Motorevija
PRETRAGA
2010-03-17 , Autor: Ozren Buriša
Bookmark and Share

Mnoštvo motocikala sa sobom je donijelo isto tako povelik broj moto klubova. Seciramo postupak kroz koji su brojni osnivači već prošli te donosimo korisne savjete svima koji se tek žele uključiti



Sve ih je više. Rađanje novih moto klubova u Hrvatskoj pravi je mali sociološki fenomen, a pogled na kalendar događanja na moto sceni otkriva golemi broj klubova koji su niknuli u poprilično kratkom razdoblju. No, ne reagiraju svi jednako na taj fenomen. Naime, dok je jednima drago što se vožnja na motociklu toliko popularizirala da svako malo mjestašce ima moto klub, drugi pak žale za vremenima kada je pripadnost klubovima bila povlastica rijetkih i izabranih pojedinaca. Je li izgubljena nekadašnja čar bajkerskih društava? Vjerojatno da, no to je realnost današnjeg vremena. U posljednjih deset godina došlo je do svojevrsne eksplozije u popularnosti, što potvruje i stalni porast u broju prodanih motocikala (uz iznimku prošle godine, naravno!). Bez obzira na stavove prema toj društvenoj pojavi, i danas ima velik broj grupica koje teže tome da osnuju vlastiti - MK! Zašto bi to htjeli? Možda imaju posebne interese te se razlikuju od postojećih klubova. Fokus su im, primjerice, putovanja i žele okupiti upravo vozače koji dijele tu istu strast. Ili je možda riječ o grupi vozačica ljepšeg spola koje ne žele biti u podređenom položaju te osnivaju vlastiti klub kao što je prvi ŽMK u Hrvatskoj, osječke Legice. Ili se možda naprosto radi o klincima iz kvarta koji imaju svoje skutere i 125-ice te se žele podići na višu organizacijsku razinu od neformalnog druženja. Dakle, bez namjere da sudimo o bilo kojoj od tih motivacija, pred zakonom su sve legitimne, a osim toga, procedura pokretanja vlastitog kluba je jednostavna, što pokazuje i sve više odvažnih koji su je uspješno prošli. Donosimo vam „korak-pokorak“ vodič za osnivanje moto kluba.

1. Grupa ljudi

Moto klub pripada neprofitabilnim udrugama na koje se primjenjuje zakon o udrugama koji kaže da je potrebna grupa od najmanje tri osnivača kluba. Ako ih je pak više od tri, nužno je oformiti upravni odbor u kojem su tri člana - predsjednik, potpredsjednik i tajnik. Predsjednik snosi odgovornost osnivanja kluba. Nadalje, po mogućnosti se izabire jedan blagajnik, a poželjno je imati i knjigovođu radi pisanja obaveznih financijskih izvješca o radu udruge. Također, obavezno je i vođenje evidencije članova jer su - u slučaju propusta - propisane ozbiljne novčane kazne.

2. Papirologija

Sve kreće sa zapisnikom o osnivanju kluba u koji se, između ostalog, upisuju imena osnivača i njihove funkcije. Ipak, glavni je „papir“ statut koji definira ciljeve, djelatnosti za ostvarivanje ciljeva, pravila o članstvu, odredbe o nazivu i sjedištu kluba, zastupanju, način odlućivanja i trajanje mandata, prestanak postojanja udruge te mnoštvo drugih detalja. Uz to, u njemu se mogu definirati i eventualne „diskriminacije“ kao što je isključivo muško (ili žensko) članstvo. Ako vas je ova lista uplašila - ohrabrite se, jer za sve postoje već gotove šablone. Pronađite srodan statut nekog postojećeg moto kluba, a uz neznatne promjene možete brzo i jednostavno imati spreman svoj primjerak. Također, još jedan potreban papir je zahtjev za registraciju udruge (koja nije obavezna, ali je poželjna), čiji se obrazac može skinuti sa stranice www.uprava.hr. I na kraju, potrebno je sastaviti i molbu za osnivanje kluba.


3. Državne i županijske institucije

Statut, zapisnik o osnivanju i molba za osnivanje kluba dostavljaju se u ured za udruge županijskog ureda za opću upravu. U Zagrebu je to gradski ured nadležan za poslove opće uprave. Odgovorni u toj instituciji ispunjavaju svoju stranu papirologije te izdaju rješenje da je moto klub upisan u županiju kao udruga. Tako dolazimo do sljedeće stanice u posjetima institucijama. Statistički je ured nadležan za izdavanje OIB-a i maticnog broja kluba, a kao pravno tijelo klub mora imati svoj štambilj. U matičnom uredu dobiva se potvrda o postojanju kluba te se odlazi u poreznu upravu. Službenici svakog ureda uglavnom će vam davati upute za sljedeći korak, a u toj fazi potez je otići u banku ili zavod za platni promet te otvoriti žiro-račun za koji su potrebna najmanje tri potpisnika. Posljednja stanica je registar udruga u kojem se dobiva registracijski broj.

4. Vrijeme

Logično sljedeće pitanje je koliko sve to traje. To u velikoj mjeri ovisi o vašoj preciznosti i točnosti u ispunjavanju papirologije. Naime, problemi i nedosljednosti u statutu mogu znatno usporiti postupak jer nakon izdavanja molbe treba čekati da se statut odobri. U slučaju odbijanja krećemo ispočetka. Županijski ured svoj posao - ako je statut ispravan i ne vraća se na popravak - obavlja za otprilike tjedan dana. Premda je nekima cijeli postupak od ideje do realizacije trajao i više od dva mjeseca, u idealnom je slučaju sve gotovo između dva tjedna i mjesec dana. Stoga, krenete li odmah, sezonu možete započeti sa svojim bojama na leđima.

5. Interna pravila

Riječ je o mjestima gdje je potreban oprez. Premda su vaši ciljevi možda promicanje vožnje na dva kotača, sigurnost na cestama, edukacija djece ili nešto drugo, uz državne zakone o udrugama postoje i nepisana pravila. Naime, MK nije isto što i MC. Za neupućene - MC klubovi ne primaju u članstvo žene, policajce, djecu ili članove bez motora, a ostali najprije moraju proći dulji proces stažiranja (prospect period). Započinju kao „hangaround“, zatim kao „prospect“ te konacno postaju punopravni. Kada zadovoljite državne uvjete, vi ste osnovali MK, ali MC ima vlastita pravila. Dakle, krenimo s bojama. One mogu biti trodijelne jedino ako se radi o MC-u, a to znaci da su ime kluba, klupski znak i ime mjesta odvojeni. S druge strane, u slucaju MK moraju biti u jednom komadu. Nadalje, moto klub koji nije MC, ne smije stavljati natpis „MC“ u svoje boje, a svakako je važno i obratiti pažnju da logotip i riječi ne budu „ukradeni“ od postojećih klubova.






Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda CB 1000 R Honda VT 750 C shadow Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Gilera GP800 Yamaha YZF-R1 2009 Yamaha V-max Honda CBR 600 F (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Yamaha XJ6 (2010.) Yamaha XT660X Suzuki GSX-R 1000 2009 Aprilia RS 125 KTM 690 Duke Vespa PX 125/150 (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBF 600 N Aprilia RS4 125 (2011.) Yamaha YZF-R125 Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki ZX-10R (2011.) Kawasaki VN 900 Classic Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Yamaha FJR 1300 AS BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki SFV650 Gladius 2009 Honda VT 750 Shadow Spirit Aprilia Shiver 750 GT Gilera Runner 50 SP Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Megelli sport 125 R BMW S 1000 RR BMW G 650 GS (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Gilera Nexus 300 i.e. BMW K 1300 GT 2009 Honda CB 600 F/ABS (2011.) Ducati 1198 SP (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- KTM RC-8 R (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda VFR 1200 F Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Suzuki DL1000 V-Strom Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Honda CBF 600 S Kawasaki Z 750 R (2011.) MV Agusta F3 675 (2011.) Kawasaki KLR650 / R Yamaha TDM850 1996- Hyosung GT 250 R BMW R1200GS 2007 Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Honda CBF125 Yamaha FZ6 (S2) 2007- Suzuki GSR 750 (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Yamaha FJR1300 Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Triumph Tiger 800 (2011.)