Motorevija
PRETRAGA
2011-03-04 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: Vanda Kljajo
Bookmark and Share

Supermotocikl 90-ih proizveden je u 200 primjeraka, imao je ručno napravljene karbonske oplate, magnezijske kotače te V4 motor s ovalnim klipovima i 32 titanska ventila. Rođen je u Hondi pod imenom NR 750

 Motogalerija Honda NR 750 - 1992.
Honda NR 750 - jedan od samo 200 proizvedenih primjeraka

Početak devedesetih! Bilo je to vrijeme velikih promjena. Naravno, u globalnim razmjerima. Pao je berlinski zid, komunisti su izgubili vlast u Jugoslaviji i otpočeo je rat za nezavisnost Hrvatske, počeo je i američko-irački rat u Perzijskom zaljevu...

Puno toga događalo se i u Japanu. Primjerice, otvoren je tad najduži podmorski željeznički tunel Seikan, dug čak 53,4 km, koji povezuje otoke Honshu i Hokaido, a umrla je i jedna od ikona novije japanske povijesti, car Hirohito. Da, isti onaj Hirohito koji je Japan uvukao u sukobe neslućenih razmjera, koji je kapitulirao tek kad je njegov narod doslovce na svojoj koži osjetio razornu moć atomskih bombi koje su se obrušile na gradove Hiroshimu i Nagasaki.

No, kad se bolje razmisli, možda Japan nikad ne bi bio tolika industrijska sila u svjetskim razmjerima da nije bilo te tragedije. Cijela nacija uzdigla se iz pepela i ruševina i započela novu revoluciju, nama dobro poznatu kao „Made in Japan“. Radišni Japanci htjeli su pošto-poto skinuti stigmu gubitnika iz drugog svjetskog rata, pa su uvijek iznova oduševljavali potrošačko društvo kvalitetnim, a gotovo uvijek i upola jeftinijim proizvodima. Da, ispodprosječna cijena i iznimna kvaliteta postale su zaštitni znak proizvoda iz Zemlje izlazećeg sunca, kao što su se američki proizvodi isticali svrhovitom ambalažom i dobrim marketingom, a švicarski preciznim radom itd.

 Motogalerija Honda NR 750 - 1992.  Motogalerija Honda NR 750 - 1992.
 Motogalerija Honda NR 750 - 1992.  Motogalerija Honda NR 750 - 1992.
 Motogalerija Honda NR 750 - 1992.
 Motogalerija Honda NR 750 - 1992.
NR nije bio samo tehnički napredan motocikl, nego su i neka dizajnerska rješenja prvi put viđena na njemu. Čak je i Massimo Tamburini, tvorac legendarnog ducatija 916, priznao da su mu prednja svjetla, ispušne cijevi ispod sjedala te prednji blatobran poslužili kao inspiracija. Ako pažljivo usporedite ta dva motocikla, zasigurno ćete uočiti veliku sličnost. Pogledajte bolje, čak su i usisi na oplatama gotovo na istoj poziciji.
Pokazivači smjera poslije su u identičnom obliku poslužili na modelu CBR 1100 XX. Pomoću sustava ogledala dobiven je efekt dubine i lebdenja digitalnih brojki na instrumentima, koji više sliče avionskom kokpitu nego onima na motociklu.
Očarava pažnja posvećena detaljima, pogotovo ako pogledate kako je zbog aerodinamike
zaštićen bočni oslonac.

Priča o Japanu gotovo se poklapa s pričom o Hondi. Neka tamo mala tvornica davno zaboravljenih vozila zvanih motorkotačima ušla je na europsko tržište, a svi znamo kako je to završilo - bankrotom uglednih europskih proizvođača motocikala. Cijena i performanse bile su ključne vodilje do pobjede nad konkurencijom. Poraženi se imaju pravo ljutiti, pa su govorili da Japanci zapravo samo jako dobro koriste već davno izmišljena europska tehnička rješenja, da im nedostaje maštovitosti, originalnosti itd. Hondu su takve izjave jako naljutile pa je odlučila svijetu ponuditi nešto potpuno novo, tehnički najnaprednije, dizajnerski neviđeno i atraktivno! Da ne zaboravimo, i jako skupo!

Tako dolazimo u godine s početka naše priče. Nekoliko sretnika nakon enduracea u Suzuki 1991. godine vidjelo je prvu verziju sad već legendarne honde NR 750. Oznaka NR kratica je od New Racinga, posebnog odjela koji je još 1978. osnovan u Asaki. Godine 1992. javnosti je i službeno predstavljena naj-honda svih vremena, s nevjerojatnom cijenom - nešto više od 100.000 njemačkih maraka. Neki su čak izračunali da bi to u današnje doba, uzevši u obzir pad vrijednosti novca, bilo oko 150.000 DEM (oko 550.000 kuna), pa se tako novi ducati desmosedici, s cijenom od 55.000 eura, čini kao „best buy“! Dakle, NR-om 750 srušen je mit o jeftinim japanskim motociklima.

No, što je to toliko vrijedno na motociklu za čiju bi se vrijednost danas moglo kupiti pet i pol CBR-a 1000 RR? Recimo, ručno izrađene oplate od karbonskih vlakana, aluminijska mono vilica, digitalni instrumenti s trodimenzionalnim prikazom podataka te vjetrobransko staklo koje je s unutarnje strane presvučeno slojem titana. Premalo, zar ne! Na svu sreću, tu je i ono što je NR-ov zaštitni znak, V4 motor. I to kakav V4! Kompaktan, uzak, s ovalnim klipovima i 32 ventila napravljena od titana te s elektronskim ubrizgavanjem goriva. Možda ti podaci danas nemaju toliku težinu, ali, ne zaboravite, riječ je o početku 90-ih!

1/4 stranica Molimo, okrenite za nastavak
1/4




Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera GP800 Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Gilera Runner 50 SP Yamaha XT660X KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp KTM 690 Duke Yamaha V-max Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha YZF-R125 Piaggio beverly tourer 300ie BMW K 1600 GTL (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Suzuki GSX-R 1000 2009 Honda CBF 600 N Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Kawasaki Ninja 250 R Kawasaki ZX-10R (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki GSX-R 600 (2011.) Honda VFR 1200 F Suzuki DL1000 V-Strom Gilera Nexus 300 i.e. Yamaha YZF-R6 2006-2007 Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Megelli sport 125 R BMW K 1300 GT 2009 Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Honda CBF 600 S Ducati Monster 1100 evo (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Yamaha TDM850 1996- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha FZ6 (S2) 2007- Aprilia shiver 750 Yamaha XVS 1300 A Midnight Star BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Hyosung GT 250 R Honda CBR 250 R (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) MV Agusta F3 675 (2011.) Honda CBF125 Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Honda XL650V Transalp Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Kawasaki KLR650 / R Aprilia Pegaso 650 I.E.