motostop
motostop
2018-10-24 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: Arhiva MR
Bookmark and Share

Bavimo će se pomalo zaboravljenim, starijim motociklima koje u inozemstvu možete dobiti doslovce za šaku eura



O njezinoj pouzdanosti ne treba trošiti previše riječi, sve se manje-više zna. Uostalom, nije slučajno poznati hrvatski moto-avanturist Darko Labaš iz Varaždina upravo njezinu prethodnicu obujma 1100 ccm odabrao kao svoju vječnu suputnicu (u međuvremenu 'okrenula' milijun kilometara).

Uglađeno, jednoliko, energično - četverocilindarski zrakom hlađeni motor bez problema u petoj brzini rješava sve situacije na magistrali iznad brzine od 50 km/h. Reakcije pod opterećenjem su nepoznanica, razvoj snage za to vrijeme iznimno linearan. Zaštita od vjetra je odlična, baš kao i komfor, no s masom od 259 kg se neće baš svi jednako uspješno nositi. FJ 1200 nikada nije bio štedljivac, u što su se uvjerili i brojni vlasnici XJR-a ('posuđuje' njezin pogonski agregat). U prosjeku je to između šest i sedam litara na 100 km, no uz oštriju vožnju na autocesti prosjek se penje na osam do devet litara. Unatoč tome doseg je dostojan jednog tourera, jer je spremnik goriva obujma 22 litre.



Model 3CW (1988.-1990.) sa svojim 17-colnim prednjim kotačem i kočnicama preuzetima sa sportaša FZR 1000 među ljubiteljima FJ-a slovi kao najbolja kupnja, naravno ako je u solidnom stanju. U njemačkim oglasnicima pronašli smo nemali broj FJ-a za cijenu od 700 do 800 eura (1986.-1989.), dok su ogledni primjerci posljednje serije s ABS-om (1994.-1996., oko 50.000 km) oko 2000 eura. Trošarina na FJ 1200 - ako je mlađi od 30 godina - je između 400 i 550 eura. Većina je motocikala opremljena sustavom kofera i s gomilom dodatne opreme (grijane ručke, povišeni vjetrobran…), dok potrošni materijal (gume, lanac…) oscilira od motocikla do motocikla.

Tehnički podaci

Godina proizvodnje: 1986.-1996.
Obujam: 1188 ccm
Snaga: 125 KS pri 9000 o/min
Okretni moment: 93 Nm pri 6500 o/min
Masa s tekućinama: 259 kg
Gume: 120/70 VR17; 150/80 VR16
Spremnik goriva: 22 litre
Najviša brzina: 250 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h: 3,4 s
Potrošnja: 6,8 l/100 km

PLUS:
snažan i vrlo pouzdan motor
stabilna pri visokim brzinama
odličan doseg
dobre kočnice
komfor

MINUS:
visoka potrošnja
osjetne vibracije
mala mogućnost nagiba
loš izbor pneumatika (16-colna stražnja guma)
'koščat' mjenjač



Cijene potrošnog materijala
Ulje + filtar: 110 kn/l (Ipone 15W50) + 48 kn
Filtar zraka: 152 kn (Vicma)
Svjećice: 24 kn/kom (Denso)
Lanac i lančanici: 1285 kn (Afam)
Kočne pločice: 741 kn/set (Carbonne Lorraine)
Gume (set): 1943 kn (Dunlop Roadsmart/K700)





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Honda CB 1000 R Yamaha T-max 500 Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha V-max Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Gilera GP800 Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp Piaggio beverly tourer 300ie BMW K 1600 GTL (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Yamaha FZ1 Fazer BMW R 1200 R/Classic (2011.) Vespa PX 125/150 (2011.) Ducati Diavel (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Suzuki GSX-R 1000 2009 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Aprilia RS 125 Honda CBF 600 N Kawasaki ZX-10R (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Yamaha YZF-R125 Kawasaki Ninja 250 R Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Suzuki GSF1250 S ABS bandit Suzuki SFV650 Gladius 2009 KTM 690 Duke Aprilia Shiver 750 GT Megelli sport 125 R Yamaha XT660X Kawasaki VN 900 Classic BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS BMW G 650 GS (2011.) BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Ducati 1198 SP (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Honda CB 600 F/ABS (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Kawasaki KLR650 / R KTM Duke 125 (2011.) Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia RSV 4 R Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) BMW K 1300 GT 2009 Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Yamaha TDM850 1996- MV Agusta F3 675 (2011.) Kawasaki Z 750 R (2011.) Hyosung GT 250 R Gilera Nexus 300 i.e. Honda CB600F Hornet 2007- Honda VFR 800 2003- Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Honda CBF125 Triumph Daytona 675 R (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) BMW R1200GS 2007 Honda CBR 250 R (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Ural 750 (2003) Honda VFR 1200 F Yamaha SR125 1997- Honda CBF 600 S Yamaha YZF-R6 2006-2007 Triumph Tiger 800 (2011.) Triumph Speed Triple (2011.) Triumph Tiger 800 XC (2011.) Kawasaki VN 1700 Voyager Custom (2011.) Yamaha FZ6 (S2) 2007- Honda SW-T 600 (2011.) Ducati 848 evo (2011.)