Motorevija
PRETRAGA
2011-07-06 , Autor: Ivan Tomšić, Slike: Razni izvori, video Youtube
Bookmark and Share

Izgledalo je kao da će Stoner na Mugellu odnijeti još jednu premoćnu pobjedu. A onda se umiješao grip i stvar je u svoje ruke uzeo Lorenzo

Podsjetnik na prošlu utrku i prvu pobjedu Bena Spiesa - Assen






Mugello, srce Italije, domaća staza za Ducati - prvi, dugo očekivani nastup Valentina Rossija i ducatija na ovoj epskoj strazi. Oči cijele Italije gledaju samo jednoga - VR46. Rossi je za ovaj nastup opet priredio novi dizajn kacige, ovoga puta kao motiv dominira njegovo oko. Podsjetnik na prošlogodišnji teški pad te pouku koju je izvukao iz njega da mora biti oprezan. Rossi je pobjeđivao na Mugellu od 2002. do 2008.godine, ali ovoga puta u utrku ulazi sa saznanjem da je pobjeda samo san. Saga s crvenim vragom ne prestaje. Iako koristi novi desmo GP11.1 - ili bolje rečeno GP12 za iduću godinu sa srcem od 800ccm - pomaka nema. Timski kolega Nicky Hayden je cijeloga vikenda bio brži na standardnome GP11. Rossijev zaostatak nakon kvalifikacija iznosi nešto manje od dvije sekunde! Ovoga vikenda Rossi je nastupao bez svoga "mozga" Jeremyja Burgessa. Australac je bio odstutan zbog privatnih problema.

Talijansko ludilo za VR46

Mugello je Ducatijeva testna staza pa su svi bili u nadi da ovdje 'crveni' mora biti konkurentan, ali i svjesni da je miljama daleko od jurećih hondi.
Na vrhu opet isti glumci - Casey Stoner, Marco Simoncelli, Jorge Lorenzo, Andrea Doviziso i teksaški jureći laktovi Bena Spiesa. Bilo je očekivano da će ovoga vikenda pasti rekord staze jer je Mugello dobio novi asfalt. Ovoga vikenda vratio nam se i Španjolac Dani Pedrosa.

Povratak Pedrose

Najzanimljiviji je bio prvi susret Pedrose i Simoncellija kada je Sic pružio ruku Daniju ne bi li se rukovao, ali je Španjolac hladno odbio. Sve se nastavilo na press konferenciji kad je Dani komentirao da Simoncelli ima glavu samo za frizuru! No, nije Dani jedini koji se osvrnuo na Simoncellija. Jorge Lorenzo je izjavio da Sic mora početi razmišljati i prestati misliti da igra playstation. Opet je bilo samo 16 vozača na gridu jer domaćin Loris Capirossi nije nastupio zbog ozljede koju je zadobio na Assenu.

Na treningu opet nedostižan Casey Stoner. Australac juri ka petom BMW-u koji se dodjeljuje na kraju godine vozaču koji je ukupno najbolji na kvalifikacijama tijekom cijele sezone.


Rezultati kvalifikacija:

 
1. Casey Stoner AUS Repsol Honda 1’48,034
2. Ben Spies SAD Yamaha Factory Racing 1’48,479
3. Marco Simoncelli ITA San Carlo Honda Gresini 1’48,485
4. Andrea Dovizioso ITA Repsol Honda 1’48,694
5. Jorge Lorenzo ŠPA Yamaha Factory Racing 1’48,756
6. Colin Edwards SAD Monster Yamaha Tech 3 1’48,974
7. Cal Crutchlow VBR Monster Yamaha Tech 3 1’49,021
8. Dani Pedrosa ŠPA Repsol Honda 1’49,398
9. Nicky Hayden SAD Ducati Marlboro 1’49,509
10. Hector Barbera ŠPA Mapfre Aspar 1’49,663
11. Karel Abraham ČEŠ Cardion AB Motoracing 1’49,678
12. Valentino Rossi ITA Ducati Marlboro 1’49,902
13. Hiroshi Aoyama JAP San Carlo Honda Gresini 1’50,156
14. Alvaro Bautista ŠPA Rizla Suzuki 1’50,460
15. Randy de Puniet FRA Pramac Racing 1’50,651
16. Toni Elias ŠPA LCR Honda 1’50,742

Prizor prije utrke bio je nevjerojatan - cijela Italija na nogama, Ducatijeva tribina s velikim bannerom Rossija na ducatiju, žuto-crvene zastavice 46 u svakom kadru.
No, Rossi je imao težak zadatak. Startao je tek sa 12. mjesta, a uvjeti na stazi bili su kakvih nije bilo cijeloga vikenda. Temperatura zraka oko 30 stupnjeva Celzija, a podloge preko 50 stupnjeva. Gotovo su svi bili sigurni da će Stoner i honda nestati na horizontu. Na treningu je oborio rekord staze na starom setu guma s kojim je odvozio više od deset krugova te je na presici izjavio da ima još prostora za poboljšanje.

83.750 gledatelja i milijuni ispred malih ekrana čekali su start. Najbolje je krenuo Stoner koji je iskoristio najbolju startnu poziciju, a pratili su ga Lorenzo, Spies i Dovizioso. VR46 je zaspao na startu, u prvom zavoju bio je posljednji, da bi do sredine kruga uspio doći do 13. mjesta. Sam start je prošao bez incidenata.

Naprijed Stoner odmah pokazuje tko je gazda i vozi prvi krug sekundu brže od ostalih vozača. Kočenje nakon ekstremno duge startno-ciljne ravnine bilo je kobno za Nickyja Haydena. Otišao je preduboko na kočenju te završio pored staze. Uspio se vratiti, ali na posljednje mjesto. U utrku je dobro krenuo Alvaro Bautista na suzukiju, krajem prvoga kruga držao je sedmo mjesto, krenuo za Colinom Edwardsom koji je imao oko sekundu zaostatka za Benom Spiesom.
Rossi je vodio borbu u sredini grida s Barberom na privatnom ducatiju, te je sredinom trećeg kruga dvojac sustigao Cala Crutchlowa i nastavio borbu za šesto mjesto.

Na čelu utrke Stoner je nanizao nekoliko superbrzih krugova i povećao razmak za dvojcem Dovizioso - Lorenzo. Sredinom utrke, u 11. krugu, Lorenzo kreće u lov, prolazi Dovija te vraća drugo mjesto. U isto vrijeme proradila je i druga yamaha, ona Bena Spiesa. Elbowz je nanizao par sprint krugova i sustigao Marca Simoncellija. Kada su svi pomislili da Stoner krstari do pobjede, iza njega gladan Lorenzo podiže tempo te progoni vodećeg Stonera. Sedam krugova prije kraja Lorenzo je smanjio zaostatak na ispod jedne sekunde. Idući krug napravio je rekord staze - 1’48,402 - i u brišućem letu prošao Stonera. Odmah je bilo očito da Casey nema odgovor na tempo Španjolca. Iza vodećeg dvojca opasno se približavao domaćin Dovizioso, koji je u svakom sektoru skidao nekoliko desetinki timskom kolegi Stoneru. Dok se borba za četvrto mjesto zahuktaval, iz zavoja u zavoj obilzili su se Spies i Simoncelli.

Sic opet daleko od postolja

Ulazimo u zadnji krug: prvak Lorenzo je napravio sigurnu prednost u odnosu na Hondin dvojac, dok Dovi hrabrim kočenjem prolazi Stonera nakon ciljne ravnine. Stoner pokušava držati priključak s Dovijem, ali nije imao odgovor na domaćina. Ciljem kao pobjednik maestralno prolazi Jorge Lorenzo, drugo mjesto osvaja Andrea Dovizioso, a Casey Stoner se morao zadovoljiti trećim mjestom. Za četvrto se mjesto lavovska borba vodila između Spiesa i Sica. Kroz cilj četvrti prolazi Spies. Za Valentina Rossija samo šesto mjesto i vikend za zaborav…

Lorenzo uzvraća udarac konkurenciji

Rezultati utrke:
 
1. Jorge Lorenzo ŠPA Yamaha Factory Racing 41’50,089
2. Andrea Dovizioso ITA Repsol Honda 41’51,086
3. Casey Stoner AUS Repsol Honda 41’51,232
4. Ben Spies SAD Yamaha Factory Racing 41’59,069
5. Marco Simoncelli ITA San Carlo Honda Gresini 41’59,165
6. Valentino Rossi ITA Ducati Marlboro 42’16,539
7. Hector Barbera ŠPA Mapfre Aspar 42’18,834
8. Dani Pedrosa ŠPA Repsol Honda 42’22,132
9. Colin Edwards SAD Monster Yamaha Tech 3 42’23,510
10. Nicky Hayden SAD Ducati Marlboro 42’24,813
11. Hiroshi Aoyama JAP San Carlo Honda Gresini 42’27,448
12. Karel Abraham ČEŠ Cardion AB Motoracing 42’34,053
13. Alvaro Bautista ŠPA Rizla Suzuki 42’37,743
14. Randy de Puniet FRA Pramac Racing 42’38,929
15. Toni Elias ŠPA LCR Honda 43’05,288

Još jedan zanimljivi trkaći vikend je iza nas. Prvenstvo se pobjedom Lorenza zahuktava, a nastavak slijedi u Njemačkoj na stazi Sachsenring.

Rossi - Mugello







Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda CB 1000 R Honda VT 750 C shadow Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Gilera GP800 Yamaha YZF-R1 2009 Yamaha V-max Honda CBR 600 F (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Yamaha XJ6 (2010.) Yamaha XT660X Suzuki GSX-R 1000 2009 KTM 690 Duke Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Honda Crossrunner (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki ZX-10R (2011.) Kawasaki VN 900 Classic Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Gilera Runner 50 SP Suzuki SFV650 Gladius 2009 Honda VT 750 Shadow Spirit Aprilia Shiver 750 GT Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Megelli sport 125 R BMW S 1000 RR BMW G 650 GS (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Yamaha YZF-R6 2006-2007 Honda CBR 125 R (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. BMW K 1300 GT 2009 Honda CB 600 F/ABS (2011.) Ducati 1198 SP (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- KTM RC-8 R (2011.) Honda VFR 1200 F KTM Duke 125 (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Suzuki DL1000 V-Strom Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Honda CBF 600 S Kawasaki Z 750 R (2011.) MV Agusta F3 675 (2011.) Kawasaki KLR650 / R Yamaha TDM850 1996- Hyosung GT 250 R BMW R1200GS 2007 Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Yamaha FZ6 (S2) 2007- Kawasaki W 800 (2011.) Honda CBF125 Suzuki GSR 750 (2011.) Yamaha FJR1300 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Triumph Tiger 800 (2011.)