Motorevija
PRETRAGA
2009-05-14 , Autor: Danijel Puljek, Slike: Danijel Puljek
Bookmark and Share

Minijaturna širokokutna kamera pogodna za montažu na motocikl omogućuje lako dokumentiranje slika i video materijala iz vožnje



Budući da već dulje vrijeme na youtubeu te drugim internetskim stranicama – pristisnemo li virtualnu tipku play – gledamo video uratke upravo takvih minijaturnih kamera, odlučili smo isprobati što nudi model hero gopro koji je dostupan na našem tržištu. Naime, širokokutna kamera-fotoaparat nije namijenjena samo motociklistima, već i svima drugima koji žele dokumentirati svoje aktivnosti, a zahvaljujući vodonepropusnom kućištu može se koristiti i pod vodom. Uz to, kamera je kompatibilna s Windowsovim operativnim sustavima, a s računalom se spaja jednostavno, preko USB-kabla.



Budući da dosad nismo bili u prilici iskušati nešto slično, ustvari nam nije padala napamet ideja kako bi snimljeni materijal trebao izgledati, pa nam nije preostalo ništa drugo negoli isprobati sve modove rada kojih, usput rečeno, ima poprilično te smo na koncu utvrdili ono što je nama motociklistima najvažnije – neovisno o tome je li kamera pričvršćena na kacigu ili oplatu motocikla, na fotografijama i videu se ne vide vibracije. Također, zahvaljujući visokoj brzini okidanja slike su uzorno čiste, no istodobno i „zamrznute“ te im pomalo nedostaje dojma akcije. Osim toga, širokokutna leća od 170 stupnjeva hvata sasvim dovoljno prostora oko vas pa – montirate li kameru pravilno na motocikl – možete snimiti gotovo panoramske slike vožnje. Da bi se montaža mogla obaviti na gotovo svim podlogama, uz kameru dolazi cijeli niz raznoraznih nosača koji se mogu – ili trajno zalijepiti na kacigu ili motocikl, ili uz pomoć vakuum prihvata postaviti na željeno mjesto. Također, kamera može snimiti i zvuk, i to poprilično realno, iako postoji osjetna razlika u kvaliteti zvuka pri snimanju u zatvorenom prostoru poput kokpita automobila te vanjskog snimanja na motociklu kada je udio šumova u zapisu veći. U svakom slučaju, za amaterske slike i video, mogućnosti je više no dovoljno, a valja svakako pohvaliti i memorijski prostor koji u standardnoj inačici čini memorijska kartica SD kapaciteta dva megabajta. Memorijski prostor je sasvim dovoljan za jedan intenzivan dan na cesti, a dvije obične baterije AAA izdržavaju i dulje od jednog punjenja kartice što ukazuje na ekonomičnost kamere. Sve u svemu, svi koji se ne žele samo sjećati lijepih trenutaka na motociklu, već ih žele i dokumentirati, odsad to mogu učiniti i u vlastitoj režiji.



Modovi rada

Video mod – omogućuje snimanje video materijala u formatu 512x384 u trajanju od 56 minuta kod spremanja na memorijsku karticu od dva megabajta

Foto mod – klasično slikanje pojedinačne fotografije rezolucije 5 MP (2592x1944)

Foto svake dvije sekunde (pet sekundi) – automatsko slikanje jedne fotografije svake dvije sekunde, ukupno 1940 fotografija uz memorijsku karticu od dva megabajta. U ovom se modu mogu promijeniti postavke i slikati pojedinačna fotografija svakih pet sekundi

Foto mod „rafalno“ – slikanje tri fotografije u istoj sekvenci

Tajmer foto mod – slikanje pojedinačne fotografije svakih 10 sekundi

Cijena: 1940 kuna, uvoznik Motormania





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda CB 1000 R Honda VT 750 C shadow Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Gilera GP800 Yamaha YZF-R1 2009 Yamaha V-max Honda CBR 600 F (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Yamaha XJ6 (2010.) Yamaha XT660X Suzuki GSX-R 1000 2009 KTM 690 Duke Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Honda Crossrunner (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki ZX-10R (2011.) Kawasaki VN 900 Classic Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Gilera Runner 50 SP Suzuki SFV650 Gladius 2009 Honda VT 750 Shadow Spirit Aprilia Shiver 750 GT Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Megelli sport 125 R BMW S 1000 RR BMW G 650 GS (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Yamaha YZF-R6 2006-2007 Honda CBR 125 R (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. BMW K 1300 GT 2009 Honda CB 600 F/ABS (2011.) Ducati 1198 SP (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- KTM RC-8 R (2011.) Honda VFR 1200 F KTM Duke 125 (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Suzuki DL1000 V-Strom Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Honda CBF 600 S Kawasaki Z 750 R (2011.) MV Agusta F3 675 (2011.) Kawasaki KLR650 / R Yamaha TDM850 1996- Hyosung GT 250 R BMW R1200GS 2007 Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Yamaha FZ6 (S2) 2007- Kawasaki W 800 (2011.) Honda CBF125 Suzuki GSR 750 (2011.) Yamaha FJR1300 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Triumph Tiger 800 (2011.)