Motorevija
PRETRAGA
2010-11-22 , Autor: Danijel Puljek, Slike: Vanda Kljajo
Bookmark and Share

Kočne čeljusti danas omogućuju jednostavnu izmjenu kočnih pločica pa to, ako ugrađujete zamjenske pločice nekog uglednog proizvođača, možete učiniti i sami



Briga za kočnice na motociklu po mnogima bi trebala biti prva stvar na koju se treba misliti prije vožnje. Budući da na funkcioniranje kočnica puno utječe potrošenost kočnih pločica, njihovo se stanje redovito kontrolira u sklopu redovitog servisa. No, ako ne želite ugraditi originalne, nego pločice nekog drugog uglednog proizvođača, tad to možete probati učiniti i sami. Većina današnjih motocikala opremljena je kočnim čeljustima koje omogućuju jednostavnu zamjenu pločica, a uzor su im natjecateljske izvedbe kod kojih je brzina zamjene posebno važna. Uz nešto priručnog alata, u nekoliko koraka izmijenite pločice sami.

  Korak1



Svaka kočna čeljust ima osigurače koji kočnu pločicu ili njih više osiguravaju u ležištu. Prvi je korak odstraniti osigurače, koji su obično žičani ili u obliku duguljastog zatika koji samo u točno određenom položaju u odnosu na pločicu uliježe u ležište. Informacije o tome mogu se naći i u nekim knjižicama održavanja motocikla.

  Korak2


Često postoje dva osigurača kao iz našeg primjera, koji se međusobno moraju uglaviti da bi držali pločicu na mjestu. Vrlo je lako prepoznati način osiguravanja, a ako su zapekli, slobodno se poslužite WD-om 40 ili nekim drugim sprejem za otpuštanje. Naravno, ako koristite sprej ili bilo kakvo ulje, prije montaže novih pločica i vožnje treba dobro odmastiti disk i čeljust posebnim sredstvom i s puno vode.

  Korak 3


Oslobođene kočne pločice izvadite iz čeljusti. Ako su diskovi ispravni i nemaju jako izražen vanjski rub koji nastaje zbog potrošenosti njihove unutrašnjosti, pločice se lako vade. Kad prostor između klipa i diska ostane prazan i, ako imate dovoljno prostora, prstima ugurajte kočne klipove dublje u čeljust, da biste napravili mjesto za novu, deblju pločicu. Ako klip ne možete pomaknuti, demontirajte čeljust, poprskajte WD-om i probajte ponovno. Nakon toga razina ulja u kontrolnoj posudici bit će veća.

Korak 4


Na tržištu postoji dosta zamjenskih pločica renomiranih proizvođača, poput EBC-a ili Carbone Lorrainea, u raznim varijantama smjese i namjene pa možete izabrati idealne za svaku vrstu upotrebe. Pri odabiru radi sigurnosti ponesite originalne pločice da ne biste kući donijeli pogrešne. Razlika između potpuno potrošene i nove pločice vidi se po nestanku kontrolnog proreza u sredini.

  Korak 5


U očišćeno ležište s odmaknutim kočnim klipom umetnite nove pločice. Pritom pločice bez ikakvog otpora i većeg zapinjanja moraju ležati u svom prirodnom položaju uz disk.

  Korak 6


Vratite osigurače na njihovo mjesto, pažljivo sve prekontrolirajte i polugicom kočnice „pumpajte“ dok tlak ulja ne pritisne ponovno klipove uz pločice i dok osjećaj na polugici ne bude prirodan. Nakon toga se provozajte da bi pločice počele „ulijegati“ na svoje mjesto. To, naravno, učinite oprezno i pri nižoj brzini.





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda CB 1000 R Honda VT 750 C shadow Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Gilera GP800 Yamaha YZF-R1 2009 Yamaha V-max Honda CBR 600 F (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Yamaha XJ6 (2010.) Yamaha XT660X Suzuki GSX-R 1000 2009 Aprilia RS 125 KTM 690 Duke Vespa PX 125/150 (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBF 600 N Aprilia RS4 125 (2011.) Yamaha YZF-R125 Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki ZX-10R (2011.) Kawasaki VN 900 Classic Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Yamaha FJR 1300 AS BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki SFV650 Gladius 2009 Honda VT 750 Shadow Spirit Aprilia Shiver 750 GT Gilera Runner 50 SP Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Megelli sport 125 R BMW S 1000 RR BMW G 650 GS (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Gilera Nexus 300 i.e. BMW K 1300 GT 2009 Honda CB 600 F/ABS (2011.) Ducati 1198 SP (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- KTM RC-8 R (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda VFR 1200 F Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Suzuki DL1000 V-Strom Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Honda CBF 600 S Kawasaki Z 750 R (2011.) MV Agusta F3 675 (2011.) Kawasaki KLR650 / R Yamaha TDM850 1996- Hyosung GT 250 R BMW R1200GS 2007 Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Honda CBF125 Yamaha FZ6 (S2) 2007- Suzuki GSR 750 (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Yamaha FJR1300 Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Triumph Tiger 800 (2011.)