Motorevija
PRETRAGA
2021-10-18 , Autor: Lothar Kustchera i Kristijan Tićak, Slike: Kutschera, Gad, Pickartz
Bookmark and Share

Stradao je na posljednjoj GP-utrci koju je Automotodrom Grobnik ugostio. Bio je to strašan sudar o kojem se dugo pričalo



Upućeniji tvrde da bi Rijeka, bez obzira na početak rata i raspad Jugoslavije, 1991. godine ionako izgubila domaćinstvo utrke Svjetskog prvenstva. Napominju da je riječ o golemim organizacijskim propustima na utrci 1990., nakon teške nezgode u kojoj je stradao njemački pilot u klasi 250 ccm Reinhold Roth.



Prisjetimo se što se dogodilo tog kobnog 17. lipnja na 'Velikoj nagradi Jugoslavije'. Reinhold Roth je tada kao vozač bio u naponu snage. Dvostruki svjetski viceprvak u klasi 250 ccm triput je stao na najviše, pobjedničko postolje, a u Rijeku je stigao s velikim ambicijama. Njegova HB-Honda je tada izvrsno funkcionirala, na treningu je ostvarivao top-vremena. No trenutak nepažnje skupo ga je koštao. Naime, rookie iz Australije - Darren Milner - 'vukao' se po Grobniku kao da je na rekreativnoj vožnji, te je u jednom trenu - uslijed početka kiše - oklijevao o nastavku sudjelovanja u utrci.

 

U potpuno nesuvisloj putanji blokirao je prolazak Rothu po lijevoj strani, koji ga do trenutka kontakta vjerojatno nije ni vidio. Nalet u stražnji dio Milnerova motocikla je bio strahovit, a Nijemac je pritom teško ozlijedio glavu i kralježnicu. Sve što se događalo poslije, pripada spomenutom 'organizacijskom propustu', a odnosi se na ulazak publike na stazu, odgađanje prekida utrke, dolazak hitne na stazu i odlazak s nje, put do bolnice...

Sve u svemu, Roth je nakon te nezgode dva mjeseca ležao u komi te se mjesecima kasnije oporavljao u rehabilitacijskom centru. Njegova žena Elfriede, prvi je put ugostila novinare Motorrada u zimu 1990. nakon što je Reinhold tek došao svijesti. „Pred nama je teška borba, ali uspjet ćemo“, govorila je tada puna optimizma i nade.

Tijekom posljednjih godina života, Reinhold je bio relativno dobro - koliko su njegove ozljede to u konačnici dopuštale. Lijeva strana tijela mu je oduzeta, jednom dnevno mora 'čistiti' pluća, 'prikovan' je za invalidska kolica. Ipak, 67-godišnjak je potpuno svjestan svega oko sebe te komunicira bez zadrške i poteškoća, i to zahvaljujući vrlo intenzivnim dugogodišnjim terapijama. O njemu se od sredine 90-ih brine cijela obitelj.



Zdravstveno stanje Reinholda Rotha se tijekom godina lagano poboljšavalo, no imao je i vrlo kritične faze. Posljednja u nizu bila je upala pluća za koju su liječnici mislili da je neće preživjeti. No Roth je iznova dokazao da je veliki borac i da se ne predaje tako lako. Baš kao što je to bezbroj puta pokazao i tijekom svoje trkaće karijere. Svoj ovozemaljski put završio je 15. listopada 2021., 31 godinu nakon teške nesreće na Grobniku, u 68. godini života. Počivao u miru.





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda CB 1000 R Honda VT 750 C shadow Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Gilera GP800 Yamaha YZF-R1 2009 Yamaha V-max Honda CBR 600 F (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Yamaha XJ6 (2010.) Yamaha XT660X Suzuki GSX-R 1000 2009 Aprilia RS 125 KTM 690 Duke Vespa PX 125/150 (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBF 600 N Aprilia RS4 125 (2011.) Yamaha YZF-R125 Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki ZX-10R (2011.) Kawasaki VN 900 Classic Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Yamaha FJR 1300 AS BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki SFV650 Gladius 2009 Honda VT 750 Shadow Spirit Aprilia Shiver 750 GT Gilera Runner 50 SP Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Megelli sport 125 R BMW S 1000 RR BMW G 650 GS (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Gilera Nexus 300 i.e. BMW K 1300 GT 2009 Honda CB 600 F/ABS (2011.) Ducati 1198 SP (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- KTM RC-8 R (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda VFR 1200 F Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Suzuki DL1000 V-Strom Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Honda CBF 600 S Kawasaki Z 750 R (2011.) MV Agusta F3 675 (2011.) Kawasaki KLR650 / R Yamaha TDM850 1996- Hyosung GT 250 R BMW R1200GS 2007 Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Honda CBF125 Yamaha FZ6 (S2) 2007- Suzuki GSR 750 (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Yamaha FJR1300 Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Triumph Tiger 800 (2011.)