je priredio Iannone. Talijan se probijao sa 14. startnog mjesta i bez milosti doslovno gurao sve ispred sebe. U trećem krugu Iannone je držao 15. mjesto s pet i pol sekundi zaostatka za vodećim. U 16. krugu probio se do trećeg mjesta i smanjio zaostatak za Stefanom na ispod jedne sekunde. Ubrzo lovi i hvata Nijemca i izbija na prvo mjesto. Sve je izgledalo da je priča završena te da će Talijan pobijediti, ali na ulasku u šikanu gubi prednji kraj motocikla i pada. Bradl prolazi na prvo mjesto te se pokušava odvojiti od Španjolca Juliana Simona. Borba je trajala do samoga kraja, ali brzim izlazkom iz zadnjega zavoja Bradl je uspio proći kroz cilj kao prvi.
Ovom pobjedom mladi Nijemac je izjednačio rekord svoga oca Helmuta s pet grand prix pobjeda. Bravo, Stefane!

Nagradu za voznju vikenda osvaja Iannone

Poredak vozača klase Moto2 nakon utrke:

1. Stefan Bradl NJEM Viessmann Kiefer Racing 26 krugova
2. Julian Simon ŠPA Mapfre Aspar Team Moto2 +0,147
3. Yuki Takahashi JAP Gresini Racing Moto2 +6,188
4. Dominique Aegerter ŠVI Technomag-CIP +16,822
5. Simone Corsi ITA Ioda Racing Project +17,076
6. Pol Espargaro ŠPA HP Tuenti Speed Up +25,956
7. Randy Krummenacher NJEM GP Team Switzerland Kiefer Racing +26,102
8. Alex Baldolini ITA NGM Forward Racing +26,333
9. Mike di Meglio FRA Tech 3 Racing +26,636
10. Esteve Rabat ŠPA Blusens-STX +29,077


Ukupni poredak (nakon tri utrke):

1. Stefan Bradl Kalex 61
2. Andrea Iannone Suter 48
3. Simone Corsi FTR 37
4. Thomas Luthi Suter 36
5. Julian Simon Suter 36



125 ccm



Najmanjom klasom dominira Nicolas Terol. Tako je bilo i ovog trkaćeg vikenda. Ostatak vozača jednostavno nema odgovor na tempo Španjolca. Terol starta najbolje s pole pozicije. U drugom krugu utrke prednost nad drugoplasiranim Jonasom Folgerom iznosi ogromnih 1,8 sekundi. U osmom krugu utrke Terol obilazi vozače za puni krug. Na kraju pobjeđuje s ogromne tri i pol sekunde prednosti nad Sandrom Corteseom. Za treće mjesto imamo fotofiniš između Johanna Zarca i Mavericka Viñalesa - razmak od samo dvije tisućinke!

Nicolas Terol u akciji

Poredak vozača klase 125cc nakon utrke:

1.Nicolas Terol ŠPA Bankia Aspar Team 23 kruga
2. Sandro Cortese NJEM Intact-Racing Team Germany +3,671
3. Johann Zarco FRA Avant-AirAsia-Ajo +4,466
4. Maverick Viñales ŠPA Blusens by Paris Hilton +4,468
5. Jonas Folger NJEM Red Bull Ajo MotorSport +12,140
6. Efren Vazquez ŠPA Avant-AirAsia-Ajo +20,304
7. Miguel Oliveira POR Andalucia Banca Civica +25,905
8. Luis Salom ŠPA RW Racing GP +46,316
9. Adrian Martin ŠPA Bankia Aspar Team 125cc +46,395
10. Simone Grotzkyj ITA Phonica Racing +49,447



Ukupni poredak (nakon tri utrke):


1. Nicolas Terol Aprilia 75
2. Sandro Cortese Aprilia 50
3. Jonas Folger Aprilia 42
4. Johann Zarco Derbi 42
5. Efren Vazquez Derbi 30






Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda CB 1000 R Honda VT 750 C shadow Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Gilera GP800 Yamaha YZF-R1 2009 Yamaha V-max Honda CBR 600 F (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Yamaha XJ6 (2010.) Yamaha XT660X Suzuki GSX-R 1000 2009 Aprilia RS 125 KTM 690 Duke Vespa PX 125/150 (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBF 600 N Aprilia RS4 125 (2011.) Yamaha YZF-R125 Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki ZX-10R (2011.) Kawasaki VN 900 Classic Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Yamaha FJR 1300 AS BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki SFV650 Gladius 2009 Honda VT 750 Shadow Spirit Aprilia Shiver 750 GT Gilera Runner 50 SP Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Megelli sport 125 R BMW S 1000 RR BMW G 650 GS (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Gilera Nexus 300 i.e. BMW K 1300 GT 2009 Honda CB 600 F/ABS (2011.) Ducati 1198 SP (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- KTM RC-8 R (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda VFR 1200 F Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Suzuki DL1000 V-Strom Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Honda CBF 600 S Kawasaki Z 750 R (2011.) MV Agusta F3 675 (2011.) Kawasaki KLR650 / R Yamaha TDM850 1996- Hyosung GT 250 R BMW R1200GS 2007 Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Honda CBF125 Yamaha FZ6 (S2) 2007- Suzuki GSR 750 (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Yamaha FJR1300 Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Triumph Tiger 800 (2011.)