Članak | Japanski rabljeni toureri do 3000 eura: Yamaha FJ 1200
Bavimo će se pomalo zaboravljenim, starijim motociklima koje u inozemstvu možete dobiti doslovce za šaku eura
O njezinoj pouzdanosti ne treba trošiti previše riječi, sve se manje-više zna. Uostalom, nije slučajno poznati hrvatski moto-avanturist Darko Labaš iz Varaždina upravo njezinu prethodnicu obujma 1100 ccm odabrao kao svoju vječnu suputnicu (u međuvremenu 'okrenula' milijun kilometara).
Uglađeno, jednoliko, energično - četverocilindarski zrakom hlađeni motor bez problema u petoj brzini rješava sve situacije na magistrali iznad brzine od 50 km/h. Reakcije pod opterećenjem su nepoznanica, razvoj snage za to vrijeme iznimno linearan. Zaštita od vjetra je odlična, baš kao i komfor, no s masom od 259 kg se neće baš svi jednako uspješno nositi. FJ 1200 nikada nije bio štedljivac, u što su se uvjerili i brojni vlasnici XJR-a ('posuđuje' njezin pogonski agregat). U prosjeku je to između šest i sedam litara na 100 km, no uz oštriju vožnju na autocesti prosjek se penje na osam do devet litara. Unatoč tome doseg je dostojan jednog tourera, jer je spremnik goriva obujma 22 litre.
Model 3CW (1988.-1990.) sa svojim 17-colnim prednjim kotačem i kočnicama preuzetima sa sportaša FZR 1000 među ljubiteljima FJ-a slovi kao najbolja kupnja, naravno ako je u solidnom stanju. U njemačkim oglasnicima pronašli smo nemali broj FJ-a za cijenu od 700 do 800 eura (1986.-1989.), dok su ogledni primjerci posljednje serije s ABS-om (1994.-1996., oko 50.000 km) oko 2000 eura. Trošarina na FJ 1200 - ako je mlađi od 30 godina - je između 400 i 550 eura. Većina je motocikala opremljena sustavom kofera i s gomilom dodatne opreme (grijane ručke, povišeni vjetrobran…), dok potrošni materijal (gume, lanac…) oscilira od motocikla do motocikla.
Tehnički podaci
Godina proizvodnje: 1986.-1996.
Obujam: 1188 ccm
Snaga: 125 KS pri 9000 o/min
Okretni moment: 93 Nm pri 6500 o/min
Masa s tekućinama: 259 kg
Gume: 120/70 VR17; 150/80 VR16
Spremnik goriva: 22 litre
Najviša brzina: 250 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h: 3,4 s
Potrošnja: 6,8 l/100 km
PLUS:
snažan i vrlo pouzdan motor
stabilna pri visokim brzinama
odličan doseg
dobre kočnice
komfor
MINUS:
visoka potrošnja
osjetne vibracije
mala mogućnost nagiba
loš izbor pneumatika (16-colna stražnja guma)
'koščat' mjenjač
Cijene potrošnog materijala
Ulje + filtar: 110 kn/l (Ipone 15W50) + 48 kn
Filtar zraka: 152 kn (Vicma)
Svjećice: 24 kn/kom (Denso)
Lanac i lančanici: 1285 kn (Afam)
Kočne pločice: 741 kn/set (Carbonne Lorraine)
Gume (set): 1943 kn (Dunlop Roadsmart/K700)
Zajednica | Komentari