Motorevija
PRETRAGA
2019-11-29 , Autor: Mirko Ukas, Slike: Mirko Ukas
Bookmark and Share

Dinara - vječna inspiracija dalmatinskog kraja mnogim planinarima, avanturistima, ali i motoristima. Prepuna života, a opet dovoljno divlja, s pejzažima sličnim svemirskim krajolicima



Ceste prema Dinari idealne su za touring s motorima, pogotovo prvi dio do rijeke Rude, kao i dio skretanja na branu Peruča. Vijugave su, s vrlo malim intenzitetom prometa, pa se može uživati u prekrasnim pogledima na prirodu. Ovisno o ruti kojom se krene iz Splita, na obroncima Dinare i visoravnima možete biti za otprilike sat vremena. Dinara je stoga idealna za dnevni bijeg, ono što u Dalmaciji zovemo 'odmor mozga'.

Vrijeme – idealno. Rana jesen kada inče u Splitu i dalje prevladavaju visoke temperature, znači da na Dinari i okolnim mjestima nije 'za umrit'. U motorističkoj opremi vožnja je bila ugodna budući da nas je sunce pratilo cijelim putem. Krenuli smo iz Splita s tri motora: BMW 1250 GS Adventure, BMW 1200 GS i Suzuki V-Strom 650. Željeli smo laganu rutu, cruising vožnju s dovoljno mjesta za odmor i stajanje što je značilo da na Dinaru ovaj put dolazimo više kao turisti, a ne stari znanci.



Iz Splita smo krenuli prema Kamenskome preko D1 u smjeru Trilja kada smo otišli u pravcu Voštana cestom 220, iz Voštana smo otišli na izvor rijeke Rude gdje smo napravili prvu pauzu. S izvora Rude preko Otoka otišli smo za Vrdovo gdje se nalazi jedna od najljepših visoravni u ovome kraju. S moto gledišta vrlo je interesantna budući da nije previše zahtjevna, a pruža ugodnu, pitomu vožnju s tonama prašine. S Vrdova smo se spustili u Sinj i nazad u Split. Ukupno 150 kilometara vožnje.



Vožnja do Kamenskog je vožnja lokalnim cestama, za motore ovog tipa nimalo zahtjevna. S tog gledišta Voštane, odnosno izvor rijeke Rude koji se nalazi na nadmorskoj visini od 350 m, u širem predgorju Kamešnice logičan je izbor našeg prvog odmarališta. Parkiramo blizu stare mlinice i gasimo motore. Dočekuju nas stara mlinica, livada i roštilj. Idealno dnevni izlet ili dulju pauzu. Iako stoljetni mlin u kamenu odavno nije u uporabi, slapište pored njega prizor je koji oduzima dah. Simbioza vode i kamena. Odlučujemo se prošetati i uživati u prekrasnoj slici koju nam pruža priroda.



Kao i Dinara, izvor rijeke Rude zaštićeno je područje, a obuhvaća izvorišno jezero i kanjon gornjeg toka rijeke do ostatka stare mlinice. Budući da je Ruda prepoznata i kao stanište nekih ugroženih i endemičnih vrsta riba i rakova na osjetljivom području ove rijeke zbog očuvanja tih vrsta sportsko-rekreacijski ribolov je zabranjen. Unatoč ambijentu koji je stvoren za opuštanje uz smirujuće zvukove rijeke, ovog puta odluka je pala da lokalnu hranu probamo u restoranu Kennedy u Hrvacama. Foto dokumentaciju ovog dijela izleta namjerno izostavljamo, ali restoran svakako preporučujemo kao mjesto gdje se mogu probati lokalni specijaliteti, u domaćoj atmosferi.




Nakon Rude uputili smo se preko Otoka na Vrdovo. Ravno Vrdovo je visoravan koja se nalazi između planine Dinare i planine Kamešnice, nadmorske visine preko 900 metara. Ta visoravan idealna je za makadamsku vožnju. Put po visoravni zapravo vodi do jednog od najpoznatijih planinarskih domova na Dinari PD Sveti Jakov. Prvi dio puta najvećim dijelom je asfaltiran do izlaska na visoravan. Cesta se ovdje lagano sužava što nam govori da je izlazak na visoravan blizu. Prepuštamo se krajoliku i uživamo dizati prašinu. Kada smo došli na vrh prijevoja prestaje asfaltirana cesta i ostatak vozimo po blagom makadamu. Ravnica i predivna priroda svugdje oko nas. Bez stabala, samo makije i ta makadamska cesta. Kao da smo u drugoj državi!



Od početka visoravni do PD Sveti Jakov vodi odlična makadamska cesta u dužini od 4700 m. Na prostoru visoravni nalaze se dva planinarska dom i to: Vrdovo i Moj Mir. Do PD Sveti Jakov na križanju putova kada smjerokaz upućuje na skretanje desno za Vrdovo treba nastaviti ravno. Dom je otvoren svima uz prethodnu najavu.



Kako se dan bližio kraju tako smo i mi svoj put privodili blizini kuće. Iz Gornjeg Bitelića uputili smo se prema Potravlju i Sinju. Nekih 15-ak kilometara možete odraditi preko D1 ili preko D219. Mi smo izabrali prijelaz preko brane Peruča. Pogled je spektakularan posebice za bistrog i sunčanog dana kakav je bio naš. Zapravo smo se iznenadili da je brana otvorena za prelazak. Poslije toga je uslijedio put kroz stara sela i suhozide dok nismo došli na dio penjanja i predivnih serpentina s pogledom koji je pucao na cijelu dolinu. S Peruče odlazimo za Sinj i Brnaze te nakon ukupno 150 kilometara stižemo kući. Gasimo motore i planiramo idući izlet na dva kotača.

Sadržaj realiziran u suradnji s Rent-a-GS





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda CB 1000 R Honda VT 750 C shadow Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Gilera GP800 Yamaha YZF-R1 2009 Yamaha V-max Honda CBR 600 F (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Yamaha XJ6 (2010.) Yamaha XT660X Suzuki GSX-R 1000 2009 KTM 690 Duke Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Honda Crossrunner (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Yamaha YZF-R125 Aprilia RS4 125 (2011.) Honda CBF 600 N Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki ZX-10R (2011.) Kawasaki VN 900 Classic Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Gilera Runner 50 SP Suzuki SFV650 Gladius 2009 Honda VT 750 Shadow Spirit Aprilia Shiver 750 GT Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Megelli sport 125 R BMW S 1000 RR BMW G 650 GS (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Yamaha YZF-R6 2006-2007 Honda CBR 125 R (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. BMW K 1300 GT 2009 Honda CB 600 F/ABS (2011.) Ducati 1198 SP (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- KTM RC-8 R (2011.) Honda VFR 1200 F KTM Duke 125 (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Suzuki DL1000 V-Strom Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Honda CBF 600 S Kawasaki Z 750 R (2011.) MV Agusta F3 675 (2011.) Kawasaki KLR650 / R Yamaha TDM850 1996- Hyosung GT 250 R BMW R1200GS 2007 Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Yamaha FZ6 (S2) 2007- Kawasaki W 800 (2011.) Honda CBF125 Suzuki GSR 750 (2011.) Yamaha FJR1300 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Triumph Tiger 800 (2011.)