Motorevija
PRETRAGA
2018-10-24 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: Arhiva MR
Bookmark and Share

Bavimo će se pomalo zaboravljenim, starijim motociklima koje u inozemstvu možete dobiti doslovce za šaku eura



O njezinoj pouzdanosti ne treba trošiti previše riječi, sve se manje-više zna. Uostalom, nije slučajno poznati hrvatski moto-avanturist Darko Labaš iz Varaždina upravo njezinu prethodnicu obujma 1100 ccm odabrao kao svoju vječnu suputnicu (u međuvremenu 'okrenula' milijun kilometara).

Uglađeno, jednoliko, energično - četverocilindarski zrakom hlađeni motor bez problema u petoj brzini rješava sve situacije na magistrali iznad brzine od 50 km/h. Reakcije pod opterećenjem su nepoznanica, razvoj snage za to vrijeme iznimno linearan. Zaštita od vjetra je odlična, baš kao i komfor, no s masom od 259 kg se neće baš svi jednako uspješno nositi. FJ 1200 nikada nije bio štedljivac, u što su se uvjerili i brojni vlasnici XJR-a ('posuđuje' njezin pogonski agregat). U prosjeku je to između šest i sedam litara na 100 km, no uz oštriju vožnju na autocesti prosjek se penje na osam do devet litara. Unatoč tome doseg je dostojan jednog tourera, jer je spremnik goriva obujma 22 litre.



Model 3CW (1988.-1990.) sa svojim 17-colnim prednjim kotačem i kočnicama preuzetima sa sportaša FZR 1000 među ljubiteljima FJ-a slovi kao najbolja kupnja, naravno ako je u solidnom stanju. U njemačkim oglasnicima pronašli smo nemali broj FJ-a za cijenu od 700 do 800 eura (1986.-1989.), dok su ogledni primjerci posljednje serije s ABS-om (1994.-1996., oko 50.000 km) oko 2000 eura. Trošarina na FJ 1200 - ako je mlađi od 30 godina - je između 400 i 550 eura. Većina je motocikala opremljena sustavom kofera i s gomilom dodatne opreme (grijane ručke, povišeni vjetrobran…), dok potrošni materijal (gume, lanac…) oscilira od motocikla do motocikla.

Tehnički podaci

Godina proizvodnje: 1986.-1996.
Obujam: 1188 ccm
Snaga: 125 KS pri 9000 o/min
Okretni moment: 93 Nm pri 6500 o/min
Masa s tekućinama: 259 kg
Gume: 120/70 VR17; 150/80 VR16
Spremnik goriva: 22 litre
Najviša brzina: 250 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h: 3,4 s
Potrošnja: 6,8 l/100 km

PLUS:
snažan i vrlo pouzdan motor
stabilna pri visokim brzinama
odličan doseg
dobre kočnice
komfor

MINUS:
visoka potrošnja
osjetne vibracije
mala mogućnost nagiba
loš izbor pneumatika (16-colna stražnja guma)
'koščat' mjenjač



Cijene potrošnog materijala
Ulje + filtar: 110 kn/l (Ipone 15W50) + 48 kn
Filtar zraka: 152 kn (Vicma)
Svjećice: 24 kn/kom (Denso)
Lanac i lančanici: 1285 kn (Afam)
Kočne pločice: 741 kn/set (Carbonne Lorraine)
Gume (set): 1943 kn (Dunlop Roadsmart/K700)





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda CB 1000 R Honda VT 750 C shadow Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Gilera GP800 Yamaha YZF-R1 2009 Yamaha V-max Honda CBR 600 F (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Yamaha XJ6 (2010.) Yamaha XT660X Suzuki GSX-R 1000 2009 KTM 690 Duke Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Honda Crossrunner (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki ZX-10R (2011.) Kawasaki VN 900 Classic Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Gilera Runner 50 SP Suzuki SFV650 Gladius 2009 Honda VT 750 Shadow Spirit Aprilia Shiver 750 GT Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Megelli sport 125 R BMW S 1000 RR BMW G 650 GS (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Yamaha YZF-R6 2006-2007 Honda CBR 125 R (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. BMW K 1300 GT 2009 Honda CB 600 F/ABS (2011.) Ducati 1198 SP (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- KTM RC-8 R (2011.) Honda VFR 1200 F KTM Duke 125 (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Suzuki DL1000 V-Strom Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Honda CBF 600 S Kawasaki Z 750 R (2011.) MV Agusta F3 675 (2011.) Kawasaki KLR650 / R Yamaha TDM850 1996- Hyosung GT 250 R BMW R1200GS 2007 Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Yamaha FZ6 (S2) 2007- Kawasaki W 800 (2011.) Honda CBF125 Suzuki GSR 750 (2011.) Yamaha FJR1300 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Triumph Tiger 800 (2011.)