Motorevija
PRETRAGA
2018-09-25 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: Arhiva MR
Bookmark and Share

Bavimo će se pomalo zaboravljenim, starijim motociklima koje u inozemstvu možete dobiti doslovce za šaku eura



Čak i bolji poznavatelji Kawinog moto-programa imat će problema na prvu vizualizirati jedan od većih promašaja novijeg vremena u režiji tvornice iz Akashija. Znači li to da ga se i kao rabljenog treba eliminirati sa svih popisa preporuke za kupnju? Nipošto, jer Horizont je danas tourer vrlo solidnih kvaliteta i poželjnog dizajna za 'kikiriki'-cijenu koji je sredinom 90-ih zapravo bio žrtva loše modelske politike Kawasakija.

Naime, 'nož u leđa' zabio mu je nekoć potentni sportaš ZZ-R 1100 koji je sredinom 90-ih evoluirao u smjeru sport-tourera, kasnije čak i tourera, čime je tržišni potencijal Horizonta bio sveden na minimum. GPZ-ov modelski ciklus stoga je trajao kratko, svega tri godine (1995.-1998.). Kawasaki ga je nudio po diskontnoj cijeni čak i s ABS-om i koferima (1995. oko 18.000 DM u Njemačkoj), no ni to na kraju nije pomoglo.



Tehnička platforma Horizonta bio je ZZ-R 1100 čiji je agregat osnažen u srednjim režimima nauštrb smanjenja vršne snage (129 umjesto 150 KS). Vibracije agregata se kreću u granicama podnošljivog, razvoj snage je linearan, a potrošnja - ako se ne radi o prvoj seriji iz 1996. - prihvatljiva. Zaštita od vjetra je izvrsna, sjedalo prostrano i komforno, a dobro će vam doći dodaci poput glavnih stajnih oslonaca, kukica za vezanje prtljage te u ono vrijeme vrlo cijenjen pokazivač razine goriva u spremniku (ZZ-R je imao samo indikator za rezervu).

Redni četverocilindraš traži redovito održavanje, poglavito u segmentu kontrole i podešavanja ventila kao i sinkronizacije rasplinjača, a potrošnja ulja za njega je nepoznanica. S druge strane, probleme mogu prouzročiti razvodni lanac i pripadajući natezač, kao i glavni ležajevi radilice koji se u pravilu mijenjaju svakih 50.000 km. Kod kontrole motocikla pažnju obratite i na ležajeve u kotačima, kao i gumene ublaživače trzaja u stražnjem kotaču.



Budući da je njemačko tržište 'progutalo' većinu prodanih Horizonata u Europi, logično je i da ga ondje možete pronaći u najboljem stanju i po najnižoj cijeni. Ponuda GPZ-a započinje sa 1000 eura, a u pravilu je riječ o motociklima s prevezenih 70.000 do 100.000 km koje možemo ocijeniti ocjenom dovoljan, čak i dobar. Na drugoj strani su pak nevjerojatno očuvani primjerci (ocjena odličan) sa 10.000 do 20.000 km, od prvih vlasnika, koji su opremljeni koferima, gel-sjedalima i grijačima ručki. Vlasnici za njih žele od 2000 do 2500 eura, no riječ je o motociklima koji ne traže 'cent' ulaganja (čak su i gume zamijenjene zbog starosti). Trošarina na Horizont iznosi oko 500 eura.


Tehnički podaci
Godina proizvodnje: 1995.-1998.
Obujam: 1052 ccm
Snaga: 129 KS pri 9500 o/min
Okretni moment: 100 Nm pri 7000 o/min
Masa s tekućinama: 259 kg
Gume: 120/70 ZR 17; 170/60 ZR 17
Spremnik goriva: 22 litre
Najviša brzina: 250 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h: 3,2 s
Potrošnja: 5,4 l/100 km

PLUS:
razvoj snage i performanse
kultiviranost
neki primjerci opremljeni ABS-om
zaštita od vjetra
veliko i komforno sjedalo
oprema (gotovo svi rabljeni s koferima)

MINUS:
pogonski agregat vrlo osjetljiv na neredovito održavanje
potrošnja na prvoj seriji iz 1996. (rasplinjači)
originalni ispušni topovi skloni koroziji

Cijene potrošnog materijala:
Ulje i filtar: 110 kn/l (Ipone 10W40) + 48 kn
Filtar zraka: 136 kn (Vicma)
Svjećice: 60 kn/kom (Denso)
Lanac i lančanici: 1720 kn (Afam)
Kočne pločice: 761 kn/set (Carbone Lorraine)
Gume (set): 1601 kn (Dunlop Roadsmart)





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Honda CB 1000 R Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha V-max Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Yamaha YZF-R1 2009 Gilera GP800 Honda CBR 600 F (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha FZ1 Fazer Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Suzuki GSX-R 1000 2009 Aprilia RS 125 Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Vespa PX 125/150 (2011.) Honda Crossrunner (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Honda CBF 600 N KTM 690 Duke Ducati Diavel (2011.) Yamaha XT660X Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha YZF-R125 Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki ZX-10R (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Kawasaki VN 900 Classic Yamaha FJR 1300 AS Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW K 1600 GT (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Aprilia Shiver 750 GT Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki GSX-R 600 (2011.) Megelli sport 125 R Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW S 1000 RR BMW G 650 GS (2011.) Honda CBR 125 R (2011.) Ducati 1198 SP (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CB 600 F/ABS (2011.) Gilera Runner 50 SP Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 KTM RC-8 R (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. KTM Duke 125 (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha FZ8/fazer 800 Honda VFR 1200 F Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Kawasaki KLR650 / R Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha TDM850 1996- MV Agusta F3 675 (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF 600 S Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) BMW R1200GS 2007 Triumph Daytona 675 R (2011.) Honda CBF125 Kawasaki W 800 (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) Yamaha FZ6 (S2) 2007- Suzuki GSR 750 (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Suzuki DL1000 V-Strom Triumph Tiger 800 (2011.) Yamaha FJR1300