Motorevija
PRETRAGA
2011-05-10 , Autor: Ivan Tomšić, Slike: Razni izvori, video Youtube
Bookmark and Share

Tijekom utrke u Monzi sve je iznenadio novajlija u klasi superbike, Irac Eugene Laverty na yamahi.

Ukoliko ste propustili prve tri utrke klase superbike, kliknite na link:




Eugene Laverty u lovu na prvu SBK-pobjedu

Parabolica, Curve Grande, Ascari - dio su posebne priče zvane Hram brzine, Monza: 5777 metara dužine s pet lijevih i osam desnih zavoja. Ciljna ravnina dužine je 1195 metara, prosječna brzina kruga veća od 200 km/h.

Na sam spomen Monze prvo što pada na pamet je Biaggi i ultrabrza aprilia. Prošle godine su bili nedostižni te su pomeli konkurenciju dvostrukom pobjedom.
Ove godine ekipa Aprilije se posebno pripremala za Monzu, ali rezultati su blijeda slika u odnosu na prošlu godinu. Sve je iznenadio novajlija u klasi superbike, Irac Eugene Laverty na yamahi. Laverty je odvezao dvije prvoklasne utrke te ostvario dvostruku pobjedu na domaćem terenu za ekipu Yamaha World Superbike. Naime, tvornica se nalazi u neposrednoj blizini staze.

Joker vikenda - Laverty - iznenadio je sve. Prijelaz sa supersport-motocikla na superbike prošao je savršeno, jako brzo se "stopio" s yamahom, što kombinirano s atraktivnim stilom vožnje iz klase 250 GP znači uspjeh, ali opet i veliko iznenađenje s obzirom da je glavni favorit za pobjedu bio aktualni prvak Max Biaggi.

Vodeći u prvenstvu Checa znao je da će u Monzi imati problema s manjkom maksimalne brzine ducatija, a cilj je bio skupiti što više bodova i umanjiti štetu.
Slobodnim i kvalifikacijskim treninzima su dominirali Biaggi, Haslam, Rea i Corser.

Max Biaggi u pohodu na novi rekord staze

Subotnji Superpole osvojio je Rimski imperator Max Biaggi te ujedno postavio novi rekord staze s vremenom 1'41,745. Prosječna brzina kruga bila je 204,4 km/h, maksimalna brzina 335 km/h.


Poredak vozača nakon Superpola:

1. Max Biaggi ITA Aprilia Alitalia Racing RSV-4 1‘41,745
2. Eugene Laverty IRS Yamaha WSBK YZF R1 1’42,393
3. Jonathan Rea VBR Castrol Honda CBR1000RR 1’42,614
4. Troy Corser AUS BMW Motorrad S1000RR 1’42,688
5. Marco Melandri ITA Yamaha WSBK YZF R1 1’42,714
6. Leon Haslam VBR BMW Motorrad S1000RR 1’42,723
7. Michel Fabrizio ITA Suzuki Alstare GSX-R1000 1’42,954
8. Noriyuki Haga JAP PATA Aprilia RSV-4 1’43,043
9. Ayrton Badovini ITA BMW Italia S1000RR 1’42,886
10. Leon Camier VBR Aprilia Alitalia Racing RSV-4 1’42,995
11. Carlos Checa ŠPA Althea Ducati 1098R 1’43,116
12. Sylvain Guintoli FRA Effenbert Liberty Ducati 1098R 1’43,146
13. Joan Lascorz ŠPA Kawasaki Racing ZX-10R 1’43,090
14. Tom Sykes VBR Kawasaki RTS ZX-10R 1’43,437
15. Jakub Smrz ČEŠ Effenbert Liberty Ducati 1098R 1’43,993
16. Maxime Berger FRA Supersonic Ducati 1098R 1’44,005
17. Ruben Xaus ŠPA Castrol Honda CBR1000RR 1’44,216
18. Roberto Rolfo ITA Pedercini Kawasaki ZX-10R 1’44,515
19. James Toseland VBR BMW Italia S1000RR 1’44,989
20. Mark Aitchison AUS Pedercini Kawasaki ZX-10R 1’45,022
21. Fabrizio Lai ITA Echo CRS Honda CBR1000RR 1’45,739
22. Chris Vermeulen AUS Kawasaki RTS ZX-10R bez vremena

Superpole:




Intervju s pobjednikom Superpolea Maxom Biaggijem




Australac Vermeulen i dalje muku muči s koljenom koje mu konstantno stvara probleme nakon par odvezenih krugova te je upitno hoće li ikada vratiti nekadašnju formu. Pored toga, ekipu Kawasakija zadesila je afera oko švercanja droge na što se gazda tima Paul Bird ograđuje te tvrdi da je sve podmetnuto od strane bande u Nizozemskoj. Četiri člana ekipe su saslušana te puštena na slobodu.
Već na Superpoleu Laverty je dokazao da je blizu Maxa i da može konkurirati za pobjedu, ali trening i jedan brzi krug ne znače ništa kada se u nedjelju ugase svjetla na semaforima i utrka krene.


Prva utrka klase superbike

Eugene Laverty

Svi su očekivali laganu pobjedu prvaka Biaggija - tako je i izgledalo na početku prve utrke - ali netko je imao druge planove. Ako želite pobijediti Biaggija, morate mu uzdrmati i poremetiti njegov tempo što su Laverty, Corser i Haslam i učinili. Najbolje je startao iskusni Australac, ali nedugo nakon prvoga kruga gubi vodstvo te pada na peto mjesto. Nakon drugoga kruga na čelo utrke izbija mladi Irac Laverty, a prate ga Biaggi, Haslam i Melandri .Borba je bila fantastična, s jako puno pretjecanja i kasnih kočenja što je totalno poremetilo ritam Biaggija koji je učestalo griješio te gubio priključak s vodećim Lavertyjem. Sve što je Max izgubio greškama na kočenjima olako je nadoknađivao na ravninama kada je prolazio pored Haslama i Melandrija kao da stoje. Laverty je imao fantastičan tempo tijekom cijele utrke, a pogreške Biaggija su mu omogućile da na kraju dođe do svoje prve pobjede u klasi superbike.

Noriyuki Haga je dobio kaznu prolaska kroz boks jer je presjekao šikanu, što je uništilo mogućnost za dobar rezultat. Vodeći u prvenstvu Španjolac Carlos Checa se tijekom cijele utrke borio za sedmo, osmo mjesto što je i bilo za očekivati, s obzirom na manjak krajnje brzine ducatija.
Najbrži krug utrke zabilježio je Michel Fabrizio na suzukiju s vremenom 1'43,275.

Video prve utrke:




Intervju s pobjednikom prve utrke Eugeneom Lavertyjem:




Poredak vozača nakon prve utrke:

Postolje prva utrka

1. Eugene Laverty IRS Yamaha WSBK YZF R1 31’09,584
2. Max Biaggi ITA Aprilia Alitalia Racing RSV-4 +1,575
3. Leon Haslam VBR BMW Motorrad S1000RR +3,078
4. Marco Melandri ITA Yamaha WSBK YZF R1 +3,255
5. Michel Fabrizio ITA Suzuki Alstare GSX-R1000 +11,812
6. Jonathan Rea VBR Castrol Honda CBR1000RR +12,371
7. Troy Corser AUS BMW Motorrad S1000RR +13,280
8. Leon Camier VBR Aprilia Alitalia Racing RSV-4 +17,419
9. Carlos Checa ŠPA Althea Ducati 1098R +17,569
10. Jakub Smrz ČEŠ Effenbert Liberty Ducati 1098R +18,420
11. Ayrton Badovini ITA BMW Italia S1000RR +20,031
12. Sylvain Guintoli FRA Effenbert Liberty Ducati 1098R +20,405
13. Tom Sykes VBR Kawasaki RTS ZX-10R +26,693
14. Maxime Berger FRA Supersonic Ducati 1098R +38,429
15. Ruben Xaus ŠPA Castrol Honda CBR1000RR +40,164
16. Noriyuki Haga JAP PATA Aprilia RSV-4 +49,081
17. Mark Aitchison AUS Pedercini Kawasaki ZX-10R +57,930
18. Fabrizio Lai ITA Echo CRS Honda CBR1000RR +1’03,039


Druga utrka klase superbike

Biaggi - pravac Parabolica

Rimski imperator je izgubio prvu bitku, ali je zato odlučio uzvratiti u drugoj. Biaggi je krenuo fantastično, odlučno, te od prvog kruga nameće svoj tempo koji je sličio na predstavu od prošle godine.
Prva šikana je uvijek bila problem prilikom starta utrke u Monzi, a tako je bilo i ovaj put u drugoj utrci - pad Haslama, Reae i Smrza.

Pobjednik prve utrke Laverty je izgubio priključak s vodećima prilikom pada trojca u prvom zavoju te je nakon prvoga kruga držao deveto mjesto. No, Irac ubrzo hvata ritam te se borbeno probija kroz grid. Odlično je krenuo i "privatnik" Haga. Nakon prvog kruga nalazio se na trećem mjestu. Leon Camier se unutar par krugova probio do drugog mjesta, ali pada u sedmom krugu kada gubi prednji kraj motocikla. Treba spomenuti Michela Fabrizia, jedinog suzukijevog vozača, koji je cijeli vikend hrabro vozio te je vodio borbu s bivšim timskim kolegom Hagom za vrijeme cijele utrke, da bi na kraju osvojio fantastično treće mjesto.

Vodeći Biaggi je napravio ogromnu prednost u odnosu na ostatak vozača koja je u 12. krugu iznosila preko pet sekundi, ali onda velika pogreška - odlazi duboko na kočenju te siječe prvi zavoj. U idućem krugu suci mu daju signal da mora proći kroz boks kao kaznu zato što je sjekao šikanu. Biaggi vidno frustriran ulazi u boks te gubi vodeću poziciju. Pri izlasku iz boksa vraća se na 11. mjesto. Za vodstvo se bore timski kolege Melandri i Laverty. Moglo se uočiti da je Melandrijeva yamaha nemirna te da je puno više istrošio pneumatike. Odluka je pala u zadnjem zavoju prije izlaska na ciljnu ravninu - Parabolicu. Melandri odlazi previše duboko na kočenju što omogućuje Lavertyu da prođe i osvoji svoju drugu pobjedu u karijeri i dvostruku pobjedu vikenda. Treće mjesto osvaja Talijan Fabrizio, dok Biaggi prolazi ciljem na osmom mjestu.

Najbrži krug utrke pripada Biaggiju s vremenom 1'43,023.


Video druge utrke:





Intervju s pobjednikom druge utrke - Eugene Laverty:




Poredak vozača nakon druge utrke:


Pobjednički trojac nakon druge utrke.jpg

1. Eugene Laverty IRS Yamaha WSBK YZF R1 31’19,948
2. Marco Melandri ITA Yamaha WSBK YZF R1 +0,327
3. Michel Fabrizio ITA Suzuki Alstare GSX-R1000 +2,466
4. Noriyuki Haga JAP PATA Aprilia RSV-4 +2,583
5. Troy Corser AUS BMW Motorrad S1000RR +4,202
6. Ayrton Badovini ITA BMW Italia S1000RR +10,865
7. Sylvain Guintoli FRA Effenbert Liberty Ducati 1098R +11,038
8. Max Biaggi ITA Aprilia Alitalia Racing RSV-4 +18,724
9. Joan Lascorz ŠPA Kawasaki Racing ZX-10R +20,093
10. Carlos Checa ŠPA Althea Ducati 1098R +20,376
11. Tom Sykes VBR Kawasaki RTS ZX-10R +21,111
12. Ruben Xaus ŠPA Castrol Honda CBR1000RR +28,608
13. Roberto Rolfo ITA Pedercini Kawasaki ZX-10R +33,459
14. Mark Aitchison AUS Pedercini Kawasaki ZX-10R +42,810
15. Fabrizio Lai ITA Echo CRS Honda CBR1000RR +55,759

Ukupni poredak (nakon četiri utrke):
1. Carlos Checa 145
2. Marco Melandri 118
3. Max Biaggi 117
4. Jonathan Rea 89
5. Eugene Laverty 85


Utrka klase supersport

Nedostižan u Monzi - Chaz Davies

Klasom supersport ove godine dominira Yamaha sa svoja dva vozača Daviesom i Scassom. Tako je bilo i u Monzi. Chaz Davies je bio nedostižan na treningu, a isto tako je krenuo u utrku. Nakon prvog kruga imao je prednost od 1,3 sekunde. Scassa je lošije startao, ali ubrzo hvata ritam i probija se na drugo mjesto, no nije imao odgovor na tempo timskoga kolege Daviesa. Trećeplasirani u ukupnom poretku Australac Broc Parkes na kawasakiju odvezao je osrednju utrku te je cijelo vrijeme bio na pozicijama između četvrtog i šestog mjesta, da bi na kraju prošao ciljem kao četvrti.
Pobjedu dominantno odnosi Davies te se u ukupnom poretku izjednačava s timskim kolegom Scassom.

Najbrži krug utrke zabilježio je Britanac s vremenom 1'48,526. Spomenimo i najvišu brzinu koju postižu motocikli klase supersport u Monzi - 292 kilometra na sat vozio je Florian Marino na hondi Ten Katea.

Ovom pobjedom Davies je sustigao timskog kolegu u ukupnom poretku. Velika novost je da Scassa neće nastupati na utrci u Misanu. Naime, Scassa je prekršio pravila o testiranju koja ne dozvoljavaju testiranje na stazi koja se nalazi u kalendaru osim ako je ta staza navedena kao testna staza tima. Scassa je vozio yamahu R1 na Misanu prilikom vođenja svoje škole Scassa Experience te je tako prekršio pravila.


Poredak vozača nakon utrke:


Pobjedničko postolje klase supersport - Davies, Scassa i Foret

1. Chaz Davies VBR ParkinGO Yamaha YZF-R6 16 krugova
2. Luca Scassa ITA ParkinGO Yamaha YZF-R6 +4,734
3. Fabien Foret FRA Ten Kate Honda CBR600RR +7,977
4. Broc Parkes AUS Kawasaki Motocard.com ZX-6R +19,246
5. Sam Lowes VBR Parkalgar Honda CBR600RR +19,882
6. Roberto Tamburini ITA Bike Service Yamaha YZF-R6 +20,148
7. Florian Marino FRA Ten Kate Honda CBR600RR +21,090
8. David Salom ŠPA Kawasaki Motocard.com ZX-6R +31,595
9. Massimo Roccoli ITA Lorenzini Kawasaki ZX-6R +31,599
10. Ondrej Jezek ČEŠ SMS Honda CBR600RR +35,215
11. Robbin Harms DAN Harms Benjan Honda CBR600RR +35,406
12. Danilo Dell'Omo ITA Suriano Triumph Daytona 675 +35,564
13. Mirko Giansanti ITA Puccetti Kawasaki ZX-6R +35,946
14. Marko Jerman SLO MD Jerman Triumph Daytona 675 +1’00,245
15. Balazs Nemeth MAĐ Hungary Toth Honda CBR600RR +1’00,256
16. Luca Marconi ITA Bike Service Yamaha YZF-R6 +1’00,528
17. James Ellison GBR Bogdanka PTR Honda CBR600RR +1’03,395
18. Ronan Quarmby RSA Suriano Triumph Daytona 675 +1’12,021
19. Mitchell Pirotta AUS Kuja Honda CBR600RR +1’17,015
20. Alexander Lundh SWE Cresto Guide Honda CBR600RR +1’37,501
21. Yves Polzer AUT MRC Austria Yamaha YZF-R6 +1’45,103
22. Eduardo Blokhin RUS RivaMoto Yamaha YZF-R6 +1 krug
23. Valery Yurchenko RUS RivaMoto Yamaha YZF-R6 +1 krug
24. Giovanni Altomontre ITA Kuja Honda CBR600RR +1 krug
25. Vladimir Ivanov UKR Step Racing Honda CBR600RR +1 krug
26. Vittorio Iannuzzo ITA Lorenzini Kawasaki ZX-6R +1 krug

Ukupni poredak (nakon četiri utrke):
1. Chaz Davies 70
2. Luca Scassa 70
3. Broc Parkes 60
4. Robbin Harms 43
5. David Salom 42


Video utrke klase supersport:




Intervju s pobjednikom - Chaz Davies:




Zanimljivost:
Marco Simoncelli u posjetu ekipi Castrol Honda Ten Kate:









Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Honda CB 1000 R Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha V-max Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Yamaha YZF-R1 2009 Gilera GP800 Honda CBR 600 F (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha FZ1 Fazer KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Suzuki GSX-R 1000 2009 Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Vespa PX 125/150 (2011.) Honda Crossrunner (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Yamaha XT660X Kawasaki Z 1000 SX (2011.) KTM 690 Duke Aprilia RS4 125 (2011.) Honda CBF 600 N Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Ducati Diavel (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha YZF-R125 Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki ZX-10R (2011.) Kawasaki VN 900 Classic Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Yamaha FJR 1300 AS BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki SFV650 Gladius 2009 Aprilia Shiver 750 GT Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Megelli sport 125 R Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW S 1000 RR Gilera Runner 50 SP BMW G 650 GS (2011.) Honda CBR 125 R (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Aprilia NA 850 Mana 2007- Ducati 1198 SP (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. BMW K 1300 GT 2009 Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Yamaha FZ8/fazer 800 KTM RC-8 R (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 KTM Duke 125 (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Honda VFR 1200 F Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Kawasaki KLR650 / R Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha TDM850 1996- Honda CBF 600 S MV Agusta F3 675 (2011.) Hyosung GT 250 R Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) BMW R1200GS 2007 Triumph Daytona 675 R (2011.) Honda CBF125 Honda CBR 250 R (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Yamaha FZ6 (S2) 2007- Suzuki GSR 750 (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Suzuki DL1000 V-Strom Yamaha FJR1300 Triumph Tiger 800 (2011.)